FranckTheBank 3 393 Del Skrevet 30. Juli Del Skrevet 30. Juli Eirik Bakke ny hovedtrener i Åsane..... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gladlaksen 830 Del Skrevet 31. Juli Del Skrevet 31. Juli Først av alt. Obos er en kokos-liga. Alt kan se bekmørkt ut en runde, for så å snu i neste. Det må sies at jeg dessverre ikke fikk sett kampen mot Moss. Men basert på det som er skrevet her inne, var det kanskje like greit for helsen. En ting jeg dog biter meg merke i er at det er få som tar høyde for at vi lå midt på tabellen, mens Moss lå i toppen, når vi møtte de. De var strengt talt serieleder etter at de møtte oss. Å bli slått av serielederen (vet de ikke leder fortsatt), tenker jeg vi bør ta til etteretning. Thomas Myhre er tross alt en slu jævel, som tydelig vet å spille taktisk. Personlig syns jeg det hadde vært verre om vi hadde tapt mot et bunnlag uten å skapt noe. Selv om det er kjipt å bli slått av et hvilket som helt Obos-lag. Dette kan fortsatt løse seg, men da er det fint med seier i dag. Å forvente tror jeg ikke er lurt med tanke på en så ung tropp, da prestasjonene kan variere. Og i verste fall kan det knyte seg om «alle» sier «vi MÅ ha 3 poeng». Back gutta. Det er nå de trenger støtten. «…alltid står vi sammen, samlet står de blaa. Vi skal banke alle, knuuuuse RBK…» Som de sier i England. Keep calm and carry on. 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hanse 3 846 Del Skrevet 31. Juli Del Skrevet 31. Juli Moss er på direkte opprykk kun pga oss. Moss skal vi slå 10 av 10 ganger, både borte og hjemme, uavhengig av divisjon. Minner meg om det gamle sitatet: "Uten oss, blir Stabæk som Moss" 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gladlaksen 830 Del Skrevet 31. Juli Del Skrevet 31. Juli Kun, på grunn av oss, er kanskje å dra det litt langt, ettersom de må ha vunnet en del kamper før det. Sorry, kunne ikke dy meg. Neida, stemmer at det hjelper å slå oss for å komme til toppen. Enig med deg der, @Hanse Skjønner hva du mener, men «skal» og «bør» er to litt forskjellige ting om du spør meg. Samtidig tenker jeg det farlig å ta seiere på forskudd (ikke det at jeg tror gutta gjorde det denne gangen). Men en har sett det gang på gang at lag som har rykket ned har undervurdert motstanderne sine. Det går sjeldent bra. Om en ser tilbake til gullsesongen 2008, var det en ting som gikk igjen til nesten det kjedsommelige. «En kamp av gangen». Selv om det var og er traust og kjedelig å høre på, er det noe i det. Det går på det mentale og hvordan en nullstiller seg og skjerper seg til hver eneste kamp. Om en tenker på konsekvensene av hvordan det skal se ut på slutten av sesongen, er en trolig ikke særlig skjerpet i nuet. Ps: Liker også det gamle sitatet. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nr14 900 Del Skrevet 1. August Del Skrevet 1. August Nå får vi satse på at VIF gjør jobben i alle kamper minus mot oss så går vi for andreplassen. De andre lagene klarer ikke holde stabilitet inn og det starter ned Moss. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
s-simen 1 925 Kongeinnlegg! Del Skrevet 1. August Kongeinnlegg! Del Skrevet 1. August Tok meg bryet med å sjekke tabellen ved halvspilt og til slutt de siste 11 årene. Opplever i alle sammenhenger at debattklimaet er voldsomt polarisert og at den som skriker høyest er den som vinner. All kudos til vårt elskede forum og alle dets deltakere - vi er stort sett bedre enn som så. Det har vært voldsomt negativt den siste tiden og jeg tok meg selv i å se verden som bekmørk etter Moss-kampen. Monologen til Bob på feltet etter match gjorde meg ikke heller ikke blidere. For sinnstilstand finner jeg ofte en stimuli å kunne lene meg på faktiske tall. Sånn var det - sånn er det! Så vil det skarpe øyet fange opp at vi har 26 poeng etter 15 runder, som ikke var det vi hadde etter 15 spilte kamper. Her følger jeg premisset halvspilt serie, og tapet mot Moss var en elendig start på 2. halvdel, ikke en elendig avslutning på 1. I tabellene har altså alle lag møtt hverandre én gang. Det er på papiret et rettferdig premiss, men så viser f.eks. årets situasjon med vår hengekamp at det ikke nødvendigvis er det. Jeg har ikke kontrollert for hengekamper i tidligere sesonger - ei heller for å møte lag i form/ute av form, deltakelse i cup, osv.osv. Når @@ringo skriver at vi trenger 38 poeng de siste 15 kampene (skrevet før seier mot Ulf) vil vi altså ende på 61 poeng. Dette er selvfølgelig med forbehold om at Moss fortsetter sin poengsnitt på 2.0 og ender på 30. Gj.snitt poengsum 2. plass = 57,6 poeng = i snitt trengs det 58 poeng for å ta andreplassen de siste 11 årene. Dette ville holdt til fire andreplasser, tre delt 2. plasser, og fire. 3.plasser. 59 poeng= syv 2.plasser, to delte 2.plasser, to tredjeplasser. Så er det kanskje urettferdig å tenke seg "hva skal til for å slå 2.plassen" på disse tabellene.. Vi skal skyve et lag ned på 3. plass. Derfor har jeg satt inn en poenggrense for å "havne over 3.plassen". Gjennomsnittet påkrevd for å komme høyere på tabellen enn 3. plass de siste 11 sesongene (3. plass + 1 poeng) = 52.54 poeng. For å nå dette trenger vi en poengfangst på 1,77 siste 15 kamper (1,89 etter tapet mot Moss). Så er det flere sesonger som skiller seg ut. Særlig 2022 (Brann klart best etter 15 og til slutt), 2019 (Aafk klart best ved halvspilt), 2016 (Kr.Sund og Sandefjord - begge klart best) og 2013 (Glimt klart best, og oss fra 8. plass til opprykk med ekstremt lite poeng). Hvis man ser på likheter med tabellene i år og tidligere ved 15.runder vil jeg påstå årets halvspilte sesong likner mest på 2023, 2021, 2020 og 2014. Da hadde 2.plassen hhv 25 (5. plass), 26 (4. plass), 26 (4. plass) og 31 poeng (2.plass) etter halvspilt sesong. I disse sesongene krevdes det 53, 55, 52 og 52 poeng for å havne over 3.plassen. En annen fin kuriositet: 1. plassen i år har den laveste poengsummen ved halvspilt serie de siste 12 årene med 30 poeng. Så er alt opp til diskusjon - blir gjerne utfordret på premissene. 16 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 160 Del Skrevet 1. August Del Skrevet 1. August For å se positivt på det - som jeg skrev tidligere, jeg tror ikke Moss klarer å opprettholde poengsnittet - de har nest flest gule kort (etter Raufoss) og jeg vil tro vil komme til å få problemer med karantener etterhvert. De har også dabbet av utover høsten de to foregående sesongene. På 4. plass på gulekort statistikken ligger Bryne. Bryne har dessuten akkurat mistet sin beste spiller til KIL. Det at de slipper Dybevik nå synes jeg vitner om litt manglende ambisjoner. Jeg tror heller ikke Bryne vil kunne bedre prestasjonen sin vesentlig. EIK er nyopprykket og har mistet sine 3 beste poengplukkere. De skal normalt falle av ganske kraftig. De har rett nok fått låne Joachim Holtan fra KIL - han vet hvor målet står han, men om det er nok for å dekke opp for tapet av de tre andre er jeg tvilende til, Nå tar jeg for gitt at VIF vinner ligaen - men de kan jo selvsagt tryne de også. Men jeg tror det er like greit for oss at de fortsetter å vinne og ikke minst nå mot Moss. Så de lagene jeg for øyeblikket (Det er tross alt OBOS) tror vil være våre værste konkurrenter er Sogndal og KIL. Dybevik til KIL er en klar forsterkning. De har også fått en ung islandsk stopper med en rekke u-landslagskamer + en håndfull lanndskamper. Ut fra CV skal bør det være en forsterkning i OBOS. Sogndal har foreløpig ikke forsterket i sommer - men ting kan fremdeles skje. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 703 Del Skrevet 1. August Del Skrevet 1. August Kampen i går var litt spesiell i den forstand at vi ledet 3-0 da Diabate kom inn, og de 25 minuttene han spilte endte 0-0. Likevel synes jeg vi så ut som et bedre balansert lag med han på banen. Rask sjekk: Før han ble skadet hadde vi 3-2-0 i de kampene han spilte. (Da trekker jeg vekk kampen mot Aalesund. Der fikk han bare 19 minutter som innbytter, og i den perioden gikk vi fra å ligge under til å utlikne. Synes verken det er riktig å regne den som en uavgjort eller seier (vi vant jo perioden han spilte) for Diabates del. Får vi i gang enten han, Opseth eller en leiespiss i høstsesongen tror jeg vi får se et lag som henger bedre sammen enn når vi spiller med Olderheim som spiss. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stbS 2 494 Del Skrevet 1. August Del Skrevet 1. August 2 timer siden skrev odd: Kampen i går var litt spesiell i den forstand at vi ledet 3-0 da Diabate kom inn, og de 25 minuttene han spilte endte 0-0. Likevel synes jeg vi så ut som et bedre balansert lag med han på banen. Rask sjekk: Før han ble skadet hadde vi 3-2-0 i de kampene han spilte. (Da trekker jeg vekk kampen mot Aalesund. Der fikk han bare 19 minutter som innbytter, og i den perioden gikk vi fra å ligge under til å utlikne. Synes verken det er riktig å regne den som en uavgjort eller seier (vi vant jo perioden han spilte) for Diabates del. Får vi i gang enten han, Opseth eller en leiespiss i høstsesongen tror jeg vi får se et lag som henger bedre sammen enn når vi spiller med Olderheim som spiss. Tørr å påstå at vi hadde ligget blant top 2 om Diabate hadde vært skadefri. Har så mye si med en spiller som Diabate. Bare gi han litt mer tid til å komme seg i enda bedre form, så kommer han til å banke dem inn på rekke og rad. Er noe helt annet for forsvarspiller å forholde seg til, samtidig har du spillere som Spiten, Vinge og Olderheim løpene rundt også. Let them cook! 👨🍳 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 544 Del Skrevet 3. August Del Skrevet 3. August VIF toget ruller fort 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
M-A-N 4 605 Del Skrevet 3. August Del Skrevet 3. August Om resultatene står ut kampene og vi vinner i morgen vil vi være på delt 3.plass sammen med fire (!) andre lag på 29 poeng. Hadde vært et artig utgangspunkt etter 17 runder😅 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
M-A-N 4 605 Del Skrevet 3. August Del Skrevet 3. August 3 timer siden skrev M-A-N: Om resultatene står ut kampene og vi vinner i morgen vil vi være på delt 3.plass sammen med fire (!) andre lag på 29 poeng. Hadde vært et artig utgangspunkt etter 17 runder😅 Det ble ikke helt sånn. Men fine resultater, det kan se ut som at det blir helt åpent om den 2.plassen med mange lag i kampen, ala 2013👍 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fexter 4 400 Del Skrevet 4. August Del Skrevet 4. August Elendig sesong på høyde med 2012. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kaizer Alphonse 3 297 Del Skrevet 4. August Del Skrevet 4. August 11 minutter siden skrev fexter: Elendig sesong på høyde med 2012. Forskjellen var at 2012-sesongen gikk som forventet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 160 Del Skrevet 4. August Del Skrevet 4. August 36 minutter siden skrev Kaizer Alphonse: Forskjellen var at 2012-sesongen gikk som forventet. Tja…. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pompel 318 Del Skrevet 4. August Del Skrevet 4. August Kun SandnesUlf med fler baklengs nå.. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kongen23 1 004 Del Skrevet 5. August Del Skrevet 5. August 9p på de tre neste er det eneste som gjelder! Nullstill. 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
rykkinn 7 780 Del Skrevet 5. August Del Skrevet 5. August Status etter 17. spilte kamper i årets OBOS-sesong: Mål scoret: 37 - snitt på 2,18 per kamp Mål innsluppet: 36 - snitt på 2,12 per kamp. Status etter 30. spilte kamper i OBOS-ligaen 2022: Mål scoret: 62 - snitt på 2,07 per kamp Mål innsluppet: 28 - snitt på 0.93 per kamp Stor forskjell på innslupne i år kontra hele sesongen i 2022, heldigvis en økning på scoringsnittet i år. Håper at gårsdagen var bunnpunktet og at vi reiser oss på lørdag mot Ranheim. Den «må» vinnes for å ha sjangs for å klare opprykk! 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Marandinho 3 456 Kongeinnlegg! Del Skrevet 5. August Kongeinnlegg! Del Skrevet 5. August Før sesongen snakket klubben om å ta grep. Vi fikk inn Bob og Michael videre som er en ekstrem ressurs vi kunne bare drømt om. (Etter min personlige mening). Vi kvittet oss med mange spillere, noen over the top også. Hentet ikke alt for mange inn. Vi skulle satse ungt. Det har vi så absolutt gjort. Uten å rokke ved det ett sekund. Bob har konsekvent startet med en sulten unggutt foran noe annet. (Uten veldig mange alternativer heller) Vi startet forrykende og var gode defensivt. Troppen er tynn men det gikk en stund. Så kom skadene. Etter det har vi slitt en del. Mangel på spiss, omstendelig midtbane, usikkert forsvar. Formasjonsendringer man må se seg nødt til. Eller eventuelt overtenkning. Under hele denne perioden var vi stille. Vi fikk hentet to bak men det er nå ganske nylig. Usikkerheten har spredt seg utover sesongen. Uten noe grep har blitt tatt. Etter min mening er det historieløst å sparke treneren nå. Det er det vi alltid gjør! Det er derfor vi alltid har ett step back som klubb gang på gang. Vi må gjøre som Bob. Stå i det! Som han gjør med unggutta. Skulle vi ikke på en ny kurs? Skulle vi ikke satse ungt? Hadde vi ikke en klar plan og strategi nå omsider på hvordan vi skal fungere som klubb? Hvilken resirkulert trener vil dere ha? Så vi kan begynne helt på nytt igjen? Jeg er så dritt lei at Espen Moe må avbryte ferien sin hver sommer for å sparke trenere. Det tror jeg han også er. Hvilken norsk trener hadde gunnet på med Olderheim og Spiten på den måten? Vi har skapt 100 mill bare der. I fjor hadde vi en dvask Krogstad, i år har vi en sulten Wendt som kriger og jubler mot oss mot Enga når han takler. JA FUCKINGS TAKK! Jeg vil se Bob prosjektet fortsette. Vi har vist delvis gjennom sesongen hva vi egentlig kan. Finstad må ringe I.A.Olsen eller en venn. Vi trenger ledere i laget. Vi trenger en midtbanedirigent. Og for guds skyld back up på Dia. Hvis vi skal ha som mål å rykke opp. Husk tilstanden til klubben når Bob tok over. Det er kun ett år siden det var krisemøte på Brakka. Under ett år faktisk. Husker dere det møtet? Lasse Bo satt for det meste på tlf under det møtet. Bob bryr seg som faen om Stabæk. Det er akkurat det jeg ønsker en trener skal gjøre. Vi er i en dårlig steam. Men det eneste man kan gjøre er å prøve å ruste opp laget til neste kamp og vinne. Så håper jeg å se noen spillere tilbake snart og i form. Og til resten av stallen så håper jeg på en attitude adjustment og en påminnelse om hvilken klubb du jobber i og spiller i. Å gå ut på der og fullstendig gi opp er å spytte på drakta og er ikke noen av de spillerne verdig. Det håper jeg vi slipper å se igjen. Sammen snur vi det. Stå i det. Støtt dem. Beklager ranten Alltid uansett for faen💙 42 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 238 Kongeinnlegg! Del Skrevet 5. August Kongeinnlegg! Del Skrevet 5. August Enig at vi skal satse ungt, men 7-1 er uansett et Norway-Cup-resultat. Vi behøver ikke sparke Bob, men han burde få hjelp med å "jekke seg litt ned". Han trenger rett og slett hjelp, for denne oppgaven fikser han ikke ved å prøve med mer av det samme. Han trenger ikke flere ja-mennesker som vil holde hånden og satse på at alt ordner seg. Jeg synes forøvrig ikke at det er spesielt synd på styrelederen. Det skulle bare mangle at man rydder opp i problemer man selv har vært med på å skape. Jeg synes mer synd på folk som setter av en søndag i ferien til å se klubben drite seg ut på Bislett. 12 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
h1912 1 394 Del Skrevet 5. August Del Skrevet 5. August 1 time siden skrev rykkinn: Status etter 17. spilte kamper i årets OBOS-sesong: Mål scoret: 37 - snitt på 2,18 per kamp Mål innsluppet: 36 - snitt på 2,12 per kamp. Status etter 30. spilte kamper i OBOS-ligaen 2022: Mål scoret: 62 - snitt på 2,07 per kamp Mål innsluppet: 28 - snitt på 0.93 per kamp Stor forskjell på innslupne i år kontra hele sesongen i 2022, heldigvis en økning på scoringsnittet i år. Håper at gårsdagen var bunnpunktet og at vi reiser oss på lørdag mot Ranheim. Den «må» vinnes for å ha sjangs for å klare opprykk! Vi hadde vel en bedre keeper i 2022?! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Marandinho 3 456 Del Skrevet 5. August Del Skrevet 5. August 4 minutter siden skrev mbh: Vi behøver ikke sparke Bob, men han burde få hjelp med å "jekke seg litt ned". Det her er jo akkurat det jeg mener. Historieløse lynsjestemningen fordi enkeltpersoner vil ha blod. Døra hans er åpen. Han har invitert supportere til Brakka for å diskutere taktikk. Siden du har ett behov for å "jekke Bob ned". Kanskje du skal virkelig sette deg inn i stallen vi besitter. To 16 åringer har fått oss til å se ut som ett topplag. Og kamuflert mye. Denne troppen har vært alt for tynn hele sesongen til å konkurrere med VIF og Moss eksempelvis. Vi har vært uten spiss i 2 måneder 😂 hva forventet du egentlig? Cruise controll og sikker 2.plass? 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kantmiss 766 Del Skrevet 5. August Del Skrevet 5. August 17 minutter siden skrev mbh: Enig at vi skal satse ungt, men 7-1 er uansett et Norway-Cup-resultat. Vi behøver ikke sparke Bob, men han burde få hjelp med å "jekke seg litt ned". Han trenger rett og slett hjelp, for denne oppgaven fikser han ikke ved å prøve med mer av det samme. Han trenger ikke flere ja-mennesker som vil holde hånden og satse på at alt ordner seg. Jeg synes forøvrig ikke at det er spesielt synd på styrelederen. Det skulle bare mangle at man rydder opp i problemer man selv har vært med på å skape. Jeg synes mer synd på folk som setter av en søndag til å se klubben drite seg ut på Bislett. Så slo vi Kongsvinger 5 - 0, også et Norway-cup resultat. Det @Marandinho skriver med backup spiss, og en midtbane kaptein er et must. Legg til å sparke Ludvik Loberto på hue og ræva ut av klubben med alle analysene sine. Hente inn noen Bob og Sønn ønsker som kan fikse forsvaret, og kanskje en ny fysisk trener???? Christensen kan godt lånes ut for min del, og Næss kan få prøve seg som def mid i stedet. Øya og Pedersen sammen i forsvar. Det er på tide å prøve noe annet enn å bytte trener hele tiden. Håper dette var siste gang vi må se på 5 bak også for alltid. Og noen som vet status på: - Veum - Dansken på topp jeg ikke husker navnet på - Opseth 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 160 Del Skrevet 5. August Del Skrevet 5. August 4 minutter siden skrev h1912: Vi hadde vel en bedre keeper i 2022?! Det også - vi hadde i det hele tatt en veldig god stall i 2022. Men jeg er ikke enig i at vi har en dårlig stall i år heller. Men vi bruker den ikke riktig, og vi har en trener som ikke får det beste ut av de antatt beste spillerne våre. Bob har sluppet til unggutta, samtidig leverer mer etablerte spillere under pari. Bob skal få cred for å slippe til unggutta, samtidig må han få smekk for å ikke få nok ut av spilelre som Vinge, Geelmuyden, Næss, Andresen (NAKEN i går), Fardal Opseth (til han ble skadet) eller for dens saks skyld Walstad. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 544 Del Skrevet 5. August Del Skrevet 5. August 11 minutter siden skrev Marandinho: Det her er jo akkurat det jeg mener. Historieløse lynsjestemningen fordi enkeltpersoner vil ha blod. Døra hans er åpen. Han har invitert supportere til Brakka for å diskutere taktikk. Siden du har ett behov for å "jekke Bob ned". Kanskje du skal virkelig sette deg inn i stallen vi besitter. To 16 åringer har fått oss til å se ut som ett topplag. Og kamuflert mye. Denne troppen har vært alt for tynn hele sesongen til å konkurrere med VIF og Moss eksempelvis. Vi har vært uten spiss i 2 måneder 😂 hva forventet du egentlig? Cruise controll og sikker 2.plass? Jeg trodde Spiten var spiss jeg?? Uten i 2 måneder? Nå er også han skadeplaget etter rovdrift i fysisk tøff OBOS liga 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 238 Del Skrevet 5. August Del Skrevet 5. August 10 minutter siden skrev Marandinho: Det her er jo akkurat det jeg mener. Historieløse lynsjestemningen fordi enkeltpersoner vil ha blod. Døra hans er åpen. Han har invitert supportere til Brakka for å diskutere taktikk. Siden du har ett behov for å "jekke Bob ned". Kanskje du skal virkelig sette deg inn i stallen vi besitter. To 16 åringer har fått oss til å se ut som ett topplag. Og kamuflert mye. Denne troppen har vært alt for tynn hele sesongen til å konkurrere med VIF og Moss eksempelvis. Vi har vært uten spiss i 2 måneder 😂 hva forventet du egentlig? Cruise controll og sikker 2.plass? Vi scoret 15 mål i perioden hvor vi manglet Diabate og Opseth, så helt elendig er vel ikke stallen heller. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 238 Del Skrevet 5. August Del Skrevet 5. August 11 minutter siden skrev kantmiss: Så slo vi Kongsvinger 5 - 0, også et Norway-cup resultat. Jeg har ingen problemer med at Kongsvinger taper med slike sifre mot oss. Det er sånn det skal være. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Marandinho 3 456 Del Skrevet 5. August Del Skrevet 5. August 1 minutt siden skrev mbh: Vi scoret 15 mål i perioden hvor vi manglet Diabate og Opseth, så helt elendig er vel ikke stallen heller. Nemlig og hvem har stått for de målpoengene? Det er i all utgangspunkt Spiten/Olderheim. De to 16 åringene som har fått oss til å se bola ut gjennom sesongen. Sier ikke stallen er elendig. Jeg sier den er tynn. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 384 Del Skrevet 5. August Del Skrevet 5. August Er forsåvidt enig i at det umiddelbart ikke er noen god løsning å kvitte seg med Bob. Foreløpig er det få løsninger som kan forsvare å sparke han midt i sesongen. Får Bob flyt med laget, så vet vi hva han er i stand til, men det er veldig bekymringsfullt at han virker så "tunglært". Det er vel ofte slik med alderen at fleksibilitet både fysisk og mentalt blir dårligere med årene. Bob har i år vært dårlig til å tilpasse egne ideer til det som er realiteten og jeg synes gårsdagen var et skremmende godt eksempel på dette. Hvorfor skulle han på død og liv, kun 3 dager etter forrige kamp (suksess med 4-4-2) gå tilbake til 3-5-2 når vi smertelig har fått erfare gang på gang hvor vaklende vi blir defensivt med denne strukturen. Hvorfor ender Olderheim nok en gang opp som spiss kun to kamper etter at vi/han smertelig fikk erfare hvor veik han blir i tospann med en like veik lagkamerat. Olderheim på topp er dobbel katastrofe: 1. Vi får en svak spissduo som taper alt av nærkamper 2. Vi mister playmaker Olderheim på midten. Bekymringen er ikke gårsdagens kamp isolert sett, men at Bob går på de samme taktiske brølerne med jevne mellomrom og det bekymrer. Hvor er teamet rundt han som skal si i fra og ikke minst veilede han? -- Nei nå er det Ranheim på lørdag, som skal knuses. Så håper jeg dette er en liten advarsel til Finstad, Moe og resten av brakkegjengen. Dere kan ikke bare sitte stille og kikke ned i bakken, dere må være tøffe nok til å ta noen veiledningsøkter med Bob. Han trenger det. 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Marandinho 3 456 Del Skrevet 5. August Del Skrevet 5. August 6 minutter siden skrev kuk: Hvorfor skulle han på død og liv, kun 3 dager etter forrige kamp (suksess med 4-4-2) gå tilbake til 3-5-2 når vi smertelig har fått erfare gang på gang hvor vaklende vi blir defensivt med denne strukturen. Hvorfor ender Olderheim nok en gang opp som spiss kun to kamper etter at vi/han smertelig fikk erfare hvor veik han blir i tospann med en like veik lagkamerat. Olderheim på topp er dobbel katastrofe Spiten var ute og Hoven var ute. Dia ikke klar fra start enda. Hvilke alternativer hadde vi? 7 minutter siden skrev kuk: Bekymringen er ikke gårsdagens kamp isolert sett, men at Bob går på de samme taktiske brølerne med jevne mellomrom og det bekymrer. Hvor er teamet rundt han som skal si i fra og ikke minst veilede han Enig. Vi har famlet siste tiden. Og noe må gjøres. I går tok han kritikk og strakk armene i været. Det han prøvde på fungerte ikke. Teamet rundt han er jo Michael og Loberto. De sparrer nok. Michael er i lære. Men kanskje sparrepartner bør forsterkes ytterligere enn Loberto? 10 minutter siden skrev kuk: Nei nå er det Ranheim på lørdag, som skal knuses. Så håper jeg dette er en liten advarsel til Finstad, Moe og resten av brakkegjengen. Dere kan ikke bare sitte stille og kikke ned i bakken, dere må være tøffe nok til å ta noen veiledningsøkter med Bob. Han trenger det. Enig. Helt enig. De har sittet på gjerdet og lent seg på Bob skal løse det. Vært avventende. Vet ikke helt hva Moe skal veilede Bob på om jeg skal være ærlig🤣 men Bob trenger nok en prat med alle. Hvor er vi, hvor skal vi og hvordan skal vi komme oss dit? Hvilke mangler har vi og hull har vi per nå? Hvordan kan vi løse det? Hva kan løses i nær fremtid? Ting er sammensatt. Hele klubben bør jobbe i lag. Det er nå det skal fungere for oss som klubb. Det er nå vi skal ruste oss for det med alt som skjer de neste årene. Det er med Bob i spissen vi skal gjøre det. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå