Gå til innhold

Cupen 2024


Anbefalte innlegg


8 minutter siden skrev InaB:

Vil ikke skylde på enkeltspillere - det er rett og slett for svakt bakover.

Hvis du ikke skylder 1-0 på en enkeltspiller tror jeg ingen kan hjelpe deg.

Men hvis vi lar den ligge, ser du virkelig ikke forskjellen på hvordan vi ser ut under Bradley kontra Riise? Når man tar i betraktning at Riise arvet en ruin av en struktur synes jeg vi ser veldig bra ut nå. Du kan godt fokusere på tre baklengs, men det kan også vinkles som at et av Eliteseriens beste bortelag skaper svært lite mot oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


47 minutter siden skrev MiniRodahl:

Ja, kjipt tap. Jada, håpløs dømming. Men først og fremst sitter jeg igjen med at det her var en sinnsykt spennende og underholdende match! Vi spiller bra! Diabate er dritgod på topp, Spiten vender bort halve Oslo og setter opp Vinge. Matic er solid igjen, og plutselig gir Christensen på midten mer mening. Det har vært myyye frustrasjon lenge, men akkurat i dag ser jeg på gutta med stjerner i øynene og ikke en hånd i panna, og det er digg, selv om vi ryker.

Helt enig! Det jeg så i dag ga meg håp om at kvalik kan gi håp om opprykk. Med en nøytral dommer hadde vi vunnet denne, og det er viktig å ta med seg inn i kampene som gjenstår.

Synes forøvrig at Ekornes også leverte en god kamp.

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


38 minutes ago, Ace said:

Hvis du ikke skylder 1-0 på en enkeltspiller tror jeg ingen kan hjelpe deg.

Men hvis vi lar den ligge, ser du virkelig ikke forskjellen på hvordan vi ser ut under Bradley kontra Riise? Når man tar i betraktning at Riise arvet en ruin av en struktur synes jeg vi ser veldig bra ut nå. Du kan godt fokusere på tre baklengs, men det kan også vinkles som at et av Eliteseriens beste bortelag skaper svært lite mot oss.

Jeg vil gjerne være positiv, men er ikke helt på samme hakket som deg når det gjelder Riise. Det er forsket på trenerbytter og oftest spiller trenerbytter liten rolle. Ser ikke den store forskjellen og hadde ikke forventet det heller. Vi har i det siste vunnet 2 kamper i ligaen mot 2 svake lag. Kampen vår mot svært svake Levanger var i følge Nettavisen jevnspilt og vi vant på grunn av en kjempetabbe av et tilbakespill.

Vi ligger omtrent på tabellen som jeg forventet før sesongen,  rundt midt på. Grunnen er den samme som flere eksperter sa før sesongstart: Stabæk har et ungt lag som kommer til variere i prestasjonene.

Tror det er riktigere å se dagens slik, enn å skylde på dommeren og lete fram personlige feil.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev Ace:

Hvis du ikke skylder 1-0 på en enkeltspiller tror jeg ingen kan hjelpe deg.

Men hvis vi lar den ligge, ser du virkelig ikke forskjellen på hvordan vi ser ut under Bradley kontra Riise? Når man tar i betraktning at Riise arvet en ruin av en struktur synes jeg vi ser veldig bra ut nå. Du kan godt fokusere på tre baklengs, men det kan også vinkles som at et av Eliteseriens beste bortelag skaper svært lite mot oss.

Enig. 1-0 gir vi jo bort. Det er jo i utgangspunktet ikke i nærhet av en sjanse engang. 2-2 er vel sånn som skjer, men typisk at det ikke er vi som setter et sånt frisparkmål men at den heller går inn på oss. 2-3 så selger Næss seg billig, det skaper sjansen. Også litt symptomatisk at Rossbach for henda på skuddet, men at ballen likevel havner i mål. Utover målene husker jeg knapt KFUM sjanser. Vi hadde derimot mange sjanser utenom målene. Så jævlig kult det hadde vært om alle piler nå peker oppover ov vi rykker opp via kvalifisering. En ganske lang vei dit, da. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


22 minutter siden skrev Henrik:

Vi ser ut som et helt annet lag etter trenerbyttet. Det kan vel ikke være noe å diskutere en gang. 

Så får hver enkelt ha sin mening om Riise og om noe av det er hans fortjeneste, eller at alt skyldes at vi ble kvitt Bradley. 

Vi ser alltid gode ut etter trenerbytter. Neste sommer mister Riise garderoben. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


28 minutter siden skrev FranckTheBank:

Vi ser alltid gode ut etter trenerbytter. Neste sommer mister Riise garderoben. 

Du vet at Riise bare har kontrakt med A-laget ut sesongen? Eller troller du, som vanlig?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7 hours ago, Kaizer Alphonse said:

Så du kampen, eller gir du din dom over Riise etter hva Nettavisen skriver?

Joda, vi var ikke dritgode mot Levanger, men du skal være bra negativt innstilt for ikke å se at det har skjedd noe etter trenerbyttet. 

Ja, jeg så kampen mot Levanger. (Jeg ser alle kamper jeg har mulighet til og fulgte til og med Stabæk tvers over jorda til Brasil i 2008). Jeg gir ingen dom over Riise, jeg mener likevel at trenerbytter sjelden fører til store positive endringer. Jeg ønsker at Riise lykkes, men han mangler erfaring på toppnivå og jeg er mer optimistisk basert på at vi nå har både Diabate og Spiten på banen enn at vi har en ny temlig uerfaren trener på sidelinja.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


De aller fleste har forstått ut fra spillernes uttalelser i etterkant av trenerskiftet og hvordan laget fremstår på banen at det var helt nødvendig i vårt konkrete tilfelle å foreta et skifte - om ikke resultatene og spillet gjennom sesongen allerede hadde gjort det overtydelig. Det blir helt kunstig å nekte for dette på bakgrunn av hvilken statistisk effekt trenerbytter har generelt. En trenger neppe forskning for å skjønne at noen klubber lykkes med å skifte trener mens det i mange andre tilfeller er feil løsning og at dette medfører at det i snitt fremstår som at virkningen av å bytte trener er ganske dempet. Man må se på sitt konkrete tilfelle, ikke statistikken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi er vel alle enige om at vi har hatt stor (kortsiktig) suksess med å bytte trenere etter 1,5 år. Det er erfaringsmessig cirka så lang tid det tar før gullungene begynner å slite med å motivere seg til å gå på jobb, og glemme alt de har lært gjennom de årene de har løpt rundt etter den runde saken. Det er bare slik det er, så det er kanskje like greit å gi alle trenere en kontrakt som går frem til neste sommerpause. Forlengelse bør kun være mulig i begynnelsen av juli måned, og bare hvis garderoben ønsker det.

Jeg er fornøyd med utviklingen med nåværende trener, men vet at dette prosjektet selvfølgelig har en utløpsdato. Best før - sjeldent god etter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er mange på forumet som desperat ville ønsket å få rett i at Bob var problemet. De ville brukt alle mulige grunner til å argumentere for at alt er bedre nå med BHR ved roret. Jeg tror ingen mistenker meg for å være blant dem...

Men jeg er enig i at vi ser bedre ut nå.

Hva som er årsaken kan sikkert være flerdelt. Vi spilte mot Sogndal som er inne i en av historiens dårligste Obos-perioder. (Har noen tapt så mange kamper på rad noen gang før?) Vi har fått inn Matic som virker å være en spillertype vi har savnet. Og vi har byttet trener. Å snu Stabæk kortsiktig nå var neppe vanskelig. Bare det å kunne si "nå starter vi på null" ga sannsynligvis effekt.

Det er alt for tidlig å genierklære Riise, men uansett årsak er det umulig å ikke mene at vi ser bedre ut nå enn før. (Om vi ser bedre ut enn det laget som banket Kongsvinger og Bryne på vårsesongen er et annet spørsmål.)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Byttet var dessverre nødvendig og riktig. Riise har fått en god start og det skyldes hovedsakelig en forløsning av energi da det har vært begrenset tid på feltet til store taktiske og spillemessige forandringer. Blir spennende nå med en lengre treningsperiode frem mot Kongsvinger. Er nå vi får se hvordan Riise vil at laget skal spillemessig fremstå. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes hovedproblemet i den første situasjonen er at Øya ikke klarer å sparke ballen langt nok.. Det er en forskjell jeg synes er påfallende mellom forsvarsspillere i Eliteserien og det man ser i de større ligaene. Rett og slett evnen til å slå ballen 20 meter lengre. Det er de 20 meterne som gjør at vi har et par spillere ekstra på riktig side når den kommer ned.

Å spille på tvers mot Rossbach/Næss ser livsfarlig ut mtp han som ligger bak Christensen, men å trille ut til Walstad kunne jo vært et alternativ for å løse opp presset.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev Kongen23:

Etter gårsdagens kamp satt jeg igjen med et inntrykk av at vi var på nivå med KFUM. Vi utfordret dem i perioder, presset dem dypt, og på mange måter så vi ganske gode ut.

Likevel har jeg en følelse av at KFUM hadde noen skjulte kort, og at de kunne ha satt inn et ekstra gir om de trengte det. Til syvende og sist vant de relativt komfortabelt.

Vi supportere finner trøst i at vi spilte bra og at vi kanskje kunne ha sikret uavgjort hvis vi ikke hadde gjort noen enkle feil – eller rettere sagt, tabber. Minst to av dem var direkte avgjørende og førte til baklengsmål. I tillegg var forsvarsspillet generelt usikkert gjennom store deler av kampen. Det må sies at ting bedret seg da Walstad kom inn som midtstopper ved siden av Næss, noe som ga mer flyt og færre feil.

Jeg har sett kampen om igjen fram til 0-1, og har kommentert flere situasjoner hvor vi åpenbart kunne ha valgt bedre løsninger, hjulpet hverandre mer og lest KFUMs spill bedre. I stedet lot vi spillet flyte uten å gjøre nødvendige justeringer (og burde blitt straffet tidligere enn vi gjorde).

Målet føltes så unødvendig, men var det bare én (to) dårlig(e) involvering(er) som satt oss tilbake, eller var det noe mer systematisk som sviktet? Det som er sikkert er at det virkelig ikke er kvalitet i forsvarsleddet, og om det handler om talent, struktur, organisering, holdning eller ferdigheter aner jeg ikke.

Noen situasjoner:

image.thumb.png.046788909f71fa88426230b0d6503207.png

image.png.db466e1d6625b306c707ff6db6cd086e.png

image.png.b484d89b6cc37df99eab9c4938d338ff.png

image.thumb.png.0f9250ecedfb64f0b0c758cc8949e0fd.png

image.thumb.png.b686f6c42d0c1d3b1c22c0653792c3ea.png

 

image.png

Veldig bra. Peker mot to ting; 1. avstand/ kommunikasjon mellom midtstopperne. 2. Overblikk/ ro i litt pressede situasjoner, som sikkert også er relatert til evnen å orientere seg før situasjonen oppstår. Regner med at Riise har tilgang på like gode analyser...😃

Lenke til innlegg
Del på andre sider


23 timer siden skrev Totto:

Trodde kanskje dommeren var hentet fra de lavere divisjoner, men han har faktisk vært involvert i samtlige eliteseriekamper i år, enten som hoveddommer eller som VAR…

Det forklarer ganske mye...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Herlig analyse! De andre i forsvaret (+keeper) må vel også ta på seg litt ansvar for Øya sine posisjoneringsfeil og feilvalg. De må jo hjelpe hverandre og prate sammen! Husker Knudsen var en mester på dette i sin tid. Det jeg reagerer mest på ved Øya er at han slår meg som en smule sløv ( litt på etterskudd hele tida) og at han gir opp å vinne tilbake ballen før KFUM-spissen skyter inn 0-1. Når det er sagt så er det omtrent like stor tabbe det Næss gjør på 2-3. 

 

pdd er jeg usikker på hva som er vårt beste stopperpar. Skjelvik gjør jævlig mye dumt han og. Øya er i det minste svær i møte med de svære Obos-spissene. Men han taper jo likevel en del av de duellene likevel hvis de slås mellom keeper og stopper. Hadde Pedersen vært frisk hadde han antageligvis vært klink. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hoveddommer i matchen mot Kåffa skal være 4. dommer i nations league kampen mellom Italia og Belgia på torsdag. Har vi virkelig så få gode dommere?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Cupen 2024
×
×
  • Opprett ny...