Drosselmeyer 2 623 Kongeinnlegg! Del Skrevet 29. Januar Kongeinnlegg! Del Skrevet 29. Januar https://www.stabak.no/nyheter/pressemelding-vedrorende-forbundsstyrets-innstilling-i-var-saken Veldig bra at klubben raskt var ute med denne pressemeldingen. Vi er i alle fall på riktig side av historien. 24 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
RagnhildS 140 Del Skrevet 29. Januar Del Skrevet 29. Januar Mye rart fra Lise Klaveness i Dagsnytt 18, men det rareste er kanskje vektleggingen av klubbleder som har tatt kontakt med hennne for å fortelle at de er tvunget til å ta et standpunkt de ikke har. Disse må altså vektlegges, men ikke demokratisk beslutninger tatt på årsmøter. Makan. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ace 11 350 Kongeinnlegg! Del Skrevet 29. Januar Kongeinnlegg! Del Skrevet 29. Januar Jeg bet meg merke i det samme som @RagnhildS. Dette er ekstremt uryddig opptreden av Klaveness. Hun misbruker klubblederne for å undergrave demokratiske beslutninger ved å insinuere at klubbene egentlig er for VAR. Mitt inntrykk av Klaveness har hele tiden vært elendig. Jeg oppfatter henne som en person som er mest opptatt av å posisjonere seg selv for en internasjonal toppjobb. Til nå har jeg vært i et veldig lite mindretall her på forumet ved at jeg har vært relativt likegyldig til VAR. Nå håper jeg sterkt at det blir avviklet, først og fremst for at bøller som Klaveness ikke skal vinne frem. 23 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
InaB 434 Del Skrevet 29. Januar Del Skrevet 29. Januar 18 minutes ago, Ace said: Jeg bet meg merke i det samme som @RagnhildS. Dette er ekstremt uryddig opptreden av Klaveness. Hun misbruker klubblederne for å undergrave demokratiske beslutninger ved å insinuere at klubbene egentlig er for VAR. Mitt inntrykk av Klaveness har hele tiden vært elendig. Jeg oppfatter henne som en person som er mest opptatt av å posisjonere seg selv for en internasjonal toppjobb. Til nå har jeg vært i et veldig lite mindretall her på forumet ved at jeg har vært relativt likegyldig til VAR. Nå håper jeg sterkt at det blir avviklet, først og fremst for at bøller som Klaveness ikke skal vinne frem. Det synes jeg nærmest virker usaklig. VAR kan gjerne diskuteres, men å la sin oppfatning av Lise Klaveness avgjøre er noe underlig og nærmest useriøst. VAR er for viktig til å bli avgjort av personlige antipatier. 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ace 11 350 Kongeinnlegg! Del Skrevet 29. Januar Kongeinnlegg! Del Skrevet 29. Januar 17 minutter siden skrev InaB: Det synes jeg nærmest virker usaklig. VAR kan gjerne diskuteres, men å la sin oppfatning av Lise Klaveness avgjøre er noe underlig og nærmest useriøst. VAR er for viktig til å bli avgjort av personlige antipatier. Mulig det ikke kom klart frem, men dette er ikke riktig forståelse. Mitt utgangspunkt er altså at jeg er nøytral til VAR. Grunnen til at jeg nå er mot er ikke at jeg misliker Lise Klaveness, men at hun ikke respekterer den demokratiske prosessen og viljen til et klart flertall. Det er bøllete oppførsel som ikke må få gjennomslag. Jeg håper vi kan være enige om at det ikke er usaklig å mene at flertallets avgjørelse i en slik sak skal respekteres. 10 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nøfyse 2 719 Kongeinnlegg! Del Skrevet 29. Januar Kongeinnlegg! Del Skrevet 29. Januar Jeg syns Ace har et godt poeng. Hvis det er de minst demokratisk anlagte lederne som stadig vinner frem så bli jo hele systemet mindre og mindre demokratisk. Lise Klaveness og Karl Petter Løken har vist seg mer enn villige til å innta en svært autoritær rolle og gå mot klubbenes vilje - tilsynelatende av ingen annen grunn enn at det tjener dem selv og deres forhold til UEFA. Jeg vil egentlig snu på det og si at å bekjempe den type ledere er større og viktigere enn enkeltsaker som VAR. 11 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
rykkinn 8 102 Kongeinnlegg! Del Skrevet 29. Januar Kongeinnlegg! Del Skrevet 29. Januar Samme innlegg ute på instagram og facebook også! 23 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
h1912 1 457 Del Skrevet 29. Januar Del Skrevet 29. Januar 2 timer siden skrev Ace: Jeg bet meg merke i det samme som @RagnhildS. Dette er ekstremt uryddig opptreden av Klaveness. Hun misbruker klubblederne for å undergrave demokratiske beslutninger ved å insinuere at klubbene egentlig er for VAR. Mitt inntrykk av Klaveness har hele tiden vært elendig. Jeg oppfatter henne som en person som er mest opptatt av å posisjonere seg selv for en internasjonal toppjobb. Til nå har jeg vært i et veldig lite mindretall her på forumet ved at jeg har vært relativt likegyldig til VAR. Nå håper jeg sterkt at det blir avviklet, først og fremst for at bøller som Klaveness ikke skal vinne frem. Tiltredes! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Drosselmeyer 2 623 Del Skrevet 29. Januar Del Skrevet 29. Januar Er det mulig å få et flertall på tinget for toppklubbenes forslag om å skrote VAR? Jeg tipper det i utgangspunktet er vanskelig, da det i de fleste tilfeller sikkert stemmes i tråd med innstillingen fra styret. Men her skal det altså stemmes over et forslag som kun har betydning for toppklubbene, og hvor et flertall av toppklubbene har et alternativt forslag om å skrote VAR. Er det i en slik situasjon gitt at klubber som f eks Bærum, ØHIL, Høvik, Haslum osv skal stemme for innstillingen fra NFF? Jeg mener klubbene som har stemt for avvikling må ta kontakt med breddeklubbene i sine områder, forklare situasjonen og be dem om å støtte det alternative forslag om avvikling. Det kan da ikke være helt umulig at dette kan gå? 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter Westlye 717 Del Skrevet 29. Januar Del Skrevet 29. Januar STB har mange samarbeidsklubber. Disse bør få en telefon Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
h1912 1 457 Del Skrevet 29. Januar Del Skrevet 29. Januar Budstikka har en sak, med bl.a. en uttalelse fra Stian Sunde. Mener den skal ligge åpent: https://www.budstikka.no/norsk-toppfotball-ber-om-a-avvikle-var-sa-snart-som-mulig/s/5-55-1897120 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 509 Kongeinnlegg! Del Skrevet 30. Januar Kongeinnlegg! Del Skrevet 30. Januar Ble et par timer i Gode Vibber-podden. Det gir tid til en ganske grundig gjennomgang... 17 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
boie 2 421 Del Skrevet 31. Januar Del Skrevet 31. Januar Lik og del, tag i saken: https://www.tv2.no/sport/breddeklubber-slakter-nff-dette-er-ikke-var-sak/17412758/ 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
RedWhiteandBlaa 822 Del Skrevet 31. Januar Del Skrevet 31. Januar Kan vi forvente info om hva Asker, Bærum, Lommedalen, ØHIL etc. stemmer? I så fall når? Lillestrøm har klart å overbevise en del breddeklubber på Romerike. Hadde vært ypperlig om vi fikk til det samme på denne siden av fylket. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nr14 1 008 Del Skrevet 31. Januar Del Skrevet 31. Januar Spiller ikke noe rolle hva resultatet på tinget blir. Styret i nff tar det bare som rådgivende. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik 4 153 Del Skrevet 1. Februar Del Skrevet 1. Februar 11 timer siden skrev Nr14: Spiller ikke noe rolle hva resultatet på tinget blir. Styret i nff tar det bare som rådgivende. Nei. Tinget treffer den endelige beslutningen. Men det vet du vil. Ingen vits i å demotivere folk… Vi trenger alt engasjementet vi kan få! Har selv tatt kontakt med mine lokale klubber, og oppfordrer alle til å gjøre det samme! 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Drosselmeyer 2 623 Del Skrevet 1. Februar Del Skrevet 1. Februar 2 timer siden skrev Jan Fredrik: Nei. Tinget treffer den endelige beslutningen. Men det vet du vil. Ingen vits i å demotivere folk… Vi trenger alt engasjementet vi kan få! Har selv tatt kontakt med mine lokale klubber, og oppfordrer alle til å gjøre det samme! Enig, selv om det nok er sannsynlig at mange klubber støtter NFF «av gammel vane» er det kanskje mulig å få et annet resultat i en så spesiell sak? Anbefaler denne kommentaren av Mina Finstad Berg https://www.tv2.no/mening_og_analyse/hardt-mot-hardt/17409194/ 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 509 Kongeinnlegg! Del Skrevet 8. Februar Kongeinnlegg! Del Skrevet 8. Februar Ung supporter fra Tromsø oppsummerer det bra her: Supportere er blitt anklaget for å manipulere årsmøter ved å rekruttere medlemmer som ikke nødvendigvis har klubbens beste i tankene. Men engasjement starter ofte med oppfordring til handling, slik også ungdomspolitikere oppmuntrer til deltakelse i politiske saker. Supporterne har brukt medlemsdemokratiet slik det er ment ved å melde seg inn i klubbene, delta på årsmøter og forsøke å påvirke beslutningene. Dette er ikke manipulasjon, men en naturlig del av et levende demokrati. Å kritisere supportere for å bruke sine demokratiske rettigheter er ikke bare feil, men skadelig for hele prinsippet om medlemsstyrte klubber. Den største bekymringen i denne saken er ikke bare utfallet av VAR-debatten, men hvordan den påvirker tilliten til demokratiet, både i fotballen og samfunnet ellers. Supporterne fulgte de demokratiske spillereglene, engasjerte seg og sikret flertall blant toppklubbene. Likevel blir avgjørelsen flyttet til breddeklubbene, som ofte stemmer i tråd med NFFs ønsker. https://www.nordnorskdebatt.no/var-debatten-handler-ikke-lenger-om-var/o/5-124-348365 17 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
1369 1 445 Del Skrevet 8. Februar Del Skrevet 8. Februar Argumentene mot de som er nye deltakere på årsmøtene er prikk like argumentene mot allmenn stemmerett på 1800-tallet. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
FranckTheBank 3 414 Del Skrevet 8. Februar Del Skrevet 8. Februar Maguire 3 meter offside i går, er et argument for VAR. Dessverre vil nok korrupsjonen aldri borte hverken med eller uten VAR. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nr14 1 008 Del Skrevet 9. Februar Del Skrevet 9. Februar Nå mobiliseres det blant ledere på kretsnivå https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/25gAzl/var-maa-videreutvikles-ikke-avvikles 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 878 Del Skrevet 9. Februar Del Skrevet 9. Februar Glemte å få vedtak på årsmøtet om at klubben skal jobbe for at kretsen skal ha «riktig» mening. Jeg er nok blant de mest positive til VAR, men ganske patetisk å se 18 fylkesledere og x forbundsledere alle være enstemmige i motsatt retning av de fleste toppklubbene. Det tyder jo på at diversifisering må opp som tema på tinget, for disse lederne er åpenbart alt for like i tankegangen. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Drosselmeyer 2 623 Del Skrevet 9. Februar Del Skrevet 9. Februar 22 timer siden skrev FranckTheBank: Maguire 3 meter offside i går, er et argument for VAR. Dessverre vil nok korrupsjonen aldri borte hverken med eller uten VAR. For det første: Maguire var ikke «3 meter offside», han var lengre bak i feltet. Det var nok offside, men den var ikke veldig klar. For det andre: Hvorfor er dette et argument for VAR? Feil begås hele tiden, både med og uten VAR. Jeg tror veldig mange supportere lever helt fint med noen gale avgjørelser, slik de har gjort i fotballen i 150 år. VAR drar med seg så mange ulemper at det ikke er i nærheten av å veie opp for en og annen dommerfeil uten VAR. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
FranckTheBank 3 414 Del Skrevet 9. Februar Del Skrevet 9. Februar 16 minutter siden skrev Drosselmeyer: men den var ikke veldig klar. Haha! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øyvind 2 041 Del Skrevet 10. Februar Del Skrevet 10. Februar På 9.2.2025 den 8.41 skrev odd: Glemte å få vedtak på årsmøtet om at klubben skal jobbe for at kretsen skal ha «riktig» mening. Jeg er nok blant de mest positive til VAR, men ganske patetisk å se 18 fylkesledere og x forbundsledere alle være enstemmige i motsatt retning av de fleste toppklubbene. Det tyder jo på at diversifisering må opp som tema på tinget, for disse lederne er åpenbart alt for like i tankegangen. I politikken ville man vel sagt at partipisken er brukt her. Alle som signererer er jo en del av det samme (maktmisbruket). 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 509 Kongeinnlegg! Del Skrevet 11. Februar Kongeinnlegg! Del Skrevet 11. Februar På 9.2.2025 den 8.41 skrev odd: Glemte å få vedtak på årsmøtet om at klubben skal jobbe for at kretsen skal ha «riktig» mening. Jeg er nok blant de mest positive til VAR, men ganske patetisk å se 18 fylkesledere og x forbundsledere alle være enstemmige i motsatt retning av de fleste toppklubbene. Det tyder jo på at diversifisering må opp som tema på tinget, for disse lederne er åpenbart alt for like i tankegangen. Kan meddele om at kretsleder i NFF Hordaland nå bruker ordet "kupp" om flertallet mot VAR. Samme mann anklaget NSA for korrupsjon i Qatar-saken. Greit med regelmessige signaler om at man er på riktig side av historien. Noen gamle koster kan få gå, og nye krefter bør slippe til. Fortsett å bruke demokratiet på tross av disse anklagene. Vi vil sikkert være uenige om ting i framtiden også, men vi må passe oss så ikke noen av dagens ledere gjør uopprettelig skade på den modellen vi har i dag. Når leder og nestleder i NTF undergraver egen organisasjon og snakker usant om idrettens lov for å løsrive seg fra årsmøter og stemmerett er det virkelig fare på ferde. 13 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
RedWhiteandBlaa 822 Del Skrevet onsdag kl. 06:45 (endret) Del Skrevet onsdag kl. 06:45 (endret) Mon tro om ikke politikerne på Stortinget har lært av ja-sidens retorikk. (Eller egentlig motsatt, da.) "Rådgivaren til Ola Borten Moe, stadfestar til NRK, at han stemte slik han varsla at han skulle i forkant. Han ville at Helseplattforma skulle bli vidareført. – Vi har brukt nesten 7 milliardar kroner på dette prosjektet. Det er innført, sa han frå talarstolen på Stortinget." VAR er altså kommet for å bli, så da må det være sånn, da. https://www.nrk.no/mr/stortinget-seier-nei-til-a-undersoke-om-dei-skal-skrote-helseplattforma-1.17291016 Endret onsdag kl. 06:49 av RedWhiteandBlaa kontekst 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nr14 1 008 Del Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden Mållinjeteknologi lenge leve. Vanvittig imponerende kamp av Glimt her har vi noe å strekke oss etter om 2-3 år. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Latmann 4 541 Del Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden 34 minutter siden skrev Nr14: Mållinjeteknologi lenge leve. Vanvittig imponerende kamp av Glimt her har vi noe å strekke oss etter om 2-3 år. Vi kan vel egentlig begynne å strekke oss nå. Hvorfor vente med å bli bedre 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nr14 1 008 Del Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden 11 timer siden skrev Latmann: Vi kan vel egentlig begynne å strekke oss nå. Hvorfor vente med å bli bedre Vi må helt klart starte reisen nå, men å nå Glimt sitt nivå før om 2-3 år ser jeg på som lite sannsynlig. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå