Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi bør nok ha 33 poeng på de resterende kampene (gitt at KIL ikke øker snittet sitt) for å få direkte opprykk. Dvs et snitt tett oppunder 2 poeng.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

37 minutter siden skrev @ringo:

Vi bør nok ha 33 poeng på de resterende kampene (gitt at KIL ikke øker snittet sitt) for å få direkte opprykk. Dvs et snitt tett oppunder 2 poeng.

Yess! Og er det noen her inne på forumet, så er det Ringo som har peiling, slik jeg - som et enkelt menneske av folket - ser det! Men tiden vil vise hva som skjer. Det som alltid er irriterende med historikere er at de alltid vet hvordan det gikk. De vet hva som skjedde - noe samtiden, ikke der og da, visste! Sees på Nammo stadion - Nammo, en av Europas største våpenprodusenten. Artilleri-produsenter...     

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en påfallende forskjell fra OBOS under Bohinen at vi den gang så ut som et lag som var en divisjon bedre enn de andre (foruten Brann og til en viss grad Start frem til de ødela for seg selv) og opprykket føltes aldri veldig truet etter trenerbyttet. I år ser vi derimot ut som et lag som er helt jevngodt med de andre og ikke har noen spesielt større sannsynlighet for opprykk enn de øvrige lagene på øvre halvdel av tabellen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 timer siden skrev @ringo:

@Nøfyse enig og jeg tror ikke vi har en vesentlig svakere Tropp nå.

Tok i det minste innpå KIL i dag

Men vi har en tropp med «fremtiden» foran seg, og mange er fra akademiet. Heller det enn en tropp med leiespillere og knapt en akademispiller på banen.

Diabate eller en ny spydspiss må plass til august. Tror uansett vi tar de to neste på Nadderud.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

14 minutter siden skrev Tom Bruaset:

Men vi har en tropp med «fremtiden» foran seg, og mange er fra akademiet. Heller det enn en tropp med leiespillere og knapt en akademispiller på banen.

Diabate eller en ny spydspiss må plass til august. Tror uansett vi tar de to neste på Nadderud.

Ja leieknektregimet er forhåpentligvis historie. 

Samtidig tror jeg et år til i OBOS vil være et dramatisk setback for klubben.

Vi må i hvertfall vurdere å gjøre noen grep om opprykket skulle glippe, og da tenker jeg at å bytte trener er nærliggende. I allefall bør vi ta den diskusjonen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi kan fortsatt rykke greit opp i år. Vinner vi de 2 neste, så er vi i bestefall på en 3 plass med bare poenget bak 2 plassen. Frykter ingen av lagene rundt med unntak av Kongsvinger som har falt av. 

Er enig at 2 sesonger i Obos ikke gjør klubben godt og vil være unødvendig. Skjelvik og Hoven virker som herlige forsterkninger, satse nå og hent inn en ny spiss. Samtidig som Diabate nærmer seg comeback. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

7 timer siden skrev stbS:

Vi kan fortsatt rykke greit opp i år. Vinner vi de 2 neste, så er vi i bestefall på en 3 plass med bare poenget bak 2 plassen. Frykter ingen av lagene rundt med unntak av Kongsvinger som har falt av. 

Er enig at 2 sesonger i Obos ikke gjør klubben godt og vil være unødvendig. Skjelvik og Hoven virker som herlige forsterkninger, satse nå og hent inn en ny spiss. Samtidig som Diabate nærmer seg comeback. 

Jeg tror klubben bare bør skrote Prosjekt Opseth! Og derfor jakte en ny spiss som supplement til Diabate 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

45 minutter siden skrev odd:

Gift Orban var sannsynligvis den beste spissen i Norge den høsten 2022. Og han spilte i Obos. 

Litt ironisk at når vi for første gang føler at vi er i nærheten av den klubben vi vil være:

• Offensiv spillestil
  • Satsning på unge spillere
  • Engasjement og personligheter

så ropes det på strammere defensiv struktur, mer rutinerte spillere og kanskje ny trener? Men for guds skyld: Ikke leiespillere som hever laget på kort sikt!

Du lar i hvert fall ikke en anledning til å kritisere ønsket om en bedre defensiv gå fra deg. Jeg syns du i denne sammenhengen havner litt i samme båt som dem du kritiserer for ikke å være med på at et bedre fungerende VAR vil være bedre. Det er i prinsippet ingen motsetning mellom offensiv, underholdende fotball og god defensiv struktur. Kanskje heller tvert om. Et lag som er bedre defensivt vil gjerne gjenvinne ballen oftere og tidligere og skape flere angrepsmuligheter for seg selv, og i mindre grad bli satt under et varig press og bli trykket veldig lavt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time siden skrev Kongen23:

Men vi manglet også våre to hittil beste angrepsspillere, og spilte med to nye forsvarsspillere.

Du regner ikke Spiten blant de to beste offensivt? Synes jeg så han i 2.omgang😊

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 timer siden skrev Nøfyse:

Det er i prinsippet ingen motsetning mellom offensiv, underholdende fotball og god defensiv struktur. Kanskje heller tvert om. Et lag som er bedre defensivt vil gjerne gjenvinne ballen oftere og tidligere og skape flere angrepsmuligheter for seg selv, og i mindre grad bli satt under et varig press og bli trykket veldig lavt.

I dag er det siste dag med Tour de France. Det er ingen motsetning mellom å være best til å spurte og å være best i sammendraget. Snarere tvert om. Spurter du til bonussekunder er det jo bra for sammendraget? Det er i praksis umulig å være best på begge deler. Pogacar kunne sikkert vunnet massespurter om han legger opp treningen med det som mål. Da er han imidlertid ikke best oppover lengre. 

Jeg tar selvsagt heller 5-0 enn 5-4. På samme måte som du sikkert tar 5-0 heller enn 1-0. Spørsmålet er hva man skal prioritere. De siste årene har jeg sett nok stabæklag som har satset på å stange unna innlegg med håp om at en spiss eller to skal finne på noe selv. 

Det er jo populært å se til topplagene. Jeg tror det er altfor enkelt å plukke ut en ting her og der, men gjør det nå likevel. Da Glimt slo gjennom var det med gode mønstre forover. Da de faktisk klarte å gjenskape det året etter, var det med mye av det samme spillet. Da ekspertene skulle forklare det, snakket alle om at de hadde tatt seg tid til å spille inn «sitt spill». 

Jeg tror fortsatt at man hver eneste dag må prioritere hva det skal trenes på, og da synes jeg det er greit å nedprioritere forsvarsspill frem til vi føler at angrepsspillet sitter godt nok. Og når angrepsspillet sitter godt nok, kan vi ta oss tid til å øke dosene med forsvarsdrilling. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 timer siden skrev Abel:

Du regner ikke Spiten blant de to beste offensivt? Synes jeg så han i 2.omgang😊

Riktig observasjon at han spilte 2. omg. Jeg mente at han og Diabate manglet fra start.

Åpenbart at Spiten ikke er 100% kampklar når han som vår beste offensive spiller ikke starter kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 timer siden skrev odd:

I dag er det siste dag med Tour de France. Det er ingen motsetning mellom å være best til å spurte og å være best i sammendraget. Snarere tvert om. Spurter du til bonussekunder er det jo bra for sammendraget? Det er i praksis umulig å være best på begge deler. Pogacar kunne sikkert vunnet massespurter om han legger opp treningen med det som mål. Da er han imidlertid ikke best oppover lengre. 

Jeg tar selvsagt heller 5-0 enn 5-4. På samme måte som du sikkert tar 5-0 heller enn 1-0. Spørsmålet er hva man skal prioritere. De siste årene har jeg sett nok stabæklag som har satset på å stange unna innlegg med håp om at en spiss eller to skal finne på noe selv. 

Det er jo populært å se til topplagene. Jeg tror det er altfor enkelt å plukke ut en ting her og der, men gjør det nå likevel. Da Glimt slo gjennom var det med gode mønstre forover. Da de faktisk klarte å gjenskape det året etter, var det med mye av det samme spillet. Da ekspertene skulle forklare det, snakket alle om at de hadde tatt seg tid til å spille inn «sitt spill». 

Jeg tror fortsatt at man hver eneste dag må prioritere hva det skal trenes på, og da synes jeg det er greit å nedprioritere forsvarsspill frem til vi føler at angrepsspillet sitter godt nok. Og når angrepsspillet sitter godt nok, kan vi ta oss tid til å øke dosene med forsvarsdrilling. 

Enig! Nå tror jeg vi er inne på en riktig 4er bak. Øya er bedre enn det jeg antok da han kom. Så spørs om 3eren på midten er tilpasset forsvaret. Har lyst til å se Kai i den. Offensivt har vi mange muligheter, men vi må få plass en sterk spiss som kan holde på ballen til laget kommer etter. Selv jeg er klar for en frispiller/leiespiller hvis ikke Diabate er 100 prosent snart.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4 timer siden skrev odd:

I dag er det siste dag med Tour de France. Det er ingen motsetning mellom å være best til å spurte og å være best i sammendraget.

Jo det er det. Det er to nærmest motsatte ytterpunkter hvor alt fra syklistens fysikk til treningsmetoder og lagets sammensetning og strategi er så forskjellige som de kan bli. Dette vet du nok selv også, for som du sier:

4 timer siden skrev odd:

Pogacar kunne sikkert vunnet massespurter om han legger opp treningen med det som mål. Da er han imidlertid ikke best oppover lengre. 

Fordi det i prinsippet er en klar motsetning mellom å være den beste spurteren og den beste sammenlagtrytteren. I fotball er det derimot en direkte sammenheng mellom spillfasene. Sammenligningen med å være både den beste spurteren og den beste sammenlagtrytteren samtidig i Tour de France er skivebom av en vesentlig grunn til: Ingen snakker om at vi må være det beste laget både offensivt og defensivt - det etterlyses kun litt bedring på noen få, enkle områder.

4 timer siden skrev odd:

(...)

Som sagt: Det er ingen som har tatt til orde for at vi skal omprioritere så voldsomt. Å stramme litt opp i den defensive organiseringen og klargjøre et par roller så spillerne bedre forstår hvordan de skal opptre, kanskje legge om til en formasjon de mestrer bedre og revurdere laguttaket, er ikke noe som må terpes på over lang tid for å gi effekt. Tvert om er jo nettopp dette noe en ny trener ofte klarer å fikse i løpet av dager. Jeg syns du overdriver i den grad at du egentlig argumenterer mot noe helt annet enn hva som faktisk har blitt etterlyst.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 timer siden skrev Nøfyse:

Som sagt: Det er ingen som har tatt til orde for at vi skal omprioritere så voldsomt. Å stramme litt opp i den defensive organiseringen og klargjøre et par roller så spillerne bedre forstår hvordan de skal opptre, kanskje legge om til en formasjon de mestrer bedre og revurdere laguttaket, er ikke noe som må terpes på over lang tid for å gi effekt. Tvert om er jo nettopp dette noe en ny trener ofte klarer å fikse i løpet av dager. Jeg syns du overdriver i den grad at du egentlig argumenterer mot noe helt annet enn hva som faktisk har blitt etterlyst.

Ah. 5-minutters-fiksen? Satser på at Finstad sender ut et par instrukser på Whatsapp-gruppen, så går det seg til da? 🙂

Neida, spøk til side. Vi får krysse fingrene for at 4-4-2 gir oss både nullen bakover samtidig som vi får angrepsspoillet i gang igjen. Eller er 4-4-2 også feil?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4 timer siden skrev StabækMykle:

Hvor plasserer man Olderheim i 4-4-2? Som spiss? Tenker at 4-2-3-1 er bedre med Olderheim som 10’er, eventuelt 4-3-3 som indreløper.

En av kantene eventuelt. Litt den der M.Ø på landslaget under Lägerback

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toget går nå snart og vinner vi ikke mot Ulf på søndag ser det vanskelig ut. Skremmende at vi er så elendig. Må ha poeng mot Lyn også. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå hadde Moss sågar kapteinen og en annen fast på laget ute med karantener igår.

Visste at OBOS er en fysisk liga så hvordan bygge styrke på en haug 17 åringer som ikke er ferdig med veksten??

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andreas Dybevik til KIL fra Bryne. Den så jeg ikke komme - solid forsterkning. Der kunne vi vært på ballen også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
OBOS 2024, hvordan skal det gå?
  • Opprett ny...