Gå til innhold

Anbefalte innlegg

1 time siden skrev InaB:

Enig at det var mye positivt i går, men vi må ikke bli for cocky, det er ikke lenge siden vi måtte slite for uavgjort mot Åsane som er et bunnlag. Tar jeg de nøytrale brillene på greidde vi å holde tett bakover, hvilket er veldig positivt, mens vi neppe vil skåre så mange dødballmål igjen i denne sesongen. Enga sleit mot Bryne, på onsdag får vi målt oss selv etter samme målestokk.

Riktig i mye du sier, syntes vi bommet litt på det taktiske mot Åsane. Og selv på en "off day" så henter vi poeng fra bortebane. Selv lagene vi skal kjempe mot i toppen kommer til å avgi poeng mot lag som Åsane. Det kan jeg 100% garantere. 

Når det er sagt så ser man at spillet sitter mer og mer siden den kampen, veldig positiv uke spillemessig. Selvtilliten vokser for hver uke og kamp som går. Det viktigste så langt var å hente poengene og komme oss videre fra cupen. Det har vi gjort! Spillet som forventet begynner å komme seg nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

18 minutter siden skrev superblaa:

Spent på hvor lang tid det tar før pressen kommer i gang med hypen av Bob Bradleys unggutter, osv, og ikke kun fokuserer på Enga.

Det tar nok en stund. VIF (med en kamp mindre spilt enn oss) får spalteplass på tett kampprogram:

https://www.vg.no/sport/fotball/i/xmRBPn/vaalerengas-tette-kampprogram-ganske-ekstremt

Lenke til innlegg
Del på andre sider

16 timer siden skrev boie:

Det tar nok en stund. VIF (med en kamp mindre spilt enn oss) får spalteplass på tett kampprogram:

https://www.vg.no/sport/fotball/i/xmRBPn/vaalerengas-tette-kampprogram-ganske-ekstremt

Du skriver "(med en kamp mindre spilt enn oss)" - skulle vært "med en kamp mer spilt enn oss", eller tar jeg feil..?

VIF har spilt 6 seriekamper, Stabæk har spilt 5.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 timer siden skrev h1912:

Du skriver "(med en kamp mindre spilt enn oss)" - skulle vært "med en kamp mer spilt enn oss", eller tar jeg feil..?

VIF har spilt 6 seriekamper, Stabæk har spilt 5.

Det har du selvfølgelig rett i.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

13 minutter siden skrev arni:

Opprykkeren Egersund imponerer mest

Etter å ha 4 seire mot lagene på 10.plass og nedover? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

21 minutter siden skrev Andreas:

Etter å ha 4 seire mot lagene på 10.plass og nedover? 

Ja, når de spilte i PostNord ifjor og nå leder på nivået over. Stabæk ledet 3-0 over 10. plasserte Moss i det 73. min og flauser

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsvaret vårt lekker som en sil, og er vidåpen. Værsegod kom og scor, alle sammen , få selvtillitt, både Alta og Moss. Gjerne 3 hver. Ufattelig at så rutinerte spillere som Pederson og Næss ser så hjelpeløse ut. Ballwatching og fintet på stompen. Riise jr ut måtte vel være pga skade, hvis ikke totalt taktisk bommert av Bob. Og vi burde kanskje forsterket denne posisjonen før sesongstart, lite bredde bakover. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

11 timer siden skrev FranckTheBank:

Riise jr ut måtte vel være pga skade, hvis ikke totalt taktisk bommert av Bob. Og vi burde kanskje forsterket denne posisjonen før sesongstart, lite bredde bakover. 

Eller fordi han fylte 17 på matchdagen og vi fortsatt er forsiktige med å sette 16-åringer til å spille 90-minutter to ganger i uken. Så får det være opp til hver enkelt å tenke om det er kult at vi satser på at Veum og Riise er gode nok alternativer som back, eller om vi heller burde gravd opp en ny Pachonik.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har fått godt betalt hittil i år, så denne trøkken i trynet var ganske fortjent. En lærepenge som kanskje hjelper oss å holde oss skjerpet fremover, dette var en sløv kamp. Åsane og Moss viser også at det går an å kjempe oss ut av kampen med fysisk spill. Vi tapte veldig mange nærdueller i går. 

Kanskje de også får satt fokus på forsvarsproblemene mellom 16-meter og midten. Vi er gode på høyt press og gode til å forsvare egen boks, men lag sklir veldig lett igjennom når de kommer forbi første pressledd. 

Det at vi har såpass mange mål i laget og er gode til å straffe motstanderes feil gjør meg mindre bekymret for opprykket. Det viktigste er å være gode til å score mål, på flere forskjellige måter. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

21 timer siden skrev VIDARRR:

Gjerne kontakt meg på 94194694☺️

Har sendt deg en billett på SMS. Vipps meg kr 100, dersom du benytter den.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 12.5.2024 den 10.58 skrev M-A-N:

Kanskje de også får satt fokus på forsvarsproblemene mellom 16-meter og midten. Vi er gode på høyt press og gode til å forsvare egen boks, men lag sklir veldig lett igjennom når de kommer forbi første pressledd. 

DEt er jo fordi vi har fullt fokus fremover i banen, ligger veldig høyt og gir bort rom. Virker som om vi gambler på at 1. presset skal fikse jobben. Vi sliter også åpenbart med kommunikasjonen/Strukturen når vi blir presset inn i egen boks, eller får mange innlegg å jobbe med.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes ingen kamptråd enda, ønsker å kjøpe 2 billetter mot Lyn til kompiser som ikke fikk med seg billettsalget. Send meg en melding på 941 93 940 hvis noen har:) Helst på feltet

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 minutt siden skrev Yassine:

Felt 307-309 er tydeligvis åpnet opp for Stabæksupportere etter at Lyn ikke har klart å selge ut sine billetter:

https://ticketco.events/no/nb/m/events/563229/seating_arrangement/sections/414926?

+ det er 7 ledige billetter på hovis for øyeblikket:

https://ticketco.events/no/nb/m/events/563229/seating_arrangement/sections/414921?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

20 minutter siden skrev arni:

Mista 4 poeng noe unødvendig ned i OBOS sluket på 5 mai dager

LENGE IGJEN. Ingen grunn til å bli avhengig av tabellen i mai. Vi er der oppe og taper ikke fotball kamper, vi rykker direkte opp. Det er jeg helt sikker på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time siden skrev arni:

Mista 4 poeng noe unødvendig ned i OBOS sluket på 5 mai dager

I det minste var det underholdende i dag, i motsetning til hjemmeseriestarten med Kjønø: 0-0 Sogndal, 0-1 Sandnes Ulf, 1-1 Grorud. Det var KJEEDELIG

Lenke til innlegg
Del på andre sider

21 minutes ago, 1369 said:

I det minste var det underholdende i dag, i motsetning til hjemmeseriestarten med Kjønø: 0-0 Sogndal, 0-1 Sandnes Ulf, 1-1 Grorud. Det var KJEEDELIG

Vi skal slå Lyn hjemme. Når vi ikke gjør det er det fordi forsvaret halter og ofte mangler det helt press på ballfører. Vi er et bedre lag enn Lyn, men vi må få skikk på formasjonene bak.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
OBOS 2024, hvordan skal det gå?
  • Opprett ny...