Snæss 1 685 Del Skrevet 4. April Del Skrevet 4. April Lag / Stabæk (stabak.no) oppdatert med nye bilder.. mangler bare bilde på Ellegaard og Michael Bradley nå 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 697 Del Skrevet 14. April Del Skrevet 14. April Interessant om Rosenborgs 17-åring. https://www.vg.no/sport/fotball/i/GMvoy9/rosenborg-spiller-sverre-nypan-tar-grep-for-aa-unngaa-langvarig-skade Vi må nok også forvente at våre unggutter må ha pauser gjennom sesongen. Akkurat nå føler jeg at vi har overdekning på midtbanen, men om vi kommer til juni og har en skade, en hvileperiode og et salg er de kanskje det vi trenger? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 384 Kongeinnlegg! Del Skrevet 8. Mai Kongeinnlegg! Del Skrevet 8. Mai Med fare for å være historieløs.. Har vi noen gang sett en mer lovende generasjon med juniorer i klubben? Vi snakker ikke bare om 16-17 åringer som får spilletid, men som er så sentrale og markante i seniortroppen.. Helt fantastisk! 23 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nøfyse 2 526 Del Skrevet 8. Mai Del Skrevet 8. Mai Jeg syns nok at de årgangene som er på og i nærheten av A-laget nå utmerker seg som den beste akademigenerasjonen til nå, ja. De er både flere, yngre og mer gjennomskolerte enn tidligere, syns jeg. Og i tillegg kunne vi jo egentlig regnet med Seim-Monsen og Nusa i samme generasjon. Den stammen med akademispillere som vi har nå har potensial til å bli det aller kuleste laget vi noen gang har hatt om de fleste av dem fortsetter utviklingen og ikke forsvinner for fort. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øyvind 2 035 Kongeinnlegg! Del Skrevet 11. Mai Kongeinnlegg! Del Skrevet 11. Mai På 8.5.2024 den 21.49 skrev kuk: Med fare for å være historieløs.. Har vi noen gang sett en mer lovende generasjon med juniorer i klubben? Vi snakker ikke bare om 16-17 åringer som får spilletid, men som er så sentrale og markante i seniortroppen.. Helt fantastisk! Og nå har vi virkelig muligheten til å bygge klubb. Mange egenproduserte, positiv fotball, flere potensielle "profiler" på vei opp. Samtidig får vi ny stadion om to år og når var sist gang en hjemmekamp var utsolgt en uke før kamp og det attpåtil i Obos? Og 16. mai har aldri vært en spesielt god publikumsdag i Bærum. I tillegg har vi vel nå Stabækfolk i flere roller rundt klubben enn på lenge i tillegg til at vi har en av Norges aller beste podcaster. Nå skal vi trå riktig fremover, rett og slett! Det er deilig å rykke ned og restarte, vi fikk ikke gjort det for to år siden, men vi fikk sjansen på nytt og nå er vi virkelig på vei mot noe som ser svært bra ut! 31 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
1369 1 391 Del Skrevet 20. Mai Del Skrevet 20. Mai Noen som ryktes ut i sommervinduet? Noen som Stabæk anser at de ikke trenger? Utlån? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaakækse 351 Del Skrevet 20. Mai Del Skrevet 20. Mai 1 time siden skrev 1369: Noen som ryktes ut i sommervinduet? Noen som Stabæk anser at de ikke trenger? Utlån? Tror hammy. Bawa er vel ferdig Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
지소차 621 Del Skrevet 20. Mai Del Skrevet 20. Mai 2 timer siden skrev 1369: Noen som ryktes ut i sommervinduet? Noen som Stabæk anser at de ikke trenger? Utlån? Kostadinov, Ulla, Geelmuyden er ikke faste på laget, og har bare kontrakt til 2025. De kan fort bli solgt, men det er vel ingen som åpenbart er på vei ut av klubben nå, med mindre vi henter noe nytt inn først. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
rykkinn 7 762 Del Skrevet 20. Mai Del Skrevet 20. Mai 2 timer siden skrev 지소차: Kostadinov, Ulla, Geelmuyden er ikke faste på laget, og har bare kontrakt til 2025. De kan fort bli solgt, men det er vel ingen som åpenbart er på vei ut av klubben nå, med mindre vi henter noe nytt inn først. Ulla ble jo resignert for å kunne ha en keeper på benken, slikt at Gunnerød kunne få mest mulig minutter på Stabæk 2? Det var vell planen? Kay kan fort være på vei ut, håper på bare et utlån da! Burde uansett ha han med inn i høstsesongen der bredde på tropp blir viktig. Tror heller sjansen for at noen kommer inn er større enn at noen går ut. Så lenge ikke Olderheim, Spiten etc blir solgt for høye summer. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tom Bruaset 6 552 Kongeinnlegg! Del Skrevet 21. Mai Kongeinnlegg! Del Skrevet 21. Mai Victorio registret som b-listespiller i Fiks idag. Da har muligheten til å være med i troppene fremover. 10 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
rykkinn 7 762 Del Skrevet 27. Mai Del Skrevet 27. Mai Spiten og Olderheim.. altså.. wow! Det stinker jo bud i sommer på disse unggutta..! Og da skal vi snakke utlandet! Ikke noe Molde og Bodø! 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
eirik#4 71 Del Skrevet 27. Mai Del Skrevet 27. Mai 5 minutter siden skrev rykkinn: Spiten og Olderheim.. altså.. wow! Det stinker jo bud i sommer på disse unggutta..! Og da skal vi snakke utlandet! Ikke noe Molde og Bodø! Jeg blir rett og slett overrasket om det ikke kommer bud fra utlandet på disse to i sommer. For noen talenter! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pompel 317 Del Skrevet 27. Mai Del Skrevet 27. Mai Har vi egentlig de riktige ledertypene? Hvem krommer nakken og tar ansvar når det går imot? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
h1912 1 388 Del Skrevet 27. Mai Del Skrevet 27. Mai 6 timer siden skrev rykkinn: Spiten og Olderheim.. altså.. wow! Det stinker jo bud i sommer på disse unggutta..! Og da skal vi snakke utlandet! Ikke noe Molde og Bodø! Uten Spiten og Olderheim.... Jeg tør nesten ikke tenke tanken en gang. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter Westlye 710 Del Skrevet 30. Mai Del Skrevet 30. Mai Mulig dette er old news. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
StabækMykle 1 442 Del Skrevet 30. Mai Del Skrevet 30. Mai 6 timer siden skrev Petter Westlye: Mulig dette er old news. Litt synd, han hadde et bra overblikk for pasninger, men ble kanskje brukt i feil rolle som midtstopper. Preget av skader eller bare kastet inn håndkle? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaakækse 351 Del Skrevet 30. Mai Del Skrevet 30. Mai Akkurat nå skrev StabækMykle: Litt synd, han hadde et bra overblikk for pasninger, men ble kanskje brukt i feil rolle som midtstopper. Preget av skader eller bare kastet inn håndkle? Kastet inn håndkle. Var russ på fulltid i russetiden, som regel en god indikasjon på veien videre 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pompel 317 Del Skrevet 30. Mai Del Skrevet 30. Mai 39 minutter siden skrev Blaakækse: Kastet inn håndkle. Var russ på fulltid i russetiden, som regel en god indikasjon på veien videre Lov å nyte livet litt og si 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 697 Del Skrevet 23. Juni Del Skrevet 23. Juni Da har vi ferie til etter at vinduet har åpnet igjen. Hva tror vi skjer? Skjelvik bekreftet inn Rykter om Hopen Bawa ut og ny spiller inn i rollen som utfordrer for Christensen? Hegardt får lov å dra tilbake til statene? Ikke fått med meg at det har vært noen skader, og noen minutter nå og da kan neppe ha vært det han så for seg. Med spillere som Wendt og Tobiassen som del av rulleringen, og Kostadinov på vei mot å være frisk, trengs han ikke? Mulige bevegelser blant unggutta? De virker ikke å ha det travelt, men klarer de å motstå fristelsen om et godt Akademi kommer på banen? Å få utvikle seg i et lag som kjører på offensivt og gir dem frihet må være en drøm, men det kan sikkert en godt betalt kontrakt med et kjent lag også være. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stb_nostalgi 597 Del Skrevet 23. Juni Del Skrevet 23. Juni På 27.5.2024 den 22.20 skrev Pompel: Har vi egentlig de riktige ledertypene? Hvem krommer nakken og tar ansvar når det går imot? I dag gjør Næss det virkelig! Kunne ønske vi kunne se det litt oftere men en jeg virkelig blir imponert over på dette området er Spiten! Det oser vilje, tæl og vinnerskalle! 9 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 150 Kongeinnlegg! Del Skrevet 24. Juni Kongeinnlegg! Del Skrevet 24. Juni Det som imponerer meg mest med Spiten er hvor robust han er fysisk til å bare være 16 år. Men det er nok derfor det går såpass bra for han også. Tempo og trøkk. Tipper det er en og anne midstopper i ligaene som har tatt litt lett på saken - møter en 16 åring liksom, og så viser det seg å være en 16 åring med "hår på kassa" som gir og tar i duellene i tilleg til å være kjapp smart og teknisk god. 21 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Sindre 1 635 Del Skrevet 24. Juni Del Skrevet 24. Juni 3 minutter siden skrev @ringo: Det som imponerer meg mest med Spiten er hvor robust han er fysisk til å bare være 16 år. Men det er nok derfor det går såpass bra for han også. Tempo og trøkk. Tipper det er en og anne midstopper i ligaene som har tatt litt lett på saken - møter en 16 åring liksom, og så viser det seg å være en 16 åring med "hår på kassa" som gir og tar i duellene i tilleg til å være kjapp smart og teknisk god. Ikke mange som kombinerer gjenvinning med skikkelig trøkk i taklingen og teknisk finesse i finter i ett og samme raid før han dessverre snubler i ballen i første omgang i går. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
StabækMykle 1 442 Del Skrevet 24. Juni Del Skrevet 24. Juni Får virkelig håpe vi legger om til 4 bak når Diabate er tilbake. Vår beste ellever ser vel slik ut: Diabate Vinge - Olderheim - Spiten Roberts - Christensen Walstad - Skjelvik - Næss - Hoven Rossbach Med Andresen, Wendt, Ellegaard, Riise, Pedersen og Øya i nærhet av fast plass. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 150 Kongeinnlegg! Del Skrevet 24. Juni Kongeinnlegg! Del Skrevet 24. Juni Jeg tror følgende er den beste 11’eren vår. Rossbach - Hoven, Pedersen, Skjelvik, Andresen - Næss, Christensen - Geelmuyden, Olderheim, Vinge - Diabate/Spiten Gitt at Hoven og Skjelvik er sånn omtrentlig på forventet nivå. 17 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Isla 568 Kongeinnlegg! Del Skrevet 25. Juni Kongeinnlegg! Del Skrevet 25. Juni 14 timer siden skrev @ringo: Jeg tror følgende er den beste 11’eren vår. Rossbach - Hoven, Pedersen, Skjelvik, Andresen - Næss, Christensen - Geelmuyden, Olderheim, Vinge - Diabate/Spiten Gitt at Hoven og Skjelvik er sånn omtrentlig på forventet nivå. Hva er det som gjør at du på død og liv vil ha Geelmuyden inn i startelleveren? Her må du se noe som jeg åpenbart ikke ser. Jeg ser at han besitter gode tekniske basisferdigheter, og at han tidvis har et godt fotballhode og blikk for spillet. Det så vi prov på ved flere anledninger mot Levanger sist, og vi har sett det glimtvis også tidligere. Men for meg stopper det der. Det virker som han mangler den mentaliteten som skal til for å gå fra barnestjerne og talent til en god seniorspiller. Hvor er vinnerviljen og fighterinstinktet? Mot Levanger var han god med ball, mens han igjen var slapp i presset og løper lite. Det er til tider svært frustrerende å se på fra tribunen, og det kroppsspråket han viser antar jeg også kan smitte over på medspillere. Sånt kan fort koste oss mange viktige poeng. Det blir veldig tydelig sammenlignet med de andre unggutta, spesielt Spiten som har både teknikk, spilleforståelse og en voldsom vinnervilje. Det han leverer i press og dueller mot Levanger er herlig å se på! Også Vinge og Wendt var svært bra her i siste kamp. Og dette har vært tydelig gjennom hele sesongen, med Wendts fantastiske takling og etterfølgende engasjerte kroppspråk mot Enga som et av sesongens høydepunkt så langt. Tekniske basisferdigheter og blikk for spillet er supert det altså, men uten rette mentaliteten holder det ikke i dagens toppfotball. Og personlig klarer jeg ikke å se at Geelmuyden har det fighterinstinktet som kreves for å ta det siste steget. Jeg håper dog inderlig han kan "prove me wrong". 35 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 150 Del Skrevet 25. Juni Del Skrevet 25. Juni Åpenbart 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nøfyse 2 526 Del Skrevet 25. Juni Del Skrevet 25. Juni Gode tekniske basisferdigheter, et godt fotballhode og blikk for spillet høres ut som meget gode grunner til å benytte en spiller, spør du meg. Hva med dette? 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Elliott Ottesen 723 Del Skrevet 25. Juni Del Skrevet 25. Juni 5 minutter siden skrev Nøfyse: Gode tekniske basisferdigheter, et godt fotballhode og blikk for spillet høres ut som meget gode grunner til å benytte en spiller, spør du meg. Hva med dette? Trenger et par spisser til i sommer isåfall. Må sies også at bare fordi et lag ser bra ut på papiret så betyr ikke det at formasjonen funker i praksis. Må bruke et system spillerne kan mestre, ikke bare et system der man får alle de beste spillerne i 11eren. Vet ikke om dette hadde vært noe for Bob 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 697 Del Skrevet 25. Juni Del Skrevet 25. Juni Vil det ikke være mer naturlig å bruke enten Olderheim eller Hammy i en offensiv playmakerrolle? Jeg ser ikke helt at vi har plass til begge samtidig når vi også skal ha to spisser? 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nøfyse 2 526 Kongeinnlegg! Del Skrevet 25. Juni Kongeinnlegg! Del Skrevet 25. Juni 1 minutt siden skrev odd: Vil det ikke være mer naturlig å bruke enten Olderheim eller Hammy i en offensiv playmakerrolle? Jeg ser ikke helt at vi har plass til begge samtidig når vi også skal ha to spisser? OK. For meg blir det å påstå at vi ikke har plass til både Olderheim og Geelmuyden litt som når folk sier at Nusa og Bobb ikke kan spille samtidig på landslaget. Jeg registrerer at dette er noe mange tydeligvis mener, men selv forstår jeg ikke helt hvorfor det liksom ikke er bra å ha flere av spillerne med best ferdigheter på banen samtidig eller hvorfor det skal være et poeng å bruke mindre gode spillere. Olderheim hadde kanskje sine aller beste kamper da han spilte 8-er og jeg vil gjerne få involvert ham tidligere og oftere. Det er bra å ha en teknisk dyktig, kreativ ballspiller på midtbanen som kan motta ballen i trange rom, dra av spillere, spille gjennombruddspasninger osv. Det er også en tanke at Hammy og Olderheim kan rotere posisjoner og dermed dra motspillerne mer ut av posisjon og gi dem mer å forholde seg til. Rundt dem har vi Wendt, Spiten og Diabaté som alle løper og duellerer mye. Jeg syns ikke det virker så dumt. Tanken med Næss på backen er at han der vil ha større frihet til å bli med offensivt, hvor han er aller best, og i mindre grad må stå og duellere eller plukke opp løp i de aller farligste områdene rett foran mål, som han er mindre god på. På venstresiden blir det naturlig for ham å trekke innover i banen og havne i gode skuddposisjoner. En skikkelig trussel fra distanse er bra å ha. Det var også en tanke at med disse fire bakerst så vil vi alltid stå igjen med tre "stoppere" når en av backene går. 10 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå