Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Interessant om Rosenborgs 17-åring. 

https://www.vg.no/sport/fotball/i/GMvoy9/rosenborg-spiller-sverre-nypan-tar-grep-for-aa-unngaa-langvarig-skade

Vi må nok også forvente at våre unggutter må ha pauser gjennom sesongen. Akkurat nå føler jeg at vi har overdekning på midtbanen, men om vi kommer til juni og har en skade, en hvileperiode og et salg er de kanskje det vi trenger?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Jeg syns nok at de årgangene som er på og i nærheten av A-laget nå utmerker seg som den beste akademigenerasjonen til nå, ja. De er både flere, yngre og mer gjennomskolerte enn tidligere, syns jeg. Og i tillegg kunne vi jo egentlig regnet med Seim-Monsen og Nusa i samme generasjon.

Den stammen med akademispillere som vi har nå har potensial til å bli det aller kuleste laget vi noen gang har hatt om de fleste av dem fortsetter utviklingen og ikke forsvinner for fort.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...

2 timer siden skrev 1369:

Noen som ryktes ut i sommervinduet? Noen som Stabæk anser at de ikke trenger? Utlån?

Kostadinov, Ulla, Geelmuyden er ikke faste på laget, og har bare kontrakt til 2025. De kan fort bli solgt, men det er vel ingen som åpenbart er på vei ut av klubben nå, med mindre vi henter noe nytt inn først.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 timer siden skrev 지소차:

Kostadinov, Ulla, Geelmuyden er ikke faste på laget, og har bare kontrakt til 2025. De kan fort bli solgt, men det er vel ingen som åpenbart er på vei ut av klubben nå, med mindre vi henter noe nytt inn først.

Ulla ble jo resignert for å kunne ha en keeper på benken, slikt at Gunnerød kunne få mest mulig minutter på Stabæk 2? Det var vell planen?

Kay kan fort være på vei ut, håper på bare et utlån da! Burde uansett ha han med inn i høstsesongen der bredde på tropp blir viktig. 

Tror heller sjansen for at noen kommer inn er større enn at noen går ut. Så lenge ikke Olderheim, Spiten etc blir solgt for høye summer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spiten og Olderheim.. altså.. wow! Det stinker jo bud i sommer på disse unggutta..! Og da skal vi snakke utlandet! Ikke noe Molde og Bodø!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 minutter siden skrev rykkinn:

Spiten og Olderheim.. altså.. wow! Det stinker jo bud i sommer på disse unggutta..! Og da skal vi snakke utlandet! Ikke noe Molde og Bodø!

Jeg blir rett og slett overrasket om det ikke kommer bud fra utlandet på disse to i sommer. For noen talenter!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

6 timer siden skrev rykkinn:

Uten Spiten og Olderheim.... Jeg tør nesten ikke tenke tanken en gang. ;) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

6 timer siden skrev Petter Westlye:

image.thumb.jpeg.249345185d64edb7b3b6a959f7d76b1e.jpeg

Mulig dette er old news. 

Litt synd, han hadde et bra overblikk for pasninger, men ble kanskje brukt i feil rolle som midtstopper. Preget av skader eller bare kastet inn håndkle? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat nå skrev StabækMykle:

Litt synd, han hadde et bra overblikk for pasninger, men ble kanskje brukt i feil rolle som midtstopper. Preget av skader eller bare kastet inn håndkle? 

Kastet inn håndkle. Var russ på fulltid i russetiden, som regel en god indikasjon på veien videre

Lenke til innlegg
Del på andre sider

39 minutter siden skrev Blaakækse:

Kastet inn håndkle. Var russ på fulltid i russetiden, som regel en god indikasjon på veien videre

Lov å nyte livet litt og si

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Da har vi ferie til etter at vinduet har åpnet igjen. Hva tror vi skjer?

• Skjelvik bekreftet inn
  • Rykter om Hopen
  • Bawa ut og ny spiller inn i rollen som utfordrer for Christensen? 
  • Hegardt får lov å dra tilbake til statene? Ikke fått med meg at det har vært noen skader, og noen minutter nå og da kan neppe ha vært det han så for seg. Med spillere som Wendt og Tobiassen som del av rulleringen, og Kostadinov på vei mot å være frisk, trengs han ikke?
  • Mulige bevegelser blant unggutta? De virker ikke å ha det travelt, men klarer de å motstå fristelsen om et godt Akademi kommer på banen? Å få utvikle seg i et lag som kjører på offensivt og gir dem frihet må være en drøm, men det kan sikkert en godt betalt kontrakt med et kjent lag også være.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 27.5.2024 den 22.20 skrev Pompel:

Har vi egentlig de riktige ledertypene? Hvem krommer nakken og tar ansvar når det går imot?

I dag gjør Næss det virkelig! Kunne ønske vi kunne se det litt oftere

men en jeg virkelig blir imponert over på dette området er Spiten! Det oser vilje, tæl og vinnerskalle! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 minutter siden skrev @ringo:

Det som imponerer meg mest med Spiten er hvor robust han er fysisk til å bare være 16 år. Men det er nok derfor det går såpass bra for han også.

Tempo og trøkk. Tipper det er en og anne  midstopper i ligaene som har tatt litt lett på saken - møter en 16 åring liksom, og så viser det seg å være en 16 åring med "hår på kassa" som gir og tar i duellene i tilleg til å være kjapp smart og teknisk god. 

Ikke mange som kombinerer gjenvinning med skikkelig trøkk i taklingen og teknisk finesse i finter i ett og samme raid før han dessverre snubler i ballen i første omgang i går. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får virkelig håpe vi legger om til 4 bak når Diabate er tilbake. 

Vår beste ellever ser vel slik ut:

Diabate

Vinge - Olderheim - Spiten

Roberts - Christensen

Walstad - Skjelvik - Næss - Hoven

Rossbach

Med Andresen, Wendt, Ellegaard, Riise, Pedersen og Øya i nærhet av fast plass. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gode tekniske basisferdigheter, et godt fotballhode og blikk for spillet høres ut som meget gode grunner til å benytte en spiller, spør du meg.

Hva med dette?

image.png.09a4420f4af780e007b8ef7d1f7afaca.png

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 minutter siden skrev Nøfyse:

Gode tekniske basisferdigheter, et godt fotballhode og blikk for spillet høres ut som meget gode grunner til å benytte en spiller, spør du meg.

Hva med dette?

image.png.09a4420f4af780e007b8ef7d1f7afaca.png

Trenger et par spisser til i sommer isåfall.
Må sies også at bare fordi et lag ser bra ut på papiret så betyr ikke det at formasjonen funker i praksis. Må bruke et system spillerne kan mestre, ikke bare et system der man får alle de beste spillerne i 11eren. Vet ikke om dette hadde vært noe for Bob

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil det ikke være mer naturlig å bruke enten Olderheim eller Hammy i en offensiv playmakerrolle? Jeg ser ikke helt at vi har plass til begge samtidig når vi også skal ha to spisser?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Troppen 2024
  • Opprett ny...