M-A-N 4 604 Del Skrevet 7. August Del Skrevet 7. August Bob var jo også veldig begeistret for Jalland, sånn apropos om han er for mye enehersker til å kunne ha flere kapasiteter i trenerteamet. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Marandinho 3 449 Del Skrevet 7. August Del Skrevet 7. August 4 timer siden skrev h1912: Finstad er i Madrid på en konferanse i "Transfer Room" - Wangberg vet jeg ikke noe om pr nå. Det er rått! Betyr han er på jobb. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Del Skrevet 26. August Del Skrevet 26. August Jobbe på, Finstad! I dag var Thomas Roberts den mest offensive spilleren vi hadde på benken. Det holder ikke. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Andreas 3 515 Del Skrevet 26. August Del Skrevet 26. August Hva faen skjer med Ellegaard? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stbS 2 493 Del Skrevet 26. August Del Skrevet 26. August 3 minutter siden skrev Andreas: Hva faen skjer med Ellegaard? Betalte ikke klubben ganske mye for han også? Vært en håpløs historie for alle involvert den signeringen der. Max uflaks. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Marandinho 3 449 Del Skrevet 26. August Del Skrevet 26. August Fullstendig flopp Ellegaard og Opseth. Og vi har sittet stille i båten uten å forsterke. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 148 Del Skrevet 27. August Del Skrevet 27. August Vi kan ikke bare kjøpe oss ut av problemene. Vi må forstå hvorfor trenere som f.eks. Myhre, Halvorsen, Bakke og Thu klarer å sette sammen et lag og en taktikk med presumptivt dårligere spillere som får de til å prestere bedre enn oss. Hva er det de gjør som vi ikke får til??? 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
FranckTheBank 3 393 Del Skrevet 27. August Del Skrevet 27. August 6 timer siden skrev Marandinho: Fullstendig flopp Ellegaard og Opseth. Og vi har sittet stille i båten uten å forsterke. Opseth hadde jeg glemt. På tide å prøve Cedergren. Og Victorio er langt unna? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
yiddo 2 413 Del Skrevet 27. August Del Skrevet 27. August 3 timer siden skrev @ringo: Vi kan ikke bare kjøpe oss ut av problemene. Vi må forstå hvorfor trenere som f.eks. Myhre, Halvorsen, Bakke og Thu klarer å sette sammen et lag og en taktikk med presumptivt dårligere spillere som får de til å prestere bedre enn oss. Hva er det de gjør som vi ikke får til??? Enig. Sesongen i år er veldig merkelig. Jeg syntes Rossbach har vært god selv om han slipper inn ekstremt mange mål. Backene (gjennombrudd for Riise og Nysveen i tillegg til Andresen) har vært stort sett bra og midtstopperne ok. Næss har nok ikke vært på nivå med fjoråret, men ikke total krise. Allikevel slipper vi inn ekstremt mange mål, og det er ikke lett å peke på bare en/noen få spillere. Da tyder det på noe taktisk/kollektivt/fundamentalt som ikke er bra, og som gjør at dårligere lag med smarte trenere kan være helt på høyden og bedre enn Stabæk. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
1369 1 383 Del Skrevet 27. August Del Skrevet 27. August 5 timer siden skrev @ringo: Vi kan ikke bare kjøpe oss ut av problemene. Vi må forstå hvorfor trenere som f.eks. Myhre, Halvorsen, Bakke og Thu klarer å sette sammen et lag og en taktikk med presumptivt dårligere spillere som får de til å prestere bedre enn oss. Hva er det de gjør som vi ikke får til??? For ikke å snakke om Knappen - og Moesgaard, og Ødegaard. Og slutt nå å mase om Cedergren. En ungdomsskoleelev skal ikke ha noen rolle og forventninger i å sikre et opprykk eller noe som helst annet. 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Del Skrevet 27. August Del Skrevet 27. August Det er jo ikke nødvendigvis gjensidig utelukkende å se på hvorfor vi har totalt 3 spillere som naturlig spiller spiss eller kant tilgjengelig for kamp, samtidig som vi ser på det taktiske? (Og jeg tror mange her er enige om at Hammy kanskje er en mer naturlig indreløper akkurat nå, så kanskje runde ned til 2,5?) I pausen i går flyttet vi Andresen opp som ving. Jeg hadde sett for meg at vi ville se Walstad inn som høyreback og Nysveen opp som ving. Samtidig snakkes det om evt Pedersen som midtspiss. Det kan jo ikke være riktig at vi både kan se for oss Andresen - Pedersen - Næss - Nysveen som forsvarsfirer, og samtidig risikerer å spille med Andresen - Pedersen - Nysveen som angrepstrio! 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stbS 2 493 Del Skrevet 9. November Del Skrevet 9. November Spillere vi ikke trenger med neste sesong: Forsvar: Skjelvik, Pedersen, Øya og Walstad. Får vi et god bud på Andresen så bør han også vurderes. (Noen må vi jo selge.) Midtbane: Roberts, Bawa og Tobiassen. Kay kan også vurderes, bra når han spiller men er altfor ofte skadet. Spiss/ving - Opseth, Ellegaard, Hammy. Får vi et godt bud på Eggen Vinge så er det bare å selge. Jobber bra og flink til å drible men har ikke nok slutt produkt og kan ofte bli litt annonym. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaa_tann 48 Del Skrevet 9. November Del Skrevet 9. November Fyll på med flere fra Akademiet. Mye spennende på 08 og 09 årgangen. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
M-A-N 4 604 Del Skrevet 9. November Del Skrevet 9. November 35 minutter siden skrev stbS: Spillere vi ikke trenger med neste sesong: Forsvar: Skjelvik, Pedersen, Øya og Walstad. Får vi et god bud på Andresen så bør han også vurderes. (Noen må vi jo selge.) Midtbane: Roberts, Bawa og Tobiassen. Kay kan også vurderes, bra når han spiller men er altfor ofte skadet. Spiss/ving - Opseth, Ellegaard, Hammy. Får vi et godt bud på Eggen Vinge så er det bare å selge. Jobber bra og flink til å drible men har ikke nok slutt produkt og kan ofte bli litt annonym. Her var jeg veldig uenig. Enig i Roberts og Hammy. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
1369 1 383 Del Skrevet 9. November Del Skrevet 9. November 8 minutter siden skrev M-A-N: Her var jeg veldig uenig. Enig i Roberts og Hammy. Skjelvik - kommer an på lønnsnivå. Ikke tilført det minste. Kay har jeg dessverre gitt opp at skal ha en skadefri sesong. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 148 Del Skrevet 9. November Del Skrevet 9. November Tipper Kay kan være aktuell for Bryne og flere eliteserieklubber har siklet på Hammy gjennom sesongen så begge disse kan nok få seg nye klubber om de vil. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Luringen 3 386 Del Skrevet 9. November Del Skrevet 9. November 4 minutter siden skrev @ringo: Tipper Kay kan være aktuell for Bryne og flere eliteserieklubber har siklet på Hammy gjennom sesongen så begge disse kan nok få seg nye klubber om de vil. Definer "siklet" Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
guttensindet 1 711 Del Skrevet 9. November Del Skrevet 9. November 56 minutter siden skrev stbS: Spillere vi ikke trenger med neste sesong: Forsvar: Skjelvik, Pedersen, Øya og Walstad. Får vi et god bud på Andresen så bør han også vurderes. (Noen må vi jo selge.) Midtbane: Roberts, Bawa og Tobiassen. Kay kan også vurderes, bra når han spiller men er altfor ofte skadet. Spiss/ving - Opseth, Ellegaard, Hammy. Får vi et godt bud på Eggen Vinge så er det bare å selge. Jobber bra og flink til å drible men har ikke nok slutt produkt og kan ofte bli litt annonym. Av disse spillerene er det bare Bawa og Walstad som ikke har kontrakt for neste sesong (iflg Finstad på Blaa før kampen i dag). Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
StabækMykle 1 442 Del Skrevet 9. November Del Skrevet 9. November Roberts, Christensen, Bawa, Walstad, Pedersen, Hoven, Opseth, Hammy, Dahlby og Skjelvik kan finne på noe annet å drive med. Og Riise, Loberto og det fysiske/medisinske apparatet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stbS 2 493 Del Skrevet 9. November Del Skrevet 9. November 3 minutter siden skrev StabækMykle: Roberts, Christensen, Bawa, Walstad, Pedersen, Hoven, Opseth, Hammy, Dahlby og Skjelvik kan finne på noe annet å drive med. Og Riise, Loberto og det fysiske/medisinske apparatet. Ville gitt Dahlby en sesong til. Spess når det mest sannsynlig er hans tidligere trener som kommer inn. 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Marandinho 3 449 Kongeinnlegg! Del Skrevet 9. November Kongeinnlegg! Del Skrevet 9. November I en sesong der ganske mange har floppet, så føler jeg ekstremt med unggutta i år. Tenk at de har bært dette her omtrent. Wendt, Spiten, Ekorness og Olderheim blant annet. Kaster til og med Vinge inn i miksen. Som har kjempet på. Jeg føler så med dem. Var vondt å se på Vinge når han ble bytta ut i 2. Han var langt nede og følte på det. Tror det er viktig å ta litt vare på de unge når vi kritiserer laget. De er ikke skyldig her. Men ganske mange andre skyldige i hvorfor sesongen har vært som dem har vært. Håper for guds skyld at klubben kommer til bunns i det. Ellers ønsker jeg at noen i ledelsen står frem å trekker seg hvis de ikke evner å se seg selv i speilet og evaluere hardt. Vi har alt i våre hender siste to kamper og pisser det vekk 1-7 sammenlagt. Det vitner om en elendig prestasjonskultur og en klubb som har lukket øynene. Skammelig. 27 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kaizer Alphonse 3 287 Del Skrevet 9. November Del Skrevet 9. November 17 minutter siden skrev Marandinho: I en sesong der ganske mange har floppet, så føler jeg ekstremt med unggutta i år. Tenk at de har bært dette her omtrent. Wendt, Spiten, Ekorness og Olderheim blant annet. Kaster til og med Vinge inn i miksen. Som har kjempet på. Jeg føler så med dem. Var vondt å se på Vinge når han ble bytta ut i 2. Han var langt nede og følte på det. Tror det er viktig å ta litt vare på de unge når vi kritiserer laget. De er ikke skyldig her. Men ganske mange andre skyldige i hvorfor sesongen har vært som dem har vært. Håper for guds skyld at klubben kommer til bunns i det. Ellers ønsker jeg at noen i ledelsen står frem å trekker seg hvis de ikke evner å se seg selv i speilet og evaluere hardt. Vi har alt i våre hender siste to kamper og pisser det vekk 1-7 sammenlagt. Det vitner om en elendig prestasjonskultur og en klubb som har lukket øynene. Skammelig. Helt enig her. De unge kan virkelig ikke klandres her, de har gjort det de kan. Det vi har manglet (i flere sesonger) er tydelige ledere, både på treningsfeltet og på banen. Vi har fått en nå i Matic, men vi trenger flere. Det nytter ikke lenger med Skjelvik-/Næss-typer, som gir flatt faen i om vi taper eller vinner. La oss håpe Matic blir vår Heltne Nilsen neste sesong. 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nøfyse 2 523 Del Skrevet 9. November Del Skrevet 9. November Jeg er redd Næss bør være første spiller ut om vi skal satse mot opprykk neste år. Han har kanskje vært hovedproblem nummer én blant spillerne sesongen sett under ett. Opprydding i prioritert rekkefølge: Næss Skjelvik Roberts Opseth Walstad Pedersen Bawa (Mest fordi han ikke har kontrakt, men han har heller ikke vist noe for andrelaget som tilsier at det er noe stort poeng å tilby en ny.) Christensen Det er vel de jeg vil karakterisere som mer eller mindre nødvendige å skifte ut. I tillegg er det en del usikre kort. Ellegaard er det vanskelig å vurdere. Kjeks eller uflaks? Han har vel kontrakt i mange sesonger til og det ble lagt en del penger i å hente ham så jeg tar utgangspunkt i at man forsøker å få ham i orden. Kostadinov har potensial og kan være en av våre beste når han er frisk og i form, men så er det alle skadene, da. Hammy må vel snart begynne å gå lei. Om han vil forsøke noe nytt, er det fullt forståelig. Hoven. Jeg skjønte aldri hvorfor vi signerte ham da vi har Jenssen Riise, Nysveen, Linberg, Birch-Aune og sikkert enda noen til stående i kø i den posisjonen. Spesielt flink til å spille fotball er han heller ikke. Rossbach startet overraskende sterkt, men har vært under middels sesongen sett under ett. Det må være en reel vurdering om det kanskje ikke vil være bedre å gi Gunnerød en hel sesong med OBOS-ball før det forhåpentlig blir eliteseriespill i 2026. Vinge, Spiten-Nysæter, Olderheim, Diabaté og Andresen er alle attraktive for lag på et høyere nivå og vil nødvendigvis være aktuelle for salg. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Elias 76 Del Skrevet 9. November Del Skrevet 9. November Opseth tror jeg det ikke er noe nødvendig å selge. Ikke kommer vi til å få noe for han (alder, skadet så og si hele sesongen), men han kan bli en helt brukbar backup spiss i en fysisk liga når vi trenger mål fra benken. Rutine og fysikk er noe vi kommer til å trenge, vi manglet det kraftig i år! Spørsmålet er bare om han klarer å holde seg skadefri... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 148 Kongeinnlegg! Del Skrevet 9. November Kongeinnlegg! Del Skrevet 9. November Kritikken mot Pedersen tar jeg ikke helt. I OBOS ligaen så kommer vi til å trenge defensivt sterke stoppere og vi kan ikke kaste hele laget på båten, selv om vi i skrivende stund sikkert føler for det. Så må vi hente noen, i mangel på bedre ord, høyoktan spillere. 12 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 384 Del Skrevet 9. November Del Skrevet 9. November 5 minutter siden skrev @ringo: Så må vi hente noen, i mangel på bedre ord, høyoktan spillere. Litt sånn F.Krogstad-typer egentlig.. Men han ble vel veid for lett av BB Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Elias 76 Del Skrevet 9. November Del Skrevet 9. November Krogstad ville vel heller ikke bli med ned til OBOS hvis jeg husker riktig? mulig jeg tar feil... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nøfyse 2 523 Del Skrevet 9. November Del Skrevet 9. November 13 minutter siden skrev @ringo: Kritikken mot Pedersen tar jeg ikke helt. I OBOS ligaen så kommer vi til å trenge defensivt sterke stoppere Kan hende jeg legger lista for høyt i forhold til nivået vi spiller på, men jeg syns ikke han er god nok defensivt. Hvis vi tenker at den overordnede strategien er å bygge lag basert på akademispillere supplert med noen få, skikkelig gode utenfra der det er huller i laget så syns jeg ikke Pedersen er i nærheten av det kaliberet vi behøver til å kommandere forsvaret mens Øya, Veum, Ekorness, Riise, Bjørkavåg, Ludvigsen osv modnes og utvikler seg. Jeg vil mye heller ha én Valsvik enn tre som Pedersen, Næss og Skjelvik for å si det på den måten. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
FranckTheBank 3 393 Del Skrevet 9. November Del Skrevet 9. November 44 minutter siden skrev @ringo: Kritikken mot Pedersen tar jeg ikke helt. I OBOS ligaen så kommer vi til å trenge defensivt sterke stoppere og vi kan ikke kaste hele laget på båten, selv om vi i skrivende stund sikkert føler for det. Så må vi hente noen, i mangel på bedre ord, høyoktan spillere. Pedersen virket helt likegyldig på 0-2. Patetisk at den mannen fortsatt får spilletid 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anderson 339 Del Skrevet 9. November Del Skrevet 9. November 5 timer siden skrev @ringo: Tipper Kay kan være aktuell for Bryne og flere eliteserieklubber har siklet på Hammy gjennom sesongen så begge disse kan nok få seg nye klubber om de vil. Jeg blir sjokkert hvis Hammy "Driveren" blir headhuntet og gjør det bra... 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå