Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gudmundsson ferdig i Örgryte

Tidligere TIL-spiss Tryggvi Gudmundsson står uten klubb etter at han har blitt sparket av styret i Örgryte. TIL har tidligere i vinter vist interesse for Gudmundsson, men han skal ikke være aktuell lenger

Av Eivind Aarre, 11.01.2005 kl. 12:48

- Personlig synes jeg dette er veldig synd. Tryggvi Gudmundsson er en flott person. Vi i spillerrådet har sagt fra til styret om at vi vil ha ham med videre i troppen. Men samtidig må vi jo akseptere styrets avgjørelse, sier Örgrytes kaptein Dick Last.

TIL-trener Otto Ulseth har tidligere i vinter sagt at Tryggvi Gudmundsson er en av spillerne TIL vurderer på venstrekanten.

Men da Ulseth sa det, hadde verken Janne Hietanen og Daniel Torres blitt hentet inn. Nå er TIL godt forspent med venstrefot-spillere, og vil trolig ikke gjøre noe mer i forhold til Gudmundsson.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 155
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Innbiller meg vel at Tryggvi ikke er helt klar for å spille i 1 div. Skulle han derimot brenne av lyst til det, så er han jo mer enn velkommen.

22288[/snapback]

Han vasser vel ikke i tilbud for tiden ville jeg tro.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med den hurtigheten, de smell-fine taklingene og det kontrollerte temperementet tror jeg han muligens er et kupp - ja jøss

noen som husker når han ble byttet ut mot Enga på Ullevål ?

22291[/snapback]

Takke meg til en som blir hissig når han blir bytta ut (selv om det han gjorde var idiotisk) enn en som dasser av banen og furter. Tryggvi hadde (har?) en sinnsyk fighter-vilje, og kan avslutte, det er bra i min bok.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sier ja takk til Tryggvi. Han er en goalgetter, men jeg skulle helst hatt en spiss med ferdigheter i lufta også. Jeg liker spillere med temperament. Andi Mayer, Kaasa, Fjøra, Flem, Inge, Jeppe, Tobbe, Martin, Frode Olsen. Tryggvi er i godt selskap...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gamle nyheter...

artikkelen under er ca. fra 14 desember

tryggvi er ferdig i örgryte.

han vil ikke bli i sverige, men han vet ikke heller hvor han skal spille neste sesong. han vet bare at noen klubber i norge er interessert i ham.

han mislikte den tidligere finske örgryte treneren, og han fikk for lite spilletid etter sin mening. han var misfornøyd med dette og han ga klar beskjed til klubbledelsen at han ikke trives i klubben og med treneren.

imidlertid har örgryte en ny trener, men klubbledelsen har ingen lyst til å ha tryggvi videre med i klubben fordi han kranglet og maset så mye.

kilde: http://www.fotbolti.net/fullStory.php?id=20993

ikke akkurat DEN spilleren jeg ønsker meg tilbake til stabæk, men kanskje en ganske billig alternative som ha et viss målinstinkt /er målfarlig nok for 1 div?

Endret av pauligirl
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Enig, dersom han er skadefri er han helt klart en toppscorerkandidat i 1. div. Men det spørs hvor motivert han er og om klubben ønsker ham tilbake. I dagens situasjon synes jeg han ville vært en solid forsterkning.

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liker tanken jeg også. Kan hende han kan hjelpe Veigar til å finne storformen også. Men har på følelsen at ihvertfall en spiss forsvinner når en ny ankommer. Tror Finstad er nærmes exit da, for det er vel ikke så aktuelt med 5spisser når man har begrenset økonomi?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, det er meget skjelden jeg utaler meg i slike ordlag på dette forumet, men ....Tygvi er etter min mening overhode ikke ønskelig å få tilbake til klubben. Makan til tulling!

Trygvi sa alltid de tingene man ikke skal si, trygvi er ikke et savn for spillergruppa.

Nei ærlig talt la heller Flem og Belsvik få et par nye fotballsko før sesongstart!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, det er meget skjelden jeg utaler meg i slike ordlag på dette forumet, men ....Tygvi er etter min mening overhode ikke ønskelig å få tilbake til klubben. Makan til tulling!

Trygvi sa alltid de tingene man ikke skal si, trygvi er ikke et savn for spillergruppa.

Nei ærlig talt la heller Flem og Belsvik få et par nye fotballsko før sesongstart!

22316[/snapback]

Fullstendig uenig. Finstad er ikke i nærheten av de spiss-ferdigheten som Tryggvi besetter. Bare fordi han er 'local lad' må han ikke være på laget. Heller en som er litt på kanten utenfor banen men leverer varene enn en 'moralsk korrekt' (Ikke glem at Finsi også har vært ute og kjørt i perioder) spiller som ikke leverer på banen.

Edit: Nå trodde jeg du skrev Finstad istede for Flem, men uansett, jeg står ved poenget mitt.

Endret av AndersBD
Lenke til innlegg
Del på andre sider

spissferdighetene alene holder ikke! hvis tryggvi skaper problemer mellom spillerne og trenerne, blant spillerne, og krangler virkelig så mye ødelegger han mer enn han hjelper - selv om han scorer nydelige mål.

og vel, en sint og sur tryggvi som bare spiller for stabæk fordi ingen annen klubb ønsket han er absolutt ikke noe glede. jeg for min del kan ikke tenke meg at han er lysten til å spille i 1 div.

og tryggvi som trener? hahaha...det betyr krig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

spissferdighetene alene holder ikke! hvis tryggvi skaper problemer mellom spillerne og trenerne, blant spillerne, og krangler virkelig så mye ødelegger han mer enn han hjelper - selv om han scorer nydelige mål.

og vel, en sint og sur tryggvi som bare spiller for stabæk fordi ingen annen klubb ønsket han er absolutt ikke noe glede. jeg for min del kan ikke tenke meg at han er lysten til å spille i 1 div.

22330[/snapback]

Dette ble veldig omstendlig. Det er godt mulig Tryggvi vil tilbake til Stabæk, selv om vi for tiden befinner oss i 1 div. Og jeg tviler Tryggvi virkelig var så vrang at han nærmest snudde hele klubben på hodet, som du hinter til. Vi må ha stor nok takhøyde i klubben til at vi kan ha eksentriske/kontroversielle/hva du nå vil kalle det spillere i klubben.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kall det som du vil, men jeg husker bare tryggvis uttaleser da chippen og marel forsvant og han ønsket seg til større klubber og til utlandet. og så husker jeg at han har vært ganske vill noen kamper (ikke bare på banen, men også ved siden av banen). og jeg husker hva en svensk venn + örgryte supporter fortalte meg om tryggvi.

det er ikke sånn at jeg ikke vil ha han tilbake, men jeg tenker ikke bare på det sportslige når det gjelder tryggvi. kanskje er jeg litt for redd men jeg vil ikke at 1 spiller ødelegger lagfølelsen av hele laget. kan ikke forklare det bedre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du forklarer mer enn godt nok og jeg er 100% enig. orker ikke at den fine spillergruppen vi har naa skal odelegges av et stk. stort, forsmaadd ego fra island...vil IKKE gamble paa at Tryggvi er svaret paa vaare problemer. men tror ikke han er aktuell heller. husk at JJ skal ha et ord med i laget fra naa av. Haaper vi finner noe i USA. Enga beholdt iversen og sier naa at deres jakt paa angrepsspillere er slutt. Da var vi tre klubber igjen som kan sloss om evnt. talenter fra USA.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Interessant å se at noen alt har glemt hvor viktig Tryggvi var for klubben (selv om jeg antar at det er lite sannsynlig at han vil tilbake)

Hans vilje til å få den jævla ballen inn i mål, kostet han to vonde brudd i foten i Stabæk-tida. Men det er en slik vilje som må til hvis et lag skal videre.

Helt etter boka var det han som scora på overtid og reddet plassen til Ørgryte, er det rart medspillerne ba om å få beholde han.

Noen som savnet Tryggvis fandenivoldske innstilling i skjebnekampen mot Molde?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hans vilje til å få den jævla ballen inn i mål, kostet han to vonde brudd i foten i Stabæk-tida. Men det er en slik vilje som må til hvis et lag skal videre.

Noen som savnet Tryggvis fandenivoldske innstilling i skjebnekampen mot Molde?

22348[/snapback]

AMEN!

Jeg lengter etter å få brukt 'Tryggvi' drakta mi igjen også...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du forklarer mer enn godt nok og jeg er 100% enig. orker ikke at den fine spillergruppen vi har naa skal odelegges av et stk. stort, forsmaadd ego fra island...vil IKKE gamble paa at Tryggvi er svaret paa vaare problemer. men tror ikke han er aktuell heller. husk at JJ skal ha et ord med i laget fra naa av. Haaper vi finner noe i USA. Enga beholdt iversen og sier naa at deres jakt paa angrepsspillere er slutt. Da var vi tre klubber igjen som kan sloss om evnt. talenter fra USA.

22347[/snapback]

"Den fine spillergruppen vi har naa" rykka rett ned. Ikke glem det. Personlig driter jeg i om miljøet blant spillerne er godt eller dårlig, bare vi vinner fotballkamper. Tida er ikke inne for kosing. Det skal kriges. Jeg er blant dem som har savnet fandenivoldskhet, krigervilje og aggresivitet foran begge mål i fjor. Så jeg går for Tryggvi med mindre noen kommer opp med noe bedre. Jeg ser imidlertid et argument mot ham: Lønnskravet. Han har et litt for godt selvbilde...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil tippe tryggvi foretrekker lønn fra stabæk istedet for ikke noe... Jeg støtter alle de som mener at tryggvi kan være rett mann hvis ikke noen andre drar et bedre troll ut av esken (ordtak?)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Den fine spillergruppen vi har naa" rykka rett ned. Ikke glem det. Personlig driter jeg i om miljøet blant spillerne er godt eller dårlig, bare vi vinner fotballkamper. Tida er ikke inne for kosing. Det skal kriges. Jeg er blant dem som har savnet fandenivoldskhet, krigervilje og aggresivitet foran begge mål i fjor. Så jeg går for Tryggvi med mindre noen kommer opp med noe bedre. Jeg ser imidlertid et argument mot ham: Lønnskravet. Han har et litt for godt selvbilde...

22366[/snapback]

du kan ikke vinne med spillere som har det dårlig.

og å krige betyr (for meg) ikke å spille bra, men å spille med innsats og som et riktig lag, og det betyr ALLE MÅ KJEMPE SAMMEN.

det dårligste som kan skje nå er at vi får flere nye spillere som forviser våre gamle gutter til benken og dermed ødelegger i en viss vise lagfølelsen som ble byggt opp de siste sesongene.

det er nemlig akkurat det som har skjedd med st.pauli, og så rykket vi ned ikke bare en gang!

derfor er jeg redd for at for mye forandringer (rykke ned til 1 div og ny trenerer er en stor nok forandring...) fører til at vi har det enda dårligere.

og jeg har ikke glemt at tryggvi er en som kan score på de siste sekundene! men hvis han bare scorer de siste sekundene, mens han ellers stiller opp på treningen med dårlig humor, krangler med hvem som helst, har for høye lønnkrav, da tror jeg, vi trenger han ikke tilbake.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Tryggvi Revival?
  • Opprett ny...