Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke argumentet med at det blir så dyrt å avvikle VAR. Vi trenger vel ikke benytte oss av dritten, selv om vi må betale for den? Det blir jo hverken billigere, eller dyrere, om vi velger å bruke VAR, eller ikke. Det blir som no-show på flyet, eller som treningsstudioet du betaler for, men aldri bruker.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

9 minutter siden skrev stabækLars:

Jeg skjønner ikke argumentet med at det blir så dyrt å avvikle VAR. Vi trenger vel ikke benytte oss av dritten, selv om vi må betale for den? Det blir jo hverken billigere, eller dyrere, om vi velger å bruke VAR, eller ikke. Det blir som no-show på flyet, eller som treningsstudioet du betaler for, men aldri bruker.

Argumentet er vel at TV2 har investert i utstyr de ikke får brukt. De har ikke investert mye på Nadderud, hvertfall…

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 timer siden skrev PhunxZtar:

Heller ikke spesielt betryggende at Kalle Løken kontant svarer nei når han blir spurt om NFF vil lytte dersom et flertall av medlemsklubbene har vedtak om å arbeide mot en avvikling av VAR. Lukter ikke mye demokrati her... 

Mulig det er andre intervjuer jeg ikke har sett?

Av TV2 blir han spurt: – Hva om 17 av 32 toppklubber for eksempel hadde stemt imot? Er det da flertallet som avgjør? 

Til det svarer han: – Nei, det blir ren spekulasjon inntil videre. Dette er noe norsk fotball har vedtatt i fellesskap og vi har foreløpig bare brukt det i ett år. Jeg synes det er et hypotetisk spørsmål inntil videre. Vårt fokus er å forbedre det vi gjorde i fjor.

Jeg leser ikke noe kontant nei i dette, og han gjemmer seg jo faktisk bak at det er Tinget som har vedtatt VAR, ikke toppklubbene. Man kan jo diskutere hvem som bør ha stemmerett, men fra et demokratisk perspektiv er det jo ikke direkte feil å si at et marginalt flertall blant toppklubbene bør føre til direkte handling?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time siden skrev boie:

Argumentet er vel at TV2 har investert i utstyr de ikke får brukt. De har ikke investert mye på Nadderud, hvertfall…

Ja, men det er jo nettopp det som ikke noe argument, så lenge de får investeringene dekket. Hvis TV2 er så deppa for at utstyret vil støve ned, får de bare gi bort utstyret til noen som vil bruke det, da. Eventuelt benytte det til å leke at vi fortatt bruker VAR.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

58 minutter siden skrev odd:

Mulig det er andre intervjuer jeg ikke har sett?

Av TV2 blir han spurt: – Hva om 17 av 32 toppklubber for eksempel hadde stemt imot? Er det da flertallet som avgjør? 

Til det svarer han: – Nei, det blir ren spekulasjon inntil videre. Dette er noe norsk fotball har vedtatt i fellesskap og vi har foreløpig bare brukt det i ett år. Jeg synes det er et hypotetisk spørsmål inntil videre. Vårt fokus er å forbedre det vi gjorde i fjor.

Jeg leser ikke noe kontant nei i dette, og han gjemmer seg jo faktisk bak at det er Tinget som har vedtatt VAR, ikke toppklubbene. Man kan jo diskutere hvem som bør ha stemmerett, men fra et demokratisk perspektiv er det jo ikke direkte feil å si at et marginalt flertall blant toppklubbene bør føre til direkte handling?

Vi har sikkert lest det samme intervjuet, sier vel litt om hvor mye man farges av forventningene og inntrykket man har. Jeg husket nemlig bare at han startet med et nei, pluss konkluderte med at det ikke vil bli endringer 😉

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett hva som skjer med v.a.r. i Norge er det å stemme nei en viktig både politisk og moralsk støtte til Sverige, som ennå ikke har innført v.a.r.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 timer siden skrev stabækLars:

Der blir vel billigere all den tid man slipper betale for disse idiotene som skal studere situasjonene som måtte dukke opp. I tillegg til spart strøm ved at stikkontakten ikke trenger være koblet til, ikke behov for vedlikehold osv

Edit: typo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker for meg som at de klubbene som går i mot VAR er klubber med en sterk nok supporterskare med nok engasjerte supportere til å utfordre klubbene til å gå imot VAR. Resten av klubbene har jeg et mistanke om det egentlig bare blir trumfet igjennom å holde på VAR uten noen reell diskusjon. Desverre er det mange norske klubber med ganske tafatte og triste supportere. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

9 minutter siden skrev Posse:

6 av 7 serievinnere siste 30 år er mot VAR. Tenker det betyr litt mer enn hva Egersund og Levanger skulle mene når alt kommer til alt. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

– Det er et ganske overveldende flertall. Det tenker jeg er bra. Fordi vi tror at det er viktig å ikke avvikle, men videreutvikle. Det viser også stemmegivningen, sier Cato Haug, styreleder i Norsk Toppfotball (NTF) til VG.
-Han synes supporternes argument om at videodømming ødelegger spontaniteten er viktig «fakta», men han mener ja-siden for VAR har flere plusser.

https://www.vg.no/sport/fotball/i/wAMrp4/cato-haug-om-flertallet-for-var-det-tenker-jeg-er-bra

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blant klubber som faktisk har spilt med VAR er det flertall mot. Og et enda større flertall målt i tilskuersnitt. So much for Cato Haugs "overveldende flertall", men sånn blir man kanskje av å sitte på toppen. 

Skjermbilde 2024-03-16 kl. 10.08.05.png

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time siden skrev elaang:

Kasper Wikestad herjet, Cato Haug.... not so much...

Lillestrøms styreleder var også meget god.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cato Haug får motbør etter Debatten: 

https://www.aftenposten.no/sport/meninger/i/EQd9yG/han-fyrer-opp-supporterne

Og NFF blir avkledd om prosessen, der de har hevdet at VAR ble vedtatt på Fotballtinget:

https://josimar.no/artikler/to-fortellinger/24474/?fbclid=IwAR1-BnEo3VbTiY8fI71QvSHvj1SdPfs_KG9KdI3dgT1UuNv5rqsLL3ctDZM

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Det VAR en gang…..
  • Opprett ny...