stabækLars 1 977 Del Skrevet 11. Mars Del Skrevet 11. Mars Jeg skjønner ikke argumentet med at det blir så dyrt å avvikle VAR. Vi trenger vel ikke benytte oss av dritten, selv om vi må betale for den? Det blir jo hverken billigere, eller dyrere, om vi velger å bruke VAR, eller ikke. Det blir som no-show på flyet, eller som treningsstudioet du betaler for, men aldri bruker. 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
boie 2 386 Del Skrevet 11. Mars Del Skrevet 11. Mars 9 minutter siden skrev stabækLars: Jeg skjønner ikke argumentet med at det blir så dyrt å avvikle VAR. Vi trenger vel ikke benytte oss av dritten, selv om vi må betale for den? Det blir jo hverken billigere, eller dyrere, om vi velger å bruke VAR, eller ikke. Det blir som no-show på flyet, eller som treningsstudioet du betaler for, men aldri bruker. Argumentet er vel at TV2 har investert i utstyr de ikke får brukt. De har ikke investert mye på Nadderud, hvertfall… Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Del Skrevet 11. Mars Del Skrevet 11. Mars 2 timer siden skrev PhunxZtar: Heller ikke spesielt betryggende at Kalle Løken kontant svarer nei når han blir spurt om NFF vil lytte dersom et flertall av medlemsklubbene har vedtak om å arbeide mot en avvikling av VAR. Lukter ikke mye demokrati her... Mulig det er andre intervjuer jeg ikke har sett? Av TV2 blir han spurt: – Hva om 17 av 32 toppklubber for eksempel hadde stemt imot? Er det da flertallet som avgjør? Til det svarer han: – Nei, det blir ren spekulasjon inntil videre. Dette er noe norsk fotball har vedtatt i fellesskap og vi har foreløpig bare brukt det i ett år. Jeg synes det er et hypotetisk spørsmål inntil videre. Vårt fokus er å forbedre det vi gjorde i fjor. Jeg leser ikke noe kontant nei i dette, og han gjemmer seg jo faktisk bak at det er Tinget som har vedtatt VAR, ikke toppklubbene. Man kan jo diskutere hvem som bør ha stemmerett, men fra et demokratisk perspektiv er det jo ikke direkte feil å si at et marginalt flertall blant toppklubbene bør føre til direkte handling? 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 11. Mars Del Skrevet 11. Mars 1 time siden skrev boie: Argumentet er vel at TV2 har investert i utstyr de ikke får brukt. De har ikke investert mye på Nadderud, hvertfall… Ja, men det er jo nettopp det som ikke noe argument, så lenge de får investeringene dekket. Hvis TV2 er så deppa for at utstyret vil støve ned, får de bare gi bort utstyret til noen som vil bruke det, da. Eventuelt benytte det til å leke at vi fortatt bruker VAR. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PhunxZtar 828 Del Skrevet 11. Mars Del Skrevet 11. Mars 58 minutter siden skrev odd: Mulig det er andre intervjuer jeg ikke har sett? Av TV2 blir han spurt: – Hva om 17 av 32 toppklubber for eksempel hadde stemt imot? Er det da flertallet som avgjør? Til det svarer han: – Nei, det blir ren spekulasjon inntil videre. Dette er noe norsk fotball har vedtatt i fellesskap og vi har foreløpig bare brukt det i ett år. Jeg synes det er et hypotetisk spørsmål inntil videre. Vårt fokus er å forbedre det vi gjorde i fjor. Jeg leser ikke noe kontant nei i dette, og han gjemmer seg jo faktisk bak at det er Tinget som har vedtatt VAR, ikke toppklubbene. Man kan jo diskutere hvem som bør ha stemmerett, men fra et demokratisk perspektiv er det jo ikke direkte feil å si at et marginalt flertall blant toppklubbene bør føre til direkte handling? Vi har sikkert lest det samme intervjuet, sier vel litt om hvor mye man farges av forventningene og inntrykket man har. Jeg husket nemlig bare at han startet med et nei, pluss konkluderte med at det ikke vil bli endringer 😉 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
1369 1 383 Del Skrevet 11. Mars Del Skrevet 11. Mars Uansett hva som skjer med v.a.r. i Norge er det å stemme nei en viktig både politisk og moralsk støtte til Sverige, som ennå ikke har innført v.a.r. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hoffisking 1 336 Del Skrevet 11. Mars Del Skrevet 11. Mars 3 timer siden skrev stabækLars: Jeg skjønner ikke argumentet med at det blir så dyrt å avvikle VAR. Vi trenger vel ikke benytte oss av dritten, selv om vi må betale for den? Det blir jo hverken billigere, eller dyrere, om vi velger å bruke VAR, eller ikke. Det blir som no-show på flyet, eller som treningsstudioet du betaler for, men aldri bruker. Der blir vel billigere all den tid man slipper betale for disse idiotene som skal studere situasjonene som måtte dukke opp. I tillegg til spart strøm ved at stikkontakten ikke trenger være koblet til, ikke behov for vedlikehold osv Edit: typo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Drosselmeyer 2 563 Kongeinnlegg! Del Skrevet 12. Mars Kongeinnlegg! Del Skrevet 12. Mars Da har også Bodø Glimt stemt for å avvikle VAR, etter god mobilisering blant medlemmene. Den fullstendig udokumenterte påstanden om at "fotballen har blitt mer rettferdig med VAR" vant ikke frem😀 22 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tom Bruaset 6 552 Del Skrevet 14. Mars Del Skrevet 14. Mars https://www.nettavisen.no/5-95-1703750 Spontan jubel er fotballens sjel Alle som er glade i å se fotball fra tribunen kan huske enkeltepisoder for resten av livet…. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Drosselmeyer 2 563 Del Skrevet 14. Mars Del Skrevet 14. Mars Både FFK, Sandefjord og Tromsø stemte (dessverre) for å beholde VAR i går. Eliteserien og VAR: Følg avstemningene her – VGs VAR-ometer gir deg oversikt - VG Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flem 243 Del Skrevet 14. Mars Del Skrevet 14. Mars Virker for meg som at de klubbene som går i mot VAR er klubber med en sterk nok supporterskare med nok engasjerte supportere til å utfordre klubbene til å gå imot VAR. Resten av klubbene har jeg et mistanke om det egentlig bare blir trumfet igjennom å holde på VAR uten noen reell diskusjon. Desverre er det mange norske klubber med ganske tafatte og triste supportere. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Latmann 4 422 Kongeinnlegg! Del Skrevet 14. Mars Kongeinnlegg! Del Skrevet 14. Mars 3 minutter siden skrev Flem: Virker for meg som at de klubbene som går i mot VAR er klubber med en sterk nok supporterskare med nok engasjerte supportere til å utfordre klubbene til å gå imot VAR. Resten av klubbene har jeg et mistanke om det egentlig bare blir trumfet igjennom å holde på VAR uten noen reell diskusjon. Desverre er det mange norske klubber med ganske tafatte og triste supportere. Alle norske klubber skulle hatt en @Posse 21 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 235 Del Skrevet 14. Mars Del Skrevet 14. Mars https://www.an.no/videodommingens-faktaproblem/o/5-4-1926464 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaamann 1 356 Del Skrevet 15. Mars Del Skrevet 15. Mars https://www.vg.no/sport/i/abXl9L/var-kampen-er-over-motstanderne-tapte 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Drosselmeyer 2 563 Del Skrevet 15. Mars Del Skrevet 15. Mars 17 minutter siden skrev blaamann: https://www.vg.no/sport/i/abXl9L/var-kampen-er-over-motstanderne-tapte For noe sprøyt, kampen har bare såvidt begynt. VAR skal vekk. Supporterne i de «grønne» klubbene må bare begynne å mobilisere. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 235 Del Skrevet 15. Mars Del Skrevet 15. Mars 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Sindre 1 635 Del Skrevet 15. Mars Del Skrevet 15. Mars 9 minutter siden skrev Posse: 6 av 7 serievinnere siste 30 år er mot VAR. Tenker det betyr litt mer enn hva Egersund og Levanger skulle mene når alt kommer til alt. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gwestlund 2 779 Del Skrevet 16. Mars Del Skrevet 16. Mars – Det er et ganske overveldende flertall. Det tenker jeg er bra. Fordi vi tror at det er viktig å ikke avvikle, men videreutvikle. Det viser også stemmegivningen, sier Cato Haug, styreleder i Norsk Toppfotball (NTF) til VG. -Han synes supporternes argument om at videodømming ødelegger spontaniteten er viktig «fakta», men han mener ja-siden for VAR har flere plusser. https://www.vg.no/sport/fotball/i/wAMrp4/cato-haug-om-flertallet-for-var-det-tenker-jeg-er-bra Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gwestlund 2 779 Del Skrevet 16. Mars Del Skrevet 16. Mars Det skal ikke være lett… https://www.nrk.no/nordland/var-motstanden_-blir-tvunget-til-a-vaere-mot-videodomming-mot-sin-vilje-1.16800830 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 235 Del Skrevet 16. Mars Del Skrevet 16. Mars Blant klubber som faktisk har spilt med VAR er det flertall mot. Og et enda større flertall målt i tilskuersnitt. So much for Cato Haugs "overveldende flertall", men sånn blir man kanskje av å sitte på toppen. 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
knutta 1 872 Del Skrevet 16. Mars Del Skrevet 16. Mars Om 59% «for» er et overveldende flertall er jo også en definisjonssak. Jeg ville kalt det marginalt 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Totto 1 498 Del Skrevet 21. Mars Del Skrevet 21. Mars VAR diskuteres i «Debatten» på NRK i kveld. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
FranckTheBank 3 393 Del Skrevet 21. Mars Del Skrevet 21. Mars VAR ødelegger gleden av fotball og øyeblikk. Luxemburg scorer, men får isteden etter VAR-sjekk rødt kort imot pga en tidligere forseelse. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
boie 2 386 Del Skrevet 22. Mars Del Skrevet 22. Mars 19 timer siden skrev Totto: VAR diskuteres i «Debatten» på NRK i kveld. https://www.nettavisen.no/sport/dundrende-uenige-om-var-bruk-sjelen-dras-ut-av-spillet/s/5-95-1719735 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 2 005 Del Skrevet 22. Mars Del Skrevet 22. Mars Kasper Wikestad herjet, Cato Haug.... not so much... 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Sindre 1 635 Del Skrevet 22. Mars Del Skrevet 22. Mars 1 time siden skrev elaang: Kasper Wikestad herjet, Cato Haug.... not so much... Lillestrøms styreleder var også meget god. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 235 Del Skrevet 22. Mars Del Skrevet 22. Mars Cato Haug får motbør etter Debatten: https://www.aftenposten.no/sport/meninger/i/EQd9yG/han-fyrer-opp-supporterne Og NFF blir avkledd om prosessen, der de har hevdet at VAR ble vedtatt på Fotballtinget: https://josimar.no/artikler/to-fortellinger/24474/?fbclid=IwAR1-BnEo3VbTiY8fI71QvSHvj1SdPfs_KG9KdI3dgT1UuNv5rqsLL3ctDZM 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 235 Kongeinnlegg! Del Skrevet 28. Mars Kongeinnlegg! Del Skrevet 28. Mars NSA er blitt kontaktet av en masterstudent som gjennomfører en studie av nordiske supporteres holdning til VAR. Studier av denne typen er nyttige å kunne vise til i diskusjoner med forbund, NTF og media. Mye blir sagt om supporteres holdning til VAR, og det er særlig populært å fremstille det som om dette er noe folk ønsker seg. Desto viktigere er det at undersøkelser som denne blir besvart av mange som faktisk går på kamp. Studenten trenger 200 respondenter fra Norge. https://www.surveymonkey.com/r/VAR_STUDY?lang=nb 10 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fexter 4 398 Del Skrevet 31. Mars Del Skrevet 31. Mars Genoaspiller sin reaksjon på VAR. Skulle hatt flere av disse spillerne https://x.com/endrelub/status/1774406861506154779?s=46 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Viig 189 Del Skrevet 31. Mars Del Skrevet 31. Mars Imorgen slipper vi VAR 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå