elvis 2 569 Kongeinnlegg! Del Skrevet 9. Juli 2023 Kongeinnlegg! Del Skrevet 9. Juli 2023 Litt usikker på om det er VAR som er problemet her...? Hørte kun på radio, men de mente at linjemannen vinket som en gal og at dommeren deretter anulerte. VAR så at dette var feil, og ba dommern se på nytt. Er ikke dette helt og holdent dommerns feil og ikke VAR? 11 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
SuperDungeonMaster 2 093 Del Skrevet 9. Juli 2023 Del Skrevet 9. Juli 2023 1 minutt siden skrev elvis: Litt usikker på om det er VAR som er problemet her...? Hørte kun på radio, men de mente at linjemannen vinket som en gal og at dommeren deretter anulerte. VAR så at dette var feil, og ba dommern se på nytt. Er ikke dette helt og holdent dommerns feil og ikke VAR? Når det vakre øyeblikket ødelegges av dommer, og feilen likevel får stå, så er det faktisk VAR som er problemet. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
StabækLegendePåFM 754 Del Skrevet 9. Juli 2023 Del Skrevet 9. Juli 2023 2 minutter siden skrev elvis: Litt usikker på om det er VAR som er problemet her...? Hørte kun på radio, men de mente at linjemannen vinket som en gal og at dommeren deretter anulerte. VAR så at dette var feil, og ba dommern se på nytt. Er ikke dette helt og holdent dommerns feil og ikke VAR? Definitivt et resultat av udugelig dommer, men dette er vel et klassisk tilfelle VAR skulle plukke opp? Hvorfor har vi VAR om de ikke retter opp en så åpenbar feil, som ingen andre enn dommeren klarer å forstå er offside? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
M-A-N 4 580 Del Skrevet 9. Juli 2023 Del Skrevet 9. Juli 2023 2 minutter siden skrev elvis: Litt usikker på om det er VAR som er problemet her...? Hørte kun på radio, men de mente at linjemannen vinket som en gal og at dommeren deretter anulerte. VAR så at dette var feil, og ba dommern se på nytt. Er ikke dette helt og holdent dommerns feil og ikke VAR? Jo, men dommeren er en del av VAR. Han går jo bort og ser TV-bilder på en skjerm for å bedømme på nytt etter anbefaling fra VAR. Skandalen er jo mye større når vi ser at han ser bilder i reprise av dette. dessuten ser det ut som om han ser på stillbilder og et veldig kort klipp og ikke hele situasjonen. Dommertabber uten Var var lettere å akseptere, men dette er jo helt bak mål… 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elvis 2 569 Del Skrevet 9. Juli 2023 Del Skrevet 9. Juli 2023 5 minutter siden skrev M-A-N: Jo, men dommeren er en del av VAR. Han går jo bort og ser TV-bilder på en skjerm for å bedømme på nytt etter anbefaling fra VAR. Skandalen er jo mye større når vi ser at han ser bilder i reprise av dette. dessuten ser det ut som om han ser på stillbilder og et veldig kort klipp og ikke hele situasjonen. Dommertabber uten Var var lettere å akseptere, men dette er jo helt bak mål… Enig at dette var pussig. Mitt poeng var vel at her gjorde Var det de skulle og fortalte dommern at han dømmer feil. Skandalen er velv at dommern tydligvis ikke kan reglene og står på sitt til tross for advarsler, og det er jo ett gedigent problem.... 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 624 Del Skrevet 9. Juli 2023 Del Skrevet 9. Juli 2023 Nå får media spørre Terje Hauge rett ut: 1) Var det ikke en clear and obvious situasjon VAR påpekte? 2) Velger dommeren å ikke omgjøre en clear and obvious situasjon? Jeg heller til Posses forklaring. Ekstremt amatørmessig bruk av VAR der dommeren kanskje lures til å tro at sandefjordspilleren er nærmere situasjonen enn det han faktisk er. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 363 Del Skrevet 9. Juli 2023 Del Skrevet 9. Juli 2023 Regner med at dagens kamp setter en stopper for denne drømmen: «29-åringens personlige ambisjoner handler nå om europeiske turneringer. – Som toppdommer i eliteserien er neste steg Europa. Målet i år er å levere godt nok til å være kandidat som FIFA-dommer i 2024, sier Grøtta, som tidligere har vært fjerdedommer i kvalifisering til Champions League og Europa League samt U21-landskamper.» sakset fra: «https://www.rbnett.no/sport/moldefk/i/8Jv9mE/dommeren-slo-alarm-da-familien-ble-truet» 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 249 Kongeinnlegg! Del Skrevet 9. Juli 2023 Kongeinnlegg! Del Skrevet 9. Juli 2023 Konstruktivt forslag: - Hva om vi bruker de 40 "VAR"-millionene til å leie inn gode dommere fra Tyskland, England, Danmark og Sverige? Så kan Grøtta, Saggi, osv, få lov til å være fjerdeommer av og til, og kanskje lære av noen som er på et par hakk høyere. Litt på samme måte som når ungdomsskoleelever har arbeidsuke og lærer en og annen ting om å telle varer og slikt. 30 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
FranckTheBank 3 362 Del Skrevet 10. Juli 2023 Del Skrevet 10. Juli 2023 7 timer siden skrev kuk: Konstruktivt forslag: - Hva om vi bruker de 40 "VAR"-millionene til å leie inn gode dommere fra Tyskland, England, Danmark og Sverige? Så kan Grøtta, Saggi, osv, få lov til å være fjerdeommer av og til, og kanskje lære av noen som er på et par hakk høyere. Litt på samme måte som når ungdomsskoleelever har arbeidsuke og lærer en og annen ting om å telle varer og slikt. Har du sett hvor dårlige og korrupte PL dommerne er? 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
joakkkim 647 Kongeinnlegg! Del Skrevet 10. Juli 2023 Kongeinnlegg! Del Skrevet 10. Juli 2023 Eliteserien er ikke en fotballserie lenger. Det er en arena der noen møtes for å spille kamp, så elendige dommerne får øve på VAR, sånn at de kanskje kan dømme en kamp i Conference League der de driter seg ut og aldri får dømme en kamp i Europa igjen. Virker som om dommerne tror de er til for seg selv. At de er det viktigste elementet i en fotballkamp. Hater VAR. 20 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
1369 1 341 Del Skrevet 10. Juli 2023 Del Skrevet 10. Juli 2023 Alle norske klubber MÅ få årsmøtevedtak på at var SKAL avskaffes. Videre MÅ vi støtte svenske klubber og supportere slik at var ikke blir innført der. Allsvenskan er foreløpig Europas Asterix, uten var, og jeg har ordna meg billett til Häcken neste uke. Kanskje til og med Kamara får et innhopp 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 592 Del Skrevet 10. Juli 2023 Del Skrevet 10. Juli 2023 21 timer siden skrev elvis: Enig at dette var pussig. Mitt poeng var vel at her gjorde Var det de skulle og fortalte dommern at han dømmer feil. Skandalen er velv at dommern tydligvis ikke kan reglene og står på sitt til tross for advarsler, og det er jo ett gedigent problem.... Dommeren er kanskje motstander av VAR han også, og hans måte å be VAR dra til helvete. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PKhelten 1 495 Kongeinnlegg! Del Skrevet 11. Juli 2023 Kongeinnlegg! Del Skrevet 11. Juli 2023 Problemet er ikke VAR i seg selv. Problemene er at norske dommere er elendige, VAR er elendig implementert og ubrukelighet og middelmådighet aksepteres av TV2 og klubbene. NFF i seg selv er en amatør organisasjon som ingen kan regne med gjør noe som helst fornuftig. Initiativet må derfor komme fra interessentene i norsk fotball. Selv om jeg synes VAR burde suspenderes ut sesongen og utbedres betraktelig før vi tar det i bruk igjen, er jeg ikke imot VAR. Ta problemet ved roten. Gå etter NFF og Terje Hauge. Noen har til syvende og sist ansvar. Etter som de ikke har ønske om å etterfølge eget ansvar må interessentene påtvinge dem det. Send inn klage hver gang dommerne driter seg ut i den grad de gjorde i Sandefjord og heng de ut i media. Når NFF gir bøtene så heng ut NFF som de amatørene de er. ‘Alle’ kommer til forstå galskapen ved å bøtelegge kritikk mot roten til alle problemene vi har. Sett en presedens nå! 24 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
s-simen 1 924 Kongeinnlegg! Del Skrevet 12. Juli 2023 Kongeinnlegg! Del Skrevet 12. Juli 2023 Jeg er enig i alt @PKhelten skriver, bortsett fra det aller første. Jeg syns VAR er et problem i seg selv. Jeg er helt enig i at man skal etterstrebe rettferdighet, men jeg syns ikke en dommerfeil i ny og ne er urettferdig. Det er uheldig - men stort sett ikke urettferdig i det lange løp. Handsen til Arild Sundgot og det røde kortet til Messi borte mot Viking vil jeg absolutt aldri glemme. Samtidig gir det meg ganske mye glede å hate, og noen minner jeg (dypt inne) også setter pris på. Jeg kommer heller absolutt aldri til å glemme kurven til Nannskogs skudd med høyre borte mot Ham-Kam, eller skruen på utsidepasningen fra Veigar til Nannskog mot FFK. Fotball er for meg lidenskap og spontanitet. De to tingene gir meg glede, frustrasjon, kjærlighet og hat. Der både spillere, trenere, dommere og publikum har lov til å drite seg ut. At man skal avvente enhver situasjon ødelegger lidenskapen og spontaniteten. Da har det egentlig ikke noe å si om beslutningen til slutt kanskje blir rett. Med et regelverk som åpner for bruk av skjønn (som det må være) i stort sett alle de viktigste avgjørelsene vil man aldri få «helt rett». Da blir den rettferdigheten man forsøker å oppnå en utopi. Jeg liker at man bytter side halvveis og at linjedommerne ikke gjør det. Jeg liker at man forsøker å kompenserer for tiden ballen ikke har vært i spill (selvom jeg liker effektiv spilletid bedre). Jeg liker mållinjeteknologi. Jeg liker ikke utvisningsreglementet eller handsreglementet. 31 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
TheDriver 896 Del Skrevet 12. Juli 2023 Del Skrevet 12. Juli 2023 For meg er det helt ufattelig at ikke klubben klager på denne annulleringen. Dette er jo helt sykt. Jeg mener Stabæk burde tilkjennes 3 poeng og Sandefjord fratas det ene, dette kan ha noe å si i nedrykkstriden også. Og hvorfor er det så lite fokus på dette i media, jeg trodde liksom eliteserien hadde mer fokus men virker ikke som mange bryr seg. Dette tyder på at dommerne kan gjøre akkurat hva de vil og at selve fotballen ikke har noe å si. Hadde skjønt det hvis det hadde vært i 4-5 divisjon men ikke i eliteserien. 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaSpanjol 1 127 Del Skrevet 12. Juli 2023 Del Skrevet 12. Juli 2023 7 minutter siden skrev TheDriver: Jeg mener Stabæk burde tilkjennes 3 poeng og Sandefjord fratas det ene, dette kan ha noe å si i nedrykkstriden også. Helt enig. Spesielt ettersom det ikke er siste gang dette skjer mot oss, bare å glede seg... 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
M-A-N 4 580 Del Skrevet 12. Juli 2023 Del Skrevet 12. Juli 2023 6 timer siden skrev s-simen: Jeg er enig i alt @PKhelten skriver, bortsett fra det aller første. Jeg syns VAR er et problem i seg selv. Jeg er helt enig i at man skal etterstrebe rettferdighet, men jeg syns ikke en dommerfeil i ny og ne er urettferdig. Det er uheldig - men stort sett ikke urettferdig i det lange løp. Handsen til Arild Sundgot og det røde kortet til Messi borte mot Viking vil jeg absolutt aldri glemme. Samtidig gir det meg ganske mye glede å hate, og noen minner jeg (dypt inne) også setter pris på. Jeg kommer heller absolutt aldri til å glemme kurven til Nannskogs skudd med høyre borte mot Ham-Kam, eller skruen på utsidepasningen fra Veigar til Nannskog mot FFK. Fotball er for meg lidenskap og spontanitet. De to tingene gir meg glede, frustrasjon, kjærlighet og hat. Der både spillere, trenere, dommere og publikum har lov til å drite seg ut. At man skal avvente enhver situasjon ødelegger lidenskapen og spontaniteten. Da har det egentlig ikke noe å si om beslutningen til slutt kanskje blir rett. Med et regelverk som åpner for bruk av skjønn (som det må være) i stort sett alle de viktigste avgjørelsene vil man aldri få «helt rett». Da blir den rettferdigheten man forsøker å oppnå en utopi. Jeg liker at man bytter side halvveis og at linjedommerne ikke gjør det. Jeg liker at man forsøker å kompenserer for tiden ballen ikke har vært i spill (selvom jeg liker effektiv spilletid bedre). Jeg liker mållinjeteknologi. Jeg liker ikke utvisningsreglementet eller handsreglementet. Spot on! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
knutta 1 865 Kongeinnlegg! Del Skrevet 12. Juli 2023 Kongeinnlegg! Del Skrevet 12. Juli 2023 Lars god på Twitter nå etter VIF-Brann; – Dette er soleklar offside. I motsetning til vårt annullerte mål i Sandefjord. Dommerne avgjør nå kampene i stedet for lagene. Labert nivå, skriver Lars Bohinen på Twitter. – Vi må være tålmodige. Dommerne vil at vi skal være det. De driver fortsatt og øver, ser du. Klart vi skal være tålmodige, skriver Stabæk-treneren ironisk videre. 32 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
TheDriver 896 Del Skrevet 13. Juli 2023 Del Skrevet 13. Juli 2023 5 timer siden skrev knutta: Lars god på Twitter nå etter VIF-Brann; – Dette er soleklar offside. I motsetning til vårt annullerte mål i Sandefjord. Dommerne avgjør nå kampene i stedet for lagene. Labert nivå, skriver Lars Bohinen på Twitter. – Vi må være tålmodige. Dommerne vil at vi skal være det. De driver fortsatt og øver, ser du. Klart vi skal være tålmodige, skriver Stabæk-treneren ironisk videre. Japp, dette er helt galskap på eliteserie og obos nivå, hadde det vært 4,5 eller 6 divisjon skulle jeg da enda ha skjønt det. Dette er bare tragisk, syns det er rart det ikke er med fokus rundt dette, men er vel folk som ønsker å hysje det ned. Trist for fotballen, man mister liksom all tillitt og tiltro. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 093 Kongeinnlegg! Del Skrevet 13. Juli 2023 Kongeinnlegg! Del Skrevet 13. Juli 2023 Support-feltet stenges i kampen mot Viking VAR ødelegger gleden ved å være supporter. Noen var positive, noen var forsiktige optimister, mange var skeptiske. Det vi har sett hittil i år er at VAR både forstyrrer og avbryter kampene i stor grad, og bidrar lite til å rette opp feil. Det gjør at vi går fra å være frustrerte over en forståelig feilvurdering av dommer i kampens hete til uforståelige tolkninger og avgjørelser som hverken vi, spillere, trenere eller kommentatorer forstår noe av. VAR gjør norsk fotball dårligere. Vi blir fortalt at dette er en læringskurve som vil kreve noe innkjøring, prøving og feiling. For oss er fotballen alvor i hver kamp. Vi har ikke mulighet til å la medaljeplasseringer, europacup-kvalik og nedrykk bli avgjort av noen som øver seg. Avgjørelser går med oss og mot oss, tidvis fremstår det helt vilkårlig. Forsøkene på å treffe «riktig» avgjørelse kan gi fullstendig forskjellig utfall fra kamp til kamp. Dette koster oss engasjementet. Det koster oss opplevelsen. Det gjør at det ikke er gøy å gå på kamp lenger. Ståtribunen stenges til avspark i kampen mot Viking søndag 16. juli kl 17:00. Vi kommer til å møte opp før kamp, innmarsj, og støtte gutta frem til avsparket går. Deretter tar VAR over, og vi pakker sammen og drar. Medlemmer som ønsker å flytte seg til et annet sted på stadion for å se kampen vil få informasjon av styret og vakter. Supporterhilsen fra Stabæk Support v. Styret Tifogruppa Stabæk Inferno ‘99 Ultras 1912 Vestfronten Bærumspøbler 57 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fexter 4 363 Del Skrevet 13. Juli 2023 Del Skrevet 13. Juli 2023 50 minutter siden skrev Posse: Support-feltet stenges i kampen mot Viking VAR ødelegger gleden ved å være supporter. Noen var positive, noen var forsiktige optimister, mange var skeptiske. Det vi har sett hittil i år er at VAR både forstyrrer og avbryter kampene i stor grad, og bidrar lite til å rette opp feil. Det gjør at vi går fra å være frustrerte over en forståelig feilvurdering av dommer i kampens hete til uforståelige tolkninger og avgjørelser som hverken vi, spillere, trenere eller kommentatorer forstår noe av. VAR gjør norsk fotball dårligere. Vi blir fortalt at dette er en læringskurve som vil kreve noe innkjøring, prøving og feiling. For oss er fotballen alvor i hver kamp. Vi har ikke mulighet til å la medaljeplasseringer, europacup-kvalik og nedrykk bli avgjort av noen som øver seg. Avgjørelser går med oss og mot oss, tidvis fremstår det helt vilkårlig. Forsøkene på å treffe «riktig» avgjørelse kan gi fullstendig forskjellig utfall fra kamp til kamp. Dette koster oss engasjementet. Det koster oss opplevelsen. Det gjør at det ikke er gøy å gå på kamp lenger. Ståtribunen stenges til avspark i kampen mot Viking søndag 16. juli kl 17:00. Vi kommer til å møte opp før kamp, innmarsj, og støtte gutta frem til avsparket går. Deretter tar VAR over, og vi pakker sammen og drar. Medlemmer som ønsker å flytte seg til et annet sted på stadion for å se kampen vil få informasjon av styret og vakter. Supporterhilsen fra Stabæk Support v. Styret Tifogruppa Stabæk Inferno ‘99 Ultras 1912 Vestfronten Bærumspøbler Aalbu støtter aksjonen! https://twitter.com/andreasaalbu/status/1679533796675207168?s=46&t=ww_5EoafSGqkBoRevy3tIA 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
FranckTheBank 3 362 Del Skrevet 13. Juli 2023 Del Skrevet 13. Juli 2023 Flott! Håper at dette dekkes i media! En stor ydmykelse for dommerne, NFF og TV2. herlig! Eneste som funker er handling. Ser Viking-supporterne også kjører sin protest med stillhet første 10 minuttene av kampen! Nå må dommerne skjerpe seg ! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Latmann 4 389 Del Skrevet 13. Juli 2023 Del Skrevet 13. Juli 2023 Hadde vært litt artig om det kun var folk på bortefeltet 😁 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
HenkeBoss 1 225 Del Skrevet 13. Juli 2023 Del Skrevet 13. Juli 2023 Hadde vært fett om hovis samla seg til å skrive en tilsvarende tekst og blitt med på blaa, og som du sier, kun bortesupportere igjen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
FranckTheBank 3 362 Del Skrevet 13. Juli 2023 Del Skrevet 13. Juli 2023 20 minutter siden skrev HenkeBoss: Hadde vært fett om hovis samla seg til å skrive en tilsvarende tekst og blitt med på blaa, og som du sier, kun bortesupportere igjen Ikke så fett for Bohinen. Uten supporternes hjelp, taper vi hjemme også, og rykker ned. Dessverre. Håper de er tilbake igjen i neste kamp. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jankri99 317 Del Skrevet 14. Juli 2023 Del Skrevet 14. Juli 2023 Ser den FranckTheBank (glemte å quote), men vi må vise NFF at dette VAR drittet ikke fungerer, de burde hatt opplæring i minst 1 år til før de satte VAR inn i spill, pluss at NFF burde skaffe egne kamera bare for VAR bruk sånn at de kunne ihvertfall ha fått 3/4 nye vinkler på stadion sånn som vår som har 3 eller 4 kameraer eller noe (aner ikke hvor mange det er på kamp men virker sånn ut). Vi burde ikke ha ventet til siste øyeblikk å score mot Sandefjord, vi skulle ha scoret minst 3 den dagen, men så er det helt for jævlig når vi scorer så skal VAR blande seg inn og gjøre den verste VAR avgjørelsen noen gang 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
havardw 693 Kongeinnlegg! Del Skrevet 14. Juli 2023 Kongeinnlegg! Del Skrevet 14. Juli 2023 Nå prøvde VAR å rette opp dommertabben som ble gjort på slutten av kampen der. Problemet skjer når dommer for en gangs skyld går imot VAR, og en "clear and obvious" feilannullering får bli stående. 24 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
VicViper 189 Del Skrevet 16. Juli 2023 Del Skrevet 16. Juli 2023 VAR skal avgjøre denne kampen også!? 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
FranckTheBank 3 362 Del Skrevet 16. Juli 2023 Del Skrevet 16. Juli 2023 13 minutter siden skrev VicViper: VAR skal avgjøre denne kampen også!? Den er vel grei? Men spørs om den hadde blitt blåst på mot oss. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik 4 141 Kongeinnlegg! Del Skrevet 16. Juli 2023 Kongeinnlegg! Del Skrevet 16. Juli 2023 God dekning bl.a. på TV-sendingen, i FotballXtra, forsiden av VG og utfyllende artikkel i Budstikka – veldig bra! 👏🏼 Creds til alle som var med! 13 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå