kuk 5 384 Del Skrevet 5. August Del Skrevet 5. August 6 minutter siden skrev Marandinho: Spiten var ute og Hoven var ute. Dia ikke klar fra start enda. Hvilke alternativer hadde vi? Ja - det var skader å ta hensyn til, men likevel: Geel og Vinge kunne utgjort spissduoen, fremfor å flytte både Vinge til dårlig posisjon og Olderheim til dårlig posisjon. Synes det er en merkelig vurdering 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 384 Del Skrevet 5. August Del Skrevet 5. August 11 minutter siden skrev Marandinho: Enig. Vi har famlet siste tiden. Og noe må gjøres. I går tok han kritikk og strakk armene i været. Det han prøvde på fungerte ikke. Teamet rundt han er jo Michael og Loberto. De sparrer nok. Michael er i lære. Men kanskje sparrepartner bør forsterkes ytterligere enn Loberto? Så lurer jeg veldig på hvordan maktforholdet er mellom disse. Tør sønnen og læregutten å si skikkelig i fra? Har Loberto baller nok til å tale sjefen midt i mot. Jeg er redd det er et samarbeid der det er lettere å jatte med Bob enn å tale Bob i mot. (men dette er 100% synsing fra min side!) 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 148 Del Skrevet 5. August Del Skrevet 5. August Faren til Loberto (???) mumlet noe på sosiale medier om at de som kritiserte Andrea hadde lite innsyn i hvordan trenerteamet til STB fungerte. Det var for noen runder siden om det var på FB, Insta eller X husker jeg ikke. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kongen23 997 Del Skrevet 5. August Del Skrevet 5. August 45 minutter siden skrev kuk: Ja - det var skader å ta hensyn til, men likevel: Geel og Vinge kunne utgjort spissduoen, fremfor å flytte både Vinge til dårlig posisjon og Olderheim til dårlig posisjon. Synes det er en merkelig vurdering Akkurat dette! Selv om man må gjøre endringer i laget, så bør man ikke mikse alt opp, men heller gjøre justeringer og beholde relasjoner i laget. Vinge endte for eksempel opp med å spille i fire ulike posisjoner i løpet av kampen. Og igjen må vi gjøre taktiske bytter tidlig i kampen (vanligvis ved pause). Det er vanskelig å bygge relasjoner og et lag når man tilsynelatende ikke treffer med inngangen til kampene. Bob er en rutinert mann, og man må kunne forvente langt bedre kampledelse før og under en kamp. Hvorfor er det ingen fra klubben som stiller han spørsmål om formasjon og kampinngang? Jeg og sikkert mange andre går fra kamp etter kamp uten å skjønne hva han tenker. Vi alle vet at det bor mye fotball i laget, men vi får det jo ikke til. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Del Skrevet 5. August Del Skrevet 5. August Vinge er ikke en spiss. Det tror jeg ikke Hammy er heller, jeg tror han er bedre på midtbanen. Olderheim er ingen spiss. Vi har ikke en eneste frisk spiss! Jeg tenker lett tilbake til Nannskog. Ikke spissen Nannskog, men sitatmaskinen. «Vi är tunna, jævlig tunna». 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
h1912 1 387 Del Skrevet 5. August Del Skrevet 5. August 20 minutter siden skrev Kongen23: Hvorfor er det ingen fra klubben som stiller han spørsmål om formasjon og kampinngang? Jeg og sikkert mange andre går fra kamp etter kamp uten å skjønne hva han tenker. Vi alle vet at det bor mye fotball i laget, men vi får det jo ikke til. Klippet fra Budstikka: "– Tre mann bak. Fire mann bak eller fem mann. Hvordan ser du på det i tiden fremover? – Det er et tema som vi diskutere. Vi hadde skader, så vi måtte finne ut hvordan vi organiserer laget vårt. Når jeg sier at vi vil se på våre taktiske disposisjoner, så er backlinjen en del av det, sier Bradley. – Når vi taper en kamp på denne måten, så må vi, fra et trenerstandpunkt, gå gjennom alle detaljer. Om taktikken var feil, det er noe vi må se på. Men det vil jeg ikke si så mye om før jeg får gått gjennom kampen ordentlig." 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kongen23 997 Del Skrevet 5. August Del Skrevet 5. August Takk, men savner oppfølging på svaret han gir! For eksempel hvorfor han starter med en angrepsspiller på vingback ved siden av en relativt urutinert midtstopper (Øya) mot et lag vi vet presser høyt i banen. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
h1912 1 387 Del Skrevet 5. August (endret) Del Skrevet 5. August (endret) 6 minutter siden skrev Kongen23: Takk, men savner oppfølging på svaret han gir! For eksempel hvorfor han starter med en angrepsspiller på vingback ved siden av en relativt urutinert midtstopper (Øya) mot et lag vi vet presser høyt i banen. Tenker at det er noe som kommer, etter at han har fått gått gjennom hele kampen på nytt, slik han selv sier i siste setning, til Budstikka. Send det du ønsker svar på til Tor Bjørnar Holmlund, i Budstikka. tbh@budstikka.no Endret 5. August av h1912 mer tekst Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 234 Del Skrevet 5. August Del Skrevet 5. August Jeg tenker at det er litt rart hvis han først nå skal se på de taktiske disposisjonene. Vi får derfor håpe at han har flaks (helst mer enn flaks) med den kommende taktikken. Og, for de som legger skylden på Loberto (som jeg ikke aner noe om). Hvor sannsynlig er det at Bob lar han få levere dårlige analyser kamp etter kamp? Hvem sitt ansvar ville det isåfall vært? 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jankri99 317 Del Skrevet 5. August Del Skrevet 5. August 3 hours ago, @ringo said: Faren til Loberto (???) mumlet noe på sosiale medier om at de som kritiserte Andrea hadde lite innsyn i hvordan trenerteamet til STB fungerte. Det var for noen runder siden om det var på FB, Insta eller X husker jeg ikke. Vis jeg ikke tar feil, så var det jeg som hadde en liten diskusjon med han på Facebook, der jeg ønsket at Loberto burde dra fra klubben og far ble veldig oppgitt og sa at jeg hadde null innsikt i hvordan ting fungerte og alt det der 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 529 Del Skrevet 5. August Del Skrevet 5. August 25 minutter siden skrev Jankri99: Vis jeg ikke tar feil, så var det jeg som hadde en liten diskusjon med han på Facebook, der jeg ønsket at Loberto burde dra fra klubben og far ble veldig oppgitt og sa at jeg hadde null innsikt i hvordan ting fungerte og alt det der Loberto hadde eksamen som ansvarlig mot Kjelsås i cupen tidlig juni ifjor. Ble pissa på skikkelig og ble starten på 12? kamper uten seier 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kantmiss 766 Del Skrevet 5. August Del Skrevet 5. August 4 timer siden skrev mbh: Jeg tenker at det er litt rart hvis han først nå skal se på de taktiske disposisjonene. Vi får derfor håpe at han har flaks (helst mer enn flaks) med den kommende taktikken. Og, for de som legger skylden på Loberto (som jeg ikke aner noe om). Hvor sannsynlig er det at Bob lar han få levere dårlige analyser kamp etter kamp? Hvem sitt ansvar ville det isåfall vært? Klager ikke på analysene hans, eller om han gjør en god jobb eller ikke med de. Men det er nok ikke masse analyser som trengs hos oss nå. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flem 243 Kongeinnlegg! Del Skrevet 8. August Kongeinnlegg! Del Skrevet 8. August Er som mange litt bekymret for veien videre og at opprykkshåpet begynner å svinne bort, men tenker det er korte og langsiktige grep vi kan gjøre som forhåpentligvis kan snu trenden: 1. Første er at vi sårt noen som kan ta seg av defensiv organisering. Vi har spillere som på papiret skal være gode nok til å ikke slippe inn 3-4 mål i hver kamp, så her må coachingen forbedres massivt. Tror kanskje vårt største feilgrep i hele sesongen var å la Azar gå. Forstår heller ingenting av at Hugo ble suppet. Vet ikke om det stemmer, men får en følelse av at Bob ikke liker motstridene stemmer i trenerteamet og det er isåfall bekymringsverdig. Tror å få inn et sterkt tilskudd i trenerteamet er det viktigste grepet vi kan ta om vi skal beholde Bob og vil gjerne at det tilskuddet skal hjelpe til med både defensiv organisering, men også utfordre "gjør hva du vil/ finn ut hva som er smart å gjøre"- stilen til Bob og etablere noen faste spillemønstre. 2. Vi er også nødt til å ha en spiss å spille med. Angrepet vårt er enormt enklere å forholde seg til uten Diabate, men også en frisk Opseth tror jeg hadde gjort en stor forskjell de siste månedene. Vi har vært ekstremt uheldige med at begge ble skadet samtidig, MEN vi er nødt til å tilpasse oss sitausjonen uten spiss på en bedre måte enn vi har gjort. Føles ut som Bob eksperimenterer med noe nytt hver kamp og vi får ingen kontinuitet, men ingen av formasjonsendringene eller endringene av roller til spillerne løser hovedutfordringen med at Vinge, Olderheim, Spiten, Roberts, Kostadinov Hammy har lite muskler og høyde. De er da åpenbart at måten å spille oss ut er høyt og fysisk press på ballspillerne våre kombinert med å ligge veldig dypt i ramma og stenge av rom. Ville heller ønsket f.eks Skjelvik som midlertidig spiss som en kriseløsning og om det ikke er aktuelt, så sørg for at vi ihvertfall har noe kontunitet i spill og formasjon slik at vi skaper relasjoner mellom spillerne. Det er bekymringsverdig at Bob fortsatt ikke har lagt fra seg ideen med 3-5-2 / 5-3-2 når alle ser hvor svake vi er defensivt da og det burde vært like åpenbart for Bob som alle andre at brede vingbacker er idiotisk uten noen å legge inn på. Spillertroppen vi har per nå med skader er ubalansert offensivt og vanskelig å disponere, men da burde vi i perioden Diabate var borte heller fokusert hardt på å drille forsvarspill også heller basert oss på effektive og raske kontringer selv om det er kjedelig. 3. Får også følelsen av at vår treningskultur over flere år er litt råtten og har ikke noen følelse av at det har endret seg nevneverdig i år. Er flere på forumet her som går på treninger, så gjerne bekreft/avkreft men måten vi kollapser i slutten av kamper vitner om dårlig trening i tillegg til at jeg synes vi har har svake ledere i laget som ikke evner å verken holde konsentrasjon selv, men heller ikke ta tak og gjøre medspillerne bedre. Kanskje vi er nødt til å få inn en skikkelig leder og knokkelspiller i stallen og gjerne en som krever mye av medspillerne både i kamp og på trening. 4. Vi har alt for mange skader. Vi skal ikke behøve å ha 3 rene spisser i stallen i tilfelle 2 blir skadet samtidig og vi har generelt bare for mange spillere ute for ofte. Synes egentlig Finstad og co har gjort en ganske ålreit jobb med å bygge en konkurransedyktig stall selv om vi på det jevne fremover i banen er litt for små enn optimalt i OBOS. Skader har vi også hatt trøbbel med i flere sesonger og vi har i tillegg for mange eksempler på kjøp av kjeks. Så om det må endring til i personalet eller om det er mulig for eksisterende apparat og gjøre de nødvendige endringene vet jeg ikke, men vi kan ikke ha en situasjon med konstant 2-3 til 6-7 spillere ute samtidig alltid. Ble litt rant, men tenker hjelp til defensiv organisering og en reel sparringspartner til Bob er det viktigste. nr2 på lista er å finne en effektiv spillestil uten spiss så lenge vi er nødt til det. Jeg foreslår 4-3-3 med 3 flytende i front med mye vandring og posisjonsendringer og 4-3-2-1 i forsvar med Vinge liggende på topp og Hammy/Spiten/Olderheim som hjelper i midtbaneleddet, men er klare for å storme i angrep på kontringer. pkt 3 og 4 tar tid, men jeg tror de også er essentiellt for fremtidig suksess. 20 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kantmiss 766 Kongeinnlegg! Del Skrevet 9. August Kongeinnlegg! Del Skrevet 9. August Jeg ønsker å se på det hele fra en litt annen vinkel enn kun å hamre løs på Bob, tross alt var vi ganske gode i starten av sesongen før alle skadene kom på løpende bånd. Utrolig uflaks med alle skader i år, som jeg ikke tror alene kommer fra overbelastning, og/eller feil trening fra Bob sin side. Hoven ble tråkka på i kamp, Spiten blir meid ned av motstandere hver jævla kamp, så han måtte jo bli skadet en eller annen gang. Veum, Ellegaard, Riise, og Opseth ble skadet i kamp, Diabate pådro seg en strekk før kamp så vidt jeg husker, og Pedersen fikk vel noe av det samme som Diabate. Dette er omtrent 70 % av nøkkelspillerne våre. 3 av våre mest rutinerte spillere har alle blitt Pappa i løpet av sommeren, og vil tippe de har hatt litt mer fokus på dette enn ønskelig fra vår side som fotballsupportere, med tanke på alle personlige feilene disse rutinerte spillerne har hatt. Forståelig for alle oss som har vært med på dette i livet. Hva sitter vi igjen med da? Christensen - Har for meg hvert langt under det jeg forventet av han. Helt Ok med ball, men utover det gir han lite duellstyrke eller offensive bidrag. Kostadinov - En spiller som mer eller mindre har vært ute med skader hver sesong siden han kom hit Eggen Vinge - Har slitt med selvtillit, alt for liten til å vinne dueller, men teknisk veldig god. Geelmuyden - Også en liten spiller som ikke har stor duellstyrke, og spilt lite de siste sesongene. Nysveen - Han liker jeg veldig godt, men fortsatt 3 valg på backplassen. Olderheim - Vår beste spiller uten tvil på midtbanen, men igjen, ikke en stor sterk spiller som kan vinne dueller. Rossback - Syntes han var veldig god i starten av sesongen, men kun vært middels god keeper de siste 3 månedene. Roberts - Veldig ujevn, heller ingen duellspiller, men en fin pasningsfot og teknikk når han har dagen Wendt - Veldig god, og blør for drakta, men igjen.. Han er også liten, og "forsvinner" ofte litt i kampene han starter. Er dette virkelig et lag som skal og burde være bedre enn motstanderne våre? Det er ikke så rart vi taper kamper mot spillere som knuser oss på styrke i alle ledd, uansett hvor "dårlige" de måtte være på papiret. Når vi ikke vinner dueller, og heller ikke er først på noen andreballer, så blir det stygt. Jeg er faktisk veldig usikker på hvem trener som kan gå inn å fikse dette med de spillerne vi har tilgjengelig. Vi har ikke spiss Vi har ikke en midtbane som kan krige Vi har forsvarere som virker ukonsetrerte Vi har en kaptein som er alt for snill i kampene, og muligens ellers også. Vi mistet Azar til Start, mest sannsynlig fordi han kom til oss med håp om å bli hoved treneren vår, noe som endret seg da vi fikk inn Bob i stedet, og ikke fordi Bob sjefet han ut av klubben. Ikke helt enig at Finstad har gjort en alt for god jobb, hvem har han hentet som har hevet laget? Og å si at det er Bob alene som styrer alt å henter alle spillere tror jeg lite på. Men våre to beste spillere i år Spiten og Olderheim er det Bob som skal ha æren for. Om Bob er så sjefete å vanskelig å samarbeide med, hvorfor har ikke Finstad og co hentet inn en til trener med ryggrad til å utfordre han? Om vi skal hente inn noen flere spillere i dette vinduet håper jeg veldig på 2 midtbanespillere over 25 år, over 1.80 høy, med muskler og løps kraft til å vinne dueller. teknikere har vi mer enn nok av. Satser på at Diabate er tilbake nå, og holder seg skadefri resten av sesongen, da jeg tviler på vi kan hente inn 3 nye. 13 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Marandinho 3 449 Del Skrevet 9. August Del Skrevet 9. August 5 minutter siden skrev kantmiss: Jeg ønsker å se på det hele fra en litt annen vinkel enn kun å hamre løs på Bob, tross alt var vi ganske gode i starten av sesongen før alle skadene kom på løpende bånd. Utrolig uflaks med alle skader i år, som jeg ikke tror alene kommer fra overbelastning, og/eller feil trening fra Bob sin side. Hoven ble tråkka på i kamp, Spiten blir meid ned av motstandere hver jævla kamp, så han måtte jo bli skadet en eller annen gang. Veum, Ellegaard, Riise, og Opseth ble skadet i kamp, Diabate pådro seg en strekk før kamp så vidt jeg husker, og Pedersen fikk vel noe av det samme som Diabate. Dette er omtrent 70 % av nøkkelspillerne våre. 3 av våre mest rutinerte spillere har alle blitt Pappa i løpet av sommeren, og vil tippe de har hatt litt mer fokus på dette enn ønskelig fra vår side som fotballsupportere, med tanke på alle personlige feilene disse rutinerte spillerne har hatt. Forståelig for alle oss som har vært med på dette i livet. Hva sitter vi igjen med da? Christensen - Har for meg hvert langt under det jeg forventet av han. Helt Ok med ball, men utover det gir han lite duellstyrke eller offensive bidrag. Kostadinov - En spiller som mer eller mindre har vært ute med skader hver sesong siden han kom hit Eggen Vinge - Har slitt med selvtillit, alt for liten til å vinne dueller, men teknisk veldig god. Geelmuyden - Også en liten spiller som ikke har stor duellstyrke, og spilt lite de siste sesongene. Nysveen - Han liker jeg veldig godt, men fortsatt 3 valg på backplassen. Olderheim - Vår beste spiller uten tvil på midtbanen, men igjen, ikke en stor sterk spiller som kan vinne dueller. Rossback - Syntes han var veldig god i starten av sesongen, men kun vært middels god keeper de siste 3 månedene. Roberts - Veldig ujevn, heller ingen duellspiller, men en fin pasningsfot og teknikk når han har dagen Wendt - Veldig god, og blør for drakta, men igjen.. Han er også liten, og "forsvinner" ofte litt i kampene han starter. Er dette virkelig et lag som skal og burde være bedre enn motstanderne våre? Det er ikke så rart vi taper kamper mot spillere som knuser oss på styrke i alle ledd, uansett hvor "dårlige" de måtte være på papiret. Når vi ikke vinner dueller, og heller ikke er først på noen andreballer, så blir det stygt. Jeg er faktisk veldig usikker på hvem trener som kan gå inn å fikse dette med de spillerne vi har tilgjengelig. Vi har ikke spiss Vi har ikke en midtbane som kan krige Vi har forsvarere som virker ukonsetrerte Vi har en kaptein som er alt for snill i kampene, og muligens ellers også. Vi mistet Azar til Start, mest sannsynlig fordi han kom til oss med håp om å bli hoved treneren vår, noe som endret seg da vi fikk inn Bob i stedet, og ikke fordi Bob sjefet han ut av klubben. Ikke helt enig at Finstad har gjort en alt for god jobb, hvem har han hentet som har hevet laget? Og å si at det er Bob alene som styrer alt å henter alle spillere tror jeg lite på. Men våre to beste spillere i år Spiten og Olderheim er det Bob som skal ha æren for. Om Bob er så sjefete å vanskelig å samarbeide med, hvorfor har ikke Finstad og co hentet inn en til trener med ryggrad til å utfordre han? Om vi skal hente inn noen flere spillere i dette vinduet håper jeg veldig på 2 midtbanespillere over 25 år, over 1.80 høy, med muskler og løps kraft til å vinne dueller. teknikere har vi mer enn nok av. Satser på at Diabate er tilbake nå, og holder seg skadefri resten av sesongen, da jeg tviler på vi kan hente inn 3 nye. Bytt navn til KantTreff, for dette er klink! Helt enig med deg. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 529 Del Skrevet 9. August Del Skrevet 9. August Jeg kom i prat med Solveig Gulbrandsen (TV2 og tidligere STB) og Wangberg på en av de siste treningene før seriestart. Solveig ser utover banen og spør om snittalderen er 12 år. Wangberg ler og svarer 11,5 år. Gulbrandsen spør om dette er nok fysikk å kjøre OBOS med. Var nok litt optimistisk det valget i etterpåklokskap🇺🇸 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ace 11 203 Kongeinnlegg! Del Skrevet 9. August Kongeinnlegg! Del Skrevet 9. August 27 minutter siden skrev kantmiss: tross alt var vi ganske gode i starten av sesongen før alle skadene kom på løpende bånd. Jeg synes det er en del unnskyldninger og bortforklaringer i innlegget ditt, men vil særlig gripe tak i det siterte. Det har blitt en etablert sannhet at vi var gode tidlig i sesongen. Folk ser seg gjerne blinde på resultatene og dette er et godt eksempel. For resultatene var gode! Prestasjonene derimot... Faktum er at vi var nest best på de fleste andre parametere enn scoringer også i de første kampene. Jeg kan ta med statsene fra kampene mot Enga (som var vårt sterkeste resultat) og Lyn (som var vårt svakeste resultat). Det er ikke helt innlysende hvilken stat som er fra hvilken kamp? Vi har slitt hele sesongen. Det er ikke noe enkelt svar på hvorfor vi har kollapset så til de grader og at alt går inn for tiden, men negative spiraler er ofte selvforsterkende. Tryggheten og selvtilliten til en Stabæk-spiller som går ut til en kamp nå er nok bortimot null. PS! Statsen til venstre er Lyn-Stabæk. Statsen til høyre er Vålerenga-Stabæk (kilde Footystats). 14 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 384 Kongeinnlegg! Del Skrevet 9. August Kongeinnlegg! Del Skrevet 9. August Vi kan fortsette å syns synd på oss selv med alle skadene og skylde på uflaks i år også. Eller så kan vi ta skadeproblemene våre mer seriøst og se mer etter årsak-virkning. Uflaks blir alt for enkelt spør du meg og det er IKKE pga skader vi er der vi er i dag. Arni løfter frem et poeng her - Har vi for mange veike og skal vi virkelig skylde på de andre lagene for at de er så slemme med oss? Spiller man i bedriftsfotballigaen så nytter det ikke å stille med korte leggskinn og bærumsbrett i kragen. Det må kriges. 10 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kantmiss 766 Del Skrevet 9. August Del Skrevet 9. August 3 minutter siden skrev kuk: Vi kan fortsette å syns synd på oss selv med alle skadene og skylde på uflaks i år også. Eller så kan vi ta skadeproblemene våre mer seriøst og se mer etter årsak-virkning. Uflaks blir alt for enkelt spør du meg og det er IKKE pga skader vi er der vi er i dag. Arni løfter frem et poeng her - Har vi for mange veike eller skal vi virkelig skylde på de andre lagene for at de er så slemme med oss? Spiller man i bedriftsfotballigaen så nytter det ikke å stille med korte leggskinn og bærumsbrett i kragen. Det må kriges. Om ikke det er uheldige skader, og mangel på nøkkelspillere, hva er det da Kuk? Kun feil taktikk, Bob er en diktator ingen har tro på og kjører spillerne for hardt, og spillerne våre er best på papiret? Skrev jeg ikke typ 10 ganger at vi har for veike spiller tilgjengelig? Løsningen din: Bytt trener igjen? 10 minutter siden skrev Ace: Jeg synes det er en del unnskyldninger og bortforklaringer i innlegget ditt, men vil særlig gripe tak i det siterte. Det har blitt en etablert sannhet at vi var gode tidlig i sesongen. Folk ser seg gjerne blinde på resultatene og dette er et godt eksempel. For resultatene var gode! Prestasjonene derimot... Faktum er at vi var nest best på de fleste andre parametere enn scoringer også i de første kampene. Jeg kan ta med statsene fra kampene mot Enga (som var vårt sterkeste resultat) og Lyn (som var vårt svakeste resultat). Det er ikke helt innlysende hvilken stat som er fra hvilken kamp? Vi har slitt hele sesongen. Det er ikke noe enkelt svar på hvorfor vi har kollapset så til de grader og at alt går inn for tiden, men negative spiraler er ofte selvforsterkende. Tryggheten og selvtilliten til en Stabæk-spiller som går ut til en kamp nå er nok bortimot null. PS! Statsen til venstre er Lyn-Stabæk. Statsen til høyre er Vålerenga-Stabæk (kilde Footystats). Statistikk sier jo lite om opplevelsen og resultat Ace, som faktisk er det som betyr noe for meg hvert fall. Som du viser i statistikken din og sikkert det samme som Loberto klarer å vise til spillerne og Bob, så ser det likt ut i de to kampene, men opplevelsen VIDT forskjellig. Det at vi klarer å trille ball bakover og derfor få grei ballbesittelse, eller skyte baller mot mål som ender i cornere osv osv, ser fint ut på papiret, men når man er på kamp og faktisk ser kvaliteten på disse statistikkene du viser til, så skjønner til og med du at det er opplevelsen og resultatet som teller, eller? Hva er bortforklaringene og unnskyldningene du sikter til egentlig? Stemmer det ikke med skadene jeg nevner? Stemmer det ikke med beskrivelse av spillerne? Eneste jeg ikke nevner som et av problemene våre, men som blir nevnt støtt her inne, er at det er Bob som gjør alt feil, og må gå. "Vi har slitt hele sesongen. Det er ikke noe enkelt svar på hvorfor vi har kollapset så til de grader og at alt går inn for tiden, men negative spiraler er ofte selvforsterkende. Tryggheten og selvtilliten til en Stabæk-spiller som går ut til en kamp nå er nok bortimot null." Nei, i starten av sesongen så KRIGET vi mye mer, kvalitet på angrepene var til tider outstanding, og jeg med mange flere koste oss på kamp. Mulig du kan ta over jobben til Loberto med statistikk henvisning, men skjønner ikke hva du mener med å vise dette?. Det er jo et enkelt svar på hvorfor det er som det er, vi har manglet de fleste nøkkelspillerne til skader. Og de rutinerte sliter med juniorfeil... Ikke rocket science dette. Bob har jo nevnt dette flere ganger selv. Jeg har sagt vi trenger defensiv trener, og et tøffere midtbane. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 384 Del Skrevet 9. August Del Skrevet 9. August 33 minutter siden skrev kantmiss: Om ikke det er uheldige skader, og mangel på nøkkelspillere, hva er det da Kuk? Kun feil taktikk, Bob er en diktator ingen har tro på og kjører spillerne for hardt, og spillerne våre er best på papiret? Skrev jeg ikke typ 10 ganger at vi har for veike spiller tilgjengelig? Løsningen din: Bytt trener igjen? Nei, det er en kombinasjon. Men skadene bidrar til at vi ser enda svakere ut. Nei, men en god start er å slutte å syte over skadene og at vi har uflaks. Det fører oss ingen vei! Vi har omtrent like mye uflaks som alle andre. Er det slik at alle de andre OBOS-lagene er skade- og suspensjonsfrie? Du nevner jo noe selv av hva som mangler som ikke skyldes skader - altså MYE mer interessant: 1 time siden skrev kantmiss: Vi har ikke en midtbane som kan krige Vi har forsvarere som virker ukonsetrerte Helt enig med, men hva skyldes dette? Og her peker det mot Bob. (det ryktes vel at han tar litt vel lett på det som skjer bakover på banen og treningen på dette). Er det forsvarspillerne som er ukonsentrert eller er det forsvarspillerne som er usikre på hva de skal gjøre? 33 minutter siden skrev kantmiss: Løsningen din: Bytt trener igjen? Nei, har ikke ønske om å bytte trener nå, men har veldig stort ønske om at Bob får opp gluggene og skjerper seg og skjønner at det ikke bare nytter at spillerne bare skal "føle" det. Bob trenger hjelp 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 234 Del Skrevet 9. August Del Skrevet 9. August Det har tydeligvis blitt populært med stråmannnsargumentasjon i det siste. Jeg har ikke sett noen som har bedt om Bobs avgang, men likevel blir det argumentert mot at det skal skje. Hvorfor? 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
InaB 367 Del Skrevet 9. August Del Skrevet 9. August Jeg har som andre her inne ikke hatt mye å glede meg over i det siste, så har sett på noen bedre kamper på nytt. En som skiller seg ut er Kongsvinger-kampen. Ikke bare med resultatet, men fordi vi lå lavt og kompakt og løp i bakrom. Spesielt i første omgang. Mener å huske at Bob sa før kampen at vi møter "A strong attacking side..." Hadde vi respekt for Kongsvinger som gjorde at vi lå lavt og ikke slapp presset på ballfører som vi gjør nå ? Jeg tror det, men har tatt feil før - selv om det er lenge siden... 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ace 11 203 Del Skrevet 9. August Del Skrevet 9. August 3 timer siden skrev kantmiss: Statistikk sier jo lite om opplevelsen og resultat Ace, som faktisk er det som betyr noe for meg hvert fall. Siden du går såpass hardt ut skal jeg svare ut innlegget ditt. Alle vet at det er resultatet som teller. Det jeg skulle frem til var hva som ligger bak resultatet. Der du legger vekt på subjektiv magefølelse/opplevelse drar jeg frem kalde fakta som viser at historien ikke er så svart-hvit som det fremstilles. Vi har prestasjonsmessig ikke vært så gode innledningsvis som mange påstår. 3 timer siden skrev kantmiss: Hva er bortforklaringene og unnskyldningene du sikter til egentlig? Stemmer det ikke med skadene jeg nevner? Stemmer det ikke med beskrivelse av spillerne? Skader er bortforklaringer. At noen spillere har fått barn(!) er hvertfall bortforklaringer. Du hevder at 70 % av nøkkelspillerne er/har vært ute med skader, noe som med respekt å melde bare er tull. Kan ta de du lister opp: Hoven - langt ifra noen nøkkelspiller Spiten - nøkkelspiller, men har spilt de fleste kampene Veum - ikke i en ellever pr d.d. og langt fra nøkkelspiller Ellegaard - spilt noen få minutter og ikke på noe tidspunkt vært noen nøkkelspiller Riise - Unggutt og tredjevalg på høyrebacken. Perifer spiller i troppen Opseth - Reserve Diabate - Nøkkelspiller, enig Pedersen - Vært svak hele sesongen og ikke i en førsteellever Ja, vi har hatt mange skader, men kun Diabate og Spiten av det som kan kalles nøkkelspillere. Dette er avsporinger og unnskyldninger og jeg håper ikke klubben lurer seg selv med de samme historiene. Som @kuk sier; alle har skader og suspensjoner og dette er noe man må klare å håndtere. Sannheten er at vi ikke har vært gode nok på noe tidspunkt i sesongen. 3 timer siden skrev kantmiss: Nei, i starten av sesongen så KRIGET vi mye mer Bare tull. Det jeg derimot er enig med deg i er at det offensive har blitt svakere utover sesongen, og ikke bare fordi motspillet er annerledes etter at motstanderne har blitt oppmerksomme på styrkene våre. 3 timer siden skrev kantmiss: jobben til Loberto med statistikk henvisning Det er ikke noen del av jobben hans. Du har ingen anelse om hva Loberto jobber med hvis du tror det er å hente ut xG-tall og annen statistikk. 3 timer siden skrev kantmiss: Det er jo et enkelt svar på hvorfor det er som det er Er det en ting som er helt sikkert så er det at det ikke er et enkelt svar på hvorfor vi er så dårlige. Dette er en kombinasjon av flere ting, feks manglende struktur og dårlig selvtillit, og det er ingen quick fix som er enkel å peke på. I den grad skader er en faktor er det den mangelen det gir på kontinuitet og relasjonsbygging. Til det vil jeg si at trenerteamet har gjort en dårlig jobb med å bygge en grunnmur og en gjenkjennelig identitet. Vi endrer stadig formasjon, spillestil og identitet fordi vi tar utgangspunkt i enkeltspillerne fremfor laget. Vi trenger ikke se lenger enn til landets beste lag, Glimt. De ser helt like ut uavhengig av skader og alle andre faktorer som de ikke kan påvirke. Det er denne identiteten som er nøkkelen til suksess - og som vi ikke er i nærheten av. 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kantmiss 766 Del Skrevet 9. August Del Skrevet 9. August 4 timer siden skrev mbh: Det har tydeligvis blitt populært med stråmannnsargumentasjon i det siste. Jeg har ikke sett noen som har bedt om Bobs avgang, men likevel blir det argumentert mot at det skal skje. Hvorfor? Bare en liten prosent av det du kaller stråmannnsargumentasjon, du kan fortsette lesingen nedover på Bob siden selv, siden du ikke har sett dette selv. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 384 Del Skrevet 9. August Del Skrevet 9. August 23 minutter siden skrev kantmiss: Bare en liten prosent av det du kaller stråmannnsargumentasjon, du kan fortsette lesingen nedover på Bob siden selv, siden du ikke har sett dette selv. Haha. Kunne jo latt dette ligge og skal prøve å ikke synke like lavt i argumentasjonen her, men du er klar over at du peker på enslige innlegg som er skrevet samme minutt som vi er ydmyket 7-1 mot Liin? Altså i stedet for å lese hva folk skriver sånn i ALLE andre innlegg..? Var det ikke du selv som anbefalte å lese videre i Bob-tråden? 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kantmiss 766 Del Skrevet 9. August Del Skrevet 9. August 1 time siden skrev Ace: Siden du går såpass hardt ut skal jeg svare ut innlegget ditt. Alle vet at det er resultatet som teller. Det jeg skulle frem til var hva som ligger bak resultatet. Der du legger vekt på subjektiv magefølelse/opplevelse drar jeg frem kalde fakta som viser at historien ikke er så svart-hvit som det fremstilles. Vi har prestasjonsmessig ikke vært så gode innledningsvis som mange påstår. Skader er bortforklaringer. At noen spillere har fått barn(!) er hvertfall bortforklaringer. Du hevder at 70 % av nøkkelspillerne er/har vært ute med skader, noe som med respekt å melde bare er tull. Kan ta de du lister opp: Hoven - langt ifra noen nøkkelspiller Spiten - nøkkelspiller, men har spilt de fleste kampene Veum - ikke i en ellever pr d.d. og langt fra nøkkelspiller Ellegaard - spilt noen få minutter og ikke på noe tidspunkt vært noen nøkkelspiller Riise - Unggutt og tredjevalg på høyrebacken. Perifer spiller i troppen Opseth - Reserve Diabate - Nøkkelspiller, enig Pedersen - Vært svak hele sesongen og ikke i en førsteellever Ja, vi har hatt mange skader, men kun Diabate og Spiten av det som kan kalles nøkkelspillere. Dette er avsporinger og unnskyldninger og jeg håper ikke klubben lurer seg selv med de samme historiene. Som @kuk sier; alle har skader og suspensjoner og dette er noe man må klare å håndtere. Sannheten er at vi ikke har vært gode nok på noe tidspunkt i sesongen. Bare tull. Det jeg derimot er enig med deg i er at det offensive har blitt svakere utover sesongen, og ikke bare fordi motspillet er annerledes etter at motstanderne har blitt oppmerksomme på styrkene våre. Det er ikke noen del av jobben hans. Du har ingen anelse om hva Loberto jobber med hvis du tror det er å hente ut xG-tall og annen statistikk. Er det en ting som er helt sikkert så er det at det ikke er et enkelt svar på hvorfor vi er så dårlige. Dette er en kombinasjon av flere ting, feks manglende struktur og dårlig selvtillit, og det er ingen quick fix som er enkel å peke på. I den grad skader er en faktor er det den mangelen det gir på kontinuitet og relasjonsbygging. Til det vil jeg si at trenerteamet har gjort en dårlig jobb med å bygge en grunnmur og en gjenkjennelig identitet. Vi endrer stadig formasjon, spillestil og identitet fordi vi tar utgangspunkt i enkeltspillerne fremfor laget. Vi trenger ikke se lenger enn til landets beste lag, Glimt. De ser helt like ut uavhengig av skader og alle andre faktorer som de ikke kan påvirke. Det er denne identiteten som er nøkkelen til suksess - og som vi ikke er i nærheten av. Det var virkelig ikke meningen å gå hardt ut mot deg, og beklager om du føler det på den måten. Så vidt jeg skjønte i innlegget ditt (men jeg skjønner ikke alltid så mye), så skulle du "arrestere" meg på en del ting som du mente jeg bortforklaringer og unnskyldninger. Innlegget var på ingen måte ment som noen av delene, kun mine egne synspunkter på hvorfor vi sliter som vi gjør om dagen, uten å sette Bob som den store syndebukken. Vi har tross alt hatt en del trenere, hvor ingen har lykkes med å lage et i mine øyne Stabæk lag igjen, men JEG syntes Bob er nærmest. Helt greit at du mener skader er bortforklaringer, og at du liker å ty til kalde fakta i form av statistikk, men jeg er ikke enig med deg i at dette er en god måte å se på underholdningsverdien av et fotballag på. Jeg synets vi spilte bra i starten av sesongen da vi hadde de fleste spillerne tilgjengelig, i hvert fall sett opp mot tidligere år. Med nøkkelspillere mener jeg den antatte startelleveren før sesongstart, men sikkert feil bruk av ord, igjen, beklager. Om Hoven ikke ble kjøpt inn som en "nøkkelspiller" i laget, hvorfor ble han hentet da? Du skriver det er en manglende struktur og dårlig selvtillit. Gjerne arrester meg her også, men struktur betyr vel i bunn å grunn en helhet og kontinuitet? Og det er vanskelig når deler av laget mangler til en hver tid? Selvtillit er også noe som er vanskelig for en trener å bare trylle frem, den kommer gjerne snikende med god flyt over en lengre periode? Skrev ingen steder at det er noen "quick fix" på dette, jeg skrev at jeg vil ha krigere på midtbanen, uten at jeg mener dette vil løse alle problemer. Det som er tull, er at du kommer en teit form for kritikk på det jeg skriver ved å vise til lik statistikken mellom en kamp vi vant og tapte, og thats it. Så føler du deg tydeligvis angrepet fordi jeg spør deg hva du egentlig prøver å si her. Slapp helt av, jeg er ingen ekspert, ingen fotball trener, og ingen analytiker. Du har helt rett at jeg ikke har noen anelse i hva jobben til Loberto er, og det er kanskje noe av problemet med han? Fint du drar frem Glimt som eksempel på hvem man skal se til, takk, du får sende den meldingen til noen i klubben! 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stbS 2 493 Del Skrevet 9. August Del Skrevet 9. August Når målet er direkte opprykk og man taper 7-1 så er det nok lov å tiligi ivrige og engasjerte fotball fans som gjerne setter sin frustrasjon på treneren. Og litt forståelig er det jo, inngangen og forberedelsene til den kampen av Bob ligger på terningskast -10,000. Håper vi slipper å se det igjen resten av sesongen på banen. Så blir det nok bedre her på forum også. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kantmiss 766 Del Skrevet 9. August Del Skrevet 9. August 1 minutt siden skrev kuk: Haha. Kunne jo latt dette ligge og skal prøve å ikke synke like lavt i argumentasjonen her, men du er klar over at du peker på enslige innlegg som er skrevet samme minutt som vi er ydmyket 7-1 mot Liin? Altså i stedet for å lese hva folk skriver sånn i ALLE andre innlegg..? Var det ikke du selv som anbefalte å lese videre i Bob-tråden? Ja det er jeg, beklager at navnet ditt kom opp, hehe. Var bare noen eksempler til "ingen som har bedt om hans avgang". Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 234 Del Skrevet 9. August Del Skrevet 9. August 5 minutter siden skrev kantmiss: Ja det er jeg, beklager at navnet ditt kom opp, hehe. Var bare noen eksempler til "ingen som har bedt om hans avgang". Også må du ikke lage sitat av noe jeg ikke har sagt. Jeg skrev: "Jeg har ikke sett noen som har bedt om Bobs avgang" Etter en slik kamp som den på søndag skriver folk mye i kampens hete. Alt fra at de ikke skal på kamp mer, til at treneren må gå. Det er slik det er på et fotballforum. Heldigvis er det meste glemt etter en dag eller to, eventuelt etter en seier eller to. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kantmiss 766 Del Skrevet 9. August Del Skrevet 9. August 4 minutter siden skrev mbh: Også må du ikke lage sitat av noe jeg ikke har sagt. Jeg skrev: "Jeg har ikke sett noen som har bedt om Bobs avgang" Etter en slik kamp som den på søndag skriver folk mye i kampens hete. Alt fra at de ikke skal på kamp mer, til at treneren må gå. Det er slik det er på et fotballforum. Heldigvis er det meste glemt etter en dag eller to, eventuelt etter en seier eller to. Ok Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå