Gå til innhold

Kamptråd: Sandnes Ulf - Stabæk - Mandag 19.08 - 19:00


 Del

Anbefalte innlegg


Det er jo ikke til å komme utenom at dette var en ræva match. Ja, vi vinner. Men, uten å overbevise mot ligaens desidert svakeste lag. Vi er absolutt påkoblet opprykkstoget. Vi kan til og med ta overtaket ved å vinne på nytt i Rogaland om 14 dager. Men da må vi faktisk spille bedre fotball enn det vi gjorde i dag...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


20 minutter siden skrev odd:

Underveis lugget det, og vi kom til og med under. Men var det egentlig en dårlig kamp?

Jeg mener vel så. Vi får en del store sjanser, som vi burde skåret på. Men sjansene oppstår først og fremst fordi Ulf forærer oss dem, ikke fordi vi skaper dem selv. Mot et bedre lag hadde vi ikke fått disse. Vi blir store deler av kampen ekstremt stillestående, noe som ligner veldig på det vi i lange tider har slitt med. Legg til surret bakover som du nevner, så kunne vi vel så gjerne tapt i går som vunnet. Og mot er bedre lag, hadde vi tapt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kommer litt an på hva man sammenligner med. Men det er vel den bortekampen i år vi har hatt best kontroll på kampen og skapt flest sjanser. Ganske soleklart egentlig.

De scorer først etter at vi har brent en haug med sjanser. Og de har vel egentlig bare 2-3 sjanser gjennom kampen? Ikke ofte vi har sluppet til så lite. Så ut som vi kanskje prøvde å være litt mer balanserte enn vi ha t vært på bortebane tidligere i år.

Men satt jeg og ble imponert over laget mens jeg så kampen? Nei. 

Og veldig dårlig at vi ikke klarer å utnytte sjansene bedre. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På 20.8.2024 den 10.39 skrev @ringo:

Utfordringen i går var at vi i allefall i starten av kampen ikke spilte som et lag på siste 3. del. Det var egotripp på egotripp fra særlig Vinge og Olderheim som etter min mening er hovedgrunnen til at vi ikke er opp i målprotokollen i 1. periode. Det pluss en habil Mbaye i målet deres. Så ligger det litt i fotballens mekanismer at jo lenger det går uten at vi omsetter det spillemessige overtaket i mål, desto større er sannsynligheten for at vi får en i sekken. Det tok litt lenger enn jeg trodde. Jeg tenkte det skulle komme i den korte perioden de kontrollerte kampen i 1. omgang. Heldigvis så repsonderer umiddelbart når de får den scoringen sin, og ikke bare en, men 3 ganger på rappen. Det viser styrke, det har skjedd noe etter Lyn kampen. Synes vi spiller med mer selvtilitt - men vi møter også et bunnlag.

Når det er sagt så er ikke konkurransesituasjonen vår håpløs om 2. plassen - Moss og Bryne er ikke lagene vi ville trodd vi skulle sloss med før sesongen. Det var KIL og AaFK som burde vært der oppe - men de surrer begge to mer enn hva vi har gjort så langt.

DEt blir dog spennende å se hvor langt opp på tabellen Rekdal klarer å spille AaFK. Klarer de kvalikken, kan de bli livsfarlige. Så da får vi håpe vi har sikret en av de 2 fremste. :)  

Vi tar 2 plass og Reka får 6 plass men kommer seg gjennom og rykker opp. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


35 minutter siden skrev Nr14:

Reka får 6 plass

De er 12 poeng bak som skal hentes på 11 kamper og skal passere en haug med lag. Det er svært lite sannsynlig at de skal klare det. Tror de må vinne 8-9 av de siste 11, og dette er et lag som tapte 2-0 mot Åsane sist...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Sandnes Ulf - Stabæk - Mandag 19.08 - 19:00
×
×
  • Opprett ny...