Gå til innhold

Anbefalte innlegg

"Litt flåsete sagt så får man jo det øyeblikket to ganger nå. Først når laget ditt scorer, og så en gang til når du får bekreftelse på at det er mål. Over tid så vil dette fungere veldig bra," sier leder for breddeutvalget i NFF.

Den er grei, du.

Screenshot_20250224_084315_NRK.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 timer siden skrev RedWhiteandBlaa:

"Litt flåsete sagt så får man jo det øyeblikket to ganger nå. Først når laget ditt scorer, og så en gang til når du får bekreftelse på at det er mål. Over tid så vil dette fungere veldig bra," sier leder for breddeutvalget i NFF.

Den er grei, du.

Screenshot_20250224_084315_NRK.jpg

Herregud det er helt tragikomisk. Det har ikke blitt bedre over tid. 

Og helt sykt at 18 av 18 NFF fotballkretser stemmer for Ja til VAR https://www.nrk.no/sport/fotball-leder-tore-christian-gjelsvik-ut-mot-supportere_-_-tor-ikke-ringe-meg-1.17275448. Mistenkelig korrupt hele mafiagjengen hos NFF.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

6 minutter siden skrev fexter:

Herregud det er helt tragikomisk. Det har ikke blitt bedre over tid. 

Og helt sykt at 18 av 18 NFF fotballkretser stemmer for Ja til VAR https://www.nrk.no/sport/fotball-leder-tore-christian-gjelsvik-ut-mot-supportere_-_-tor-ikke-ringe-meg-1.17275448. Mistenkelig korrupt hele mafiagjengen hos NFF.

Tipper Kalle Løken har vært rundt tilfeldig hos alle fotballkretsene (og tilfeldigvis på stemmedagen), bare for å sjekke at alt skjer mest mulig demokratisk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

14 minutter siden skrev sacrebleu:

59 klubber deltok i undersøkelsen, er det nok for å få et riktig bilde?

Litt få respondenter enig i det. Men holdningene hos bredden er at de tror de ikke skal ta kostadene noe som definitivt ikke kommer til å skje i praksis. Også vil de føye seg etter Uefa og Fifa noe som er helt uforståelig i mine øyne. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

12 timer siden skrev Slum:

Høydepunktet fra kveldens VAR-debatt med Lise Klaveness og co. 

-VAR-spørsmålet er for stort til å bli avgjort på klubbenes årsmøte.

Ikke sitat fra Klaveness, men en NTF-dube.

NTF, som har medlemsklubber med et soleklart vedtak for avvikling av VAR. 

Hørte det var en Trym Hogner masterclass i går?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

6 timer siden skrev Styrmann:

Hørte det var en Trym Hogner masterclass i går?

Jepp, og Posse ble klubbet ned av ordstyrer helt på slutten i debatten. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dommersjefen "kjenner seg ikke igjen" i millionbeløpene VAR-rapporten legger frem som nødvendige for å "videreutvikle" VAR. Men hvordan man kan gjøre det billigere, nei, det er ikke godt å si... https://www.vg.no/sport/i/W0yrej/var-tallene-faar-dommersjefen-til-aa-stusse-aldri-hoert-om

Endret av RedWhiteandBlaa
støgg link
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenke til innlegg
Del på andre sider

24 minutter siden skrev fexter:

Begynner vel å nærme seg en tenåring i Nederland vel?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

38 minutter siden skrev fexter:

Ett barn som ingen vil ha, uff og gru

Lenke til innlegg
Del på andre sider

7 timer siden skrev Posse:

For de som ikke så det; jeg regna med å bli klubba så jeg tok det helt på slutten. Spurte Klaveness om NFF har lagt en eneste plan eller tatt et eneste grep for å forberede seg på et scenario uten VAR, eller om de hadde bestemt seg allerede i fjor sommer og bare kasta bort alles tid. Tok 3 forsøk å ikke svare på dette, og det er jo egentlig svar nok i seg selv. 

De har heller ingen plan for å videreutvikle, virker det som - selv om alle tilhengerne sier det er bedre å beholde + videreutvikle...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg er mer opptatt av WAR enn VAR for tiden. I tillegg vet jeg at VAR ikke kommer til å berøre oss i år, og etter min gjetning, heller ikke i 2026. Så håper jeg at teknologien forhåpentligvis er vesentlig forbedret når Stabæk en gang er tilbake i Eliteserien.

Det var kjedelig i Eliteserien i 2023, men det skyldtes ikke bare VAR. Av våre problemer, er VAR det minste. Etter min mening.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenk om vi kunne brukt energien vår på å utvikle klubben vår istedet for dette VAR-greiene som ikke berører OBOS-klubber uansett. 

VAR er kommet for å bli, enten vi liker det eller ikke. Dessverre fungerer det dårlig i Norge og i England. Og jeg skulle selv hatt det bort. På den annen side, er det utrolig provoserende å se Maguire stå 2 meter i offside og få målet godkjent. På mange måter er rettferdigheten seiret ved bruk av VAR, men på den annen side kan dommerne gjemme seg bak korrupte avgjørelser tatt langt unna. Åpenbare feil lukes bort, men mer skjult korrupsjon, er VAR et verktøy for å skjerme dommerne fra "mobbing", noe som VAR forkjemperne mener øker dommerrekrutteringen. Det jeg ikke forstår er hvorfor breddeklubbene ønsker VAR i toppfotballen. Mobbing av dommerne går ikke bort uansett, siden de fleste avgjørelser, og den generelle dømmingen er ikke VAR involvert. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La oss håpe at NTF får ny leder så vi kan jobbe samlet fremover til det beste for norsk fotball. Takk til alle som har lagt ned utallige timer for å følge demokratiske prosesser og fått til en opplyst debatt. Jeg ser frem til en siste sesong på gamle Nadderud der målet må være topp 6 så vi kan slippe jubelen løs i desember 2025. Da tar jeg med glede VAR 10 av 10 ganger på Nye Nadderud i 2026 så mye betyr et opprykk for klubben vår for ikke å surre rundt i skyggenes dal i OBOS i mange år. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

50 minutter siden skrev @ringo:

Hva tror vi om ryktene at kretsene har truet småklubbene med represalier om de ikke stemmer for videreføring av VAR?

Sannhet, skyr jo ingen midler. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Det VAR en gang…..
  • Opprett ny...