Posse 21 235 Kongeinnlegg! Del Skrevet 30. November 2023 Kongeinnlegg! Del Skrevet 30. November 2023 Da avslutter vi en 3,5 uker lang etterforskning og har lagt ut en ganske grundig gjennomgang. https://www.stabaek.no/rasismeanklagen/ Rasismesaken-komprimert.mp4 TL;DR Lydsporene er analysert av 2 ulike lydteknikere. Det er ikke funnet spor av noe Wembangomo var "helt sikker" på at han "hørte klart og tydelig", men vi klarer å høre mye annet (som ikke er rasistisk). Ingen flere vitner har meldt at de har hørt noe som helst. Glimt og Wembangomo har hele veien nektet å svare oss på spørsmål om hva som ble sagt og når, vi har purret 4 ganger siden mandag etter kampen. Heller ikke da vi minnet om at det er en anklaget part som har lyst til å bli ferdige med saken svarte de. Glimt forsvarte seg selv offentlig i sin egen rasismesak kun 2 dager før kampen mot Stabæk. Så fyrte de av en grov anklage mot oss, forlangte reaksjoner og utestengelser og lot oss i stikken. Et hundretalls supportere, mange av dem mindreårige, ble kringkastet på TV og i avisene under anklager om rasisme. Alt tyder på at de er helt uskyldige. Samlet sett er de antakelig eksponert for flere hundre tusen. Det var nok ikke hyggelig å komme hjem etter den kampen. Vi tok rasisme på største alvor og gjorde alt vi kunne for å komme til bunns i saken, det vil vi også gjøre om en situasjon oppstår igjen. Jeg personlig er bedrøvet over hvordan saken har utviklet seg, og hvor mye den potensielt kan ødelegge for alle som ikke blir trodd når de utsettes for rasisme og diskriminering. Det er rett og slett uforståelig at Glimt ikke har vært interessert i å underbygge anklagene sine. 80 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 2 005 Del Skrevet 30. November 2023 Del Skrevet 30. November 2023 Fantastisk arbeid! Dypt imponert😀 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Styrmann 1 266 Del Skrevet 30. November 2023 Del Skrevet 30. November 2023 Frode Thomassen til Budstikka nå: "Han sier også at Bodø/Glimt har svart Stabæk support en gang, at de kanskje kan kritiseres for ikke å ha svart ytterligere en gang, men at de forholder seg til Stabæk som klubb og ikke supporterne.." 😒 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter 5 884 Del Skrevet 30. November 2023 Del Skrevet 30. November 2023 9 minutter siden skrev Styrmann: Frode Thomassen til Budstikka nå: "Han sier også at Bodø/Glimt har svart Stabæk support en gang, at de kanskje kan kritiseres for ikke å ha svart ytterligere en gang, men at de forholder seg til Stabæk som klubb og ikke supporterne.." 😒 Er forsåvidt ingen overraskelse at Glimt ikke gidder å forholde seg til supportere. Skulle vel helst vært foruten. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Del Skrevet 30. November 2023 Del Skrevet 30. November 2023 Og hvorfor skal man forholde seg til noen som prøver å avdekke rasisme mot noen av klubbens spillere? For en gjeng. De prøver virkelig å bli det nye Rosenborg, med alt det innebærer. Men med det sitatet i mente er det vel bare for Miøen & co å quote han på Twitter og be om et svar? "Vennlig hilsen klubben Stabæk" Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Styrmann 1 266 Del Skrevet 30. November 2023 Del Skrevet 30. November 2023 32 minutter siden skrev odd: Og hvorfor skal man forholde seg til noen som prøver å avdekke rasisme mot noen av klubbens spillere? For en gjeng. De prøver virkelig å bli det nye Rosenborg, med alt det innebærer. Men med det sitatet i mente er det vel bare for Miøen & co å quote han på Twitter og be om et svar? "Vennlig hilsen klubben Stabæk" Vegard har unektelig et poeng: 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Akk ove 79 Del Skrevet 30. November 2023 Del Skrevet 30. November 2023 Slutt å kjefte på Bodø-Glimt. De svarer klubben. Det får da være greit. Så får Stabæk support heller bruke energi til å støtte laget sitt i kampen for videre eksistens i eliteserien. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Marandinho 3 449 Kongeinnlegg! Del Skrevet 30. November 2023 Kongeinnlegg! Del Skrevet 30. November 2023 Fantastisk bra jobbet her Posse og alle involverte. Som en mann av utenlandsk opprinnelse må jeg bare si at jeg ALDRI under noen omstendigheter har opplevd klubben vår rasistisk. Uavhengig avdeling. Dette beviser hvilken flott klubb vi er. Hvor alvorlig vi tar slike ting. Faen for en deilig klubb og supportergruppe💙 45 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Latmann 4 422 Del Skrevet 30. November 2023 Del Skrevet 30. November 2023 Hvordan går det med søksmålet angående falske anklager og ærekrenkelser? 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 475 Del Skrevet 30. November 2023 Del Skrevet 30. November 2023 For ett sterkt stykke arbeid @Posse! Dette er rett og slett mektig imponerende! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ace 11 203 Kongeinnlegg! Del Skrevet 30. November 2023 Kongeinnlegg! Del Skrevet 30. November 2023 8 timer siden skrev Akk ove: Slutt å kjefte på Bodø-Glimt. De svarer klubben. Det får da være greit. Så får Stabæk support heller bruke energi til å støtte laget sitt i kampen for videre eksistens i eliteserien. Rimelig spesiell holdning for å si det mildt. Det er svært pinlig opptreden av Glimt å ikke ville bidra til å få fakta på bordet i denne saken. I denne saken er det kun én part som ikke tar rasisme på alvor, og det er Bodø/Glimt. 41 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Styrmann 1 266 Kongeinnlegg! Del Skrevet 1. Desember 2023 Kongeinnlegg! Del Skrevet 1. Desember 2023 På 30.11.2023 den 12.25 skrev Akk ove: Slutt å kjefte på Bodø-Glimt. De svarer klubben. Det får da være greit. Så får Stabæk support heller bruke energi til å støtte laget sitt i kampen for videre eksistens i eliteserien. Bare at de kommuniserer ikke med klubben heller. 24 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
VicViper 189 Kongeinnlegg! Del Skrevet 1. Desember 2023 Kongeinnlegg! Del Skrevet 1. Desember 2023 Kan ikke annet enn å applaudere innsatsen @Posse ! Dette viser at vi tar rasismeanklager på alvor så til de grader. Du har vel strengt tatt gått lengre enn noen kunne forvente av deg. B/G kommet særdeles dårlig ut av denne saken, for å si den mildt. 11 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tom Bruaset 6 552 Del Skrevet 1. Desember 2023 Del Skrevet 1. Desember 2023 Lærte Thomassen ingenting da han spilte i Stabæk 😉 https://stb.guru/players/3173/frode-thomassen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 235 Del Skrevet 1. Desember 2023 Del Skrevet 1. Desember 2023 1 time siden skrev Tom Bruaset: Lærte Thomassen ingenting da han spilte i Stabæk 😉 https://stb.guru/players/3173/frode-thomassen Han har i hvert fall lært å gå i forsvarsposisjon 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 234 Del Skrevet 7. Desember 2023 Del Skrevet 7. Desember 2023 Nå har de funnet han buktaleren som var på Nadderud: https://www.nrk.no/nordland/bodo_glimt-utestenger-person-i-30-kamper-etter-rasisme-1.16669634 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kaffekopp 118 Del Skrevet 8. Januar Del Skrevet 8. Januar https://www.utrop.no/plenum/ytringer/351890/ Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 384 Kongeinnlegg! Del Skrevet 8. Januar Kongeinnlegg! Del Skrevet 8. Januar 30 minutter siden skrev kaffekopp: https://www.utrop.no/plenum/ytringer/351890/ Usikker på om jeg faktisk forstår hva de egentlig mener her. Håper jeg misforstår litt, Men de kjemper for rettigheten til å være krenket selv om det nødvendigvis ikke har skjedd noe krenkbart? Forstår jeg deg også at de mener at i slike saker er man skyldig til det motsatte er bevist? Ja - vi skal selvfølgelig ta rasisme på største alvor, men for meg høres dette ut som litt skivebom.. 23 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kaffekopp 118 Del Skrevet 9. Januar Del Skrevet 9. Januar På 5.1.2024 den 19.38 skrev mbh: At han takket nei sist gang han hadde muligheten, gjør at det blir det en lengre reise inn til mitt hjerte. Håper at han blir dritgod, men havner på benken på grunn av en enda bedre Gunnerød. Det var dit jeg ville selv. Synes det er helt hodeløst å nevne oss i en slik setting. Da tenker jeg mest av alt på det grove grunnarbeidet som ble gjort i etterkantu av det som angivelig skal ha skjedd på Nadderud. Mest av alt mente jeg å si at dette blir helt neglisjert av personen som har skrevet dette. Glad jeg elsker en klubb som tar anklager på alvor! Edit: Så trenger jeg litt forum-trening, men det kommer! 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 234 Del Skrevet 9. Januar Del Skrevet 9. Januar Økseskaft eller hostesaft? Nå for tiden er det er viktig å tenke grundig gjennom "hva som rimer på hva" før man er impulsiv. Annen i ellevte, så gøy! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kaizer Alphonse 3 287 Del Skrevet 9. Januar Del Skrevet 9. Januar 1 time siden skrev mbh: Økseskaft eller hostesaft? Nå for tiden er det er viktig å tenke grundig gjennom "hva som rimer på hva" før man er impulsiv. Annen i ellevte, så gøy! Rasshøl eller glass øl? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Latmann 4 422 Del Skrevet 9. Januar Del Skrevet 9. Januar 1 time siden skrev Kaizer Alphonse: Rasshøl eller glass øl? Hvis du byr tar jeg helst øl. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 235 Kongeinnlegg! Del Skrevet 10. Januar Kongeinnlegg! Del Skrevet 10. Januar På 8.1.2024 den 12.12 skrev kaffekopp: https://www.utrop.no/plenum/ytringer/351890/ Rar artikkel, spesielt med tanke på at det er mange og ganske kredible forfattere. De hopper fullstendig bukk over at Wembangomo og Glimt valgte å ikke involvere seg i etterforskningen, og at det var utenforstående teknikere som gravde i lyden. Og konkluderer dermed ganske feil med at det bare var en intern granskning - strengt tatt kunne de gitt kred for at vi undersøkte da NFF ikke ville. De skriver til og med at Glimt stoler på Stabæk, men det var jo helt motsatt. Daglig leder var uenig i konklusjonen! Ord mot ord er vel selve definisjonen på hva dette ikke var. Men vi får bare tåle at noen ikke er enige. Jeg synes Utrop ofte har gode artikler, blant annet "Det du ikke fikk vite om Ali Farah 1970-2023". Den tar opp en ganske vond del av mediehistorien og er til nyttig ettertanke. 16 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kaizer Alphonse 3 287 Del Skrevet 10. Januar Del Skrevet 10. Januar 20 timer siden skrev Latmann: Hvis du byr tar jeg helst øl. Takk og lov for det 😂 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Luguber 1 529 Del Skrevet 11. Januar (endret) Del Skrevet 11. Januar (endret) - Endret 11. Januar av Luguber Rall, bidrar ikke til debatten Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå