Gå til innhold

Troppen 2024

Anbefalte innlegg

11 minutes ago, @ringo said:

Vi så i 2022 hvilke kvaliteter Hammy besitter, med blikk og pasningsfot. Det er ingen andre i klubben som har det samme. Men som Yiddo påpeker over - hvilken posisjon skal han spille i?

Det beste han har prestert, med ganske god margin, var som indreløper høsten 2022 i OBOS da han var vår beste spiller (foruten Gift). I den rollen var han god både offensivt og defensivt, med og uten ball. Jeg mener også han kunne vært interessant å dyrke sentralt pga blikket og pasningsfoten som du nevner, men det blir jo mer usikkert igjen. Jeg vet ikke hva som skjedde i løpet av vinteren etter opprykket som gjorde at han ikke fikk tillit i Eliteserien.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

18 minutter siden skrev Nøfyse:

Det beste han har prestert, med ganske god margin, var som indreløper høsten 2022 i OBOS da han var vår beste spiller (foruten Gift). I den rollen var han god både offensivt og defensivt, med og uten ball. Jeg mener også han kunne vært interessant å dyrke sentralt pga blikket og pasningsfoten som du nevner, men det blir jo mer usikkert igjen. Jeg vet ikke hva som skjedde i løpet av vinteren etter opprykket som gjorde at han ikke fikk tillit i Eliteserien.

Nye prioriteringer - Bohinen ville ha andre spillere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 timer siden skrev @ringo:

Samtidig gikk Piggen og Hammy for lut og kaldt vann i fjor høst...  Det gjenstår å se i hvilken grad det blir satset på unge spillere når det drar seg til... Men det er lov å være optimist.

Nødvendig å trekke frem "høst" antar jeg 🙂 Men for å balansere det litt, det var vel ikke spesifikt på høsten i fjor Pignatel slet med spilletid? Han kom aldri tilbake på banen etter å ha blitt vraket seks kamper før Bohinen fikk fyken. Verdt å merke seg at under Bohinen fikk ikke Veum spilletid i det hele tatt, mens han fikk et par innhopp under Bradley. Så sånn sett kan man jo si at det skjedde en endring for Pignatel: Fra å være førstevalg som "ung, lovende stopper som ikke starter" havnet han tydeligvis bak Veum. 

Geelmuyden derimot, han ser ut til å ha blitt skjøvet enda lengre bak. Som du selv sier, for å balansere, så er det jo greit å se det i lys av at Spiten og Olderheim fikk spilletid i posisjoner Geelmuyden ellers ville vært vurdert for. Der Bohinen ville ha riktige navn på banen (Pachnoik som venstreback..) virker det som om Bradley vil ha riktige roller og så fyller han de rollene med noen som best mulig passer akkurat der. Det passet nok svært dårlig for Geelmuyden som i flere år har fått spille fordi han er god i mange forskjellige roller, uten at han er spesialist på noen av dem.

Så da blir det som alle sier: Nå må de finne ut hva slags spiller han er. Uten sammenlikninger forøvrig, Pirlo har vist at små teknikkere kan ta jobben som anker på midten. (Og kombinere fotball med golf.)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 timer siden skrev Nøfyse:

Det er vel først og fremst i rollen midt i på midten at vi har et stort hull. Vi trenger å få inn en skikkelig sjef med litt mer pondus og andre ferdigheter enn de andre i den lagdelen. Finner vi en sånn (og treffer vesentlig bedre enn vi gjorde med Lucca) så syns jeg egentlig det for øvrig ser veldig spennende ut i indreløperrollene med Olderheim, Kostadinov, Andresen, Geelmuyden, Wendt og Hammich. Det er ungt, men det er også mye talent. Mye talent som bør få mye spilletid i år. I tillegg har vi jo Haugen, som rett nok ser ut som et ganske usikkert kort. Vi må forsterke med en skikkelig midtbanegeneral og ut over det har vi nok plass til ytterligere én til i midtbaneleddet hvis vi finner riktig spiller, men jeg tror vi gjør lurt i å begrense oss til det i denne omgang. Kvalitet fremfor kvantitet denne gangen, takk!

Jeg har publisert følgende under nye spillere også, men ber dere ta en kikk på linken nedenfor.

Marius Lundemo er en fin fyr med allsidig erfaring fra større ligaer i Europa, 100 kamper for RBK,  87 kamper for LSK, mfl.  Er fra Bærum, og vokste opp i Bærum Sportsklubb. Det er absolutt verdt et forsøk å snakke med ham, for dette er en vi virkelig hadde hatt behov for.

Se link for mer. https://www.transfermarkt.com/marius-lundemo/leistungsdaten/spieler/218270

Lenke til innlegg
Del på andre sider

19 minutter siden skrev h1912:

Jeg har publisert følgende under nye spillere også, men ber dere ta en kikk på linken nedenfor.

Marius Lundemo er en fin fyr med allsidig erfaring fra større ligaer i Europa, 100 kamper for RBK,  87 kamper for LSK, mfl.  Er fra Bærum, og vokste opp i Bærum Sportsklubb. Det er absolutt verdt et forsøk å snakke med ham, for dette er en vi virkelig hadde hatt behov for.

Se link for mer. https://www.transfermarkt.com/marius-lundemo/leistungsdaten/spieler/218270

Som fast lytter av Harde Mottak kan det høres ut som det er bedre strukturell integritet i Mariekjeks enn Lundemo. Svært skadeutsatt. I hele fjor startet han bare fire kamper og de gav bare 2 90-minuttere. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 minutter siden skrev Styrmann:

Som fast lytter av Harde Mottak kan det høres ut som det er bedre strukturell integritet i Mariekjeks enn Lundemo. Svært skadeutsatt. I hele fjor spilte han bare 2 90-minuttere. 

fin fyr fra flott familie :) Det skal han i hvert fall ha.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 timer siden skrev Styrmann:

Som fast lytter av Harde Mottak kan det høres ut som det er bedre strukturell integritet i Mariekjeks enn Lundemo. Svært skadeutsatt. I hele fjor startet han bare fire kamper og de gav bare 2 90-minuttere. 

Er ikke skadeutsatte midtbanespillere vår spesialitet? Lundamo kan være en god erstatter for Vetti.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

36 minutter siden skrev Elliott Ottesen:

Fant ikke noe Curtis Edwards tråd men det må være mulig å rose han et eller annet sted. 

Utrolig gøy spiller og hærlig type. Han hadde noen absurde øyeblikk men kommer aldri til å glemme de to sesongene han hadde i klubben. Syns mange ganger han var den beste mannen på banen for oss i obos i 2022. Lykke til videre!

https://twitter.com/stabakmemes/status/1744042047403683994

Mulig dette var en av grunnene...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4 timer siden skrev Elliott Ottesen:

Fant ikke noe Curtis Edwards tråd men det må være mulig å rose han et eller annet sted. 

Utrolig gøy spiller og hærlig type. Han hadde noen absurde øyeblikk men kommer aldri til å glemme de to sesongene han hadde i klubben. Syns mange ganger han var den beste mannen på banen for oss i obos i 2022. Lykke til videre!

Nydelig spiller som imo fikk litt vel mye tyn og skyld i at ting gikk dårlig. På langt nær perfekt, men gjorde ting utpå banen som ingen andre i elleveren verken var eller er i stand til. Forøvrig dritkjipt at @Marandinho og @Styrmann ikke rakk å få han med som gjest i podkasten, alt jeg har hørt om den mannens personlighet tilsier at det ville blitt et fyrverkeri av en episode.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Abu Bawa inn på midtbanen!

Troppen 2024

Keeper:

Sondre Rossbach (Ny)

Leander Larona Gunneröd 

Forsvar: 

Kasper Pedersen

Nico Næss 

Nicolas Pignatel Jenssen

Olav Veum 

Nikolas Walstad

Filip Hornburg Møller Hansen

Filip Jenssen Riise

Midtbane: 

Kaloyan Kalinov Kostadinov 

Fredrik Haugen

Aleksander Andresen

Sebastian Olderheim

Abu Bawa (Ny)

Angrep:

Herman Hammy Geelmuyden

Oskar Spiten-Nysæter

Rasmus Eggen Vinge

Philip Schie

UT:

Wangberg 

Petterson

Ottesen 

Lange 

Krogstad

Edwards

Bakenga

Kabran

Ogunkoya

Ulla

Høgh

Pachonik

Vetti 

Jelacic

Kjerrumgaard

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 11.1.2024 den 3:13 PM skrev odd:

Nødvendig å trekke frem "høst" antar jeg 🙂 Men for å balansere det litt, det var vel ikke spesifikt på høsten i fjor Pignatel slet med spilletid? Han kom aldri tilbake på banen etter å ha blitt vraket seks kamper før Bohinen fikk fyken. Verdt å merke seg at under Bohinen fikk ikke Veum spilletid i det hele tatt, mens han fikk et par innhopp under Bradley. Så sånn sett kan man jo si at det skjedde en endring for Pignatel: Fra å være førstevalg som "ung, lovende stopper som ikke starter" havnet han tydeligvis bak Veum. 

Geelmuyden derimot, han ser ut til å ha blitt skjøvet enda lengre bak. Som du selv sier, for å balansere, så er det jo greit å se det i lys av at Spiten og Olderheim fikk spilletid i posisjoner Geelmuyden ellers ville vært vurdert for. Der Bohinen ville ha riktige navn på banen (Pachnoik som venstreback..) virker det som om Bradley vil ha riktige roller og så fyller han de rollene med noen som best mulig passer akkurat der. Det passet nok svært dårlig for Geelmuyden som i flere år har fått spille fordi han er god i mange forskjellige roller, uten at han er spesialist på noen av dem.

Så da blir det som alle sier: Nå må de finne ut hva slags spiller han er. Uten sammenlikninger forøvrig, Pirlo har vist at små teknikkere kan ta jobben som anker på midten. (Og kombinere fotball med golf.)

fantastisk analyse. Jeg liker!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 11.1.2024 den 13.13 skrev odd:

🙂

Uten sammenlikninger forøvrig, Pirlo har vist at små teknikkere kan ta jobben som anker på midten. (Og kombinere fotball med golf.)

Pirlo var også trequartista som ung, i både Inter og Brescia. Grunnet litt tung konkurranse på lån i Brescia (Baggio), ble han omskollert til regista / dyptliggende sentral med sukess. Milan kjøper han den påfølgende sommeren, og Pirlo overbeviser Ancelotti om at han er den rette for regista-rollen i en treningskamp mot Juventus. Resten er historie. (Rui Costa eide forøvrig den trequartista-posisjonen til Kaka kom 😋). 

Er det håp for Geel? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 minutter siden skrev superblaa:

Er det håp for Geel? 

Dessverre tror jeg sjansene hans er små, mtp planen om å hente et tilnærmet nytt lag. 
Fortsatt overrasket og skuffet over utsagnet om signeringsplanene til Finstad. Det er en eneste stor langefinger til de unge stb-gutta som ligger i skorpa og som vil kunne blomstre med OBOS-tillit.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner at mange er frustrerte over at Geelmuyden og andre unggutter som har vært i skorpa lenge ikke får mer spilletid. Men han har da fått en god del sjanser til å bevise nivået sitt, både i Eliteserien, OBOS og tredjedivisjon nå – tilsynelatende uten å blende trenere på noen av nivåene?

Jeg elsker at vi har klokkertro på unggutta, men spillerutvikling er et puslespill. Medisinen er sjelden å bare gi noen en fast plass på a-laget og vente på at ting skjer av seg selv.

Noen av unggutta våre har tatt steg ekstremt raskt, mens andre har ikke hatt den utviklingen man har håpet på. Det tror jeg er normen for de fleste akademier. Det er ikke alle som var wonderkids som 15-åringer som er like store talenter når de fyller 21. Og vise versa. 

Samtidig kan det godt hende at både Herman og Piggy vil blomstre snart – men det er neppe noe vi kan forvente bare ved å plassere dem i startelleveren. Da risikerer vi i hvert fall veldig mye. 

Per nå har vi veldig få alternativer på midten, og nesten ingen av dem har spilt mer enn tre kamper på rad på toppnivå de siste sesongene. Jeg håper vi fyller på med mer rutine og stabilitet der, for det tror jeg kan gi mer rom for å slippe til unggutter ved siden av dem også. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

14 minutter siden skrev kuk:

Fortsatt overrasket og skuffet over utsagnet om signeringsplanene til Finstad. Det er en eneste stor langefinger til de unge stb-gutta som ligger i skorpa og som vil kunne blomstre med OBOS-tillit.

Men kommer ikke det helt på hvilke profiler de spillerne evt har? Jeg klarer fint å få den kabalen til å gå opp, ref poster Nye spillere. Og i den listen kunne man kanskje lagt på en ekstra 9'er også uten at det virker helt krise.

Hvis vi ser på Geelmuyden som midtbanespiller er jo status akkurat nå at vi har én spiller eldre en 16 med A-kamper for å fylle to kantroller og spissplass. Det er selvsagt gledelig om spillere som Schie og Victorio er klare for å kjempe om spilletid. Det virker heller ikke som Bob har noen særlig problemer med å vrake etablerte spillere hvis de unge er gode nok og har riktige holdninger. Det så vi forrige gang han var her, og det så vi i høst. Da ser jeg ikke helt problemet med å "sløse bort" noen penger på et par ekstra spillere som kan settes inn i perioder der feks Spiten sliter. For de periodene kommer garantert til å komme!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med Vetti, Edwards og Haugen ute er plassen sentralt open for grab.

I troppen nå er det egentlig tre spillere som peker seg ut som mulige kandidater:

• Næss fordi han er en god fotballspiller. Duellstyrke og pasningsfot. Men vil vi ikke ha de kvalitetene i midtforsvaret? 
  • Geelmuyden fordi han er en god fotballspiller. Kunne vært spennende som playmaker. Har han radius og muskler nok til å ta for seg defensivt?
  • Bawa er ny, så gir han mer tid. Virker som en litt motsatt versjon av Geelmuyden. Vil vi prioritere en som har rekkevidde og taklinger over en som har driv med ball og offensive pasninger?

Hva slags spillertype tror vi Bob vil ha der?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

17 minutter siden skrev odd:

Med Vetti, Edwards og Haugen ute er plassen sentralt open for grab.

I troppen nå er det egentlig tre spillere som peker seg ut som mulige kandidater:

• Næss fordi han er en god fotballspiller. Duellstyrke og pasningsfot. Men vil vi ikke ha de kvalitetene i midtforsvaret? 
  • Geelmuyden fordi han er en god fotballspiller. Kunne vært spennende som playmaker. Har han radius og muskler nok til å ta for seg defensivt?
  • Bawa er ny, så gir han mer tid. Virker som en litt motsatt versjon av Geelmuyden. Vil vi prioritere en som har rekkevidde og taklinger over en som har driv med ball og offensive pasninger?

Hva slags spillertype tror vi Bob vil ha der?

Næss er for meg klink i midtforsvaret. Eneste vi har som er et driv framover. Mot store deler av ligaen tror jeg Bob anser oss som den som skal styre kampen og dermed blir det viktig med en som har radius og spilleforståelse på midten aka Hammy. Mot antatt bedre motstand tror jeg Bawa kan bli viktig, egentlig bare Enga jeg har i denne kategorien eller cup.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja Haugen er fjernet der ser jeg og Abu ikke lagt inn, vi har nok litt tynn stall da jeg ser på alle ut. Så med Haugen ut og Abu inn så trengs det nok 3-4 forsterkninger (Ikke stallfyll) Viktig med kamp om plassene i start/første elleveren.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Ser at Marius Ulla er med i troppen til Spania nå. Er det en felles fordel at han får trent og vi får med en ekstra keeper, eller er det planer om en ny kontrakt?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...

På 5.2.2024 den 19.53 skrev VIDARRR:

Sturla Ottersen går gratis fra Stabæk… 

minner nesten litt om Ola brynilsen

Dette er en fair deal. Han holder dessverre ikke Eliteserie/OBOS nivå. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Troppen 2024
  • Opprett ny...