Gå til innhold

Anbefalte innlegg

20 timer siden skrev @ringo:

Det er riktig Bradley tok forbehold før sesongen.

Men jeg tror nedsiden med å ikke klare en direkte retur til eliten er større enn vi tror. Jeg frykter det vil være vanskeligere å rykke opp neste år. Samtidig er jeg enig i at dette laget trolig ikke er modent for ES spill 2025.

Det er kult med satsing på yngre spillere - og utvilsomt har vi beveget oss tilbake mot klubbens dna slik vi har etterlyst. Så selv om vi liker å grave oss ned her på forumet - så må vi ikke tape alt det gode som skjer av synet. Vi ligger på 2/3 plass om vi tar hengekampen og det til tross for 3 dårlige prestasjoner på rad.

Der jeg tror vi har størst forbedringspotensial er i laguttak og bruk av troppen, taktisk tilnærming i kampene - særlig når vi leder, større konsentrasjon defensivt både individuelt og som lag.

Enig i det du skriver!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4 timer siden skrev kantmiss:

Vi får registrere Michael Bradley for spill, så får vi en grei def. midt :P Ikke noe galt i å være spillende trener!

Var det ikke slik at han bare kunne spille for Stabæk 2..? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

23 timer siden skrev h1912:

Var det ikke slik at han bare kunne spille for Stabæk 2..? 

Vet ikke, men husker han sa at det var bare å glemme at han skulle spille noen A-lags kamper i et intervju.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De 4 siste kampene. 2 poeng av 12 mulige. 13 mål innsluppet. Motstandere da? MOSS, LYN, RANHEIM og EGERSUND! 

IMG_9890.jpeg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 minute ago, matty said:

Gir du denne stallen til en average OBOS-trener så har vi mer poeng enn det vi har nå. 

Det tror jeg ikke. Markeringene og presset i forsvaret mangler nesten helt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

12 minutter siden skrev fexter:

Mer 2. div her we come enn Eliteserien here we come sånn som vi spiller. 

Ikke i første omgangen i dag, men kan være tilbøyelig til å være enig totalt sett. Tenåringene vår gjorde så godt de kunne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vi defensiv trener? Duell og markeringspillet vårt er jo helt fullstendig krise. Taktikk, bytter og kondisjon er alle faktorer som må ses på, så klart. Samtidig synes jeg banespillet vårt er tidvis magisk og vi ser ut til å være i stand til å overkjøre et hvert lag i OBOS. Frem til det står 60 min på klokken..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mot Kongsvinger som nå leder OBOS, lå vi ganske lavt og kontret oss til seier. I kveld spilte vi veldig offensivt. Har vi ikke stallen til å stå så høyt ? Tror kanskje ikke vi greier å rykke opp med dagens spillergruppe. Likevel takk til gutta og Bradley for fantastisk  spenning i kampene. Greier vi holde på stammen av de nye unggutta, kan vi få ett topplag kanskje noe i retning Glimt. MEN det er et stykke fram dit...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

40 minutter siden skrev gegras:

Lyn ser fortsatt ut til å trives på Nadderud

Synes ikke de har sett særlig bra ut. Mjøndalen på høyde og vel så det.

Hyggelig å se gravemaskinene bak målet da!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time siden skrev gegras:

Lyn ser fortsatt ut til å trives på Nadderud

Tja.

Tredje hjemmekamp på rad på Nadderud med 1-1. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

10 minutter siden skrev Slum:

Tja.

Tredje hjemmekamp på rad på Nadderud med 1-1. 

Ja, det er på Bislett de scorer mange mål

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 timer siden skrev arni:

Riktige tanker fra den tidligere assistent treneren i Stabæk:

Pluss-artikkel.

La meg gjette: Han har fortalt at det er viktig å ha tro på egne ferdigheter, at de må fortsette å stole på planen og at de må fokusere på prestasjoner i stedet for resultater? Kanskje også at de ikke må fokusere på hva media skriver.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

22 minutter siden skrev odd:

Pluss-artikkel.

La meg gjette: Han har fortalt at det er viktig å ha tro på egne ferdigheter, at de må fortsette å stole på planen og at de må fokusere på prestasjoner i stedet for resultater? Kanskje også at de ikke må fokusere på hva media skriver.

Vår gamle trener understreker mer dette (ikke ukjent etter Stabæks kamper på Nadderud i sluttfasen mot Lyn og Egersund)

– Det har vært en gjenganger her på hjemmebane at vi har vært reflekterende og konsekvenstenkende. Glem det ‘a! Gå ut og spill. Så lenge vi vet hva vi skal gjøre må vi tørre å spille med risiko og være oss selv. Hvis man går ut og er redd for å tape, så vinner man i hvert fall ikke. Sånn er det bare.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

32 minutter siden skrev odd:

Pluss-artikkel.

Pussig nok stemmer dette på en prikk. Blir ofte sånn i slike floskel-intervjuer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

47 minutter siden skrev arni:

Vår gamle trener understreker mer dette (ikke ukjent etter Stabæks kamper på Nadderud i sluttfasen mot Lyn og Egersund)

Mange mener at problemet var at vi fortsatte å spille med risiko som før i stedet for å legge om til en mer kynisk tankegang om å forsvare boksen bedre. Den som bare hadde visst hva som faktisk er det beste... 

(Det er vel gjerne sånn at når man vinner gjorde man det beste valget. Uansett om man la seg bakpå for å ri det inn eller om man kjørte på for å score mer.)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etterpåklokskap osv tenker du?

Det er klart at vi gjør noe feil når vi flere ganger gir fra oss en ledelse på flere mål mot slutten av kampene. 

Mitt poengvar da at unge spillere kanksje ikke står distansen så godt og at man derfor enten må kunne variere mer på intesnsiteten/taktikk eller justere laguttaket.  

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble kjent med Bakke da han var på Nadderud så lånte abo. Sikkert godt å slippe å prate om ok prestasjon med uteblitte resultat etter 12 poeng på 4 matcher. Medietrykket er vel heller ikke der lenger.

Ligner litt på LSK i 2020, der Bakke hadde en ræva start for så å snu alt

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
OBOS 2024, hvordan skal det gå?
  • Opprett ny...