Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Denne kampen får i dedikere de som "heller taper 4-5 enn å spille kjedelig 0-0". Underholdningsnivået har steget ganske mange hakk de siste kampene, selv om det ikke gir uttelling foran mål.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 minutter siden skrev blaasoldat:

Har vi noen i de yngre rekker som vet hvordan en scorer mål?

Andreas Victorio har vist at han kan putte mål, men er jo også litt forskjell på Eliteserien og 3. divisjon.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes både Andresen og Ottesen har blitt bedre involvert nå. Mye initiativer. I går manglet vi et mål, så da er det lett å fokusere på den åpenbare bommen. Hadde vi vunnet hadde kanskje Ottesen blitt vurdert etter den heroiske avklaringen rett foran eget mål i andreomgang?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ottesen scorer nest best av våre på fotmob ig sofascore.

men de baklengsmåla våre….

se her - alle ser på ball, ingen har kontroll på Traore.

IMG_7419.thumb.png.6dd14f350cb80542b3139619668fdf63.png

Her burde man vel pushet ut for å sette offside og kanskje? Men linja er jo helt jalla - Næss løper for langt ned i trekket før. Presset på ballfører er også fraværende. Det er mange feil samtidig og disse glippene har vi hver kamp. Det går fort selvsagt, så det er lett å gjøre feil, men her har vi 7 utespillere på rett side av ballen før pasningen går… Det er for svakt

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kollektivt for dårlig. Så er det vel enkeltspillere som glipper mer enn andre:

• Krogstad er ikke tøff nok i presset på ballfører. Han skal ikke få lov å slå en pasning derfra.
  • Veum har ikke kontroll på mannen bak seg.
  • Fra en annen vinkel ser vi hvordan Yttergård Jensen signaliserer at han vil ha ballen i mellomrom og på løp inn. Det løpet vil i så fall Edwards følger ikke det løpet, og det ser ut som Veum forbereder seg på å skulle støte ut mot Yttergård Jensen. (Mulig Vetti fokuserer for mye på å hjelpe Krogstad i stedet for å dekke det rommet?) At Edwards og Vetti ikke har kontroll på sin spiller gir Veum muligheten til å feilprioritere.

Folk som kan mer om fotball enn meg kan sikkert mene noe om avstander. Skulle midtbanen ha trukket tre meter lengre ned for å dekke mellomrom? Skulle forsvaret stått høyere? Uten press på ballfører virker det litt farlig.

Kan lete etter flere feil i akkurat denne situasjonen, men det er da også en særdeles strøken pasning. Generelt synes jeg det er på plass å gi litt kudos til Tromsø for hvordan de spilte kampen. Vi har møtt mange møkkalag som har tatt ledelsen og deretter gjort alt de kunne for å unngå at det skulle bli en fotballkamp frem til 90+. Jeg synes de fortsetter å forsøke selv om de leder.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

10 minutter siden skrev @ringo:

Litt skeptisk til avstanden mellom stopperne våre og - men som sagt det går fort og TIL truer flere rom samtidig. 

Næss forklarer feilen de gjorde i intervju på hjemmesida - feil avstand og dårlig skyv ut

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det derfor jeg tror vi trenger Wangberg baki der. Han kan strukturere og styre forsvaret som ingen av de andre. Han er mye mer vokal i lederrollen enn f.eks. Næss. Så får det heller gå at han ikke har det kjappeste steget eller beste pasningsfoten. Målfarlig på dødball er han også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 minutt siden skrev @ringo:

Ja, det derfor jeg tror vi trenger Wangberg baki der. Han kan strukturere og styre forsvaret som ingen av de andre. Han er mye mer vokal i lederrollen enn f.eks. Næss. Så får det heller gå at han ikke har det kjappeste steget eller beste pasningsfoten. Målfarlig på dødball er han også.

Enig, hører Bradley har han som 4. rangerte etter Veum. Tabbe å ikke sette han inn mot TIL som han kjenner ut og inn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4 hours ago, @ringo said:

Ottesen scorer nest best av våre på fotmob ig sofascore.

men de baklengsmåla våre….

se her - alle ser på ball, ingen har kontroll på Traore.

IMG_7419.thumb.png.6dd14f350cb80542b3139619668fdf63.png

Her burde man vel pushet ut for å sette offside og kanskje? Men linja er jo helt jalla - Næss løper for langt ned i trekket før. Presset på ballfører er også fraværende. Det er mange feil samtidig og disse glippene har vi hver kamp. Det går fort selvsagt, så det er lett å gjøre feil, men her har vi 7 utespillere på rett side av ballen før pasningen går… Det er for svakt

Sikkert en svært upopulær mening blant Stabæk-folk, men i min bok er Næss en av sesongens største skuffelser. Ja, han er god med ball til midtstopper å være, men defensivt er det for ofte helt natta. Akkurat det er for så vidt ikke nytt av året, det blir bare ekstra utslagsgivende i et lag som ikke fungerer og ligger an til nedrykk.

Helt enig i poengene angående Wangberg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 timer siden skrev @ringo:

Ja, det derfor jeg tror vi trenger Wangberg baki der. Han kan strukturere og styre forsvaret som ingen av de andre. Han er mye mer vokal i lederrollen enn f.eks. Næss. Så får det heller gå at han ikke har det kjappeste steget eller beste pasningsfoten.

Både Pedersen og Wangberg trenger Næss ved siden av seg, vi kan ikke bruke dem sammen. Men hvem av dem som bør være førstevalg ved siden av Næss? 2015 må ha vært Næss' beste sesong i hele karrieren. Så prøvde jeg å tenke over hvem han spilte sammen med den gangen. Svaret er helt i linje med det @@ringo peker på. Ingen ringere en Mr "ikke kjappeste steget eller beste pasningsfot" Skjønsberg. (Dog noe mindre målfarlig enn Wangberg på offensiv dødball..) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Kamptråd: Stabæk - Tromsø lørdag 30. september kl. 15:00
  • Opprett ny...