Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Trenger minst 2 offensive spillere sammen med Vinge. Er det som er hovedproblemet, Høgh er bra men kan ikke gjøre alt alene. Viking er på ingen måte outstanding i dag, vi holder bra unna mot et topp Eliteserie lag. Men sliter med å skape det helt store selv..Vi må handle eller så kan det bli en unødvendig kamp der nede..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 minutter siden skrev FranckTheBank:

3 kamper på rad uten scoring nå. Alle ser hvor dette bærer. Ned i OBOS. Men Bohinen er kanskje mannen til å få oss opp igjen?

Men Bakenga kunne vel kommet inn på tampen?

Vi scorer jo - men målene blir stjålet fra oss av udugelige dommere

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi får heller prøve på pallplass neste sesong, VAR har kuket det til for oss såpass hardt nå at vi får bare satse på å berge oss i år, noe vi burde klare, på tross av denne konstante agendaen mot oss 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

7 minutter siden skrev fexter:

Missen til Geelmuyden kostbar. Burde puttet. Svakt. 

legger den i lista med svake involveringer fra han i år, begynner å bli skummelt mange for en eliteseriespiller

Lenke til innlegg
Del på andre sider

TV2 sin fotballkveld nevner ikke aksjonen med et eneste ord, fokuserer på overtidsmål i stedenfor

Edit: kommsom egen sekvens etterpå. D fokuserer på hva som fungerer med VAR istedenfor hva som er problemet

Men hvorfor ble ikke S08-keeperen utvist når VAR først var på banen?

Dog støtte fra Yaw i at VAR tar for lang tid

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4 minutter siden skrev Håvard:

TV2 sin fotballkveld nevner ikke aksjonen med et eneste ord, fokuserer på overtidsmål i stedenfor

Hvilken sending så du? De omtaler aksjonen, og Yaw støtter den

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 minutter siden skrev Øistein:

Hvilken sending så du? De omtaler aksjonen, og Yaw støtter den

Skrev første før jeg så ferdig...

Men de tok seg ikke tid til å få et svar fra NFF...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time siden skrev Harry:

Var det? Minner om at ballen ikke gikk "umiddelbart" i mål etter at den var borte i armen hans. Keeperen til viking var borti ballen før han satte den i mål. 

image.thumb.png.2fc02fb4ee810e72e25ce886b65b1b0e.png

https://www.fotball.no/globalassets/dommer/dommerinstruksjon/2023/2023-hands.pdf

Dessuten, VAR skal bare gripe inn ved «åpenbare feil», det virker ikke som om dette blir praktisert overhodet. Her gikk ballen via kneet og deretter i armen, som ikke var i noen unaturlig stilling (langs kroppen, bare litt ut), så i keeper, som gir retur som korrekt settes i mål. Kan ikke skjønne annet enn at det da må vurderes om dette er en straffbar hands, og om det er det må det altså være en åpenbar feil å godkjenne målet. Hva ligger egentlig i det?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

49 minutter siden skrev Drosselmeyer:

Hva ligger egentlig i det?

Sitat

Kategoriene som kan underlegges «review» ved klar og åpenbar dommerfeil eller ved en alvorlig hendelse som er oversett er:

Scoring / ikke scoring

• forseelse av angripende lag i oppspillet til eller ved scoringen (for eksempel hands, forseelse, offside)

https://www.fotball.no/dommer/var/var-protokollen/

Målet ble korrekt annulert etter protokollen og handsreglene er en saga i seg selv....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

«IKKE STRAFFBAR HANDS

•Når ball søker arm/hånd

-Armen i naturlig posisjon

• Spiller står stille - arm langs kroppen

• Spiller i bevegelse - arm ut fra kroppen og kan være i naturlig posisjon ift. action.»

Lenke til innlegg
Del på andre sider

29 minutter siden skrev Bror9000:

https://www.fotball.no/dommer/var/var-protokollen/

Målet ble korrekt annulert etter protokollen og handsreglene er en saga i seg selv....

Utdyp gjerne ditt utsagn! Jeg mener dette er nok en feil, dommer så vel heller ikke på skjermen? Kun tok beskjed på øret for god fisk i tillegg?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

43 minutter siden skrev blaasoldat:

Utdyp gjerne ditt utsagn! Jeg mener dette er nok en feil, dommer så vel heller ikke på skjermen? Kun tok beskjed på øret for god fisk i tillegg?

Det trenger heller ikke dommer å gjøre med mindre han eller VAR mener det er nødvendig. Vi har sett utallige eksempler på at det som står i handsreglementet og hva som dømmes er helt tilfeldig, jeg kunne vært tydeligere på dette. Dersom VAR mener det er hands er dette definert som en klar og åpenbar dommerfeil i henhold til protokollen - det var poenget mitt.

For å være veldig tydelig på mitt ståsted: VAR ødelegger fotballen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

19 minutter siden skrev Bror9000:

Det trenger heller ikke dommer å gjøre med mindre han eller VAR mener det er nødvendig. Vi har sett utallige eksempler på at det som står i handsreglementet og hva som dømmes er helt tilfeldig, jeg kunne vært tydeligere på dette. Dersom VAR mener det er hands er dette definert som en klar og åpenbar dommerfeil i henhold til protokollen - det var poenget mitt.

For å være veldig tydelig på mitt ståsted: VAR ødelegger fotballen.

Denne situasjonen illustrerer utmerket hvorfor VAR er direkte ødeleggende for hele opplevelsen av å være på stadion, selv om VARs inngripen her er korrekt. Fra min posisjon på tribunen så det helt klart ut som hands, og jeg regnet med at det kom til å bli tatt av VAR. Derfor jublet jeg ikke, selv når dommeren faktisk først dømmer mål. Hva slags stemning blir det på kamp hvis man aldri slipper seg helt løs i det ballen går i mål? Hadde ikke VAR grepet inn hadde jeg følt meg som en idiot, går ikke an å feire når spillet settes igang igjen. Når VAR griper inn blir jeg bare irritert av ventingen og å ikke skjønne hva som skjer, så selv om det skulle endt med mål er all spontan glede borte. Jeg vil juble når ballen går i mål etter en fantastisk prestasjon, ikke på kommando fra dommeren etter at han har pratet på et headset eller sett på en skjerm. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Kamptråd Stabæk - Viking kl. 17 16. juli
  • Opprett ny...