Gå til innhold

Stabæks beste spiller  

72 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Anbefalte innlegg

7 minutter siden skrev odd:

For de som har TV2 Play kan man se på reprisen som vises etter 83:52. Jeg synes det ser ut som ballen får et slag. Vanskelig å se fra andre vinkler. 

(Hvordan får man tatt screenshots fra TV2 Play på en PC, uten at det bare blir svart?)

Skru av maskinvareakselerering på nettleseren. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

17 minutter siden skrev kantmiss:

Tenkte det samme. " De hadde vel bare den corneren, resten dominerte vi"? Han må ha lukket øynene i store deler.

He will erase the bar

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I våres brant Lsk fansen store hull i matta på Intility. Idag brant de masse hull i tartan dekket (vet det er dårlig, men likevel) Hvor lenge for disse pøblene holde på...?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

50 minutter siden skrev odd:

For de som har TV2 Play kan man se på reprisen som vises etter 83:52. Jeg synes det ser ut som ballen får et slag. Vanskelig å se fra andre vinkler. 

(Hvordan får man tatt screenshots fra TV2 Play på en PC, uten at det bare blir svart?)

Selv trodde jeg han blåste fordi vår spiller lå nede med mulig hodeskade. Hørte ihvertfall fløyta veldig tidlig. Ble dog så satt ut at jeg ikke fikk med meg hvordan spillet ble gjenopptatt.

At Moen ble truffet av ballen skylder jeg på de idiotiske retningslinjene om at hoveddommer skal holde seg sentralt på banen. Ikke så ofte de blir truffet av ballen, men flere ganger de hindrer pasninger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4 minutter siden skrev Ullern:

Godt med seier! Men kan noen forklare meg hvorfor de to målene blir annulert? 

Som skrevet over:

1. Skuddet til Krogstad går via hånden til Kabran. Den kan ikke diskuteres.
  2. Bakenga sitt mål mener jeg kommer etter at han traff ballen med hånden da han var i bakken. Her er vi litt uenige, men synes det er én repise som viser at ballen spretter litt ekstra akkurat i det Bakenga har hånden i bakken i akkurat det området der ballen er. (Det skjer bak kroppen hans, så man ser ikke noe direkte touch på TV-bildene)
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat nå skrev sexxes:

Selv trodde jeg han blåste fordi vår spiller lå nede med mulig hodeskade. Hørte ihvertfall fløyta veldig tidlig. Ble dog så satt ut at jeg ikke fikk med meg hvordan spillet ble gjenopptatt.

At Moen ble truffet av ballen skylder jeg på de idiotiske retningslinjene om at hoveddommer skal holde seg sentralt på banen. Ikke så ofte de blir truffet av ballen, men flere ganger de hindrer pasninger.

Det ble satt i gang med frispark til Lillestrøm.

Moen står noen få meter fra situasjonen og ser den veldig godt. Dette er forøvrig et tilfelle der det vil være meningsløst å vente på VAR, dersom tvilen er på om det er en straffbar hands eller bare en utilsiktet touch. Scorer vi, vil det som normalt kan skli unna som utilsiktet automatisk bli avblåst fordi all kontakt med hånd i forbindelse med scoringssituasjon er å regne som hands.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 minutt siden skrev odd:

Skuddet til Krogstad går via hånden til Kabran. Den kan ikke diskuteres.

Hva er egentlig regelen her?  Det er vel Krogstad som er målscorer, hadde ikke vært selvmål om det var via LSK spiller (vet spiller er diskutabelt, men det heter faktisk håndballspiller også)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitat

Absolutte handssituasjoner
Det er straffbar hands om en spiller:
• Uansett årsak berører ballen med arm/hånd, og den går direkte inn i motstanderlagets mål.
• Uansett årsak berører ballen med arm/hånd, og umiddelbart setter den i motstanderlagets mål.

Så når den går direkte fra Kabran i mål er det hands etter det første punktet. Når Bakenga umiddelbart etter å ha tochet ballen skyter i mål, er det hands etter det andre.

(Vet ikke om det er noen retningslinjer om hvor lenge "umiddelbart" er.)

Når det gjelder Kabran sin hands husker jeg den ikke. Var den innom en LSK-spiller etterpå? Jeg vil jo tippe at reglene er laget sånn at "direkte inn i motstanderens mål" også må inkludere dersom keeper eller en forsvarer prøver å stoppe avslutningen men ikke klarer det?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 minutt siden skrev Drosselmeyer:

Av reprisen er det vanskelig å si sikkert om den er innom hånden til Kabran, så jeg synes den er tvilsom. Den første annulleringen skjønner jeg ingenting av.

Kabran handsen er soleklar. Den første er en vits. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

image.thumb.png.b49e590af182968d630157538d1d98d0.png

Fra den kameravinkelen er det vanskelig å finne et stillbilde som viser kontakt, men man kan se det ut fra ballens bevegelse. Og man kan si hva man vil om Moen, men akkurat her er han i hvert fall tett på situasjonen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

8 minutter siden skrev odd:

Fra den kameravinkelen er det vanskelig å finne et stillbilde som viser kontakt, men man kan se det ut fra ballens bevegelse. Og man kan si hva man vil om Moen, men akkurat her er han i hvert fall tett på situasjonen.

Jeg tror dommstolen har noe de skulle ha sagt om vi sier det vi vil om Moen. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har bilder av brytekampen? På reprisen på stadion så det ut som at Brannspilleren river ham ned uten noe forvarsel, og siden dommeren ikke fikk det med seg fikk begge gult?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

16 timer siden skrev odd:

Kritikken mot Moen går vel neppe på hans plasseringsevne, men evne til å ta gode avgjørelser...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time siden skrev boie:

Kritikken mot Moen går vel neppe på hans plasseringsevne, men evne til å ta gode avgjørelser...

Og jeg føler meg ganske sikker på at han i denne situasjonen gjorde det riktige. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Kamptråd Stabæk - Lillestrøm søndag 8.10 kl. 17 på Nadderud
  • Opprett ny...