Kongen23 997 Del Skrevet 10. September Del Skrevet 10. September Hvorfor ikke? VAR gjorde jo "jobben" for rettferdighet i dette tilfellet. Hvis man glemmer faktum at det nesten tok tre minutter. Eller mener man at sånne annulleringer går opp i opp til slutt fortsatt? 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PhunxZtar 828 Del Skrevet 10. September Del Skrevet 10. September 13 minutter siden skrev Kongen23: Hvorfor ikke? VAR gjorde jo "jobben" for rettferdighet i dette tilfellet. Hvis man glemmer faktum at det nesten tok tre minutter. Eller mener man at sånne annulleringer går opp i opp til slutt fortsatt? Ja, gjorde VAR det? Jeg har ikke sett bilder som tilsier at det var riktig å la skåringen stå. Eller annullere den. Antagelig eksisterer disse neppe, så begge deler kunne vært forsvart. "Rettferdighet" er et flyktig begrep gitt. 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Del Skrevet 10. September Del Skrevet 10. September TV-sendingen i går var en katastrofe. Det tok 2,5 minutter fra scoringen til avgjørelse, og produksjonen viste totalt én reprise. Så kjørte de repriser mens spillet var i gang igjen, og først nesten fem minutter etter scoringen kommer det bilde med streker. Posse har gått gjennom de tekniske utfordringen, og her hadde de en av dem foten som opphevet offsiden var godt over bakken. Bildene som ble vist på tv hadde ganske god margin mellom strekene, så jeg vil tro scoringen er grei. Jeg synes imidlertid IKKE at den er klar, og ønsker meg derfor en VAR-utgave som ikke hadde fanget opp denne dommertabben. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 235 Kongeinnlegg! Del Skrevet 11. September Kongeinnlegg! Del Skrevet 11. September At disse folka klarer å gå i trapper er et mirakel, så dårlige som de er til å beregne høyde over bakken. De bomma totalt med rundt 30-40cm på disse strekene. 10 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anderson 339 Del Skrevet 11. September Del Skrevet 11. September 5 timer siden skrev Posse: At disse folka klarer å gå i trapper er et mirakel, så dårlige som de er til å beregne høyde over bakken. De bomma totalt med rundt 30-40cm på disse strekene. Men hvem har ansvar for VAR under landskamper? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 235 Del Skrevet 11. September (endret) Del Skrevet 11. September (endret) 3 timer siden skrev Anderson: Men hvem har ansvar for VAR under landskamper? De sitter i en bil utenfor Ullevaal, men UEFA har det samme oppsettet som Norge. Og det er ingen nordmenn involvert når Norge spiller. Det var en VAR dommer fra samme land som dommerne på banen, AVAR fra Frankrike og en RO fra Danmark. Endret 11. September av Posse 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Torres 4 096 Del Skrevet 12. September Del Skrevet 12. September . Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
boie 2 386 Del Skrevet 14. September Del Skrevet 14. September https://www.vg.no/sport/i/gwLP6q/norsk-var-kamp-faar-oppmerksomhet-i-england https://www.espn.com/soccer/story/_/id/41193617/norway-var-fan-protest-fishcakes-croissants-tennis-balls 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gwestlund 2 779 Del Skrevet 21. September Del Skrevet 21. September https://www.vg.no/sport/i/93qVwl/niso-leder-bryr-seg-ikke-om-var-undersoekelser-til-lokalavisene-stoey Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
FranckTheBank 3 393 Del Skrevet 22. September Del Skrevet 22. September Billig straffe til Brann! VAR stopper spillet, og gir Brann straffe, på noe som ser ut som konstruering fra Castros side. Vi hadde vel også trengt VAR i går på noe som luktet 3 meter offside på Starts 3-2 mål. Straffen vi fikk som kompensasjon hjalp ikke uansett Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 235 Kongeinnlegg! Del Skrevet 14. Oktober Kongeinnlegg! Del Skrevet 14. Oktober https://www.fotballsupporter.no/2024/10/14/var-har-blitt-35-sekunder-raskere-sa-nff-da-matte-vi-sjekke/ 11 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
boie 2 386 Del Skrevet 14. Oktober Del Skrevet 14. Oktober Man får sånne "statistikker" når man har en leverandør (i dette tilfellet NFF) som er mest opptatt av å fortelle hvor gode de er, og ikke fullt så opptatt av hva kundene mener, tilsvarende VY, som måler forsinkelse ved endestasjonen. "Punktligheten er andelen tog som ankommer endestasjonen innenfor en margin på 03:59 minutter". Så feks L1 Lillestrøm via Oslo, Sandvika, Asker til Spikkestad kan være 12-15 min forsinket i Sandvika, men om det klarer å kjøre inn forsinkelsen og ender opp bare fire minutter forsinket til endestasjonen Spikkestad, så vises det som at det er i rute i statistikken til VY og BaneNOR. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fexter 4 398 Del Skrevet 29. Oktober Del Skrevet 29. Oktober Hva skal man med VAR om ikke dette er straffespark https://www.vg.no/sport/i/dRMBbO/var-sjef-innroemmer-feil-dette-er-straffespark. Helt hodeløst at ikke dette er straffe og man burde ikke trenge VAR for å se at det er det. Ja man kan argumentere at han treffer ballen, men kommer med stor fart og er hensynsløs takling Nypan. Dette kan få konsekvenser for gullkampen i Eliteserien. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Del Skrevet 29. Oktober Del Skrevet 29. Oktober 14 minutter siden skrev fexter: Hva skal man med VAR om ikke dette er straffespark https://www.vg.no/sport/i/dRMBbO/var-sjef-innroemmer-feil-dette-er-straffespark. Helt hodeløst at ikke dette er straffe og man burde ikke trenge VAR for å se at det er det. Ja man kan argumentere at han treffer ballen, men kommer med stor fart og er hensynsløs takling Nypan. Dette kan få konsekvenser for gullkampen i Eliteserien. Skjønner ikke helt hva Saltnes sutrer over. Her har jo hoveddommeren sagt at selv når han har sett den på video mener han det er play-on. Saltnes sier jo rett ut i artikkelen at han heller vil ha dommere som gjør feil, og det fikk han jo her… I mine øyne er det 50/50 om VAR bør bryte inn her. Er det virkelig et helt udiskutabelt straffespark? Aslam mener jo åpenbart noe annet. Hensikten med VAR er ikke, og har aldri vært, å få dømmingen 100% riktig, men å fjerne klare feil. Jeg er for VAR, men med en høy terskel for å bryte inn. Jeg mener dommer burde dømt straffe her, men når han ikke gjør det må VAR respektere avgjørelsen på banen. Da er jeg mer interessert i de to andre situasjonene som nevnes. I den ene har dommeren feilaktig sett en takling utenfor 16-meter en, men VAR korrigerer den innenfor. Jeg har bare sett høydepunktene fra artikkelen og fra de bildene er det ikke klart at den var innenfor. Jeg synes kanskje VAR skulle latt den gå. Den siste de referer til er den egentlige skandalen. VAR bryter inn og sier det er en klar straffe, men både hoveddommer og senere Moen ser de samme bildene og sier det ikke en gang er en tvilsom straffe… Der snakker vi virkelig inkompetanse… (Og så over jeg nesten det retoriske spørsmålet om hva vi skal med VAR, jeg tolker at du er mot, når VAR ikke bryter inn. Så her mener altså jeg som er for VAR at det var riktig at VAR ikke grep inn, mens du som virker å være mot mener VAR burde blitt brukt 🙂 ) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ace 11 203 Del Skrevet 29. Oktober Del Skrevet 29. Oktober 31 minutter siden skrev odd: Er det virkelig et helt udiskutabelt straffespark? Aslam mener jo åpenbart noe annet. Ja, det er det. Dette er et veldig klart straffespark og noe VAR burde tatt. Spørsmålet er om det er rødt eller gult kort og der er jeg mer usikker. Føler det ligger et sted midt mellom. Hvis dette hadde skjedd utpå banen er jeg enig i at VAR ikke burde grepet inn, for det er ikke noe åpenbart rødt. Men straffe er det 10/10 ganger. Hvis VAR ikke skal ta disse situasjonene er det like greit å droppe hele greia. At Aslam ikke tar dette er ikke overraskende. Det er samme dommer som leverte en skandaleprestasjon i cupen mot KFUM. Derimot er det sjokkerende at Eskås ikke griper inn her. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nr14 844 Del Skrevet 29. Oktober Del Skrevet 29. Oktober Soleklar straffe og 10 av 10 ganger. Viser noe av utfordringen med VAR da det fortsatt er menneskelig skjønn. Istedenfor tidligere var det 3 dommere som kunne se noe live. Når er det 6 dommere som skal bli enig. Fortsatt stor mulighet for menneskelig feil Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 529 Del Skrevet 29. Oktober Del Skrevet 29. Oktober Idiotien fullkommen med VAR (VG): «VAR-sjefen innrømmer feil: – Dette er straffespark Bodø/Glimt skulle hatt straffespark på overtid mot Rosenborg, sier VAR-ansvarlig Svein Oddvar Moen.» 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 475 Del Skrevet 29. Oktober Del Skrevet 29. Oktober 10 minutter siden skrev arni: Idiotien fullkommen med VAR (VG): «VAR-sjefen innrømmer feil: – Dette er straffespark Bodø/Glimt skulle hatt straffespark på overtid mot Rosenborg, sier VAR-ansvarlig Svein Oddvar Moen.» Godt VAR gikk litt imot BG for en gangs skyld også 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gwestlund 2 779 Del Skrevet 8. November Del Skrevet 8. November 18. november legger VAR-utvalget frem sin 60 siders lange rapport. https://www.tv2.no/sport/slik-skal-var-kampen-avgjores-ikke-mulig-a-lose-med-et-kompromiss/17149682/ 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fexter 4 398 Del Skrevet onsdag kl. 13:15 Del Skrevet onsdag kl. 13:15 VAR-rapporten offentliggjøres nå https://www.tv2.no/direkte/0nr51/sportsdognet-live/673dd4c5b5f7a158350e4796/1400-offentliggjoring-av-varrapport Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fexter 4 398 Del Skrevet onsdag kl. 13:27 Del Skrevet onsdag kl. 13:27 https://www.vg.no/sport/i/AvJE35/var-rapporten-presentert-dette-er-funnene Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 235 Del Skrevet torsdag kl. 09:02 Del Skrevet torsdag kl. 09:02 https://www.nrk.no/sport/var-rapport_-prisen-for-stoppen-1.17135750 "Totalt er det spilt 224 kamper. Dette betyr én endring per fjerde kamp. Hver til en pris av over 280.000 kroner. Med tre ekstra kameraer per kamp ville prisen blitt 700.000 kroner per endret avgjørelse hvis frekvensen sto seg." 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå