Gå til innhold

Anbefalte innlegg

55 minutter siden skrev @ringo:

samtidig som vi beholder disse nest beste taletene og utvikler disse til gode klubbspillere.

Og for da å komme med en av mine kjepphester... 🙂 Denne tanken virker det ofte som du er alene om, når vi ser hvordan flertallet av kommentarene her rundt spesielt Pignatel og Ottesen har vært det siste året. Jeg kan ikke tenke meg annet enn at dette er spillere som vil (minimum) kunne etablere seg som solide eliteseriespillere, men likvel blir de ønsket langt opp på tribunen. (Hammy ser ut til å ha litt mer sympati, der er det mest Bohinen som virker å være negativ.)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At jeg er alene om en ide plager ikke meg ;) 

For å snu litt på det da - hva om vi finner en trener som er god på å sette sammen disse spllerne (+ noen rutinerte) til et godt lag. Kanskje det er det vi har manglet???

Et problem er jo at vi alltid har dårlig tid. Nå er vi litt smådespe etter å få sett Vinge - jfr TILsom har fått ta seg tid til å akklimatisire Paintsil og Romsaas... 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 minutt siden skrev @ringo:

For å snu litt på det da - hva om vi finner en trener som er god på å sette sammen disse spllerne (+ noen rutinerte) til et godt lag. Kanskje det er det vi har manglet???

Ja, eller sagt på en annen måte. Vi mangler en trener som er her for å bygge klubb. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når har vi hatt det sist da... Her vi noen gang hatt det? Janne 1.0 kjøpte masse spillere, og etter det har det stort sett vært hånd til munn... Toni er nok en enslig svale her - iaf siden starten av årtusenet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, disse møtene har jeg ikke tro på. Trenere sparkes hele tida, spillerstallen er ustabil og altfor mye skadet, det er bare ledelsen som har bestått hele denne tida.

Underskudd forklarer ikke hvorfor blesten er borte rundt klubben. Tvert imot kunne det vært en grunn til at flere likte klubben. Det burde for eksempel fått folk i østlandskommuner uten noe eget lag til å velge Stabæk i stedet for Vålerenga, som har et totalt falskt "gate"-image.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time siden skrev odd:

Og for da å komme med en av mine kjepphester... 🙂 Denne tanken virker det ofte som du er alene om, når vi ser hvordan flertallet av kommentarene her rundt spesielt Pignatel og Ottesen har vært det siste året. Jeg kan ikke tenke meg annet enn at dette er spillere som vil (minimum) kunne etablere seg som solide eliteseriespillere, men likvel blir de ønsket langt opp på tribunen. (Hammy ser ut til å ha litt mer sympati, der er det mest Bohinen som virker å være negativ.)

Her tror jeg du tar feil Odd! Det er mange som ytrer samme tanke og ønske som @@ringo
Vi hadde/har? ett meget sterkt akamdemi, spillere valgt før Stabæk, det gjør de ikke lenger!

Vi kjøper mye fra Wish i ett håp på at produktet er bedre enn vårt eget!

Piggy og Ottesen spiller, og får da mye kritikk! Folk glemmer at de trenger tid! 
Hadde vi da som ringo sier, hatt en god kjerne etablerte spillere, hadde de fortere tatt steg! Nå er det svingdør og ingen stabilitet i garderoben/stallen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vårt aller aller største problem er at vi aldri griper fatt i kjernen til problemet vårt. Det er måten vi er organisert på som klubb. Vi har i over 10 år vært totalt avhengig av spillersalg. Den økonomiske modellen AS styret har bygget opp har gjort at vi hele tiden setter kortsiktige mål hvor entusiasmen og forklaringen på hvordan det skal bli i fremtiden har vært Nye Nadderud og før det Telenor Arena. Ja vi har tenkt stort men det har nå i de siste 10 årene hindret vår utvikling som klubb.

Vi ønsket ikke gjøre mye med Nadderud fordi ny stadion var jo rett rundt hjørnet. Det har skapet en handlingslammelse i perioden som har gått da alt har blitt forklart med at det vil løse seg når ny stadion er på plass. Vi lever fra hånd til munn det gir svakere og svakere lokalt engasjement. Krisemøter blir avholdt, supporterne kommer og går hjem litt mere oppløftet og tro på fremtiden også er vi der igjen 9-12 måneder etterpå.

Det vi virkelig trenger nå er å etablere en klubb og et budsjett (ikke budsjettere med store spillersalg) som er realitet sjekket med virkeligheten. Hvis det betyr nedrykk så gjør det det, hvis det betyr 2-3 år i obos så gjør det. Nå må det satses på en bærekraftig måte og perspektiv må være 5-10 år. Det kan virke lang tid men se tilbake til 2012-2013 så har vi vel ikke akkurat utviklet oss som klubb i positiv retning. Så kan man jo noen stille seg det betydelige spørsmålet om man i det private næringslivet hadde akseptert denne type driftsresultater med samme styret og ledelse over så mange år. Jeg tror nok svaret der er nei.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 timer siden skrev odd:

Denne tanken virker det ofte som du er alene om, når vi ser hvordan flertallet av kommentarene her rundt spesielt Pignatel og Ottesen har vært det siste året. 

1 time siden skrev blaasoldat:

Her tror jeg du tar feil Odd! Det er mange som ytrer samme tanke og ønske som @@ringo

[...]

Piggy og Ottesen spiller, og får da mye kritikk! Folk glemmer at de trenger tid! 
Hadde vi da som ringo sier, hatt en god kjerne etablerte spillere, hadde de fortere tatt steg! Nå er det svingdør og ingen stabilitet i garderoben/stallen!

Nå tror jeg du misforsto. Eller jeg var uklar.

Jeg skrev at det virker som Ringo er alene når vi ser på kommentarene om Pignatel og Ottesen. Ikke at han faktisk er alene om tankene. Og det er akkurat det paradokset jeg vil trekke frem. At det virker som veldig mange er enige med Ringo. Helt til noen av disse spillerne som vi skal ta vare på får spilletid og ikke leverer. Da kommer øksen. Hvordan vi skal dyrke frem klubbspillere ved å la dem sitte på benken fra de er 18 til 22 vet jeg ikke.

Når du så skriver at Pignatel spiller, så er det rett og slett feil. Det mener jeg er en feil fra Bohinen, men om vi går tilbake til den tiden han fikk spilletid, da var det mye skriking om at han ikke var god nok og skulle vært benket. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time siden skrev odd:

Helt til noen av disse spillerne som vi skal ta vare på får spilletid og ikke leverer. Da kommer øksen. Hvordan vi skal dyrke frem klubbspillere ved å la dem sitte på benken fra de er 18 til 22 vet jeg ikke.

Kanskje vi skulle la disse gutta, og de andre 1. lags spillerne som ikke starter kampene i ES spille på 2. laget! Da ville de i alle fall få kamptrening, og ikke ruste bort på benken som i dag. Da burde de også spille i Post Nord ligaen ila et par år. Så kan 15- 16- og 17 åringene som spiller på 2. laget i dag spille på U19. Tror nok de gutta ville fått bra nok motstand i G19 Nasjonal, der de fleste andre ES lagene har sine U19 lag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 timer siden skrev @ringo:

Når har vi hatt det sist da... Her vi noen gang hatt det? Janne 1.0 kjøpte masse spillere, og etter det har det stort sett vært hånd til munn... Toni er nok en enslig svale her - iaf siden starten av årtusenet.

Hmm - ja takk.  Tar gjerne Toni tilbake for å bygge lag.  Han er i alle fall god med yngre spillere, og vi tapte med stil :)  Nå bare taper vi...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 timer siden skrev guttensindet:

Kanskje vi skulle la disse gutta, og de andre 1. lags spillerne som ikke starter kampene i ES spille på 2. laget! 

Det hadde jo vært en god start, ja..

Gjorde en rask sjekk av de siste kampene, med neste A-kamp i parentes). Hadde en periode i mai/juni der vi av en eller annen grunn ikke brukte A-spillere, men generelt ikke så ille som jeg trodde. (Hva har egentlig skjedd med Veum? 100% frisk burde han nærme seg A-laget?)

14. august (20. august): Hammy, Haugen, Andresen fra start.

17. juli (23. juli): Ottesen, Pignatel, Veum, Wangberg, Hammy,Haugen fra start

9. juli (samme dag): Veum fra start

4. juli (9. juli): Pignatel, Veum, Hammy fra start

25. juni (samme dag): Veum fra start

17. juni (25. juni): Ingen aktuelle

12. juni (25. juni): Ingen aktuelle

3. juni (neste dag): Ingen aktuelle

30. mai (4. juni): Ingen aktuelle

13. mai (samme dag): Ingen aktuelle

8. mai (13. mai): Ingen aktuelle

1. mai (7. mai): Pignatel, Veum, Wangberg, Kostadinov fra start

24. april (30. april): Lange, Veum fra start

16. april (samme dag): Lange, Kostdinov fra start

11. april (16. april): Lange, Pignatel, Wangberg, Haugen, Kostadinov, Hammy fra start

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var faktisk ikke så ille som jeg trodde/husket! Men jeg mener allikevel at når 2. laget har kamper på datoer som ikke kolliderer med 1. laget, så bør alle benkesliterne og andre spillere i A-troppen spille. STB må få 2. laget opp en divisjon.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Nok en gang velger klubben minst mulig publisitet knyttet til årsmøtet.

Langt nede på nettsiden ligger altså innkallelsen til årsmøtet 6. mars.

Publisert i dag 05.02.24 som gir potensielle stemmeberettige medlemmer kun én dags frist for innmelding, siden man må være medlem i klubben i minst fire uke for å kunne stemme. 

Årsmøtet til klubben burde vært publisert i alle sosiale plattformer, samt oppfordring til alle supportere om å melde seg inn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok bare en glipp siden stemmen min er viktig :)

Din stemme er viktig!

Stabæk Fotball er til for supporterne, og derfor er akkurat din stemme viktig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

33 minutter siden skrev Slum:

Nok en gang velger klubben minst mulig publisitet knyttet til årsmøtet.

Langt nede på nettsiden ligger altså innkallelsen til årsmøtet 6. mars.

Publisert i dag 05.02.24 som gir potensielle stemmeberettige medlemmer kun én dags frist for innmelding, siden man må være medlem i klubben i minst fire uke for å kunne stemme. 

Årsmøtet til klubben burde vært publisert i alle sosiale plattformer, samt oppfordring til alle supportere om å melde seg inn.

Er på FB og kom som varsel gitt

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 minutter siden skrev Jankri99:

Har meldt meg inn, men har ikke fått noe bekreftelse eller noe som helst. Skjer helt sikkert etter at fristen er ute

Vi tar i så fall den diskusjonen på årsmøtet. Jeg mener innmelding må telle som innmelding på tidspunktet man fyller ut skjemaet, det vil være uredelig å kunne trekke fra egen saksbehandlingstid for å sile ut folk som egentlig har meldt seg inn innen fristen. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er idrettsforeningen som håndterer medlemmene. Klubben har stolt på at alle som sier de er medlemmer på årsmøtet, faktisk er medlemmer. Det burde dermed ikke være noe problem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Stabækstyret
  • Opprett ny...