Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-Moss 27.07.24

Del

Anbefalte innlegg

Vinner vi denne og hengekampen mot Ulf på onsdag er vi maks ett poeng fra direkte opprykk. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det så veldig lovende ut på 0-3 mot Moss. Da var det ikke noe spørsmål om direkte opprykk. Føler sesongen snudde der, la oss håpe vi kan snu sesongen igjen mot nøyaktig Moss. 

De 2 neste må vi bare vinne! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var Moss som fant ut hvilken effekt litt mere fysisk spill har mot oss. Jeg håper på seier og ingen nye skader.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

11 timer siden skrev Andreas:

Er Diabate klar eller er han ute i ett «par uker til» som de har sagt i snart ett halvt år nå? 

Jeg anser han som ikke klar. Vært snart klar i halvannen mnd :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I 11v11 delen i dag så det for meg ut som at vi drillet en 4-3-3. Noen andre som var der, og kan bekrefte?

De uten vester var:

Rossbach

Hoven-Øya-Næss-Skjelvik

Roberts-Christensen-Kay

Hammy-Olderheim-Spiten

Trente spesifikt på possession og balltempo etter vunnet andreball, så her forbereder man seg på tette dueller og det å komme raskt ut av dem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

7 minutter siden skrev Kongen23:

I 11v11 delen i dag så det for meg ut som at vi drillet en 4-3-3. Noen andre som var der, og kan bekrefte?

De uten vester var:

Rossbach

Hoven-Øya-Næss-Skjelvik

Roberts-Christensen-Kay

Hammy-Olderheim-Spiten

Trente spesifikt på possession og balltempo etter vunnet andreball, så her forbereder man seg på tette dueller og det å komme raskt ut av dem.

Spennende at Hammy får litt tillit. Lenge siden han har startet 2 seriekamper på rad. Håper han tar vare på muligheten!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

47 minutter siden skrev Kongen23:

De uten vester var:

Rossbach

Hoven-Øya-Næss-Skjelvik

Roberts-Christensen-Kay

Hammy-Olderheim-Spiten

Olderheim som spiss? Høres mer ut som vi går tilbake til 4-1-2-1-2 som vi spilte tidlig i sesongen?

Rossbach
Hoven-Øya-Næss-Skjelvik
          Christensen
      Roberts          Kay
              Olderheim
   Spiten            Hammy       

Spiten og hammy gjerne litt bredere spisser enn normalt        

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 timer siden skrev Kongen23:

De uten vester var:

Rossbach

Hoven-Øya-Næss-Skjelvik

Roberts-Christensen-Kay

Hammy-Olderheim-Spiten

Ingen Vinge? Fortsatt snitthøyde på 1,70 framme der😊

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vinge hadde på vest. Ingen Diabate å se, hvis det var det du tenkte på med snitthøyden.

Veum løper fort i joggesko på tartandekket sammen med Ellegaard som virkelig ikke ser ut til å være i form.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det er synd at man ikke finner plass til Vinge på kanten, men kan skjønne prioriteringene. Spiten er vår målfarligste spiller, og Hammy tilbyr noe litt annet med potensielle boksåpner-pasninger. 

Vinge styrker alternativene på benk hvertfall! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 timer siden skrev Andreas:

Synes det er synd at man ikke finner plass til Vinge på kanten, men kan skjønne prioriteringene. Spiten er vår målfarligste spiller, og Hammy tilbyr noe litt annet med potensielle boksåpner-pasninger. 

Vinge styrker alternativene på benk hvertfall! 

Lett å tenke på budet fra Sarp nå som var over OBOS takst. Vinge har stagnert under Bradley Iår

Lenke til innlegg
Del på andre sider

39 minutter siden skrev 1369:

Vi kan ikke selge spillere som har vært i klubben i under 12 måneder pga noen dårlige kamper. Det ville vært elendig, elendig, elendig. Aldri mer 10 inn og 10 ut i et vindu, sier nå jeg

Ser ut som Vinge trenger skifte, kanskje skuffet over å ikke få sjansen i ES igjen da budet kom. Særlig om benken venter nå

Lenke til innlegg
Del på andre sider

10 timer siden skrev 1369:

Vi kan ikke selge spillere som har vært i klubben i under 12 måneder pga noen dårlige kamper. Det ville vært elendig, elendig, elendig. Aldri mer 10 inn og 10 ut i et vindu, sier nå jeg

Er en kjempestyrke å ha spillere både på banen og benken som faktisk kan utgjøre en forskjell. For et luksusproblem - velge mellom Diabate, Spiten, Vinge, Hammy, Wendt og Ellegaard. Så må de som ikke får starte for øyeblikket gjøre det som må til, dvs imponere på trening og i de sjansene de får. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vinge er jo enormt nærme 11eren. Han har startet mye de siste kampene i tillegg til at hverken Kay eller Geelmuyden skal føle seg som noe sikrere startere enn han. Så håper ikke han føler på noe sånt. 

Han har jo blitt bedre utover sesongen, og er klart mye bedre på kant enn inni midten. Synes det er helt riktig vurdering av oss som klubb at vi trenger mer enn bare en sterk 11er. Vi må ha 4-5 rundt som pusher og kjemper for å starte mtp skader, suspensjoner og bytter. Det er jo sikkert også en sjanse for at noen prøver seg på Spiten i overgangsvinduet og da har vi erstatteren klar og innkjørt allerede. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

10 timer siden skrev arni:

Ser ut som Vinge trenger skifte, kanskje skuffet over å ikke få sjansen i ES igjen da budet kom. Særlig om benken venter nå

Hvis Vinge trenger skifte etter én kamp på benken tror jeg ikke han har noen fotballkarriere foran seg...

Da det gikk mot 4 bak i forrige kamp følte jeg meg sikker på at Bob ville ha mer offensive vinger, men vi fikk spisspar i stedet. Skal ikke se bort fra at vi ender med en litt renere kantrolle så snart vi har en skadefri 9'er. Da er Vinge tilbake i favorittrollen og kommer til å blomstre igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

11 timer siden skrev arni:

Han er klar over at vi spiller 3 kamper på en uke. Han starter garantert en av dem. Normann Hansen hadde det litt tøft i Obos han også, men så var han matchvinner mot Ranheim og hadde vel også assist til Gift mot Sandnes Ulf kampen etter. Er helt sikker på at Vinge kommer til å bli viktig og være med på avgjøre kamper denne høsten. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På treninga idag virket det som Bradley prøvde å tenne/få igang Vinge igjen. Følsom gutt, men har jo flyttet tilbake til foreldrene på Bøler vel

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stikka har fokus på Hammy og lite spilletid idag og trener Bradley:

Om Stabæk skal nærme seg toppen av tabellen, mener hovedtrener Bradley det ikke holder å bare slå Moss. 

– Vi må gå på en lang rekke med sterke resultater, sier amerikaneren. 

Så gjenstår det å se om det blir flere minutter på Geelmuyden, og om Stabæk rykker opp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toppkamp i dag! Vinner vi ikke denne fortjener vi dessverre å være middelhavsfarer i år med ett ørlite håp om å komme oss til eliteserien gjennom kvaliken. Jeg er ikke overhodet i tvil om at vi er gode nok til å slå Moss, eller alle lagene i OBOS. Men vi har en lei tendens med å rote bort 3 poengere ved å enten sløse i angrep eller gi bort enkle mål. Sist trengte jo Moss bare å bombardere boksen vår og takle hardt over hele banen.
Håper vi har lært og er godt organiserte i boks hvor keeper også har sitt ansvar i å ta lompeinnlegg. I tillegg må vi være jævlig på over hele banen så ikke Moss rekker å komme oppi alle dueller fordi vi gir upresise pasninger eller tar dårlige mottak. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mål imot fra sønnen til en tidligere lagkamerat av Tobbe Linderoth i Everton i 2001. Nå må vi få opp tempoet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Moss 27.07.24
  • Opprett ny...