Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvis ikke Diabate er klar til NESTE kamp må Finstad få hevet seg rundt og låne en spiss. Samme hvem. Vi kan ikke spiller med Olderheim som midtspiss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Verste troppen siden 1993

...

Når det er sagt, er kontinuitet det klubben trenger. En eller annen trener som sitter i flere år, og et lag som får satt seg over flere år

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 minutter siden skrev 1369:

Verste troppen siden 1993

...

Når det er sagt, er kontinuitet det klubben trenger. En eller annen trener som sitter i flere år, og et lag som får satt seg over flere år

Helt enig

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er her det må jobbes.

I dag hadde vi såvidt jeg kan se åtte utespillere over 19 tilgjengelig fra start. Og da regner jeg med Øya som fylte 20 i juni.

(Basert på en antakelse om at Pedersen var benket, Diabate ikke klar og Kostadinov ikke 100% etter å ha startet forrige.)

Av disse var det ingen rene spisser. (Jeg anser Vinge som en kantspiller, Olderheim som en midtbanespiller og Hammy som en hybrid.)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 timer siden skrev eirik#4:

Det er ingen tvil om at vi ligger langt unna der vi skal være, og at med budsjettet vårt og investeringene som er gjort burde vi ligget langt høyere. Jeg håper imidlertid at vi  etter de 3 neste mot Raufoss, Sandnes og Åsane har sanket 9 poeng, unngått skader, fått tilbake spillere fra skade og er optimistiske mot resten av sesongen. 

De neste 3 er helt avgjørende! Her må vi bare ha 9 poeng! Så møter vi Bryne borte før pausen! 10-12 poeng her så er vi rett tilbake der oppe. Der snur veldig fort i denne ligaen, hadde vi vunnet mot Egersund og Moss (borte) så hadde vi rett og slett ligget på 2 plass akkurat nå. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Absolutt ikke noen tynn tropp, nei. Så lenge de er friske. Du oppsummerte det jo greit selv: teller 9 spillere i forsvar, men to av dem kom i sommer og to skadet før det. Da står vi igjen med fem. 

Og fremover, som jeg tror alle ser vi sliter, manglet vi mot Lyn de fire (!) høyest rangerte i mine øyne. Så snakker vi om at Egersund garantert vil slite når de har mistet tre spillere i vinduet. At Moss kan få problemer med karantener. 

Hoven - Veum - Walstad - Riise

Ellegaard - Kostadinov - Bawa - Spiten

Opseth - Diabate

Dette er laget med spillere som ikke var tilgjengelig fra start mot Lyn. (Jeg antar som før at Pedersen kunne ga startet, men at Kostadinov ikke tåler både helg og midtuke.)

Selvfølgelig litt kreative kanter for en 4-4-2, men poenget står. Det at vi mangler spillere gjør jo også at de andre må tilpasse seg nye roller. Når Diabate er tilbake vil feks Olderheim kunne gå tilbake til sin beste posisjon. Kanskje vil vi med en ekte 9er også kunne gå over til 4-3-3 der Vinge kommer til sin rett. (Men jeg tror Spiten er bedre i 4-4-2, så det går begge veier.)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du ser ikke noen problemer med at vi må skifte om på laget fra kamp til kamp, og å bruke spillere i andre posisjoner enn de egentlig spiller?

Selvfølgelig er det ikke «uflaks» når vi taper 1-7, men det må da være mulig å se at det er litt problematisk at det beste alternativet vårt som midtspiss er en 16 år gammel midtbanespiller? (Som ikke hadde en eneste kamp på høyere nivå enn 3. divisjon på samme tid i fjor, siden du trakk frem det for Lyn-spillerne.)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 timer siden skrev @ringo:

jeg skrev tilgjengelighet!

Sorry. Mistet parentesen. Da kan vi være enige om at troppen er ikke for liten, men de delene av troppen som er tilgjengelig er for liten? Altså at vi har for få gode spillere som faktisk kan spille fotballkamper for oss?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

38 minutter siden skrev @ringo:

Men Bob får veldig lite ut av spillere som f.eks. Vinge og Geelmuyden. Kanskje ikke så merkelig når han setter den ene opp som vingback og den andre som møtende spiss. De blir ikke satt opp i en spilleidé som optimaliserer mulighetene deres for å lykkes og derigjennom bringe suksess til laget.

Vinge som back var ikke noe sjakktrekk. Når det gjelder Geelmuyden er det jo akkurat det jeg peker på. Når han og Olderheim må spille spiss fordi vi ikke har noen andre alternativer, spiller vi de dårlig. Jeg vet ikke, men tror fort vi hadde sett Victorio fra start om han hadde vært frisk, men selv han er jo skadet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

26 minutter siden skrev bandy90:

Det store spørsmålet; hvorfor har vi spillere ute med skade absolutt HELE tiden? 

Spiller i full fart omtrent hele treningsøktene, må belaste rimelig greit. Blir vel evaluert nå etter havariene

Lenke til innlegg
Del på andre sider

17 minutter siden skrev arni:

Spiller i full fart omtrent hele treningsøktene, må belaste rimelig greit. Blir vel evaluert nå etter havariene

Men andre rapporterer at vi trener for lett og blir for slitne mot slutten av kampene?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat nå skrev odd:

Men andre rapporterer at vi trener for lett og blir for slitne mot slutten av kampene?

Ikke sikker på om de bygger så mye kondis av spilløktene, men skader er det flust av

Lenke til innlegg
Del på andre sider

53 minutter siden skrev odd:

Vinge som back var ikke noe sjakktrekk. Når det gjelder Geelmuyden er det jo akkurat det jeg peker på. Når han og Olderheim må spille spiss fordi vi ikke har noen andre alternativer, spiller vi de dårlig. Jeg vet ikke, men tror fort vi hadde sett Victorio fra start om han hadde vært frisk, men selv han er jo skadet.

Må vi det - hva om vi hadde startet med Pedersen på topp? Jeg vet det er litt i samme gata, men da er det kun en som spiller ute av posisjon. Med pedersen som oppspillspunk i en 4231 typ;

Rossbach - Øya, Næss, Skjelvik, Andresen - Christensen, Kostadinov - Geelmuyden, Olderheim, Vinge - Pedersen

så lenge Pedersen Orker og så setter man inn Roberts. Og legger om til 41212.

Som tankeeksperiment

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har tenkt å møte opp på brakka for å prate med Bob om disse ideene? Hadde vært gysla interessant å se/høre hvordan det hadde utartet seg. @Ringo?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time siden skrev Anderson:

Er det noen som har tenkt å møte opp på brakka for å prate med Bob om disse ideene? Hadde vært gysla interessant å se/høre hvordan det hadde utartet seg. @Ringo?

Tok kontakt tidlig mandag på Mail via Finstad og Wangberg (Bradley ikke tilgjengelig på Mail eller tlf), for å diskutere et annet taktisk oppsett mot lag som går høyt på Stabæk. Venter fortsatt på svar, de har vel en travel og vond uke?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

35 minutter siden skrev arni:

Tok kontakt tidlig mandag på Mail via Finstad og Wangberg (Bradley ikke tilgjengelig på Mail eller tlf), for å diskutere et annet taktisk oppsett mot lag som går høyt på Stabæk. Venter fortsatt på svar, de har vel en travel og vond uke?

Får se om invitasjonen var reell da. Lykke til!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

10 minutter siden skrev gegras:

Får se om invitasjonen var reell da. Lykke til!

Ble bare en kort prat med han da han kom i september ifjor med Brucern i bakgrunnen og eufori, så blir bra å recappe

Lenke til innlegg
Del på andre sider

6 timer siden skrev arni:

Diskutere taktikk med hovedtrener? Gjør man sånt uten at apparatet rundt laget mister autoritet?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

6 timer siden skrev arni:

Finstad er i Madrid på en konferanse i "Transfer Room" - Wangberg vet jeg ikke noe om pr nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 minutter siden skrev bandy90:

Diskutere taktikk med hovedtrener? Gjør man sånt uten at apparatet rundt laget mister autoritet?

Aldri feil med en prat over en kaffekopp på brakka som det er invitert til. Men praten forblir mellom de som deltar

Lenke til innlegg
Del på andre sider

23 timer siden skrev arni:

Hvis det er tilfelle må vi investere mye hardere i fysioterapeuter og fysiske trenere som kan noe mer om belastningsstyring. 
Vi trener altså så hardt at folk får belastningslidelser, men samtidig så ineffektivt at vi er dårligere fysisk enn mange andre lag i OBOS?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

18 minutter siden skrev bandy90:

Hvis det er tilfelle må vi investere mye hardere i fysioterapeuter og fysiske trenere som kan noe mer om belastningsstyring. 
Vi trener altså så hardt at folk får belastningslidelser, men samtidig så ineffektivt at vi er dårligere fysisk enn mange andre lag i OBOS?

Sikkert flere her som husker at Bradley hadde med sin egen betrodde fysiske trener i 2015. Spanjol som jeg husker var veldig nøye med øvelser før og etter trening

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Troppen 2024
  • Opprett ny...