Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Geelmuyden virker vel ikke å være på radaren til Bob.

Det er litt som sist Bob var her - noen spillere fikk overraskende mye tillit, andre ingenting.

Hadde jeg vært rådgiver til Geelmuyden eller Piggen ville jeg sagt de bør finne seg en ny klubb. Begge er gode nok for å få jevnlig spilletid i Eliten (eller Allsvenskan).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4 timer siden skrev @ringo:

Geelmuyden virker vel ikke å være på radaren til Bob.

Det er litt som sist Bob var her - noen spillere fikk overraskende mye tillit, andre ingenting.

Hadde jeg vært rådgiver til Geelmuyden eller Piggen ville jeg sagt de bør finne seg en ny klubb. Begge er gode nok for å få jevnlig spilletid i Eliten (eller Allsvenskan).

Har noen av de to vist noe i nærheten av å holde nivået i Eliten? Begge var helt greie spillere i Obos, men har dessverre ikke tatt nivået i Eliten.

tror det må være ok at Bob ikke satser på dem når vi ligger der vi ligger, også får klubben ta en vurdering om de skal satses på videre 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 timer siden skrev joogs:

Har noen av de to vist noe i nærheten av å holde nivået i Eliten? Begge var helt greie spillere i Obos, men har dessverre ikke tatt nivået i Eliten.

tror det må være ok at Bob ikke satser på dem når vi ligger der vi ligger, også får klubben ta en vurdering om de skal satses på videre 

Det finner vi ut av når/om de finner seg klubber som er villige til å satse på dem og gi de spilletid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

6 timer siden skrev odd:

Er ikke feedbacken at Bob bruker veldig mye mer tid på spillerne, inkludert de unge, enn det tidligere trenere har gjort?

Det skal nok ikke så mye til :)

6 timer siden skrev odd:

Uten å ha direkte kilder, virker det mer motsatt. De som har personlighet og står frem, de kan få sjansen. Uansett om de er 16 eller 26. Dasser man på trening, blir det benken. Uansett om man er Bakenga eller stallfyll.

Jeg tror det med personlighet og å utstråle selvtilitt er viktig for å komme på radaren til Bob. Men at man ikke har akkurat det, trenger ikke nødvendigvis å bety at man dasser rundt...

Ingen trenere, ei heller Bob, funker med alle spillere.

Men for å holde oss litt til tråden, når yngre spillere som Spiten (Eller i tilfellet Piggen - Veum), eller vikarer uten kontrakt neste sesong (f.eks. Kjærrumgaard eller Jelesic) prioriteres gang på gang, så får man ta konsekvensene av det og søke lykken et annet sted tenker jeg. Så får vi heller satse på de spillerene Bob har mest tro på - som kanskje Spiten er et eksempel på da.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 minutter siden skrev @ringo:

Spiten (Eller i tilfellet Piggen - Veum), eller vikarer uten kontrakt neste sesong (f.eks. Kjærrumgaard eller Jelesic) prioriteres gang på gang, så får man ta konsekvensene av det og søke lykken et annet sted tenker jeg. Så får vi heller satse på de spillerene Bob har mest tro på - som kanskje Spiten er et eksempel på da.

Sant nok. Nå ble Jelesic sent på andrelagskamp mot Lysekloster i stedet for Lerkendal, så at han er spesielt inne i varmen er jeg ikke enig i. Synes egentlig det er overraskende, fordi det han viste mot Brann i første kampen var da virkelig bra? At han da heller starter med Spiten går jo virkelig mot det at lånespillere prioriteres.

Kjærrumgaard derimot.. Vanskelig å forstå hva han bidrar med, men hvis man ser for seg hektiske sluttminutter der det kommer til å bli en del dødballer har han jo definitivt en annen fysikk enn feks Hammy. Håper virkelig ikke at vi får se Kjærrumgaard fra start, men som alternativ til å sette inn Wangberg som spiss (som Bohinen gjorde) kan det kanskje være et poeng.

Når det gjelder Veum og Pignatel: This town ain't big enough for them both? Tenker også at det er fair mot de to at de får en veldig tydelig tilbakemelding på hvor landet ligger etter sesongen. Pr nå virker det kanskje som Veum har passert Pignatel? 

Så får det jo være opp til spillerne selv. Det har vært snakket om å ta vare på de nest beste, og Pignatel er fortsatt bare 21. Å være topp eliteserieklasse som stopper når man er 21 er ikke mange forunt. Hanche var for så vidt fast på laget da han var 20, men mye som back? Hvis både Pignatel og Veum (og Hornburg) vil være her neste sesong også, håper jeg klubben ikke prøver å få dem ut, men heller lar dem spille fast på andrelaget. Det ser jo også ut som om treningshverdagen for tiden vil nyte godt av å ha 22 gode spillere i troppen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er enig i at vi MÅ ta bedre vare på de som er nest best, men det betyr nødvendigvis at de må få litt spilletid for å utvikle seg. Så de ikke ender i den situasjonen hvor de føler de MÅ prestere over evne når de endelig får noen få minutter.

Det eksempelet jeg tenker mest på er kampen mot Kamma.  I det 70. minutt, og på stillingen 5-1  -så setter vi innpå Jelasic, Kjærrumgaard og Haugen og i det 77 minuttet setter vi innpå Krogstad, mens Geelmuyden sitter igjen på benken (Piggen var ikke engang i tropp). Det hadde iaf. jeg tatt som et ganske tydelig signal om at her er det skrint med fremtidsmuligheter...

Så når jeg sier at jeg tror spillerene bør se seg om etter andre muligheter så sier jeg det ut fra spillerens standpunkt, jeg hadde helst sett at de ble her og fikk mer spilletid.  

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir veldig overrasket om de spiller for Stabæk neste sesong. Fullstendig ute i kulden, tror begge har spilt sin sist kamp for oss i serie sammenheng. Spess Piggy, nesten glemt han er STB spiller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time siden skrev @ringo:

Det eksempelet jeg tenker mest på er kampen mot Kamma.  I det 70. minutt, og på stillingen 5-1  -så setter vi innpå Jelasic, Kjærrumgaard og Haugen og i det 77 minuttet setter vi innpå Krogstad, mens Geelmuyden sitter igjen på benken (Piggen var ikke engang i tropp). Det hadde iaf. jeg tatt som et ganske tydelig signal om at her er det skrint med fremtidsmuligheter...

Enig. Den der er merkelig. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

20 minutter siden skrev O store:

Fint å være ung, lokal og blitt omtalt som et stort talent, men man må gjøre seg fortjent til plass på laget. Hvis spillerne presterer på trening så vil de få spilletid 

Enig i det! På de treningene jeg har sett i det siste så har verken Piggy eller Hammy utmerket seg, heller motsatt. Anomyme, og for være litt stygg, så virker det som de er med for å fylle opp 11 manns lagene. De må nok steppe opp betraktlig på treningene begge to hvis de skal være aktuelle for en første 11er. Men at de ikke spiller på andrelaget er for meg uforståelig. Har skrevet det flere ganger før, de som ikke startet siste seriekamp bør/skal spille neste andrelagskamp. De juniorene som spiller i dag burde spille i OBOS Nasjonal G19 som jr.lagene til de fleste andre ES lagene gjør. Når det gjelder den lange dansken Kjærrumgaard så er det en som viser seg på trening. Ikke den som liker å beine og løpe mest, men setter en del mål på treningene. Jelasic løper ganske mye, og det er vel det han gjør! Imponerer ikke så mye han heller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Snytt for straffe i dag? Uansett om offsiden var riktig eller ikke skaper han i det minste en straffe ut fra spillet. (Aalesund-spilleren som felte han visste ikke at det var offside, og noen cm fra eller til ville ikke endret situasjonen.)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 1 måned senere...

På 4.5.2024 den 22.35 skrev SuperDungeonMaster:

Så mye som Spiten ble takla i dag, hadde jeg vurdert noen skikkelige leggskinn om jeg var han...

Leggskinn hjelper nok mer på kakk på leggene, enn på skader påført pga taklinger. Store, robuste leggskinn er bare i veien. 

Selv brukte jeg papp som jeg hadde klipt selv..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Oskar Spiten-Nysæter
  • Opprett ny...