Gå til innhold

Thomas Roberts


Anbefalte innlegg


15 minutter siden skrev @ringo:

Hva er greia med å lunte av banen når man blir bytta og laget jager redusering?

Det var hans forsøk på en spurt

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg synes Roberts er en god spiller å ha, men etter prestasjonene til Kostadinov i dag så lurer jeg på om Roberts blir for dårlig i forsvar til å starte på midtbanen. Tror ikke han har noen sjanse mot Olderheim heller, men jeg lurer på om han kunne vært en god ving fordi han orker å løpe mye, og kan slå gode innlegg. Du trenger jo ikke være så god i forsvar som ving, bare du gidder å løpe hjem er det mer enn det vi er vant med i hvert fall.
Jeg synes ikke Hammy har bekledd denne rollen så bra, til tross for enkelte god involveringer så hadde det vært interessant å se noen andre i den rollen til Spiten returnerer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Akkurat nå skrev Yassine:

Beklager, men Roberts har virkelig ikke innsatsen som kreves for å være en brukbar spiller i Obosligaen.

Så enig! Han har vist tendenser til å ha litt fotball i seg nå og da, men når du totalt mangler tenningsnivå kommer du aldri til å bli en god (nok) fotballspiller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden skrev Yassine:

Beklager, men Roberts har virkelig ikke innsatsen som kreves for å være en brukbar spiller i Obosligaen.

Enig med deg. Hadde helst sett noen andre inn enn ham. Han hadde riktignok et skudd direkte på keeper, og et stolpeskudd, men han løper jo ikke i nærheten av det andre gjorde i dag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bare å få denne tråden frem igjen

Fa*n så mye dritt jeg har lyst til å skrive om denne spilleren, men har ikke lyst til å bli "bannlyst" fra forumet igjen

Han har null vilje å spille fotball virker det ut som, til og med Haslum spillerne som leder 5 divisjon klart, hadde gjort det mye bedre enn Roberts og Christensen i vår midtbane, vi spiller med 9 mann når de spiller sammen. Kan Bradley snart stoppe med denne kjærligheten han har for Roberts å få han ut av banen for resten av året, siden han passer bedre inn i et 10 divisjonlag som reserve!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hver gang ballen nærmet seg Roberts idag enset jeg en frykt og fortvilelse på tribunen jeg ikke har opplevd siden Henning Frise stod i mål....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 minutter siden skrev 지소차:

Ærlig talt så skjønner jeg ikke at dere ser på samme spiller som meg. Ja han dummet seg ut på 0-1 målet i dag, har hatt noen under middels kamper før og, men jeg skjønner ikke hvorfor det er så mye fokus på bare det negative med denne spilleren. Han vinner ballen høyt i banen minst 3-4 ganger i denne kampen, og han har gjort mye bra i presset i tidligere kamper også. Han er den eneste midtbane spilleren som spiller pasninger gjennom led til tider, og han kan slå veldig gode langpasninger og innlegg. Han er også flink til å spre ballen fort ut til kanter/backer. 
Jeg skjønner at han blir i fokus når han mistet ballen der, men det var uflaks, og det hjelper ikke at ingen gjorde seg spillbare foran han i den situasjonen, men det er vell greit å ha en syndebukk å peke på når vi taper igjen.

Næss har hatt sånne tabber gjennom snart 2 sesonger nå, og er fast på laget og kaptein, det virker som at Bob heller vil bruke risky spillere som skinner i ny og ne enn å spille trygg og sikker fotball, og da får vi kamper som denne. 

Hovedpoenget mitt er at vi kan ikke skylde på enkeltspillere i disse kampene nå, det har skjedd for ofte til at det er bare er dårlig laguttak, det er bare generelt dårlig kvalitet i fotballen vi spiller. Vi blir for ofte reddet av at vi har noen gode enkelt spillere, som Diabate, Olderheim, Spiten og Rossback i steden for å faktisk spille god offensiv og defensiv fotball etter min mening.

Mye fornuftig i dette altså, når man ser litt nøkternt på det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 minutter siden skrev 지소차:

Ærlig talt så skjønner jeg ikke at dere ser på samme spiller som meg.

Hovedproblemet er at han spiller for dypt i banen. Det er ikke uflaks når han mister ballen i disse posisjonene gang etter gang, da er det for dårlig risikovurdering. Roberts har en del åpenbare kvaliteter, men burde spilt lenger frem. Den plassen er imidlertid opptatt av Olderheim...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


15 minutter siden skrev Ace:

Hovedproblemet er at han spiller for dypt i banen. Det er ikke uflaks når han mister ballen i disse posisjonene gang etter gang, da er det for dårlig risikovurdering. Roberts har en del åpenbare kvaliteter, men burde spilt lenger frem. Den plassen er imidlertid opptatt av Olderheim...

Jeg er enig, han burde spille høyere opp, men vi har Olderheim som er vanskelig å flytte på der oppe

Lenke til innlegg
Del på andre sider


43 minutter siden skrev 지소차:


Jeg skjønner at han blir i fokus når han mistet ballen der, men det var uflaks

Nei. Det er ikke uflaks. Han gjør lignende ting i hver eneste kamp. Gjerne flere enn én gang også. De som gjør flest grove feil som leder til store sjanser og mål for motstanderen, er de dårligste spillerne. Derfor er Roberts en av de aller dårligste vi har hatt. Når han på toppen av det har en fremtoning som får en til å undre om han er fysisk kapabel til å sprekke en såpeboble og dessuten virker helt uinteressert i mange situasjoner så har du en ganske unikt dårlig totalpakke. Og så blir han selvfølgelig enda mer et mål for kritikk når han får utdelt klippekort av Bob til tross for prestasjonene. En og annen fin pasning i lengderetningen drukner i all elendigheten. Vi har andre som er i stand til å bidra med de pasningene uten å ha i nærheten av de samme svakhetene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vet ikke hvor mange som følger med på Chelsea til daglig, men Roberts er vår egen lille Enzo Fernandez. De har begge kun én egenskap som de er best på laget på og som egentlig er den eneste grunnen til at de er der de er, og det er gjennombruddspasninger. Disse gjennombruddspasningene for deg til tider å tro at dette faktisk er en klassespiller (ref. tidligere kommentarer i denne tråden). På grunn av disse pasningene er de mye bedre brukt høyere i banen enn dypt. Problemet da blir derimot at de har null scoringsferdigheter, null fart eller bevegelse til å være tidsnok i returrommet, og presser kun fordi at de har blitt fortalt at de skal presse, ikke fordi de at de faktisk prøver å fange ballen. Spiller du disse spillerne dypt i banen taper de stort sett alt av dueller på grunn av sine fysiske mangler, og midtbanen vil bli løpt ifra, da de ikke er i nærheten av raske nok til å ta igjen løp når motstanderen kontrer. Dette kan fungere sånn halvveis om du har en løps-, taklings- og blokkmaskin som Moises Caicedo. Vårt midtbaneanker er Magnus Christensen, som objektivt sett kanskje har løpt tre ganger denne sesongen og som ikke vet at han er 1.90. Roberts har derfor ingen posisjon der han kan fungere uten at det skaper store problemer andre steder.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Thomas Roberts
×
×
  • Opprett ny...