Gå til innhold

Troppen 2024

Anbefalte innlegg

Troppen 2024

Keeper:

Sondre Rossbach (Ny)

Leander Larona Gunneröd 

Forsvar: 

Kasper Pedersen

Nico Næss 

Nicolas Pignatel Jenssen

Olav Veum 

Nikolas Walstad

Tobias Pachonik

Filip Hornburg Møller Hansen

Filip Jenssen Riise

Midtbane: 

Kaloyan Kalinov Kostadinov 

Fredrik Haugen

Aleksander Andresen

Sebastian Olderheim

Angrep:

Herman Hammy Geelmuyden

Oskar Spiten-Nysæter

Rasmus Eggen Vinge

Philip Schie

UT:

Wangberg 

Petterson

Ottesen 

Lange 

Krogstad

Edwards

Bakenga

Kabran

Ogunkoya

Ikke så verst til å være før sesongoppkjøringen har startet, men vi trenger minimum et par nye i angrep, en back og sentral midtbane.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 timer siden skrev StabækMykle:

Troppen 2024

Keeper:

Sondre Rossbach (Ny)

Leander Larona Gunneröd 

Forsvar: 

Kasper Pedersen

Nico Næss 

Nicolas Pignatel Jenssen

Olav Veum 

Nikolas Walstad

Tobias Pachonik

Filip Jenssen Riise

Midtbane: 

Fredrik Haugen

Aleksander Andresen

Sebastian Olderheim

Angrep:

Herman Hammy Geelmuyden

Oskar Spiten-Nysæter

Rasmus Eggen Vinge

Philip Schie

UT:

Wangberg 

Petterson

Ottesen 

Lange 

Krogstad

Edwards

Bakenga

Kabran

Ogunkoya

Ikke så verst til å være før sesongoppkjøringen har startet, men vi trenger minimum et par nye i angrep, en back og sentral midtbane.

Trenger helst nye 5 spillere. Ny HB, 2 på midten (Haugen for mye skadet) og (helst) 2 nye på topp. Da bør vi være klare for sesongen. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Usikker på hvor mye vi skal fylle på.. med maks 3 stk med kvalitet og rutine  (en midt, en spiss og en back) så tenker jeg det holder.

Vi har så mange unge spillere som bør få tillit og levere nå. 

Piggy, Veum, Kay, Hammy MÅ få spilletid nå i OBOS om det skal være noe vits å holde de videre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4 timer siden skrev StabækMykle:

Troppen 2024

Keeper:

Sondre Rossbach (Ny)

Leander Larona Gunneröd 

Forsvar: 

Kasper Pedersen

Nico Næss 

Nicolas Pignatel Jenssen

Olav Veum 

Nikolas Walstad

Tobias Pachonik

Filip Jenssen Riise

Midtbane: 

Fredrik Haugen

Aleksander Andresen

Sebastian Olderheim

Angrep:

Herman Hammy Geelmuyden

Oskar Spiten-Nysæter

Rasmus Eggen Vinge

Philip Schie

UT:

Wangberg 

Petterson

Ottesen 

Lange 

Krogstad

Edwards

Bakenga

Kabran

Ogunkoya

Tobias Pachonik er bekreftet ut, stod det å lese i et innlegg fra @VestMar97 "Styret var på møte med klubben i kveld. De bekreftet det der" 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem fra akademiet kommer opp i år og tar steget? Victorio, Wendt, Hammich? Noen flere som kan være aktuelle? Kanskje det blir mer spilletid på Riise, Schie og Hornburg også. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne fint kommet en offisiell oppdatering fra klubben med alle spillere som ikke er med videre i 2024. Er vel en del av de som fortjener en linje med takk for innsatsen også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik jeg ser det er det mer viktig med en spiss enn midtstopper, forsvar. Vi har flere dere som kan dekke opp for de som har gått ut. På spiss kan vel ikke Spiten og Schie ene og alene levere varene. Vi kan evnt. prøve flytte Vinge inn på spiss, men fungerer mer utmerket på kanten. Spennende hvordan de ser for seg troppen i 2024.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdatert

Troppen 2024

Keeper:

Sondre Rossbach (Ny)

Leander Larona Gunneröd 

Forsvar: 

Kasper Pedersen

Nico Næss 

Nicolas Pignatel Jenssen

Olav Veum 

Nikolas Walstad

Filip Jenssen Riise

Midtbane: 

Fredrik Haugen

Aleksander Andresen

Sebastian Olderheim

Angrep:

Herman Hammy Geelmuyden

Oskar Spiten-Nysæter

Rasmus Eggen Vinge

Philip Schie

UT:

Wangberg 

Petterson

Ottesen 

Lange 

Krogstad

Edwards

Bakenga

Kabran

Ogunkoya

Ulla

Høgh

Pachonik

Noen som mangler?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

15 timer siden skrev @ringo:

Nei Ulla sin kontrakt gikk ut ved nyttår.

Ja da skal vel han på lista over de dem er Ut

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av de som forsvinner er ut uten å bli solgt er Mush, Krogstad og Kabran et savn. De andre er ikke takk og farvel, ikke gode kok. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time siden skrev fexter:

Av de som forsvinner er ut uten å bli solgt er Mush, Krogstad og Kabran et savn. De andre er ikke takk og farvel, ikke gode kok. 

Krogstad og Kabran? Blant de best betalte, men bare back up. Vi skal prise oss lykkelige over at disse går ut av kontrakt.

De jeg hadde sett med videre er Pettersson, Ottesen, Curtis, Bakenga, Høgh og Vetti. Av disse er Pettersson, Høgh og Vetti totalt urealistiske, mens Bakenga er usannsynlig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 timer siden skrev Ace:

Krogstad og Kabran? Blant de best betalte, men bare back up. Vi skal prise oss lykkelige over at disse går ut av kontrakt.

De jeg hadde sett med videre er Pettersson, Ottesen, Curtis, Bakenga, Høgh og Vetti. Av disse er Pettersson, Høgh og Vetti totalt urealistiske, mens Bakenga er usannsynlig.

1_pTG9FnKfMzVdkR6DpY6PNw.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok jeg skal slutte å være alt for positiv. Det jeg mener er at jeg tror genuint dette er ett steg i riktig retning. En real opprydding. Veldig spent på hva som kommer inn 🙌👏

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel offensivt det er litt tynt. Ett par spisser og en offensiv midtbane er det vi trenger mest sånn jeg ser det.

Gå for opprykk, tenke eliteserie nivå topp 5, tenke år fremover. Jeg synes stallen ser sterk ut i Obos helst med 3 solide offensive spillere inn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Solid og nødvendig opprydding!

Vi må bygge nytt og satse på ungdommen. Et viktig og riktig steg for å bygge en bærekraftig klubb.

Keeper er landet, kjempesignering.

Forsvaret er godt besatt, og unge spillere blir utfordrere til fast plass. Hvis Andresen vil, har han et større potensial enn jeg så i Sturla på høyrebacken. Walstad inn er meget positivt!

Midtbanen er tynn. Her må det fylles på med ferdigheter begge veier. Hammy kan man sikkert få liv i i OBOS, mens Kay viste fin form under Bob. Haugen må bli frisk over tid. Olderheim bankers box to box. Defensiv midtbanespiller savnes, dersom Næss fortsatt ikke flyttes opp ett hakk.

Angrepet er tynt. Vinge og Spiten på hver sin kant i 3'er der fremme. Trenger en målscorer med muskler og erfaring imellom dem. Helst to for mer dybde og variasjon.

Meget solid utgangspunkt der mye er på plass rundt laget. Nå gjelder det å være tidlig på med å fylle på med spillere med kvalitet i oppkjøringen. Ofte kommer signeringene sent og vi blir liggende bakpå - noe jeg håper vi har lært av.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Belsvik sa i luke 24 i podcasten, man må satse igjen på akademiet og løfte frem spillere derfra. Tror Bob er riktig mann til dette. Spiten og Olderhiem fikk sjansen med Bob i fjor høst og gjorde seg ikke bort. i tillegg har vi jo Vinge, Andresen og Kostadinov som også har fått godt med spilletid under Bob. 
I 2013 rykket vi opp med en snittalder på 21,3 eller noe, mens under Bohinens ledelse har snittalderen økt betraktelig og i fjor var vi vel en av de dårligste lagene til å gi akademispillere sjansen. 

Tror vi har en god del spillere som bør få mer sjansen. Blant annet Spiten, Olderheim, Victorio og Andresen. Er det noen yngre og spennende spillere i nærmiljøet i Bærum, Oslo og Østlandet man kan snappe opp? Det er den veien jeg ønsker troppen skal bygges for 2024, men gjerne noen kvaliteter som løfter de unge opp og frem. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samtidig gikk Piggen og Hammy for lut og kaldt vann i fjor høst...  Det gjenstår å se i hvilken grad det blir satset på unge spillere når det drar seg til... Men det er lov å være optimist.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

20 minutter siden skrev @ringo:

Samtidig gikk Piggen og Hammy for lut og kaldt vann i fjor høst...  Det gjenstår å se i hvilken grad det blir satset på unge spillere når det drar seg til... Men det er lov å være optimist.

Med Hammy mener jeg fortsatt ikke at han har fått prøve seg nok over tid i en posisjon hvor han faktisk fungerer bra. For hvor er han best? Er det som off midt, indreløper, ving eller ren spiss? Og Piggy, kan han være høyrebacken vår i 2024?

Føler det ligger mye uforløst i begge to, men de får aldri helt tilliten over tid. De er fortsatt unge begge to, selv om de har vært med lenge.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 minutter siden skrev yiddo:

Med Hammy mener jeg fortsatt ikke at han har fått prøve seg nok over tid i en posisjon hvor han faktisk fungerer bra. For hvor er han best? Er det som off midt, indreløper, ving eller ren spiss? Og Piggy, kan han være høyrebacken vår i 2024?

Føler det ligger mye uforløst i begge to, men de får aldri helt tilliten over tid. De er fortsatt unge begge to, selv om de har vært med lenge.

Jeg forstår meg ikke på forventningene til folk når det kommer til Piggy og Hammy. Piggy har blitt pissa på så mye de gangene han har spilt. Forsvaret tydelig svekket gang på gang på gang når han kommer inn. Føler det er blitt bekreftet i fjor, med lite spilletid. Hammy også. Får ikke til noe. Jeg tror han heller vil spille golf enn fotball. Han har stagnert, virker ikke som han prøver å bli bedre. Fornøyd med tingenes tilstand.

Men. Om de skal vinne mitt hjerte, så er det jo nå i Obos de kan ta steg. Prove me wrong!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

17 minutter siden skrev @ringo:

"Gikk for lut og kaldt vann" er ganske ramsalt kritikk. Mener du at det er trenerne/ledernes skyld at at de to har stagnert?

Jeg er ikke like opplyst eller tett på som deg, men ser ingen begrunnelse for dine påstander. Derfor spør jeg:

1 Jobbet de to nevnte beinhardt og la inn ekstra økter titt og ofte slik vi må forvente av sultne unggutter?
2 Gjorde de det beste de kunne for laget på trening og i kamper (ja man kan bidra før og etter kamp og fra benken)?
3 Var de dedikerte og dønn opptatt av egenutvikling på og utenfor feltet?
4 Tok de vare på de mulighetene de fikk?
5 Brukte de andrelaget til å vise at de fortjente mer spilletid i første 11-ern?

Pkt 4 så jeg lite til i fjor, og jeg kan ikke erindre å ha lest at de har briljert på andrelaget heller (pkt 5). Kan det ikke ha noe med manglende taktiske ferdigheter, holdninger, innstillinger, spilleforståelse, selvtillit osv. og at vi rett og slett hadde bedre spillere på deres plasser?

I tillegg sår du merkelig nok tvil om det blir satset på unge spillere "når det drar seg til" selv om det var akkurat det som skjedde med Spiten og Olderheim i høst.

Håper virkelig Piggy og Hammy lykkes for de var lysende talenter, dønn lokale og utviklet i klubben!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 hours ago, Kongen23 said:

Midtbanen er tynn. Her må det fylles på med ferdigheter begge veier. Hammy kan man sikkert få liv i i OBOS, mens Kay viste fin form under Bob. Haugen må bli frisk over tid. Olderheim bankers box to box. Defensiv midtbanespiller savnes, dersom Næss fortsatt ikke flyttes opp ett hakk.

Det er vel først og fremst i rollen midt i på midten at vi har et stort hull. Vi trenger å få inn en skikkelig sjef med litt mer pondus og andre ferdigheter enn de andre i den lagdelen. Finner vi en sånn (og treffer vesentlig bedre enn vi gjorde med Lucca) så syns jeg egentlig det for øvrig ser veldig spennende ut i indreløperrollene med Olderheim, Kostadinov, Andresen, Geelmuyden, Wendt og Hammich. Det er ungt, men det er også mye talent. Mye talent som bør få mye spilletid i år. I tillegg har vi jo Haugen, som rett nok ser ut som et ganske usikkert kort. Vi må forsterke med en skikkelig midtbanegeneral og ut over det har vi nok plass til ytterligere én til i midtbaneleddet hvis vi finner riktig spiller, men jeg tror vi gjør lurt i å begrense oss til det i denne omgang. Kvalitet fremfor kvantitet denne gangen, takk!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Troppen 2024
  • Opprett ny...