Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hepp,

Har vært en liten ”scoutingtur” på nettet og lett frem et knippe gode spillere som jeg gjerne skulle sett i Stabæk drakt i årene som kommer. Jeg må innrømme at jeg har latt meg inspirere av at vi har fått ny svensk trener og at de fleste alternativene kommer derifra. Jeg har forsøkt å se etter spillere jeg faktisk tror det er mulig for oss å hente inn.

Siden Muri blir ser forsvaret vårt ut til å forbli inntakt, jeg har derfor i denne runden konsentrert med om Midtbane/Angrepsspillere.

@ringos liste med Nyttårsønsker:

Andreas Klarström 26 år (Elfsborg)

26 år Gammel svensk midtbanespiller. En severd spiller som i sine beste stunder kan rive opp et forsvar på egenhånd. Herjer på venstrekanten til tross for at han er høyrebent. Er flink til å spille frem medspillere, men avslutter gjerne selv. Misser sjelden en kamp!

Atiba Hutchinson 22 år (Helsingborgs IF):

Offensiv og teknisk midtbanespiller med kanadisk pass. Var den dominerende spilleren i Öster i 2003 sesongen, dessverre var det ikke nok til å forhindre at Öster rykket ned. Var jaktet av flere klubber både i Sverige og utlandet, men valgte tilslutt HIF. Har 2 år igjen av kontrakten med Helsingborg.

Antti Okkonen 22 år (Landskrona BOIS)

Finsk kommende storspiller? En midtbanemotor med stor spilleforståelse og bra teknikk. En toveisspiller med landslagsmeritter, (En ung finsk Gravesen kopi?) gikk rett inn og tok kommandoen på Landskronas midtbane i en alder av 21 år. JJ om Antti: ”-Antti har visat att han är mycket klok i sitt positionsspel. Han är en bra passningsspelare med säkra fötter.”

Samuel Isaksen 22 år (Sandefjord FK)

Hurtig, teknisk og målfarlig flankespiller. Overraskende at han ikke har blitt snappet opp av et Eliteserie lag tidligere. Mye er sagt om denne spilleren tidligere, han må snart ta steget videre fra Sandefjord dersom han skal fortsette den fine utviklingen han har vist så langt. Blir ikke værende i Sandefjord hvis de misslykkes med opprykket nok en gang.

Jonas Wallerstedt (GIF Sundsvall)

26 år gammel angriper som kom til Sundsvall midt i 2003 sesongen etter et mislykket opphold i Torpedo Moskva. Var GIF’s beste angriper etter overgangen. Har både U21 og A landskamper for Sverige. Han blir beskrevet som en tøff og sterk forward. Var toppscorer i GIF Sundsvall i 2004 med 9 mål. En type spiss vi mangler? Kontrakt ut 2005!

Med ønske om et Blaad nytt år!

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det var det han het, er også klar over at han tegnet ny kontrakt, men her snakket vi om nyttårsønsker og en mann som scorer står øvert på min liste og da er vel toppscoreren i serien et svært godt ønske.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Jepp og er passert 30 med et par knepp... Men jeg er enig at han ville vært en solid forsterkning... Han er den eneste av de 5 mestscorende spillerne som er igjen i 1. div fra i fjor. Men jeg tror det er urealistisk...

En annen jeg droppet som jeg godt kunne tatt med i oversikten over er; Jörgen Pettersson.

En hjemvendt svensk utenlandsproff som for tiden holder til i Landskrona. Han har ikke passert 30 enda og kan være aktuell til neste år dersom/når vi rykker opp igjen.

Har 7 års erfaring fra bundesliga med Borussia M'gladbach og 1. FC K'lautern. JJ om Jörgen: "- Jörgen är en mycket spelskicklig målgörare som också kan bädda upp för andra. Mycket rutin från Bundesliga och Danmark."

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kikket både 3 og 4 ganger på spillerstallen til Landskrona etter at det var klart at JJ overtar Stabæk. Og som nevnt på en tidligere tråd har de en rekke interessante spillere. Onyekachi Amuneke har jeg nevnt som en spennende spiss, kun 18 år og toppscorer for Bois. De solgte forøvrig nylig Jones Kusi-Asare, en annen spiss, til Djurgården.

Når det gjelder Jörgen Petterson var det knyttet store forventninger til hans retur til svensk fotball (forøvrig Landskronas største og dyreste kjøp gjennom tidene). Av ulike årsaker innfridde han ikke og vurderte også på et tidspunkt å legge opp. Men han har utvilsomt en god spiller som kan blomstre i Stabæk.

Antti Okkonen virker som en meget spennende spiller som jeg også har merket meg. Han kom til Bois før 2004 sesongen hvilket kan innebære at han ikke blir billig. Men aldri si aldri.

Så har vi Gabriel Ucar som har vært diskutert tidligere. Var på prøvespill hos VIF men var småsyk og ble ikke tilbudt kontrakt. Hevder nå at det er Landskrona som gjelder men vi vet jo alle hva det betyr... Venstra back, 22 år og tidligere spilt på U21-landslaget.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 7 års erfaring fra bundesliga med Borussia M'gladbach og 1. FC K'lautern. JJ om Jörgen:  "- Jörgen är en mycket spelskicklig målgörare som också kan bädda upp för andra. Mycket rutin från Bundesliga och Danmark."

@ringo

21801[/snapback]

Jeg så Peter mange ganger i Mönchengladbach.

Han var kjempebra der, men i Kaiserslautern hadde han ikke så en god tid.

Jeg synes han spiller som Peter Sand.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Ucar er meget interessant dersom vi skal ha en ny back! Han har spillt både på høyre og venstre side, men er etter hva jeg forstår venstrebent. Har vel hatt en litt negativ utvikling under årest sesong, men det var en repotasje om landskrona for et par år siden på svensk TV, da omtalte man Ucar og Farnerud som de to største talentene!

En annen Landskrona spiller som kan være interessant er Hasan Cetinkaya. En sliter om sjelden stjeler overskriftene men som sjelden spiller en dårlig match. Kan spille i alle possisjoner på midtbanen.

JJ om Hasan: - Hasan spelar med ett mycket stort hjärta och har en otrolig arbetsradie. I år även med förbättrad teknik.

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp

Når det gjeler spisser så finnes det en danske i Helsingborg som vi har diskutert før.

Han er en triggerhappy venstrebent avslutter med en fanatisk fandenivoldsk vinnerinstilling!

Ref følgende utklipp fra et intervju med spilleren:

När man läser tidningar, webbsidor och annat runtomkring så läser man överallt att Graulund är en anfallare som "skjuter på allt". Jag frågar honom om detta är en korrekt bedömning av honom, och han instämmer i att det är det.

- Men min styrka som spelare är nog att min inställning till spelet, min mentalitet. Om man alltid går in och krigar på plan är det lättare att lyckas.

Jag accepterar aldrig att förlora, jag vill alltid vinna. Det är skitsamma om det är träning, träningsmatch eller vad det är. Jag ska vinna. Några spelare kanske säger att "Åh, det är okay, det är match nästa vecka igen", men sådan är inte jag. Fotbollen handlar om att vinna, det finns inget roligare än att vinna och sedan gå ut och sätta sig i omklädningsrummet och bara känna "Ja!". Det är det som gör fotbollen kul.

- Jag spelar hellre en "skidt" match och vinner än att spela fint och förlora.

Navnet er Peter Graulund, han puttet 10 på 24 kamper for HIF i 2004.

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp

Når det gjeler spisser så finnes det en danske i Helsingborg som vi har diskutert før.

Navnet er Peter Graulund, han puttet 10 på 24 kamper for HIF i 2004.

@ringo

21806[/snapback]

Petter Graulund er absolutt noe for oss!

Det er ikke noe tvil om at Christian drar på årene og det er derfor på tide å få inn en ny vestrebent vestreback. Ucar er i så måte veldig interessant. Vil også tro at det er reelle muligheter for å hente denne spilleren.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen Landskrona spiller som kan være interessant er Hasan Cetinkaya. En sliter om sjelden stjeler overskriftene men som sjelden spiller en dårlig match. Kan spille i alle possisjoner på midtbanen.

JJ om Hasan: - Hasan spelar med ett mycket stort hjärta och har en otrolig arbetsradie. I år även med förbättrad teknik.

21804[/snapback]

Tom Stenvoll 2?? :o)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tom Stenvoll 2?? :o)

Hepp,

redd for det ja! Men de som kjenner meg vet at Tom er min favorittspiller! Tom for KAPTEIN!

@ringo!

21858[/snapback]

Sånn som vår midtbane har vært i årene i Eliteserien, så synes jeg ikke Tom har kvaliteter til å forsvare en plass på midten. Altså, han skal ikke være god nok til det. Mye tyder vel på at han kommer til å spille i år, og da mener jeg at kvaliteten på stallen ikke er bra nok. Heldigvis er det ikke eliteserien det er snakk om, men 1div. Håper vi får inn en eller to forsterkninger på midten, avhengig av om Mads drar eller blir.

Godt nyttår til alle, og

FORZA STABÆK

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig Tom ikke er den beste midtbanespilleren i nordeuropa, men han har en herlig innstilling og akkurat det blir viktig neste sesong.

En som sloss på midten og blir forbanna når det ikke ytes 100%. Det trenger vi når våre yngre spillere forhåpentligvis får spille mer enn forrige sesong

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror unggutta kommer til å RULE i 1.div...

Det ene året i elite div for dem, var bra, nå er de eldre og kommer til å etablere seg i første 11ern

21895[/snapback]

enige med både siste og nestsiste "taler":

- Henning har kvaliteter i massevis, vokser som "sjef" på midtbanen, blir matchet internasjonalt også, bør få ankerrollen etter Martin.

- Mads får en helt annen sesong (mer lik 03) etter han slipper styret med militæret

- Christian (noe tvilsom er jeg ennå men...) litt for varierende. men for all del MATCH fyren skikkelig i 04 og kanskje han vokser med oppgaven (og løsrivelsen fra et ganske allvitende opphav)

- Bjørnar: en av mine favoritter. For ham er 1.div perfekt på veien til større oppgaver (HOLTERerstatter!!) i 06.

og så ta med Branimir også da. Han er kommet "hjem", bør få tillit og viste glimt i 03 av hvilken spiller han er . og ikke minst: hva han kan bli!

GO Young Jönsson! Og du er et knippe solide spillere til en kraftkjerne i TL i 06-.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Branmir ja.. Fra fedrelandsvennen sin alfabetiske årskavalkade om start:

Branimir

Poljac. Utleid fra Stabæk til Start i sommer. Likte øl og frossenpizza bedre enn å trene. Det gikk utover Ben Wright, som ikke scoret ett mål etter at Poljac ble britens samboer.

Wright

Stakkars Ben Wright, som måtte leve med Branimir Poljac og fikk ødelagt hele høstsesongen. Nå er Poljac borte, og Starts venstreving kan endelig få sove og konsentrere seg om fotball igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 9 måneder senere...

Oppdaterer du denne eller @ringo? Ser at et par av spillerne du har nevnt her tidligere er kontraktsløse... Noe du har lyst til å utdype?

Hepp,

Vent til nyttår :)

@ringo

PS:

Jonas Wallerstedt og Daniel Hoch tipset jeg Schelvan om for en drøy måned siden. Men jeg vet ikke om ha en gang leser mail om dagen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jonas Wallerstedt og Daniel Hoch tipset jeg Schelvan om for en drøy måned siden. Men jeg vet ikke om ha en gang leser mail om dagen...

Skriv Britny Spears nude i subject'en. Det hjelper.

Endret av atleten
Lenke til innlegg
Del på andre sider

peter graulund? han som spilte i tyskland (bochum)?

ønsker meg en ny spiss...hva med gunnar heidar thorvaldsson? (ok...kanskje for dyrt...)

Har vært veldig bra for Helsingborg de siste par sesongene!

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Eller hva med han her:

Pavel Zavadil 27 år gammel tsjekkisk midtbanespiller i Mjällby. Han ble hentet til klubben i sommer og har vært toneangivende på laget i høst. Har en fortid fra klubber som Maccabi Haifa og Sparta Praha. 5 mål og 4 assists på 12 kamper i superettan. Har kvaliteter til å spille i en mye bedre liga enn det. Han beskrives som en meget kreativ spiller med et herlig tilskag på ballen. Følges dog tett av samtlige stor klubber i Sverige.

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle gjerne sett Pål Steffen Andresen i blaatt men fjøra og de andre piip-pipene slipper vel ikke ham <_>

Hehe,

Nei det tviler jeg på, han er nok fremtiden på Åråasen... Ser de har signet Erik Bertheussen fra TUIL/Pors-Grenland i dag, de satser på u21 spillere der ute på romeriket.... De får en god sesong til neste år tror jeg!

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nyttårsønsker
  • Opprett ny...