Posse 21 235 Del Skrevet 14. Juli Del Skrevet 14. Juli På 12.7.2024 den 8.19 skrev odd: Det burde absolutt behandles likt, uten at jeg husker offsidesituasjoner. Under forutsetning av at man har VAR, er alle enige om at bruken må begrenses. Man kan ikke sjekke hvert eneste innkast. Jeg synes EM har vist seg mye bedre enn Eliteserien. Spesielt om vi klarer å se bort fra de episodene der reglene i seg selv ødelegger for fotballen. Avgjørelser blir tatt veldig fort. Straffen til England var blant situasjonene som tok lang tid, og min mening er at det betyr at VAR ikke skulle ha gått inn. Det er jo ikke en klar straffe hvis man trenger så lang tid? Når det gjelder handsen i forkant. Vil det være riktig å utvide VAR til å sjekke oppbyggingen som fører til straffespark slik Posse hinter om? Jeg synes kanskje det er riktig å begrense det til akkurat straffesituasjonen. (Hvis de hadde gått tilbake og tatt Saka for hands, hva skulle de gjort hvis det var en like klar hands på en forsvarer like før?) Noe slikt feks 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Del Skrevet 14. Juli Del Skrevet 14. Juli 1 time siden skrev Posse: Noe slikt feks Enig. Det blir inkonsekvent og bør skjerpes opp. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hr. Smith 1 536 Kongeinnlegg! Del Skrevet 14. Juli Kongeinnlegg! Del Skrevet 14. Juli Uenig, de trenger ikke skjerpe noe som helst, og kommer heller aldri til å klare det. Det må bort. VAR er kreft. 22 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øistein 1 858 Del Skrevet 21. Juli Del Skrevet 21. Juli Fiskekake kastet ut på matta på Lerkendal i VAR-protest. Hva slags delikatesser kan vi diske opp med? 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
boie 2 386 Del Skrevet 21. Juli Del Skrevet 21. Juli Jeg er for protestene mot VAR, men hvordan kommer hundrevis av tennisballer (og fiskekaker) inn på tribunene? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
h1912 1 387 Del Skrevet 21. Juli Del Skrevet 21. Juli KAMPEN ER AVLYST. Bare å holde seg borte fra stadion nå!!! 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ace 11 203 Del Skrevet 21. Juli Del Skrevet 21. Juli Et alternativ er jo å ikke oppføre seg som en gjeng forvokste 5 åringer og heller protestere på en annen måte? Det vil overraske meg om ikke den jevne tilskuer synes dette er helt håpløst - uavhengig av standpunkt til VAR. 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 529 Del Skrevet 21. Juli Del Skrevet 21. Juli Herlig at Kjernen og Kanaris aksjonerte i samspill! «Nok en gang regner det tennisballer på Lerkendal og kampen er etter alle solemerker avbrutt! For noen scener vi er vitne til denne kvelden. Arrangørene har presisert ved utallige anledninger at kampen kom til å bli avbrutt dersom dette skjedde igjen. Lagene har nå samlet seg i sirkler ute på banen.» Det virker som LSK-spillerne er alt annet en misfornøyde med egne fans. De har nettopp vært borte og applaudert de 500 tilreisende i bortesvingen. 9 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Kongeinnlegg! Del Skrevet 21. Juli Kongeinnlegg! Del Skrevet 21. Juli Der tapte NFF kampen for VAR. Protestene blir bare enda sterkere fremover. 24 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tom Bruaset 6 552 Del Skrevet 21. Juli Del Skrevet 21. Juli 16 minutter siden skrev Ace: Et alternativ er jo å ikke oppføre seg som en gjeng forvokste 5 åringer og heller protestere på en annen måte? Det vil overraske meg om ikke den jevne tilskuer synes dette er helt håpløst - uavhengig av standpunkt til VAR. Kanskje det «enkleste» er det beste mot enkle sjeler i NFF… 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øistein 1 858 Del Skrevet 21. Juli Del Skrevet 21. Juli Hva skjer med poengene når en kamp blir avbrutt? Null til begge? Regner ikke med at kampen blir omberammet til et senere tidspunkt Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 21. Juli Del Skrevet 21. Juli Når de klarer å avbryte kampen mer enn hva VAR får til, har de bommet på aksjonsform. Her må det bli sanksjoner Dette må være j kjipt for de som har lagt sommerferien til Trondheim for å oppleve RBK på hjemmebane 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
h1912 1 387 Kongeinnlegg! Del Skrevet 21. Juli Kongeinnlegg! Del Skrevet 21. Juli 1 minutt siden skrev Håvard: Når de klarer å avbryte kampen mer enn hva VAR får til, har de bommet på aksjonsform. Her må det bli sanksjoner Dette må være j kjipt for de som har lagt sommerferien til Trondheim for å oppleve RBK på hjemmebane UENIG! 13 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PKhelten 1 504 Kongeinnlegg! Del Skrevet 21. Juli Kongeinnlegg! Del Skrevet 21. Juli 1 minutt siden skrev Håvard: Når de klarer å avbryte kampen mer enn hva VAR får til, har de bommet på aksjonsform. Her må det bli sanksjoner Dette må være j kjipt for de som har lagt sommerferien til Trondheim for å oppleve RBK på hjemmebane Uenig. NFF nekter å lytte og viser ingen tegn til å snu. Det er snakk om å permanent ødelegge sporten her. Alle andre midler er tatt i bruk uten hell. Jeg er for tennisballer, fiskekaker og avlyste matcher fram til VAR er avskaffet! 23 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
1369 1 383 Del Skrevet 21. Juli Del Skrevet 21. Juli 6 minutter siden skrev Øistein: Hva skjer med poengene når en kamp blir avbrutt? Null til begge? Regner ikke med at kampen blir omberammet til et senere tidspunkt Jo, de resterende minuttene blir vel spilt. Ikke usannsynlig skjer det bak lukkede dører Tror også at de som dro på stadion føler at de fikk med seg et minne. Et litt annerledes minne enn den fotballkampen de trodde de skulle se, men ser ikke bort fra at det blir noe à la: "jeg var på Lerkendal den gangen da ..." 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 475 Del Skrevet 21. Juli Del Skrevet 21. Juli 36 minutter siden skrev h1912: KAMPEN ER AVLYST. Bare å holde seg borte fra stadion nå!!! Rohit Saggi fikk komme i søkelyset igjen også! En WIN dag for han! Håper han ikke fikk en fiskekake i hode! 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ace 11 203 Del Skrevet 21. Juli Del Skrevet 21. Juli 11 minutter siden skrev Øistein: Hva skjer med poengene når en kamp blir avbrutt? Null til begge? Regner ikke med at kampen blir omberammet til et senere tidspunkt Det er faktisk hjemmel for å gi 0 poeng til begge lag ved hendelser som dette. I så fall et dristig og desperat trekk fra NFF. I så fall settes en presedens for at denne type protester går ut over egen klubb. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jankri99 317 Del Skrevet 21. Juli Del Skrevet 21. Juli Nydelig å se det! Håper alle lag i ES gjør det fremover 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
FranckTheBank 3 393 Del Skrevet 21. Juli Del Skrevet 21. Juli Hvorfor ikke kaste ut supportere fra begge lag? Bør bli store bøter og poengtrekk Samtidig burde kampen blitt spilt videre, mens politi burdr tømt tribunen for folk Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 21. Juli Del Skrevet 21. Juli 1 time siden skrev PKhelten: Uenig. NFF nekter å lytte og viser ingen tegn til å snu. Det er snakk om å permanent ødelegge sporten her. Alle andre midler er tatt i bruk uten hell. Jeg er for tennisballer, fiskekaker og avlyste matcher fram til VAR er avskaffet! Barnehageoppførsel i mine øyne... 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
s-simen 1 925 Del Skrevet 21. Juli Del Skrevet 21. Juli 3 minutter siden skrev Håvard: Barnehageoppførsel i mine øyne... Du ble akkurat «tidenes beste pappa» i mine øyne! At du kan skilte med så reflekterte, handlingskraftige og velstående barnehagebarn er intet mindre enn ekstremt beundringsverdig. 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nr14 844 Del Skrevet 21. Juli Del Skrevet 21. Juli 2 timer siden skrev Øistein: Fiskekake kastet ut på matta på Lerkendal i VAR-protest. Hva slags delikatesser kan vi diske opp med? Hummer 9 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øistein 1 858 Kongeinnlegg! Del Skrevet 21. Juli Kongeinnlegg! Del Skrevet 21. Juli 4 minutter siden skrev Nr14: Hummer Kudos til han som smugler inn en levende hummer i buksa 14 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 234 Kongeinnlegg! Del Skrevet 21. Juli Kongeinnlegg! Del Skrevet 21. Juli https://www.vg.no/sport/i/0VV7dE/rosenborg-lillestroem-soesknene-saa-ti-minutter-eliteserie-fotball-etter-var-protestene Åtte timers biltur for å se en meningsløs kamp med Rosenborg er da ingenting. Jeg husker den lange turen for å blitt slått av Stjørdals Blink i 2022. Folk må ta seg sammen! 10 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 235 Kongeinnlegg! Del Skrevet 21. Juli Kongeinnlegg! Del Skrevet 21. Juli Mange reaksjoner fra Gud og hvermann der ute nå, men det kan være nyttig å minne om følgende: Fotballtinget vedtok "å utrede VAR" som et underpunkt av over 20 deler. Dette har senere blitt brukt som argument for at "Fotballtinget har vedtatt VAR". Utredningen finnes ikke (!). VAR ble i praksis innført i et NTF-ledet teamsmøte, med lovnader som ikke har blitt holdt. Det har jevnt over vært underkommunisert, fordreid og fornektet hvor store mangler og feil norsk VAR har - ikke ulikt informasjonskrigen i Qatar-saken. Supporterne har brukt hundrevis av bannere og ytret protester og boikotter i over et år uten å bli hørt. Derfor må ikke dette koke ned til en debatt om virkemidler og fiskekaker. Dette er ikke bare protester mot et videosystem som ødelegger øyeblikkene. Det er også protester mot et lukket, udemokratisk system der ledere i fotballen påtvinger idretten store endringer uten å forankre det. De har også prøvd seg på både serien og cupen. Derfor er det ekstra pinlig når NTF/NFF nå klager over at supporterne ikke bare benytter seg av demokratiske kanaler. De er selv ubestridte enere i å unnvike dette demokratiet. 45 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hoffisking 1 336 Del Skrevet 22. Juli Del Skrevet 22. Juli 3 timer siden skrev Nr14: Hummer Sushi Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 475 Del Skrevet 22. Juli Del Skrevet 22. Juli 6 timer siden skrev Posse: Mange reaksjoner fra Gud og hvermann der ute nå, men det kan være nyttig å minne om følgende: Fotballtinget vedtok "å utrede VAR" som et underpunkt av over 20 deler. Dette har senere blitt brukt som argument for at "Fotballtinget har vedtatt VAR". Utredningen finnes ikke (!). VAR ble i praksis innført i et NTF-ledet teamsmøte, med lovnader som ikke har blitt holdt. Det har jevnt over vært underkommunisert, fordreid og fornektet hvor store mangler og feil norsk VAR har - ikke ulikt informasjonskrigen i Qatar-saken. Supporterne har brukt hundrevis av bannere og ytret protester og boikotter i over et år uten å bli hørt. Derfor må ikke dette koke ned til en debatt om virkemidler og fiskekaker. Dette er ikke bare protester mot et videosystem som ødelegger øyeblikkene. Det er også protester mot et lukket, udemokratisk system der ledere i fotballen påtvinger idretten store endringer uten å forankre det. De har også prøvd seg på både serien og cupen. Derfor er det ekstra pinlig når NTF/NFF nå klager over at supporterne ikke bare benytter seg av demokratiske kanaler. De er selv ubestridte enere i å unnvike dette demokratiet. Men kommer det da ett tilsvar til uttalelsene i de store mediene fra NSA? Nå er det varmt, utnytt varmen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
duckster 943 Del Skrevet 22. Juli Del Skrevet 22. Juli 7 timer siden skrev hoffisking: Sushi Reker Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hanse 3 846 Del Skrevet 22. Juli Del Skrevet 22. Juli 11 timer siden skrev mbh: https://www.vg.no/sport/i/0VV7dE/rosenborg-lillestroem-soesknene-saa-ti-minutter-eliteserie-fotball-etter-var-protestene Åtte timers biltur for å se en meningsløs kamp med Rosenborg er da ingenting. Jeg husker den lange turen for å blitt slått av Stjørdals Blink i 2022. Folk må ta seg sammen! For min del trenger vi ikke gå lenger tilbake enn til lørdag for å slå den…. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
LEVERKUSEN 337 Kongeinnlegg! Del Skrevet 22. Juli Kongeinnlegg! Del Skrevet 22. Juli Jeg er virkelig spent hva som skjer videre nå. Protestene minner jeg selvfølgelig om hva som skjedde i Bundesligaen 5-6 måneder siden, da aktive supportere protesterte på samme vis med tennisballer osv. mot en ekstern investor som skulle kjøpe andeler fra DFL (Den tyske fotballligaen). Protestene sørget for at det ble ikke noen investor for Bundesligaen. Men i Tyskland ble aldri en kamp avlyst på grunn av protestene (selv om det var ganske nær i noen kamper). Jeg tror NFF er under enorm press nå, fordi disse protestene i Norge ble også registrert utenlands. F. eks. Tysklands største Sportsavis Kicker har skrevet et lengre innlegg om hva som skjedde i Trondhein i går. 17 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå