Gå til innhold

Anbefalte innlegg

2 timer siden skrev Drosselmeyer:

https://www.vg.no/sport/i/JbG46R/glimt-sjef-frode-thomassen-med-tordentale-til-norske-klubbledere

I følge Frode Thomassen i BG er det legitimt å ikke legge vekt på årsmøtevedtakene i klubber mot VAR fordi det er et utslag av "aksjonsdemokrati", som tydeligvis er det man kan kalle demokratiske avgjørelser som går i mot det en selv mener. For en fullstendig fjott av en fyr.

Imponerende.

Mener han også at sittende regjering bare kan ignorere neste stortingsvalg dersom folket er misfornøyd med gjeldende politikk? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 27.1.2025 den 18.52 skrev hoffisking:

Imponerende.

Mener han også at sittende regjering bare kan ignorere neste stortingsvalg dersom folket er misfornøyd med gjeldende politikk? 

Ikke uvanlig dette:

Regjeringen mener jo de har dritbra politikk, det er bare velgerne som ikke skjønner det…

Det hadde vært mye enklere å drive butikk hadde det ikke vært for de brysomme kundene, osv

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt tomme og gjentatte argumenter, L*se selv understreker at det hele er en sunk cost-fallacy.

Men de har jo heldigvis konsultert dommerne og Norsk Ligafotball! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 minutter siden skrev sacrebleu:

Nå blir det kaos. Mot-VAR klubbene bryter ut?

Haha - det hadde vært fett om NFF kun sitter igjen med JA til VAR -klubbene. Det vil stort sett si ubetydelige OBOS-klubber og Bodø/Glimt. Flott produkt

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innstiller på å beholde VAR, som ventet. Anerkjenner at toppklubbene ikke vil ha det, men synspunktene til 3 div-klubbene og hensynet til likestilling veier tyngre. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I en sideartikkel leser jeg at NFF også går inn for å snu cupen og spille finalen om våren. Med VAR-standpunktet ser det ut som de slipper å forsvare cup-forslaget..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

«Likevel så har vi et demokrati, som er sånn at man ikke alltid kan vinne frem, svarer hun overfor NRK.

– Og når man ikke vinner frem, så har man ikke blitt holdt for narr. Jeg mener det er ganske viktig at vi kan være uenige i saken uten å hele tiden angripe intensjonen og prosessen»

Hilsen NFF

Lenke til innlegg
Del på andre sider

9 minutter siden skrev Blåtann:

Likevel så har vi et demokrati, som er sånn at man ikke alltid kan vinne frem, svarer hun overfor NRK

Det var overraskende hvor mange ganger hun klarte å nevne demokrati samtidig som hun gikk mot et klart flertall.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå som NFF velger å gå for at VAR skal videreutvikles, noe de trolig får flertall for, så må jo dette medføre en del ekstra kostnader.  Jeg kan i alle fall ikke fatte hvordan de skal kunne videreutvikle det uten at det investeres i en mengde kameraer.  Jeg tar det som en selvfølge at de som er med på å stemme det frem også skal være med å dekke kostnadene.  Dette inkluderer breddeklubbene.  

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som egentlig er aller mest trist ved det NFF gjør, er at det overhodet ikke er overraskende. Ikke i det hele tatt. De lyver og påvirker og gjør alt i sin makt for å få det slik de vil. Det er en ukultur i veggene på Ullevaal stadion. Supporterne har blitt hodt for narr, dette var en skinnprosess, hvor utfallet var bestemt på forhånd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at VGs avstemning gir NFFs beslutning støtte. Selv tror jeg VAR i løpet av et par sesonger forsvinner uansett og KI overtar. I engelske cupfinalen skal de visstnok prøve ut automatisk offside dømming.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

10 minutter siden skrev kuk:

Karl Petter Løken er en forbanna fjott.

Snakk om bestillingsverk: https://www.vg.no/sport/i/pPmJnV/her-er-det-ukjente-var-brevet-nff-fikk-uefa-topp-med-kraftig-advarsel

Blir som å ringe kongen for å få en objektiv mening om vi skal fortsette med monarki eller ikke. Det er så dust.

"UEFA [...] totally believes that once VAR is in a competition, it is impossible to go back."

Hvis vi legger bort muligheten for at Theo^2 pynter på ordene her: Hva mener UEFA faktisk vil skje om man fjerner VAR? Er det da det begynner å snø kremboller, liksom?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 minutter siden skrev RedWhiteandBlaa:

"UEFA [...] totally believes that once VAR is in a competition, it is impossible to go back."

Hvis vi legger bort muligheten for at Theo^2 pynter på ordene her: Hva mener UEFA faktisk vil skje om man fjerner VAR? Er det da det begynner å snø kremboller, liksom?

«Selv om vi erkjenner at VAR fortsatt er økonomisk utilgjengelig for noen av våre medlemsforbund, mener vi at når VAR først er innført, vil de viktigste aktørene i fotballen ikke kunne akseptere at det senere fjernes».

Det er vel dette han sikter til.  Jeg regner med at det er forbundene og dommerstanden som regnes som de viktigste aktørene.  NTF har jo allerede ikke bare akseptert, men krevd at VAR fjernes.  Artig at UEFA påpeker at fotballen ikke er til for klubbene og supportere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mon tro hva de mener med at det skal bli vanskeligere for norske dommere i feks CL og EM. La meg tenke litt på hva som kreves for å dømme med VAR vs uten:

1) Man må få en propp i øret (det har de vel uansett)

2) Man må klare å fange opp at VAR-teamet sier at man bør se på skjermen

3) Man må være smart nok til å forstå at når VAR-teamt sier at man bør se på skjermen, så gjør man det

4) Når man har sett på skjermen må man klare å tegne en firkant i luften og ellers signalisere som man pleier

Jeg tror norske dommere kan gjøre en like dårlig jobb i Europa uavhengig om de pleier å bruke VAR hjemme eller ikke...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

9 minutter siden skrev odd:

Mon tro hva de mener med at det skal bli vanskeligere for norske dommere i feks CL og EM. La meg tenke litt på hva som kreves for å dømme med VAR vs uten:

1) Man må få en propp i øret (det har de vel uansett)

2) Man må klare å fange opp at VAR-teamet sier at man bør se på skjermen

3) Man må være smart nok til å forstå at når VAR-teamt sier at man bør se på skjermen, så gjør man det

4) Når man har sett på skjermen må man klare å tegne en firkant i luften og ellers signalisere som man pleier

Jeg tror norske dommere kan gjøre en like dårlig jobb i Europa uavhengig om de pleier å bruke VAR hjemme eller ikke...

Og hvis man er linjedommer må man huske å feste et par vekter til armen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Det VAR en gang…..
  • Opprett ny...