odd 18 696 Del Skrevet 4. August Del Skrevet 4. August Hvis ikke Diabate er klar til NESTE kamp må Finstad få hevet seg rundt og låne en spiss. Samme hvem. Vi kan ikke spiller med Olderheim som midtspiss. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
1369 1 383 Del Skrevet 4. August Del Skrevet 4. August Verste troppen siden 1993 ... Når det er sagt, er kontinuitet det klubben trenger. En eller annen trener som sitter i flere år, og et lag som får satt seg over flere år 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Marandinho 3 450 Del Skrevet 4. August Del Skrevet 4. August 2 minutter siden skrev 1369: Verste troppen siden 1993 ... Når det er sagt, er kontinuitet det klubben trenger. En eller annen trener som sitter i flere år, og et lag som får satt seg over flere år Helt enig Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Del Skrevet 4. August Del Skrevet 4. August Det er her det må jobbes. I dag hadde vi såvidt jeg kan se åtte utespillere over 19 tilgjengelig fra start. Og da regner jeg med Øya som fylte 20 i juni. (Basert på en antakelse om at Pedersen var benket, Diabate ikke klar og Kostadinov ikke 100% etter å ha startet forrige.) Av disse var det ingen rene spisser. (Jeg anser Vinge som en kantspiller, Olderheim som en midtbanespiller og Hammy som en hybrid.) 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
eirik#4 71 Kongeinnlegg! Del Skrevet 6. August Kongeinnlegg! Del Skrevet 6. August Jeg er ikke enig i påstenadene om at troppen vår er for dårlig eller tynn. Jeg tror denne stallen er god nok til direkte opprykk. Jeg vil heller påstå at vi underpresterer voldsomt defensivt og at vi har være uheldige med skader. Vi har scoret 3. flest mål i ligaen, 1 mål bak Lyn. Til gjengjeld har vi sluppet inn nest flest av alle. Før kampen mot Lyn hadde vi sluppet inn 29, som kun er 8. beste i ligaen. La oss ta en titt på stallen. Jeg antar at vår foretrukne formasjon er 4-3-3. For generaliseringen sin del har jeg kategorisert utespillerne som enten forsvar, midtbane eller angrep. Det er en forenkling da vi har spillere som kan dekke posisjoner i flere ledd. Når jeg teller opp spillere som har vært involvert i liga og cup teller jeg 25 spillere. Fra opptellingen har jeg utelatt spillere som Victorio og Ferrington. Isolert mener jeg antall spillere er et godt antall. Snittalderen er på 23 år, noe som heller ikke er et dårlig tall hvis man legger til grunn at de eldre spillerne skal være "bærebjelker" (ref klubbstrategien) og faste i startelleveren. I forsvar teller jeg 9 utespillere. Vi har trolig vært litt tynne bak i første halvdel av sesongen siden både Riise og Veum har hatt skader og at Skjelvik og Hoven ankom i sommer. Walstad var heller ikke med mot Lyn, men jeg krysser fingrene for at det ikke er noe langvarig. Det er i dette leddet vi har våre mest rutinerte spillere, hvor 5 av dem er over 26 år. I tillegg er Andresen en av våre bedre spillere. Vi har 7 spillere jeg har kategorisert som midtbanespillere. I oversikten min teller jeg Hammy som midtbane og Wendt som angrep/ving. Jeg har telt med Bawa, som enten har vært veldig uheldig med skader eller sliter med noe annet. Per nå ser han uansett ut som et feilgrep. Jeg tror at midtbanen vår blir for lett, og bidrar til at vi sliter defensivt. Angrepsmessig er vi noe tynne, med kun 6 spillere og 2 rene spisser. Her har vi også vært veldig uheldige med lange skader på Diabate, Opseth og Ellegaard. Dessuten har Spiten hatt småskader. Allikevel har vi scoret godt med mål. I perioden hvor Opseth og Diabate har vært ute (18.05 - 31.07) har vi på 9 kamper allikevel scoret 2,1 mål i snitt per kamp. Dersom Diabate holder seg skadefri og i form ut sesongen kunne vi stilt med følgende lag: Rossbach Hoven - Næss - Skjelvik - Andresen Christensen - Roberts Olderheim Vinge - Diabate - Spiten Benk: Ulla, Veum, Walstad, Øya, Pedersen, Kostadinov, Tobiassen, Hammy, Wendt Etter litt refleksjon tror jeg at skader på offensive spillere har tvunget Bradley til å spille alternative formasjoner som har straffet seg defensivt. Vi har trolig også blitt gjennomskuet på at fysisk spill og høyt press lønner seg mot vårt unge og lette lag. Gjennom å skrive dette innlegget, ser jeg at jeg også enig i at forsterkning offensivt er fornuftig så lenge Ellegaard og Opseth er utilgjengelige. Det er ingen tvil om at vi ligger langt unna der vi skal være, og at med budsjettet vårt og investeringene som er gjort burde vi ligget langt høyere. Jeg håper imidlertid at vi etter de 3 neste mot Raufoss, Sandnes og Åsane har sanket 9 poeng, unngått skader, fått tilbake spillere fra skade og er optimistiske mot resten av sesongen. 16 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stbS 2 493 Del Skrevet 6. August Del Skrevet 6. August 3 timer siden skrev eirik#4: Det er ingen tvil om at vi ligger langt unna der vi skal være, og at med budsjettet vårt og investeringene som er gjort burde vi ligget langt høyere. Jeg håper imidlertid at vi etter de 3 neste mot Raufoss, Sandnes og Åsane har sanket 9 poeng, unngått skader, fått tilbake spillere fra skade og er optimistiske mot resten av sesongen. De neste 3 er helt avgjørende! Her må vi bare ha 9 poeng! Så møter vi Bryne borte før pausen! 10-12 poeng her så er vi rett tilbake der oppe. Der snur veldig fort i denne ligaen, hadde vi vunnet mot Egersund og Moss (borte) så hadde vi rett og slett ligget på 2 plass akkurat nå. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Del Skrevet 6. August Del Skrevet 6. August Absolutt ikke noen tynn tropp, nei. Så lenge de er friske. Du oppsummerte det jo greit selv: teller 9 spillere i forsvar, men to av dem kom i sommer og to skadet før det. Da står vi igjen med fem. Og fremover, som jeg tror alle ser vi sliter, manglet vi mot Lyn de fire (!) høyest rangerte i mine øyne. Så snakker vi om at Egersund garantert vil slite når de har mistet tre spillere i vinduet. At Moss kan få problemer med karantener. Hoven - Veum - Walstad - Riise Ellegaard - Kostadinov - Bawa - Spiten Opseth - Diabate Dette er laget med spillere som ikke var tilgjengelig fra start mot Lyn. (Jeg antar som før at Pedersen kunne ga startet, men at Kostadinov ikke tåler både helg og midtuke.) Selvfølgelig litt kreative kanter for en 4-4-2, men poenget står. Det at vi mangler spillere gjør jo også at de andre må tilpasse seg nye roller. Når Diabate er tilbake vil feks Olderheim kunne gå tilbake til sin beste posisjon. Kanskje vil vi med en ekte 9er også kunne gå over til 4-3-3 der Vinge kommer til sin rett. (Men jeg tror Spiten er bedre i 4-4-2, så det går begge veier.) 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 148 Kongeinnlegg! Del Skrevet 6. August Kongeinnlegg! Del Skrevet 6. August En ting er hva vi stiller med selv, hvilke spillere vi har. Men vi kan ikke se troppen vår i et vakum. Vi må sammenligne med hva vi møter. Lyn stiller f.eks. med en tropp hvor spillernene stort sett har erfaring fra nivåene under OBOS ligaen. Så når man blir konfrontert med om stallen er god nok - så JA! Sammenlignet med hva vi konkurrerer mot, så er den definitivt god nok! Iaf. spiller for spiller. Det er ikke der skoen trykker! Det er i faktorer som taktikk, samensettning (herunder tilgjengelighet), forberedelser, stemning/humør osv. hvor det svikter. 15 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Del Skrevet 6. August Del Skrevet 6. August Du ser ikke noen problemer med at vi må skifte om på laget fra kamp til kamp, og å bruke spillere i andre posisjoner enn de egentlig spiller? Selvfølgelig er det ikke «uflaks» når vi taper 1-7, men det må da være mulig å se at det er litt problematisk at det beste alternativet vårt som midtspiss er en 16 år gammel midtbanespiller? (Som ikke hadde en eneste kamp på høyere nivå enn 3. divisjon på samme tid i fjor, siden du trakk frem det for Lyn-spillerne.) 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
guttensindet 1 711 Del Skrevet 6. August Del Skrevet 6. August Kanskje starte med Diabate første halvtimen (eller ev. hvor lenge han holder) for å få en annen inngang på kampene fremover. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 148 Del Skrevet 6. August Del Skrevet 6. August jeg skrev tilgjengelighet! 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 529 Del Skrevet 6. August Del Skrevet 6. August Problemet ofte med troppen er når de stilles slik av taktikken 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Del Skrevet 6. August Del Skrevet 6. August 2 timer siden skrev @ringo: jeg skrev tilgjengelighet! Sorry. Mistet parentesen. Da kan vi være enige om at troppen er ikke for liten, men de delene av troppen som er tilgjengelig er for liten? Altså at vi har for få gode spillere som faktisk kan spille fotballkamper for oss? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 148 Kongeinnlegg! Del Skrevet 6. August Kongeinnlegg! Del Skrevet 6. August 41 minutter siden skrev odd: Sorry. Mistet parentesen. Da kan vi være enige om at troppen er ikke for liten, men de delene av troppen som er tilgjengelig er for liten? Altså at vi har for få gode spillere som faktisk kan spille fotballkamper for oss? Mmh - både og. Det er i god Murphys-lov ånd typisk å få parallelle skadeavbrekk i samme posisjon. Samtidig synes jeg vi bør ha tilstrekkelig bredde til å ikke klappe sammen som et korthus. Men Bob får veldig lite ut av spillere som f.eks. Vinge og Geelmuyden. Kanskje ikke så merkelig når han setter den ene opp som vingback og den andre som møtende spiss. De blir ikke satt opp i en spilleidé som optimaliserer mulighetene deres for å lykkes og derigjennom bringe suksess til laget. Det er som om spillerne må tilpasse seg planen og ikke planen som er tilpasset (de tilgjengelige) spillerne. i 352 så vil jeg tro at noe av ideen er at vingbackene skal slå innlegg i boks - på hva da? Geelmuyden og Olderheim? Hvor god er den planen sånn egentlig??? Dette er for meg en fundamental svikt fra trener(teamet). Så ja - helt enig i at vi er uheldig med skader på flere angrepsspillere samtidig, men vi gjør ikke saken bedre med måten vi forsøker å spille på. Et annet spørsmål er hvorfor det rakner så fundamentalt. At man tar den ydmykelsen det er å måtte sette igang spillet hele 7 ganger etter å ha plukket ballen ut av eget nett!! 12 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
bandy90 691 Kongeinnlegg! Del Skrevet 6. August Kongeinnlegg! Del Skrevet 6. August Det store spørsmålet; hvorfor har vi spillere ute med skade absolutt HELE tiden? 10 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Del Skrevet 6. August Del Skrevet 6. August 38 minutter siden skrev @ringo: Men Bob får veldig lite ut av spillere som f.eks. Vinge og Geelmuyden. Kanskje ikke så merkelig når han setter den ene opp som vingback og den andre som møtende spiss. De blir ikke satt opp i en spilleidé som optimaliserer mulighetene deres for å lykkes og derigjennom bringe suksess til laget. Vinge som back var ikke noe sjakktrekk. Når det gjelder Geelmuyden er det jo akkurat det jeg peker på. Når han og Olderheim må spille spiss fordi vi ikke har noen andre alternativer, spiller vi de dårlig. Jeg vet ikke, men tror fort vi hadde sett Victorio fra start om han hadde vært frisk, men selv han er jo skadet. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 529 Del Skrevet 6. August Del Skrevet 6. August 26 minutter siden skrev bandy90: Det store spørsmålet; hvorfor har vi spillere ute med skade absolutt HELE tiden? Spiller i full fart omtrent hele treningsøktene, må belaste rimelig greit. Blir vel evaluert nå etter havariene 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Del Skrevet 6. August Del Skrevet 6. August 17 minutter siden skrev arni: Spiller i full fart omtrent hele treningsøktene, må belaste rimelig greit. Blir vel evaluert nå etter havariene Men andre rapporterer at vi trener for lett og blir for slitne mot slutten av kampene? 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 529 Del Skrevet 6. August Del Skrevet 6. August Akkurat nå skrev odd: Men andre rapporterer at vi trener for lett og blir for slitne mot slutten av kampene? Ikke sikker på om de bygger så mye kondis av spilløktene, men skader er det flust av 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 148 Del Skrevet 6. August Del Skrevet 6. August 53 minutter siden skrev odd: Vinge som back var ikke noe sjakktrekk. Når det gjelder Geelmuyden er det jo akkurat det jeg peker på. Når han og Olderheim må spille spiss fordi vi ikke har noen andre alternativer, spiller vi de dårlig. Jeg vet ikke, men tror fort vi hadde sett Victorio fra start om han hadde vært frisk, men selv han er jo skadet. Må vi det - hva om vi hadde startet med Pedersen på topp? Jeg vet det er litt i samme gata, men da er det kun en som spiller ute av posisjon. Med pedersen som oppspillspunk i en 4231 typ; Rossbach - Øya, Næss, Skjelvik, Andresen - Christensen, Kostadinov - Geelmuyden, Olderheim, Vinge - Pedersen så lenge Pedersen Orker og så setter man inn Roberts. Og legger om til 41212. Som tankeeksperiment 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anderson 339 Del Skrevet 7. August Del Skrevet 7. August Er det noen som har tenkt å møte opp på brakka for å prate med Bob om disse ideene? Hadde vært gysla interessant å se/høre hvordan det hadde utartet seg. @Ringo? 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 529 Del Skrevet 7. August Del Skrevet 7. August 1 time siden skrev Anderson: Er det noen som har tenkt å møte opp på brakka for å prate med Bob om disse ideene? Hadde vært gysla interessant å se/høre hvordan det hadde utartet seg. @Ringo? Tok kontakt tidlig mandag på Mail via Finstad og Wangberg (Bradley ikke tilgjengelig på Mail eller tlf), for å diskutere et annet taktisk oppsett mot lag som går høyt på Stabæk. Venter fortsatt på svar, de har vel en travel og vond uke? 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Kongeinnlegg! Del Skrevet 7. August Kongeinnlegg! Del Skrevet 7. August Får da for guds skyld håpe han prioriterer tidsbruken bedre! 16 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gegras 306 Del Skrevet 7. August Del Skrevet 7. August 35 minutter siden skrev arni: Tok kontakt tidlig mandag på Mail via Finstad og Wangberg (Bradley ikke tilgjengelig på Mail eller tlf), for å diskutere et annet taktisk oppsett mot lag som går høyt på Stabæk. Venter fortsatt på svar, de har vel en travel og vond uke? Får se om invitasjonen var reell da. Lykke til! 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 529 Del Skrevet 7. August Del Skrevet 7. August 10 minutter siden skrev gegras: Får se om invitasjonen var reell da. Lykke til! Ble bare en kort prat med han da han kom i september ifjor med Brucern i bakgrunnen og eufori, så blir bra å recappe 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
bandy90 691 Del Skrevet 7. August Del Skrevet 7. August 6 timer siden skrev arni: Tok kontakt tidlig mandag på Mail via Finstad og Wangberg (Bradley ikke tilgjengelig på Mail eller tlf), for å diskutere et annet taktisk oppsett mot lag som går høyt på Stabæk. Venter fortsatt på svar, de har vel en travel og vond uke? Diskutere taktikk med hovedtrener? Gjør man sånt uten at apparatet rundt laget mister autoritet? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
h1912 1 387 Del Skrevet 7. August Del Skrevet 7. August 6 timer siden skrev arni: Tok kontakt tidlig mandag på Mail via Finstad og Wangberg (Bradley ikke tilgjengelig på Mail eller tlf), for å diskutere et annet taktisk oppsett mot lag som går høyt på Stabæk. Venter fortsatt på svar, de har vel en travel og vond uke? Finstad er i Madrid på en konferanse i "Transfer Room" - Wangberg vet jeg ikke noe om pr nå. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 529 Del Skrevet 7. August Del Skrevet 7. August 5 minutter siden skrev bandy90: Diskutere taktikk med hovedtrener? Gjør man sånt uten at apparatet rundt laget mister autoritet? Aldri feil med en prat over en kaffekopp på brakka som det er invitert til. Men praten forblir mellom de som deltar 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
bandy90 691 Del Skrevet 7. August Del Skrevet 7. August 23 timer siden skrev arni: Spiller i full fart omtrent hele treningsøktene, må belaste rimelig greit. Blir vel evaluert nå etter havariene Hvis det er tilfelle må vi investere mye hardere i fysioterapeuter og fysiske trenere som kan noe mer om belastningsstyring. Vi trener altså så hardt at folk får belastningslidelser, men samtidig så ineffektivt at vi er dårligere fysisk enn mange andre lag i OBOS? 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 529 Del Skrevet 7. August Del Skrevet 7. August 18 minutter siden skrev bandy90: Hvis det er tilfelle må vi investere mye hardere i fysioterapeuter og fysiske trenere som kan noe mer om belastningsstyring. Vi trener altså så hardt at folk får belastningslidelser, men samtidig så ineffektivt at vi er dårligere fysisk enn mange andre lag i OBOS? Sikkert flere her som husker at Bradley hadde med sin egen betrodde fysiske trener i 2015. Spanjol som jeg husker var veldig nøye med øvelser før og etter trening 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå