Gå til innhold

Anbefalte innlegg

2 minutter siden skrev odd:

Synes jo ikke Riise har gjort seg bort de siste kampene 🙂

Jeg holder en knapp på Nysveen da han har en måte å gå av en spiller som Riise ikke har. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time siden skrev FranckTheBank:

Riise, Nysveen og Veum. Nysveen må gripe sjansen nå som de andre er skadet. 

Bak Jenssen Riise og Valcin Nysveen har vi dessuten enda en som ser veldig talentfull ut ved navn Birch-Aune. 2008-modell, tror jeg. Før sesongen trodde de fleste av oss at vi var aller tynnest besatt på høyrebacken. Det viser viktigheten av å se ordentlig nøye på hva vi har i eget akademi før vi trekker forhastede konklusjoner om våre mangler.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time siden skrev odd:

Synes jo ikke Riise har gjort seg bort de siste kampene 🙂

Jo, det har han. Veldig spesielt at Nysveen ikke har fått muligheten før. Han har imponert på trening og 2. laget i hele år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 16.6.2024 den 20.11 skrev Nøfyse:

Å sette Nysveen, Riise og Ekorness opp mot hverandre er ikke så interessant, syns jeg. Det som er interessant er å sette disse tre opp mot kvaliteten på de spillerne som vi typisk henter inn utenifra. I det perspektivet syns jeg alle tre kommer veldig godt ut av det. De vi henter utenifra er stort sett for dårlige, de fra akademiet som gis muligheter er stort sett mer enn gode nok. Da blir det mindre interessant hvem av dem som eventuelt er litt bedre enn de andre.

For håpet må være at vi får gleden av å bruke alle sammen i flere år fremover og at én egenprodusert spiller ikke får spilletid på bekostning av en annen, men at langt flere av dem gis rikelig med spilletid i stedet for at vi skal fortsette med å hente inn alt for mange, litt for dårlige spillere utenifra.

Dette.

Pluss at én ting er hvor gode de er i dag. En annen ting er hvor gode de kan bli av å få spille, versus mindre god utvikling hvis de blir stuet bort. (Liten sjanse for det sistnevnte per i dag)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

12 minutter siden skrev rykkinn:

Ut i pausen idag. Skade eller taktisk? 

Han slet veldig med Hajdari på kanten til Levanger. Vil tippe det var taktisk. 

Øya ble byttet ut taktisk mot Sogndal og nå har han vært knallsterk de siste to kampene. Har troen på at Nysveen skal komme tilbake enda sterkere, er veldig god når han først spiller bra

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 minutter siden skrev Elliott Ottesen:

Øya ble byttet ut taktisk mot Sogndal og nå har han vært knallsterk de siste to kampene. Har troen på at Nysveen skal komme tilbake enda sterkere, er veldig god når han først spiller bra

Ekorness ble byttet taktisk mot Sogndal og har vel ikke spilt siden. 

Øya kom inn til pause mot Sogndal og gjorde en god figur og har spilt alt siden. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra det vi har sett så langt burde Nysveen ta dette med knusende ro. Skulle ikke forundre meg om speidere som har sett på Spiten og Olderheim har satt et merke bak Nysveen også, med anbefaling om å begynne å se på muligheter før han får mer oppmerksomhet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 minutter siden skrev M-A-N:

Ekorness ble byttet taktisk mot Sogndal og har vel ikke spilt siden. 

Øya kom inn til pause mot Sogndal og gjorde en god figur og har spilt alt siden. 

Godt poeng, husket feil. Håper vi får se Nysveen mer enn vi har sett Ekorness siden Sogndal isåfall

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nysveen kommer til å bli kjempegod. Men etter å ha sett hvor avkledd han ble i dag skjønner jeg at vi snuser på han fyren fra Sogndal. Kan være greit at vi ikke er avhengig av at hver eneste 16-åring skal ha lynrask utvikling og levere feilfritt fra start. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

30 minutter siden skrev Elliott Ottesen:

Men, Levanger lå med to mann borte på siden hans, og slo mot disse hele tiden. Hvorfor fikk han ikke mere hjelp.....?? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

41 minutter siden skrev Andreas:

Nysveen kommer til å bli kjempegod. Men etter å ha sett hvor avkledd han ble i dag skjønner jeg at vi snuser på han fyren fra Sogndal. Kan være greit at vi ikke er avhengig av at hver eneste 16-åring skal ha lynrask utvikling og levere feilfritt fra start. 

Jeg skjønner det ikke. For det første så tåler vi fint om Nysveen har en mindre god kamp her og der. Vi må huske på at han er ikke bare ung, han er også en ving som relativt nylig har begynt å spille back. For det andre så har vi flere backtalenter enn ham blant akademispillerene. Trym Linberg, for eksempel, som presterer veldig jevnt og godt som både høyre- og venstreback for andrelaget og med sine 18 år er i en fin alder for å få noen A-kamper og testes skikkelig med tanke på videre satsing. For det tredje så er det ingenting i veien for å bruke Næss på høyrebacken: Næss - Øya - Skjelvik - Walstad i en firer bak, for eksempel. For det fjerde er de defensive problemene våre først og fremst strukturelle. Jeg er veldig lite tilhenger av at vi liksom skal kjøpe oss vekk fra trenerens taktiske svakheter, særlig i en posisjon hvor vi har har både to, tre og fire egenproduserte talenter på gang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Vanskelig å si om han holder Obos-nivå pr nå, det er mye som er rufsete. Men at potensialet i den gutten er høyt.. Wow! Jeg skrev for to måneder siden at han må havne på blokken hos de som finsikter Spiten og Olderheim. Ser ikke bort fra at han kan være den første som forsvinner, rett og slett fordi det er vanskeligere å si nei til 10-15 millioner for han enn for de andre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk teknikk og frekk ballbehandling til tider. Når vi neste år har 3 veldig gode høyrebacker kan det hende det er greit å la han prøve seg på vingen noen matcher for å gi nok spilletid til alle 3

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Joachim Nysveen
  • Opprett ny...