Gå til innhold

Bassekou Diabaté


odd
 Del

Anbefalte innlegg


44 minutter siden skrev blaasoldat:

Her ser en viktigheten av å ha en som kan ta fokus bort fra de andre lagkameratene

Dette!

Og det tror jeg er en jobb Opseth også kunne gjort, uansett hvor mye måltørke han har. Gir oss noe helt annet enn hva typer som Vinge og Hammy kan gjøre som midtspiss. 

Tankeeksperiment: Jeg tror vi hadde ligget på opprykksplass med Luca Kjærrumgaard i troppen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


42 minutter siden skrev odd:

Tankeeksperiment: Jeg tror vi hadde ligget på opprykksplass med Luca Kjærrumgaard i troppen!

Det er lov å tenke det, men jeg peker mer på våre defensive problemer som grunn for at vi ligger der vi ligger. Vi sliter jo ikke med å score mål for å si det sånn. Vi har veldig varierende prestasjoner, men i forsvar synes jeg vi ofte er dårlige selv når vi ikke slipper inn mål som i dag. 
Jeg er heller ingen fan av Vinge og Hammy i den posisjonen, men å fikse våre defensive problemer er første pri spør du meg. Synes at Kostadinov fra start var et godt steg i den retningen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alt henger sammen med alt. Tilbake i gullsesongen er det lett å blendes av det Alanzinho gjorde med ballen, men det viktigste var at motstanderne hadde tre mann på han selv da han ikke hadde den. Det rommet de andre fikk leke i, ble enormt. 

Er det tilfeldig at vi ikke slipper inn mål i dag, eller er det litt fordi motstanderne må ta hensyn til hvilke angrepstrusler vi har?

(Stor fan av Kostadinov, så kan gjerne gi han litt av æren også 🙂 )

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev odd:

Alt henger sammen med alt. Tilbake i gullsesongen er det lett å blendes av det Alanzinho gjorde med ballen, men det viktigste var at motstanderne hadde tre mann på han selv da han ikke hadde den. Det rommet de andre fikk leke i, ble enormt. 

Er det tilfeldig at vi ikke slipper inn mål i dag, eller er det litt fordi motstanderne må ta hensyn til hvilke angrepstrusler vi har?

(Stor fan av Kostadinov, så kan gjerne gi han litt av æren også 🙂 )

I dag minte forsvaret vårt litt om mann til mann forsvar som spilles i basketball. Så ut som de hadde hver sin mann å følge opp i forsvar, og det fungerte perfekt, etter min menig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bassekou. Kanskje en av de viktigste l år. Scorer mål alene også, men passer utrolig godt inn i det vi vil gjøre. Gi mannen en god kontrakt og behold han til Eliteserien hvis han fortsetter så bra på nivå 2!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7 minutter siden skrev archstanton:

….og det uten å være en klyse!

Mange her (inklusive meg) ville jo helst sende ham hjem etter pre-season. Godt vi tok feil.

Jeg og @arni gikk fra å være fullstendig skeptisk i pre-season til å opprette Diabate Fanclub her på forum 😂😂 han har vært strålende når han har spilt. Tilbake fra skade - RETT PÅ IGJEN! ikke noe tull! Blir ekstremt viktig for oss. Ikke tilfeldig heller at Hammy, Vinge og Olderheim hadde en meget god kamp, som var rundt han. Dia gir oss mye. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


29 minutter siden skrev Marandinho:

Jeg og @arni gikk fra å være fullstendig skeptisk i pre-season til å opprette Diabate Fanclub her på forum 😂😂 han har vært strålende når han har spilt. Tilbake fra skade - RETT PÅ IGJEN! ikke noe tull! Blir ekstremt viktig for oss. Ikke tilfeldig heller at Hammy, Vinge og Olderheim hadde en meget god kamp, som var rundt han. Dia gir oss mye. 

@Marandinho herlig da vi stod ved Tobbe-banen i snø og plutselig scora han et fint mål ut av ingenting på treninga😊

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan unnskyde folk for å vært kritist i pre-season, for det vi har sett i sesongen er en helt annen spiller. Her har man virkelig truffet gull! Holder han seg relativt skadefri ut sesongen så har vi en sikkelig sjanse. Ingen opprykk uten Gift eller Stokkelien heller. 

Eneste som er synd er at Spiten også er skadet! Typisk, akkurat når Diabate er tilbake. Dem 2 hadde lagd et helvete sammen for alle vi møter. La oss håpe han er tilbake mot Bryne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


20 timer siden skrev @ringo:

Begge måla i går er klasse avslutninger. en følsom langlobb og perfekt timet innløp og hodestøt på den andre. Det krever skills!

I tillegg hadde han målgivende på scoringen til Eggen Vinge. 

Diabate blir utrolig viktig resten av sesongen, og MÅ holde seg skadefri. Utrolig viktig å ha en ekte spiss som skaper "liv og røre" fremover. Så det også da han kom inn i fadesen mot Lyn at det faktisk ble ørlite bedre på topp. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Rull han inn i bobleplast og sett han i et isbad fra etter match til kickoff, holder han seg skadefri har vi faktisk veldig gode forutsetninger for opprykk. Dag og natt med og uten han på banen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Apropos, er det noen som har sjekket skadehistorikken hans? Hvis dette avbrekket er unntaket trenger vi ikke å bekymre oss unødig tenker jeg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


8 minutter siden skrev Ace:

Apropos, er det noen som har sjekket skadehistorikken hans? Hvis dette avbrekket er unntaket trenger vi ikke å bekymre oss unødig tenker jeg.

Usikker på om Transfermarkt er den mest pålitelige kilden, men ifølge de var dette det den eneste langvarige skaden han har hatt. Faktisk eneste skaden generelt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Bassekou Diabaté
×
×
  • Opprett ny...