odd 18 695 Kongeinnlegg! Del Skrevet 11. Mai Kongeinnlegg! Del Skrevet 11. Mai Jaja. Så blir det jo i hvert fall litt temperatur på forumet 🙂 Vi ledet litt ufortjent til pause. Definitivt ikke fortjent med 0-3, selv om scoringen til Olderheim var ren klasse. Å ikke klare å drepe kampen da er sløvt. Kanskje skulle vi satt inn en ekstra stopper og ridd det i land? Samtidig: Vi er godt i rute. I år skal vi ikke bare flakse inn et opprykk, i år skal vi legge grunnlaget for 2025 og beyond. Da er det kanskje greit at vi ikke parkerer bussen for å trygge inn ledelser mot Moss og Raufoss? Ok. Det smeller hardt i trynet en gang i blant. Men så er det jævlig kult når det ender med 5-0! 25 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 529 Del Skrevet 11. Mai Del Skrevet 11. Mai 6 minutter siden skrev odd: Jaja. Så blir det jo i hvert fall litt temperatur på forumet 🙂 Vi ledet litt ufortjent til pause. Definitivt ikke fortjent med 0-3, selv om scoringen til Olderheim var ren klasse. Å ikke klare å drepe kampen da er sløvt. Kanskje skulle vi satt inn en ekstra stopper og ridd det i land? Samtidig: Vi er godt i rute. I år skal vi ikke bare flakse inn et opprykk, i år skal vi legge grunnlaget for 2025 og beyond. Da er det kanskje greit at vi ikke parkerer bussen for å trygge inn ledelser mot Moss og Raufoss? Ok. Det smeller hardt i trynet en gang i blant. Men så er det jævlig kult når det ender med 5-0! Drøyt å si Bohinen flakset inn opprykk, var ubeseiret fra han kom og ut høsten 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pogdkeslg 609 Del Skrevet 11. Mai Del Skrevet 11. Mai Wendt i denne posisjonen var ikke så ille som det kan virke fra det øyeblikket, gjennom ham gikk vi bra fra forsvar til angrep, problemet med andre omgang (jeg så det bare) var dårlig ballkontroll i den siste tredjedelen av feltet, kanskje vi burde byttet ut Olderheim tidligere, han manglet krefter. + i alle målene kan Rossbach nølende spill ses, i et av de tapte målene beveger han seg først fremover mot ballen og deretter bakerst, dette kan også desorientere forsvarsspillerne, du kan klandre Naes for et av de tapte målene. på 3-0 trenger du god ballkontroll, og utseendet til Wendt ødela ikke spillets mønster. Å miste 3 poeng er et kollektivt ansvar, stopp heksejakten. Dette er Stabæks beste lag de siste 4 årene, det er flott å se på! 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nr14 844 Kongeinnlegg! Del Skrevet 11. Mai Kongeinnlegg! Del Skrevet 11. Mai Med litt distanse til kampen så var uavgjort et greit resultat. Vi kunne fort tapt kampen. Vi må regne med at en ung gjeng vil slite litt med å holde kvaliteten og konsentrasjonen oppe kamp etter kamp og gjennom 90 minutter. Det å spille kynisk italiensk fotball på en 3-0 ledelse må læres med erfaring og der er vi ikke riktig enda på utviklingsskalaen. Men jeg tar 10 av 10 ganger vår nåværende tilnærming til fotball fremfor en destruktiv Bohinen fotball. Entusiasmen er der og ikke minst en perfekt 16 mai motstander. Dette blir stor stas. Takk til alle gutta for en bra innsats også i dag. 23 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 11. Mai Del Skrevet 11. Mai Resultatet av tett kampprogram? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Yassine 1 550 Kongeinnlegg! Del Skrevet 11. Mai Kongeinnlegg! Del Skrevet 11. Mai 3-0 til 3-3 er uakseptabelt uavhengig av bytter/dommer/uberlag. Skjerpings mot Lyn! 12 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
1369 1 383 Del Skrevet 11. Mai Del Skrevet 11. Mai Moss var klart best før 1-0, så ikke noe slett resultat kampen sett under ett. Det som var dårlig, var forsvars- og keeperspillet på målene. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nøfyse 2 523 Kongeinnlegg! Del Skrevet 11. Mai Kongeinnlegg! Del Skrevet 11. Mai 2 hours ago, Håvard said: Resultatet av tett kampprogram? Nja, jeg vet ikke det. Personlig er jeg lite begeistret for å rotere så lite på laget som vi har gjort i det siste når vi tross alt har en benk proppfull av spillere som er minst like gode som mange av dem som starter og kampprogrammet inviterer til litt rotasjon, men å se noen direkte sammenheng mellom det og dette resultatet syns jeg er vanskelig. Bortsett fra det @pogdkeslg skriver, vet jeg ikke om jeg er så veldig enig i mye av det som har blitt sagt i denne tråden. Det er jo f.eks. ikke den unge gjengen som sliter med å holde kvaliteten jevn, og for meg hadde dette ikke så mye med Wendt å gjøre. Jeg syns nok heller at det var et resultat av det samme som vi har sett de fleste kampene denne sesongen og i hele fjor: Et alt for dårlig nivå på de som skal forsvare de sentrale rommene i og utenfor sekstenmeteren vår. Ta foranledningen til 1-3 for eksempel: Roberts jogger rundt med fem meters avstand til motspillere uten å gjøre verken det ene eller andre. Hegland på Moss (ser ut som en veldig bra spiller, for øvrig) får vende opp med ballen med all verdens tid og rom foran seg og spiller opp på en feilvendt Wold. Pedersen kommer typisk nok litt for sent og ikke tett nok oppi Wold til å gjøre det noe vanskeligere for ham å sende ballen ut til Hoffmann på kanten og selv rettvende seg og legge på løp inn i feltet. Wold ble ikke involvert noe mer, men legg merke til at han ikke registreres eller plukkes opp av noen (Roberts) og kunne fort blitt en stor trussel om resten av hendelsesforløpet hadde utspilt seg litt annerledes. Kritisk øyeblikk nummer én i foranledningen til denne scoringen: Etter å ha sluppet markeringen av Wold fordi ballen spilles ut på kanten, kommer aldri Pedersen seg i posisjon til å sikre for Wendt. Han må reagere mye raskere i den situasjonen og spille med langt høyere tempo og intensitet så han kommer seg i ordentlig sikringsposisjon i stedet for å bare bli joggende høyere i banen enn den backen som han liksom skal være sikring for. Pedersen reagerer ikke før motspiller allerede er forbi Wendt og da er det alt for sent. Han rekker aldri å komme noe nærmere enn på tre meters hold. Da blir det for enkelt for Hoffmann å prikke innlegg. Veldig typisk for forsvarsspillet vårt. Målscoreren til Moss lå i starten av sekvensen i nærheten av Næss, som slapp markeringen av ham da spissen beveget seg innover mot høyre og Walstad. Ingenting feil med det. Spissen beveger seg deretter til venstre igjen, tilbake mot Næss, og Walstad slipper markeringen av ham. I utgangspunktet OK fordi han nå helt åpenbart er Næss sin mann igjen, men Walstad bør begynne å kjenne Næss bedre enn som så. Dette er kritisk øyeblikk nummer to. Legg merke til hvordan Næss beveger og posisjonerer seg - og ikke orienterer seg - fra det øyeblikket Wold spiller ballen ut på kanten til Hoffmann og frem til nå, for det er en annen typisk gjenganger i hvordan vi slipper motstandere til så enkelt. I stedet for å orientere seg om hva som faktisk skjer rundt ham, har jeg ofte langt merke til at det virker som om Næss har et eller annet imaginært punkt inne i sekstenmeteren vår som han skal løpe tilbake til når motstanderen angriper - uavhengig av hvor med- og motspillere er. Og når han når punktet sitt så blir han veldig ballfokusert og orienterer seg fremdeles ikke om situasjonen. Der er vi nå. Pedersen er på tre meters avstand fra vingen; innlegget kommer upresset og kontrollert; Næss markerer som så ofte før verken rom eller spiller og har null koll på hvor det har blitt av spissen som han markerte tidligere i sekvensen; innlegget farer forbi Næss som først nå oppdager at, oi! der var det visst en mossespiss; spissen er i forkant av situasjonen, Næss på hæla og blir enkelt fintet vekk; mål. Spissen til Moss som ender opp med å score har tre hvite drakter rundt seg gjennom egentlig hele sekvensen, men likevel ingen som er i nærheten av å utfordre ham på noen som helst måte på noe som helst tidspunkt. Jo da, Wendt bommet på timingen, ble for lett å lese og solgte seg i duellen mot vingen. Men hvis vi har fungerende forsvarspillere med fungerende spilleforståelse så skal han faktisk kunne utfordre vingen sin på en sånn måte i en sånn situasjon for å provosere frem en ballmist eller et litt langt touch som han som ligger i sikring kan plukke opp eller i verste fall klarere til innkast. Hoffmann måtte tross alt gjøre sitt på egenhånd mens vi hadde mer enn nok hvite trøyer i nærheten. Vi kan ikke være så skjøre at én tapt duell på backen er alt som skal til for å score på oss fordi det er null motstand i resten av de defensive spillerne våre. Men veldig ofte er det akkurat det som er tilfelle. Mye av det samme problemet på 3-3: Både Næss og Pedersen blir som vanlig veldig fokuserte på ballen og trekkes mot den siden uten å orientere seg og registrere at de har sluppet ikke bare én, men to helt umarkerte angripere bak seg som får stå helt uforstyrret på femmeteren midt foran målet vårt. Da innlegget går over både Næss og Pedersen, er det ikke akkurat vanskelig for en av de to umarkerte til Moss å nikke ballen uforstyrret i mål. Også dette veldig, veldig typisk midtstopperne våre. Det som ofte blir nevnt som en mangel på fart defensivt syns jeg egentlig bare er et symptom på en mye større, underliggende årsak. Nemlig mangelen på spilleforståelse; spillere som ofte posisjonerer seg helt feil i utgangspunktet og dessuten reagerer for sent på situasjoner til å få korrigert fordi de ikke orienterer seg og har overblikk over situasjonen. Jeg mener ikke å totalt frikjenne Wendt; han er nok ingen back og kunne absolutt gjort det bedre i et par situasjoner, men feilene hans får unødvendig store konsekvenser fordi det er andre som svikter i langt større grad. Rossbach var heller ikke like god som i tidligere kamper. Ikke at han nødvendigvis var direkte skyld i noen av målene, men vi har sett ham ha mye bedre dager da han fort ville avverget i hvert fall ett om ikke to av dem. Og så var jo ikke Moss så veldig dårlige, heller, i rettferdighetens navn. Jeg syns det var flere av spillerne deres som bør havne på blokka til Finstad. 12 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
h1912 1 387 Del Skrevet 12. Mai Del Skrevet 12. Mai 6 timer siden skrev Nøfyse: Nja, jeg vet ikke det. Personlig er jeg lite begeistret for å rotere så lite på laget som vi har gjort i det siste når vi tross alt har en benk proppfull av spillere som er minst like gode som mange av dem som starter og kampprogrammet inviterer til litt rotasjon, men å se noen direkte sammenheng mellom det og dette resultatet syns jeg er vanskelig. Bortsett fra det @pogdkeslg skriver, vet jeg ikke om jeg er så veldig enig i mye av det som har blitt sagt i denne tråden. Det er jo f.eks. ikke den unge gjengen som sliter med å holde kvaliteten jevn, og for meg hadde dette ikke så mye med Wendt å gjøre. Jeg syns nok heller at det var et resultat av det samme som vi har sett de fleste kampene denne sesongen og i hele fjor: Et alt for dårlig nivå på de som skal forsvare de sentrale rommene i og utenfor sekstenmeteren vår. Ta foranledningen til 1-3 for eksempel: Roberts jogger rundt med fem meters avstand til motspillere uten å gjøre verken det ene eller andre. Hegland på Moss (ser ut som en veldig bra spiller, for øvrig) får vende opp med ballen med all verdens tid og rom foran seg og spiller opp på en feilvendt Wold. Pedersen kommer typisk nok litt for sent og ikke tett nok oppi Wold til å gjøre det noe vanskeligere for ham å sende ballen ut til Hoffmann på kanten og selv rettvende seg og legge på løp inn i feltet. Wold ble ikke involvert noe mer, men legg merke til at han ikke registreres eller plukkes opp av noen (Roberts) og kunne fort blitt en stor trussel om resten av hendelsesforløpet hadde utspilt seg litt annerledes. Kritisk øyeblikk nummer én i foranledningen til denne scoringen: Etter å ha sluppet markeringen av Wold fordi ballen spilles ut på kanten, kommer aldri Pedersen seg i posisjon til å sikre for Wendt. Han må reagere mye raskere i den situasjonen og spille med langt høyere tempo og intensitet så han kommer seg i ordentlig sikringsposisjon i stedet for å bare bli joggende høyere i banen enn den backen som han liksom skal være sikring for. Pedersen reagerer ikke før motspiller allerede er forbi Wendt og da er det alt for sent. Han rekker aldri å komme noe nærmere enn på tre meters hold. Da blir det for enkelt for Hoffmann å prikke innlegg. Veldig typisk for forsvarsspillet vårt. Målscoreren til Moss lå i starten av sekvensen i nærheten av Næss, som slapp markeringen av ham da spissen beveget seg innover mot høyre og Walstad. Ingenting feil med det. Spissen beveger seg deretter til venstre igjen, tilbake mot Næss, og Walstad slipper markeringen av ham. I utgangspunktet OK fordi han nå helt åpenbart er Næss sin mann igjen, men Walstad bør begynne å kjenne Næss bedre enn som så. Dette er kritisk øyeblikk nummer to. Legg merke til hvordan Næss beveger og posisjonerer seg - og ikke orienterer seg - fra det øyeblikket Wold spiller ballen ut på kanten til Hoffmann og frem til nå, for det er en annen typisk gjenganger i hvordan vi slipper motstandere til så enkelt. I stedet for å orientere seg om hva som faktisk skjer rundt ham, har jeg ofte langt merke til at det virker som om Næss har et eller annet imaginært punkt inne i sekstenmeteren vår som han skal løpe tilbake til når motstanderen angriper - uavhengig av hvor med- og motspillere er. Og når han når punktet sitt så blir han veldig ballfokusert og orienterer seg fremdeles ikke om situasjonen. Der er vi nå. Pedersen er på tre meters avstand fra vingen; innlegget kommer upresset og kontrollert; Næss markerer som så ofte før verken rom eller spiller og har null koll på hvor det har blitt av spissen som han markerte tidligere i sekvensen; innlegget farer forbi Næss som først nå oppdager at, oi! der var det visst en mossespiss; spissen er i forkant av situasjonen, Næss på hæla og blir enkelt fintet vekk; mål. Spissen til Moss som ender opp med å score har tre hvite drakter rundt seg gjennom egentlig hele sekvensen, men likevel ingen som er i nærheten av å utfordre ham på noen som helst måte på noe som helst tidspunkt. Jo da, Wendt bommet på timingen, ble for lett å lese og solgte seg i duellen mot vingen. Men hvis vi har fungerende forsvarspillere med fungerende spilleforståelse så skal han faktisk kunne utfordre vingen sin på en sånn måte i en sånn situasjon for å provosere frem en ballmist eller et litt langt touch som han som ligger i sikring kan plukke opp eller i verste fall klarere til innkast. Hoffmann måtte tross alt gjøre sitt på egenhånd mens vi hadde mer enn nok hvite trøyer i nærheten. Vi kan ikke være så skjøre at én tapt duell på backen er alt som skal til for å score på oss fordi det er null motstand i resten av de defensive spillerne våre. Men veldig ofte er det akkurat det som er tilfelle. Mye av det samme problemet på 3-3: Både Næss og Pedersen blir som vanlig veldig fokuserte på ballen og trekkes mot den siden uten å orientere seg og registrere at de har sluppet ikke bare én, men to helt umarkerte angripere bak seg som får stå helt uforstyrret på femmeteren midt foran målet vårt. Da innlegget går over både Næss og Pedersen, er det ikke akkurat vanskelig for en av de to umarkerte til Moss å nikke ballen uforstyrret i mål. Også dette veldig, veldig typisk midtstopperne våre. Det som ofte blir nevnt som en mangel på fart defensivt syns jeg egentlig bare er et symptom på en mye større, underliggende årsak. Nemlig mangelen på spilleforståelse; spillere som ofte posisjonerer seg helt feil i utgangspunktet og dessuten reagerer for sent på situasjoner til å få korrigert fordi de ikke orienterer seg og har overblikk over situasjonen. Jeg mener ikke å totalt frikjenne Wendt; han er nok ingen back og kunne absolutt gjort det bedre i et par situasjoner, men feilene hans får unødvendig store konsekvenser fordi det er andre som svikter i langt større grad. Rossbach var heller ikke like god som i tidligere kamper. Ikke at han nødvendigvis var direkte skyld i noen av målene, men vi har sett ham ha mye bedre dager da han fort ville avverget i hvert fall ett om ikke to av dem. Og så var jo ikke Moss så veldig dårlige, heller, i rettferdighetens navn. Jeg syns det var flere av spillerne deres som bør havne på blokka til Finstad. Kunne ikke vært mer enig. Få oversatt dette til amerikansk, og send det over til Sir Bob. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stbS 2 493 Del Skrevet 12. Mai Del Skrevet 12. Mai 10 timer siden skrev Yassine: 3-0 til 3-3 er uakseptabelt uavhengig av bytter/dommer/uberlag. Skjerpings mot Lyn! Rett og slett! 0-3 til 3-3 er ikke godt nok og skal bare ikke skje. Hadde kampen mot Alta i cupen holdt på i 3-4 min til så hadde det gått til ekstra omg også. Kunne fort skjedd mot VIF borte også, men heldigvis var Rossbach helt vill da. Så det har skjedd før i år! Hjemmeformen er det ikke noe å si på, men vi er heldige som ikke har tapt på bortebane. Må begynne å hente mer 3 poengere på bortebane ellers så kommer vi til å gjøre det unødvending spennende. Og trenger man virkelig ikke å gjøre når man leder 0-3 med under 20 min igjen. La oss håpe vi lærer av dette nå! 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 695 Del Skrevet 12. Mai Del Skrevet 12. Mai Kan være enige i at det er de rutinerte som svikter mest. Vi spiller Næss, Pedersen og Walstad som stoppere. Hva mer kan vi ønske når oppgaven er å stange unna? Om nødvendig må de få justert inn vingbackene til å komme dypere i stedet for å bli dratt ut. En observasjon er at på ingen av målene, eller kjempesjansen på 0-0, har vi Pedersen i duell i egen boks. Vi vet at det er en av svakhetene til Næss, så når vi blir presset på denne måten MÅ vi ha Pedersen involvert. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kantmiss 766 Del Skrevet 12. Mai Del Skrevet 12. Mai 10 timer siden skrev Nøfyse: Nja, jeg vet ikke det. Personlig er jeg lite begeistret for å rotere så lite på laget som vi har gjort i det siste når vi tross alt har en benk proppfull av spillere som er minst like gode som mange av dem som starter og kampprogrammet inviterer til litt rotasjon, men å se noen direkte sammenheng mellom det og dette resultatet syns jeg er vanskelig. Bortsett fra det @pogdkeslg skriver, vet jeg ikke om jeg er så veldig enig i mye av det som har blitt sagt i denne tråden. Det er jo f.eks. ikke den unge gjengen som sliter med å holde kvaliteten jevn, og for meg hadde dette ikke så mye med Wendt å gjøre. Jeg syns nok heller at det var et resultat av det samme som vi har sett de fleste kampene denne sesongen og i hele fjor: Et alt for dårlig nivå på de som skal forsvare de sentrale rommene i og utenfor sekstenmeteren vår. Ta foranledningen til 1-3 for eksempel: Roberts jogger rundt med fem meters avstand til motspillere uten å gjøre verken det ene eller andre. Hegland på Moss (ser ut som en veldig bra spiller, for øvrig) får vende opp med ballen med all verdens tid og rom foran seg og spiller opp på en feilvendt Wold. Pedersen kommer typisk nok litt for sent og ikke tett nok oppi Wold til å gjøre det noe vanskeligere for ham å sende ballen ut til Hoffmann på kanten og selv rettvende seg og legge på løp inn i feltet. Wold ble ikke involvert noe mer, men legg merke til at han ikke registreres eller plukkes opp av noen (Roberts) og kunne fort blitt en stor trussel om resten av hendelsesforløpet hadde utspilt seg litt annerledes. Kritisk øyeblikk nummer én i foranledningen til denne scoringen: Etter å ha sluppet markeringen av Wold fordi ballen spilles ut på kanten, kommer aldri Pedersen seg i posisjon til å sikre for Wendt. Han må reagere mye raskere i den situasjonen og spille med langt høyere tempo og intensitet så han kommer seg i ordentlig sikringsposisjon i stedet for å bare bli joggende høyere i banen enn den backen som han liksom skal være sikring for. Pedersen reagerer ikke før motspiller allerede er forbi Wendt og da er det alt for sent. Han rekker aldri å komme noe nærmere enn på tre meters hold. Da blir det for enkelt for Hoffmann å prikke innlegg. Veldig typisk for forsvarsspillet vårt. Målscoreren til Moss lå i starten av sekvensen i nærheten av Næss, som slapp markeringen av ham da spissen beveget seg innover mot høyre og Walstad. Ingenting feil med det. Spissen beveger seg deretter til venstre igjen, tilbake mot Næss, og Walstad slipper markeringen av ham. I utgangspunktet OK fordi han nå helt åpenbart er Næss sin mann igjen, men Walstad bør begynne å kjenne Næss bedre enn som så. Dette er kritisk øyeblikk nummer to. Legg merke til hvordan Næss beveger og posisjonerer seg - og ikke orienterer seg - fra det øyeblikket Wold spiller ballen ut på kanten til Hoffmann og frem til nå, for det er en annen typisk gjenganger i hvordan vi slipper motstandere til så enkelt. I stedet for å orientere seg om hva som faktisk skjer rundt ham, har jeg ofte langt merke til at det virker som om Næss har et eller annet imaginært punkt inne i sekstenmeteren vår som han skal løpe tilbake til når motstanderen angriper - uavhengig av hvor med- og motspillere er. Og når han når punktet sitt så blir han veldig ballfokusert og orienterer seg fremdeles ikke om situasjonen. Der er vi nå. Pedersen er på tre meters avstand fra vingen; innlegget kommer upresset og kontrollert; Næss markerer som så ofte før verken rom eller spiller og har null koll på hvor det har blitt av spissen som han markerte tidligere i sekvensen; innlegget farer forbi Næss som først nå oppdager at, oi! der var det visst en mossespiss; spissen er i forkant av situasjonen, Næss på hæla og blir enkelt fintet vekk; mål. Spissen til Moss som ender opp med å score har tre hvite drakter rundt seg gjennom egentlig hele sekvensen, men likevel ingen som er i nærheten av å utfordre ham på noen som helst måte på noe som helst tidspunkt. Jo da, Wendt bommet på timingen, ble for lett å lese og solgte seg i duellen mot vingen. Men hvis vi har fungerende forsvarspillere med fungerende spilleforståelse så skal han faktisk kunne utfordre vingen sin på en sånn måte i en sånn situasjon for å provosere frem en ballmist eller et litt langt touch som han som ligger i sikring kan plukke opp eller i verste fall klarere til innkast. Hoffmann måtte tross alt gjøre sitt på egenhånd mens vi hadde mer enn nok hvite trøyer i nærheten. Vi kan ikke være så skjøre at én tapt duell på backen er alt som skal til for å score på oss fordi det er null motstand i resten av de defensive spillerne våre. Men veldig ofte er det akkurat det som er tilfelle. Mye av det samme problemet på 3-3: Både Næss og Pedersen blir som vanlig veldig fokuserte på ballen og trekkes mot den siden uten å orientere seg og registrere at de har sluppet ikke bare én, men to helt umarkerte angripere bak seg som får stå helt uforstyrret på femmeteren midt foran målet vårt. Da innlegget går over både Næss og Pedersen, er det ikke akkurat vanskelig for en av de to umarkerte til Moss å nikke ballen uforstyrret i mål. Også dette veldig, veldig typisk midtstopperne våre. Det som ofte blir nevnt som en mangel på fart defensivt syns jeg egentlig bare er et symptom på en mye større, underliggende årsak. Nemlig mangelen på spilleforståelse; spillere som ofte posisjonerer seg helt feil i utgangspunktet og dessuten reagerer for sent på situasjoner til å få korrigert fordi de ikke orienterer seg og har overblikk over situasjonen. Jeg mener ikke å totalt frikjenne Wendt; han er nok ingen back og kunne absolutt gjort det bedre i et par situasjoner, men feilene hans får unødvendig store konsekvenser fordi det er andre som svikter i langt større grad. Rossbach var heller ikke like god som i tidligere kamper. Ikke at han nødvendigvis var direkte skyld i noen av målene, men vi har sett ham ha mye bedre dager da han fort ville avverget i hvert fall ett om ikke to av dem. Og så var jo ikke Moss så veldig dårlige, heller, i rettferdighetens navn. Jeg syns det var flere av spillerne deres som bør havne på blokka til Finstad. Man er aldri bedre enn sitt svakeste ledd har jeg hørt, og når man setter inn en spiss/kant i forsvar for å forsvare en ledelse, så ber man om trøbbel. Det er ikke Wendt sin feil, han er rå han, men ingen forsvarspiller. Det er heller ikke Roberts eller Pedersen sin feil, men ene og alene Bob sin taktikk som slo feil her etter min mening. " Et alt for dårlig nivå på de som skal forsvare de sentrale rommene i og utenfor sekstenmeteren vår." Er ikke det rart når spesielt Næss og Christensen beviselig har tatt nivået over oss i lang tid? På første målet Moss fikk, hang ikke Wendt med, og Pedersen måtte ta jobben hans med å følge spiller ned siden i stedet for å være i feltet å stange unna. Mål nr 2, var det igjen Wendt som lar spilleren få tid og rom nok til å slå inn et fint innlegg. Siste målet er det nok Pedersen som ikke henger med spilleren sin, og Næss ikke høy nok til å få headet den ballen ut. Men som flere har sagt og som jeg er enig i, 3 - 3 er fair. Vi hadde mye flaks på mange av de tidligere sjansene de skapte! 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 695 Del Skrevet 12. Mai Del Skrevet 12. Mai Skal først korrigere meg selv litt. På kjempesjansen på 0-0 har vi Pedersen i duellen, men han taper den. På 1-3 tenktejeg først at det ble feil av Pedersen å leke back heller enn å dekke foran egen keeper. Men ser vi på bildene er vi egentlig i helt OK balanse. Wendt har vært involvert offensivt og følger ikke sin mann, men når Pedersen trekker ut som en høyreback ligger vi fortsatt med Næss, Walstad og Andresen som resten av en forsvarslinje, og vi har to mann defensivt på midtbanen i riktig posisjon. Her er det Næss og Walstad som ikke klarer å ta ut hver sin mann, og spesielt Næss som slipper sin mann. 2-3 er et innlegg som sklir gjennom feltet og i mål. Vi må gi litt cred til hvordan det innlegget blir slått bak forsvarslinjen og med sprett rett foran keeper. Igjen har vi nok folk i boksen, men står og ser på. Når ballen dupper ned er det nemlig ikke våre spillere som er der... Man kan kanskje si at Wendt skal være enda tettere på for å hindre innlegget, men hovedproblemet er forsvar i boksen. Og 3-3 er akkurat samme greia: Vi er fire mot tre foran mål, og har kontroll på returrommet. (Han som ligger alene til venstre er en tellefeil som kanskje kunne blitt farlig om innlegget var lengre.) Men igjen, når ballen kommer ned og man skal krige om den, er det Moss som er der: 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders C 6 569 Del Skrevet 13. Mai Del Skrevet 13. Mai #2 på Moss skal være glad for at det ikke er VAR i OBOS. Han hadde flere stygge involveringer mot Spiten i første omgang, blant annet en albue i trynet hans i forbindelse med en corner, og et soleklart rødt kort rett før pause, der han sparker ned Spiten lenge etter at ballen er borte. Godt å se at gutta stormet til for å markere at det ikke aksepteres, men jeg skulle ønske dommeren hadde fått det med seg. 3-3 borte på en åpenbart vanskelig gressmatte synes jeg er godkjent. Jeg ble imponert over hvordan Moss bare kjørte på selv om de lå under, og #21 var en spennende spiller. Han plaget oss gang på gang, og ble fortjent kåret til hjemmelagets beste spiller. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pompel 317 Del Skrevet 13. Mai Del Skrevet 13. Mai Jeg digger å se hvordan Spiten ikke lar seg plukke på eller skremme av eldre spillere som prøver å psyke han ut og faktisk tar igjen. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
1369 1 383 Del Skrevet 13. Mai Del Skrevet 13. Mai 27 minutter siden skrev Anders C: #2 på Moss skal være glad for at det ikke er VAR i OBOS. Han hadde flere stygge involveringer mot Spiten i første omgang, blant annet en albue i trynet hans i forbindelse med en corner, og et soleklart rødt kort rett før pause, der han sparker ned Spiten lenge etter at ballen er borte. Hvis det finnes video av dette, er det vel fortsatt slik at det kan rapporteres/innklages og spilleren bli suspendert i etterkant? 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 529 Del Skrevet 13. Mai Del Skrevet 13. Mai Fortsatt forundret over at Bradley satte inn mer fysikk med Hegardt og Opseth, først etter at flausa var et faktum med to tapte poeng 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
joogs 1 717 Del Skrevet 13. Mai Del Skrevet 13. Mai Vi taper 2 poeng på manglende konsentrasjon, intet annet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øyvind 2 035 Del Skrevet 13. Mai Del Skrevet 13. Mai 21 minutter siden skrev arni: Fortsatt forundret over at Bradley satte inn mer fysikk med Hegardt og Opseth, først etter at flausa var et faktum med to tapte poeng Var du forundret over det kl 17:30 lørdag også? 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 148 Del Skrevet 13. Mai Del Skrevet 13. Mai 27 minutter siden skrev joogs: Vi taper 2 poeng på manglende konsentrasjon, intet annet. Med forbehold om at jeg kun har rukket å se sammendraget foreløpig - men ser ut for meg som at Walstad sover fullstendig på de 2 første målene til Moss. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 529 Del Skrevet 13. Mai Del Skrevet 13. Mai 12 minutter siden skrev Øyvind: Var du forundret over det kl 17:30 lørdag også? Ja, til de grader da Eythor Bjørgolfsson ble satt opp mot Wendt 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øyvind 2 035 Del Skrevet 13. Mai Del Skrevet 13. Mai 1 time siden skrev Anders C: #2 på Moss skal være glad for at det ikke er VAR i OBOS. Han hadde flere stygge involveringer mot Spiten i første omgang, blant annet en albue i trynet hans i forbindelse med en corner, og et soleklart rødt kort rett før pause, der han sparker ned Spiten lenge etter at ballen er borte. Han gjør det åpenbart med vilje, burde det vært dømt straffe også? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øyvind 2 035 Del Skrevet 13. Mai Del Skrevet 13. Mai 5 minutter siden skrev arni: Ja, til de grader da Eythor Bjørgolfsson ble satt opp mot Wendt Mener du at Hegardt burde spilt høyre kant? Eller Opseth? Var det ikke bytte Riise ut og Wendt inn som da var problemet? Og etter hva jeg kunne se av kampen var det knapt en duell mellom høyrekant Wendt og spissen Bjørgolfsson. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 529 Del Skrevet 13. Mai Del Skrevet 13. Mai 2 minutter siden skrev Øyvind: Mener du at Hegardt burde spilt høyre kant? Eller Opseth? Var det ikke bytte Riise ut og Wendt inn som da var problemet? Og etter hva jeg kunne se av kampen var det knapt en duell mellom høyrekant Wendt og spissen Bjørgolfsson. Som Næss sa etter kampen, vi tapte alt for mange dueller utover i 2.omgang. Moss kjørte med hest og vogn inn i mellomrommet og fikk stå uforstyrret og pepre innlegg. Da trengs duellspillere med fysikk som Hegardt og Opseth 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders C 6 569 Del Skrevet 13. Mai Del Skrevet 13. Mai 2 timer siden skrev 1369: Hvis det finnes video av dette, er det vel fortsatt slik at det kan rapporteres/innklages og spilleren bli suspendert i etterkant? Man ser det tydelig på tv-sendingen. 48:43 på kampuret kommer en langball inn i feltet til Moss og Spiten blir sparket ned på kortlinjen etter å ha headet ballen. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
FranckTheBank 3 393 Del Skrevet 13. Mai Del Skrevet 13. Mai Var mange rare avgjørelser, eller i hvertfall situasjoner, som for oss tv-seere var vanskelig å bedømme. Er det så vanskelig å få litt mer kvalitet på reprisene i OBOS og cupen?? 1.Seb pedersen sin annulerte scoring. Offside / frispark? Kommentatoren hang seg opp i at det ikke var offside, men tenkte ikke langt nok til at det kunne vært frispark. 2. Scoringen til Olderheim ser ut som 20 meter offside. Men reprisene gav oss ikke noe endelig svar. 3. Scoringen til Diabate ble annulert, ser meget tvilsom ut. Men blir ikke klokere av reprisene som kun er samme vinkel som originalsendingen. Ellers vanskelig å se hvem som får assister, da reprisene ikke gir oss noe svar i det hele tatt på det. Stoler som regel blindt på VG live når jeg oppdaterer målpoeng stats. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kantmiss 766 Del Skrevet 13. Mai Del Skrevet 13. Mai Olderheim sitt mål var hvert fall ikke offside, han fikk jo ballen før han var over midtstreken. 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
FranckTheBank 3 393 Del Skrevet 13. Mai Del Skrevet 13. Mai 3 minutter siden skrev kantmiss: Olderheim sitt mål var hvert fall ikke offside, han fikk jo ballen før han var over midtstreken. Det var det jeg også mistenkte. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øyvind 2 035 Del Skrevet 14. Mai Del Skrevet 14. Mai 15 timer siden skrev FranckTheBank: 1.Seb pedersen sin annulerte scoring. Offside / frispark? Kommentatoren hang seg opp i at det ikke var offside, men tenkte ikke langt nok til at det kunne vært frispark. Jeg tror linjedommer vinker på spiller nr 11 som er i duell med Nicolai og ligger helt klart i offsideposisjon. Han beveger seg etterhvert bort fra ballen når han ser Pedersen kommer inn bak. Dommer viser offside-tegn så det er nok offside de mener det er. Spørsmålet er om nr 11 påvirker spillet, Stabæk-supporteren vil åpenbart si ja, Moss ville sagt nei. Når det er sagt ser det ut som en skikkelig albue på Walstad fra Mossespiller som er nest sist på ballen, så helt objekltivt sett (ja riktig!!) så er det nok riktig at det ikke blir dømt mål. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå