Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-Egersund 27 Mai 19:00


Anbefalte innlegg


Akkurat nå skrev Blaakækse:

Jeg vil ha en ordentlig pikk fra Øst-Europa inn. En som tar de gule kortene og er uslåelig i luften. Er jo pingler i forsvar pdd

Leste den setningen på nytt. Nuvel

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden skrev Blaakækse:

Jeg vil ha en ordentlig pikk fra Øst-Europa inn. En som tar de gule kortene og er uslåelig i luften. Er jo pingler i forsvar pdd

Nesten så man ønsker seg en Madis Vihmann tilbake... Vi er kanskje ikke der helt ennå håper jeg

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutes ago, Alltid said:

Savner virkelig en måltyv som Diabate på en dag som dette

Det synes jeg var en veldig rar analyse. Vi fikk 4 mål idag - jeg savner styrke og fart bakover.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Faenskapet startet når dommerklovnen godkjente første målet til E selv om linjemann markerte offside. Noen som har orket å se kampen, og kan utdype hva som skjedde?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Akkurat nå skrev Blanzinho:

Faenskapet startet når dommerklovnen godkjente første målet til E selv om linjemann markerte offside. Noen som har orket å se kampen, og kan utdype hva som skjedde?

Mann i offside, men som ikke påvirket spillet

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 135
Skrevet (endret)

Skrevet (endret)

Det første jeg gjorde da jeg kom hjem i dag var å klemme barna mine. Om dere ikke har barn håper jeg du har en hund, gullfisk, bestemor eller et eller annet å gi en klem. Gjør noe som gjør deg glad og at du glemmer det tullballet her for en stakket stund. Det fortjener du!

Endret av BelgiskBlaa
Glemte et "du".
Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden skrev BelgiskBlaa:

Det første jeg gjorde da jeg kom hjem i dag var å klemme barna mine. Om dere ikke har barn håper jeg har en hund, gullfisk, bestemor eller et eller annet å gi en klem. Gjør noe som gjør deg glad og at du glemmer det tullballet her for en stakket stund. Det fortjener du!

Bikkja er drittlei av å være stressball for hele familien ikveld

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev Øistein:

Kjenner jeg gruer meg til lørdagskampen. Sogndal har et 0-9 tap å revansjere fra 1998

Det var første gang jeg så Stabæk spille. Kampen ble vist på TV, og det var like etter jeg flyttet til Norge.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


57 minutter siden skrev BelgiskBlaa:

Det betyr at det må være lov å være jævla forbanna og kanskje si ting man ikke mener 100% det øyeblikket man ser den mest utrolige kollapsen klubben har klart på 30 år. Jeg er sur fordi jeg bryr meg. Trenger ingen belærende ord om lojalitet, eller takk som byr.

Helt greit det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det lov å si at akkurat nå er jeg litt flau av å heie på Stabæk etter at alle store nyhetssider i Norge pluss Fotmob har snakket om dette?

Men ALLTID UANSETT! 💙

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det var i alle fall veldig artig å se hva vi fikk til i første omgang. Bare så trist at det ikke holdt helt inn. Noen kalte dommeren for en klovn. Kanskje det føltes slik, men jeg tenkte motsatt. Det er lenge siden vi har hatt en dommer som fikk med seg nesten alle "feilene" til Egersund, og som ikke var redd for å gi gule kort. Hadde Sleveland(?) fått gult på den første nedsablingen, ville Egersund spilt med 10 mann i hele andre omgang.  Vi kan vinne kampen borte mot Sogndal. Vi kan det!
God tur til dere som reiser. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med å si det som det er? Bob får en gjeng med talentfulle spillere men får ikke en med erfaring på midtbanen! 

Det er rett å slett flaut, 3-3 mot Moss, tap 3-0 mot Ranheim, tap mot nyopprykka Egersund. Styret er jo helt bortreist i å hente inn en stall som duger i Obos!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette tror jeg er den mest absurde kampen jeg noensinne har sett. Den skal sees på nytt på TV i morgen. 
Såvidt jeg husker dæljet Egersund keeper lange baller kontinuerlig gjennom hele 1.omg, baller som stort sett ble stoppet/vunnet av blaa spillere. Det var ikke tilfelle i 2.omg. Sitter ikke med inntrykket av det var muskler og høyde som gjorde at vi slapp inn 5 mål, men skal som sagt se kampen på nytt. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


8 timer siden skrev Petter Westlye:

Dette tror jeg er den mest absurde kampen jeg noensinne har sett. Den skal sees på nytt på TV i morgen. 
Såvidt jeg husker dæljet Egersund keeper lange baller kontinuerlig gjennom hele 1.omg, baller som stort sett ble stoppet/vunnet av blaa spillere. Det var ikke tilfelle i 2.omg. Sitter ikke med inntrykket av det var muskler og høyde som gjorde at vi slapp inn 5 mål, men skal som sagt se kampen på nytt. 

Vi går jo knapt i en eneste duell i egen boks. Samma hvor mye muskler og høyde man har når man lar motspillerne stå der alene. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev Petter:

Vi går jo knapt i en eneste duell i egen boks. Samma hvor mye muskler og høyde man har når man lar motspillerne stå der alene. 

Enig, går ikke opp i motstander. Ser det ymtes om kampfiksing i kommentarene på Stabæks FB side😉

Lenke til innlegg
Del på andre sider


11 timer siden skrev FranckTheBank:

Sogndal til helgen blir garantert tap.

Fordi det blir for mye defensive spillere i startoppstillingen, sånn som mot Egersund?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes det har mer med dyktighet å gjøre enn muskler og høyde. Det Øya driver med på 4-5 er helt krise. Like så med Walstad på 2-2 mot Lyn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes 4-2 målet er et godt eksempel på hva som går galt. Innlegget som kommer er en høy lompe som "alle" ser hvor vil ende. Vår beste duellspiller, Pedersen, er i området. Likevel klarer han ikke en gang å forstyrre Egersund-spilleren.

Husker vi tilbake til tiden med Yaw og Hanche var litt av oppskriften vår å slippe til alt mulig av innlegg, fordi vi visste at stopperne var der for å stange unna. Nå virker det som om situasjonen er motsatt. Oppskriften på å slå Stabæk er to store spisser og pumping av innlegg fra alle mulige posisjoner. Hvordan unngår vi det?

Med dagens tropp ser det ut som vi må vekk fra planen om at stopperne header unna. Normalt skal stopperne dominere i egen boks når innleggene kommer fra bak i banen. Dessverre gjør vi ikke det. Da må vi kompensere med mer mobilitet på midtbanen, være raskere oppe i de som slår innleggene.

Ut med Roberts og/eller Christensen, inn med Wendt og/eller Hegardt. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Egersund 27 Mai 19:00
×
×
  • Opprett ny...