Gå til innhold

KAMPTRÅD: Stabæk-Lyn 16. mai


Anbefalte innlegg


Liker sammenligningen med MAGA kulten😊 Hadde sir Bob hatt en som Hugo med seg for å få orden på det defensive, ville det vært mer komplett

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kall det hva dere vil.

Ingen blir best av å gjøre det de kan. Og ingen lærer nye ting uten å feile i utførelsen i starten.

Skal vi prøve å bli bedre på det vi bør bli gode på, eller skal vi prøve å tilpasse spillet fra motstander til motstander og kamp til kamp? Kjemper vi om medalje i Eliteserien er jeg enig i at vi må fokusere på hvert eneste poeng. Nå? Not so much. 

Vil legge til et par observasjoner:

Når et lag blir virkelig bra, hauses det ofte opp at de har vært tro mot egne prinsipper, spilt sitt eget spill osv.

Det nevnes at Bob kanskje ikke har et større navn enn Henning Berg. Ser vi spillerkarrieren kan jeg være enig, der går nok Berg over Michael også. Men var det seriøst ment at treneren Henning Berg har et navn der oppe? Anyway. Bobs største prestasjoner har kommet som landslagstrener. En jobb som typisk handler mye om kortsiktig taktikk og tilpasning. Sist han var her mente enkelte at han skadet klubben pga kortsiktig fokus. Og nå ødelegger han ved å IKKE fokusere på å sikre poeng fremfor å bygge lag?

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser ingen motsetning mellom å bygge lag og sikre poeng ved gode bytter og coaching.

Siste Kikkertsvingen podcast har gode analyser.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes BB har fått til mye på kort tid. Vi har blitt bra til å spille av ledd og komme framover. Selv om vi ikke slipper inn mange mål, mangler det likevel en del bakover. Lyn kom altfor lett fram på kantene og presset på ballfører var til tider svakt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kanskje vi bare burde hentet Rekdal med en gang 🙂

Jeg synes det er helt greit at vi fortsetter å prøve å spille vårt spill også når vi leder kamper.

Kan det koste oss poeng? Absolutt! Er det naivt? Kanskje det. Synes jeg det er greit? Jepp!

Så får andre ta seg av bekymringene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Som gjentatt utallige ganger 😊 Det er ikke spillet, det er feil bytter og generelt svak coaching de siste kampene

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev arni:

Som gjentatt utallige ganger 😊 Det er ikke spillet, det er feil bytter og generelt svak coaching de siste kampene

Som å ikke sette inn Øya på slutten?

Slipper man inn mål på slutten er det lett å finne forklaringer. Byttet vi for lite? Eller for mye? (Rett før målet hadde vi jo faktisk satt inn tre nye spillere.) Var vi for lite fokusert bakover, eller fokuserte vi for mye på forsvar? Jeg er sikker på at de som vil kan finne en taktisk glipp bak hvert eneste baklengsmål. 

(At selve målet kommer fordi en av våre mest rutinerte forsvarsspillere ikke klarer å markere sin mann på corner er kanskje mer en personlig feil som må lukes bort?)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden skrev odd:

Som å ikke sette inn Øya på slutten?

Slipper man inn mål på slutten er det lett å finne forklaringer. Byttet vi for lite? Eller for mye? (Rett før målet hadde vi jo faktisk satt inn tre nye spillere.) Var vi for lite fokusert bakover, eller fokuserte vi for mye på forsvar? Jeg er sikker på at de som vil kan finne en taktisk glipp bak hvert eneste baklengsmål. 

(At selve målet kommer fordi en av våre mest rutinerte forsvarsspillere ikke klarer å markere sin mann på corner er kanskje mer en personlig feil som må lukes bort?)

Poenget fotballfaglig😅 er at du setter ikke inn tenåringer som debuterer i 93 min og når laget ditt er under press. Øya skulle fått mer tid på seg i kampen før hektisk overtid

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 minutter siden skrev gegras:

Poenget fotballfaglig😅 er at du setter ikke inn tenåringer som debuterer i 93 min og når laget ditt er under press. Øya skulle fått mer tid på seg i kampen før hektisk overtid

Det med Øya var mest et stikk til Arni som først kritiserte Bradley for ikke å ha satt inn Øya på slutten. Uten å ha fått med seg at det akkurat det som faktisk skjedde…

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 minutter siden skrev gegras:

Poenget fotballfaglig😅 er at du setter ikke inn tenåringer som debuterer i 93 min og når laget ditt er under press. Øya skulle fått mer tid på seg i kampen før hektisk overtid

Underholdene med alle fotball faglige sterke personer her inne. Vet nøyaktig hva som ble gjort riktig og galt i omtrent enhver situasjon. Hva om vi hadde fått 2 baklengs fordi han satte inn Øya tidligere? Hva om Bob ikke hadde startet med Næss så han ikke kunne gitt et mål til Lyn? Hva om Hammy hadde kommet inn? Vedder på at vi hadde hatt 6 poeng ekstra da!! Bob har gjort en god jobb, de fleste syntes det er morsomt å se på Stabæk om dagen, noe vi har manglet siden Tony sin tid. Dette er MYE bedre og underholdene enn full pott med 1 - 0 / 2 - 1 slite seiere i mine øyne. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev kantmiss:

Underholdene med alle fotball faglige sterke personer her inne. Vet nøyaktig hva som ble gjort riktig og galt i omtrent enhver situasjon. Hva om vi hadde fått 2 baklengs fordi han satte inn Øya tidligere? Hva om Bob ikke hadde startet med Næss så han ikke kunne gitt et mål til Lyn? Hva om Hammy hadde kommet inn? Vedder på at vi hadde hatt 6 poeng ekstra da!! Bob har gjort en god jobb, de fleste syntes det er morsomt å se på Stabæk om dagen, noe vi har manglet siden Tony sin tid. Dette er MYE bedre og underholdene enn full pott med 1 - 0 / 2 - 1 slite seiere i mine øyne. 

Ikke starte med kapteinen?👏

Lenke til innlegg
Del på andre sider


8 minutter siden skrev gegras:

Øya skulle fått mer tid på seg i kampen før hektisk overtid

Øya var feilfri etter at han kom inn, så å lage et poeng av at en ung debutant kan ha vært en årsak blir for dumt. Rent fotballfaglig. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev odd:

Øya var feilfri etter at han kom inn, så å lage et poeng av at en ung debutant kan ha vært en årsak blir for dumt. Rent fotballfaglig. 

😊Litt mer tid for Næss til å sette opp den høyeste og sanns beste hodespilleren i forsvaret mot Sell som er Lyns beste?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 minutter siden skrev mbh:

Jeg har en mistanke om at akkurat dét er essensen av hva et fotball-forum dreier seg om. Det kan bli litt ensformig hvis alle bare sier oi, oi, oi - og deretter speider hvileløst etter noe støv de kan bøye seg i.

For all del, det er bare å fortsette. Jeg skrev det er underholdning! Men når vi snakker om ensformig, så er den evige praten om Hammy og tidspunkt på byttene ( som samtlige trenere vi har hatt tydeligvis sliter med) noen enkelte har hengt seg opp i. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fordi uansett når byttene kommer, så blir det feil om vi taper/ mister ledelsen. Man starter med de 11 beste. Bytter kommer fordi noen er slitene, skadet, eller fordi noen rett og slett ikke har dagen trodde hvert fall jeg. 

Klart det er synd med Hammy, jeg også skulle ønske han slo igjennom for fult. Men jeg tviler på at trener/klubb har en agenda mot han, selv om noen mener det. De plukker ut de beste 11 hver uke, og Hammy er dessverre ikke der. Han dro ut fra klubben tidlig, klarte ikke det, kom hjem igjen, men har ikke klart å spille seg inn i laget. Sånt skjer, hjelper ikke mase om det uke inn og uke ut. Mange andre blå gutter som får prøve seg og griper sjansen om dagen. Satser på det løsner for Hammy og at han får en bra sommer/høst!  

Lenke til innlegg
Del på andre sider


12 timer siden skrev gegras:

😊Litt mer tid for Næss til å sette opp den høyeste og sanns beste hodespilleren i forsvaret mot Sell som er Lyns beste?

Hvem som er best på Lyn vet jeg ikke. Er det Sell så burde uansett ikke Walstad som skal ta han. Det burde heller ikke Andresen som ble byttet ut for Øya (så ingen regnefeil fordi noen plutselig måtte ta Andresens mann).

Jeg vil nok holde Pedersen som vårt førstevalg uansett om Øya er på banen eller ikke. Kanskje fulgt av Christensen og Næss. At ingen av de tre tok «Lyns beste» og overlot han til Walstad kan da umulig skyldes at vi et par minutter før byttet ut Andresen, Olderheim og Spiten?

Og HVIS Walstads elendige/manglende markering skyldes byttet, når skal vi egentlig gjøre det byttet? Hvis byttet skjer etter 75 minutter, vil ikke risikoen være like stor om de får en corner rett etter byttet?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


54 minutter siden skrev odd:

Hvem som er best på Lyn vet jeg ikke. Er det Sell så burde uansett ikke Walstad som skal ta han. Det burde heller ikke Andresen som ble byttet ut for Øya (så ingen regnefeil fordi noen plutselig måtte ta Andresens mann).

Jeg vil nok holde Pedersen som vårt førstevalg uansett om Øya er på banen eller ikke. Kanskje fulgt av Christensen og Næss. At ingen av de tre tok «Lyns beste» og overlot han til Walstad kan da umulig skyldes at vi et par minutter før byttet ut Andresen, Olderheim og Spiten?

Og HVIS Walstads elendige/manglende markering skyldes byttet, når skal vi egentlig gjøre det byttet? Hvis byttet skjer etter 75 minutter, vil ikke risikoen være like stor om de får en corner rett etter byttet?

Det kan jo være at Walstad ikke bør spille i det hele tatt?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


19 minutter siden skrev @ringo:

Det kan jo være at Walstad ikke bør spille i det hele tatt?

Det er en diskusjon der vi kanskje er mer enige 🙂 Han overrasket meg positivt i fjor, men har skuffet i år. Kanskje er han for dårlig offensivt for å være kant i 3-5-2 på et topplag, men styrken defensivt kom til sin rett da vi var et bunnlag? Som stopper for et topplag har vi tenkt at de offensive ferdighetene kunne være like nyttige som på backen i fjor, men nå faller han gjennom defensivt?

Kanskje på tide å se Veum (eller Øya?) som stopper?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


ja om vi i det hele tatt bør spille med 3 stoppere vel og merke. 

Vi, i allefall her på forum, var vel ferdige med 3 backs linje???, og så har den blitt "snikinnført" igjen.

Synes nesten vi så bedre ut i 442 med diamant på midten enn vi har gjort i 3412. Selv om det var drøyt da begge backene stakk og vi sto igjen med to relativt trege stoppere og et midtbaneanker med begrenset aksjonsradius...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev @ringo:

ja om vi i det hele tatt bør spille med 3 stoppere vel og merke. 

Vi, i allefall her på forum, var vel ferdige med 3 backs linje???, og så har den blitt "snikinnført" igjen.

Synes nesten vi så bedre ut i 442 med diamant på midten enn vi har gjort i 3412. Selv om det var drøyt da begge backene stakk og vi sto igjen med to relativt trege stoppere og et midtbaneanker med begrenset aksjonsradius...

Enig, ville strøket «nesten» også. Uten at jeg greier å forklare det så synes jeg det er noe unaturlig over oss med tre stoppere og vingbacker. På meg virker backer, vinger og stoppere mye mer komfortable i 4-4-2.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På 20.5.2024 den 16.28 skrev @ringo:

Tabellen ser grei ut den, men vi har like fordømt sosa bort 6 poeng og tabellen med 6 poeng mer hadde vært enda morsommere.

 

 

4 poeng, men enig. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7 minutter siden skrev Torres:

4 poeng, men enig. 

Du tar ikke med Åsane? Tok jo ledelsen som favoritt

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

KAMPTRÅD: Stabæk-Lyn 16. mai
×
×
  • Opprett ny...