Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - IK Start - lørdag 21. september - runde 23


Anbefalte innlegg


Nysveen, Kostadinov, Pedersen og Skjelvik var skadet i forrige kamp. Er noen av disse tilbake nå?

Om Nysveen er frisk og starter så trenger han bedre hjelp forran seg enn Vinge i forhold til det defensive.

Hvordan er det med fart på topp hos start? Synes Øya virker treg og har foreløbig for lite rutine for å kompensere for det. Og hva med Pedersen? Ikke det at han er så god, men han har innsett sin rolle og forsøker ikke på mer enn det han vet han kan. Akkurat nå tror jeg han kunne hjulpet litt i forhold til det vi sliter med, men er vel skadet

Også er jeg fortsatt overbevist om at Næss hadde hevet seg om han slapp å være kaptein.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Start har ett veldig kynisk gir som funket bra for dem sist mot oss. Vi kommer til å slite om de går opp i ledelsen. Håper Bob har innarbeidet noen mottrekk mot kynismen vi stadig vekk møter nå. Øya er jo ganske enorm og lagde masse problemer for Raufoss når han var i feltet der. Kan være en bra mann å sette på topp hvis vi er desperate på slutten. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev rykkinn:

Dette kan fort bli en tøff kamp dette.

Det kan det, og det forteller bare noe om oss. Alle kamper er potensielt tøffe for oss nå fordi vi ikke ser ut. Nå møter vi et Start-lag som er helt elendige på bortebane. 6 poeng har de klart å skrape sammen totalt denne sesongen! Dette skal være enkelt og er også på papiret den letteste kampen vi har igjen. Fortsetter vi der vi slapp sist må begeret til Bradley snart være fullt det også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Rart personlig å føle på usikkerhet når kampen går mot bunnlaget i OBOS og på Nadderud.

Oddsen 1,60 for hjemme og 4,10 for Start. Raufoss ga vel omtrent samme

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis Kasper er tilbake ... og Skjelvik(?), og jeg ikke har rotet i noen skader jeg burde ha visst om. Så kommer følgende drøm for morgendagen.

- At stopperne i morgen drilles til klassisk stopper-rolle: å vokte egen boks, bli igjen på overganger. Ikke noe tull hvor de tar over andre roller, hvor vi har sett for ofte at andre ikke klarer å ta over for dem, og rommene blir altfor store.

Flytte Næss fram på toeren foran forsvaret, sammen med Matic. Og la Matic ha en dypere rolle fra start av de to så vi har en som sparker fra foran stopperne (det er vel ikke hans rolle, men han viser muskler). Ekorness er rett og slett alt jeg har sett fra rek og det jeg har fått sett ham på førstelaget. Han er uredd, god på taklinger, tar duellene og opptrer for meg som en stabil back og en som jeg har stor tro på, men også en jeg opplever mer som en klassisk defensiv back, det er ikke han som ligger på topp med spissen hele tiden.

Dvs.
Ekorness - Pedersen - Øya - Skjelvik
Matic - Næss

Framover på banen så er Olderheim selvskreven. Spiten skadefri er også det, men jeg hadde gjerne sett Vinge på venstresiden på treern om han starter. Det er der han i mine øyne har prestert best, men det kan være alder og minner som ikke stemmer hundre prosent med realiteten. Jeg har uansett flest gode minner av ham på venstre side. Hammy ER god på en god dag til å tre igjennom og bidra fra midten av treern, så det er et alternativt inn der når et bytte må gjøres for slitne ben. Det straffer seg heller ikke like hardt om han ikke er "på" defensivt. Den jobben Magnus Dahlby la ned sist beviste at han i mine øyner blør for sin nye klubb, i større grad enn hva jeg har sett på en stund her, og burde nok starte. Med Skjelvik på venstre back og hans fart, så er det gull å utjevne med Dahlbys fart og arbeidskapasitet framover på høyresiden. Siden Spiten har slitt med skade/slitasje, ser jeg for meg denne treeren fra start:

Dahlby - Olderheim - Vinge

Diabaté

På topp er det ikke mye å velge i, så der er Diabaté selvskreven.

Jeg beklager å ha plassert Andresen på benk i denne kampen, men jeg tror han kan være gull på et innhopp på en av sidene på treern underveis i kampen når slitne ben må byttes. Og hadde nok plassert Walstad på en lignende rolle underveis.

Skulle dette bli startelleveren skal jeg skeie ut med en øl, samme hva resultatet blir ...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


26 minutter siden skrev JonasM:

Hvis Kasper er tilbake ... og Skjelvik(?), og jeg ikke har rotet i noen skader jeg burde ha visst om. Så kommer følgende drøm for morgendagen.

- At stopperne i morgen drilles til klassisk stopper-rolle: å vokte egen boks, bli igjen på overganger. Ikke noe tull hvor de tar over andre roller, hvor vi har sett for ofte at andre ikke klarer å ta over for dem, og rommene blir altfor store.

Flytte Næss fram på toeren foran forsvaret, sammen med Matic. Og la Matic ha en dypere rolle fra start av de to så vi har en som sparker fra foran stopperne (det er vel ikke hans rolle, men han viser muskler). Ekorness er rett og slett alt jeg har sett fra rek og det jeg har fått sett ham på førstelaget. Han er uredd, god på taklinger, tar duellene og opptrer for meg som en stabil back og en som jeg har stor tro på, men også en jeg opplever mer som en klassisk defensiv back, det er ikke han som ligger på topp med spissen hele tiden.

Dvs.
Ekorness - Pedersen - Øya - Skjelvik
Matic - Næss

Framover på banen så er Olderheim selvskreven. Spiten skadefri er også det, men jeg hadde gjerne sett Vinge på venstresiden på treern om han starter. Det er der han i mine øyne har prestert best, men det kan være alder og minner som ikke stemmer hundre prosent med realiteten. Jeg har uansett flest gode minner av ham på venstre side. Hammy ER god på en god dag til å tre igjennom og bidra fra midten av treern, så det er et alternativt inn der når et bytte må gjøres for slitne ben. Det straffer seg heller ikke like hardt om han ikke er "på" defensivt. Den jobben Magnus Dahlby la ned sist beviste at han i mine øyner blør for sin nye klubb, i større grad enn hva jeg har sett på en stund her, og burde nok starte. Med Skjelvik på venstre back og hans fart, så er det gull å utjevne med Dahlbys fart og arbeidskapasitet framover på høyresiden. Siden Spiten har slitt med skade/slitasje, ser jeg for meg denne treeren fra start:

Dahlby - Olderheim - Vinge

Diabaté

På topp er det ikke mye å velge i, så der er Diabaté selvskreven.

Jeg beklager å ha plassert Andresen på benk i denne kampen, men jeg tror han kan være gull på et innhopp på en av sidene på treern underveis i kampen når slitne ben må byttes. Og hadde nok plassert Walstad på en lignende rolle underveis.

Skulle dette bli startelleveren skal jeg skeie ut med en øl, samme hva resultatet blir ...

Alltid lese Miøens sak😉på klubbsida, men vi trenger drømmer nå👍

Kasper Pedersen: Venter på svar som vil avgjøre når han er tilbake på feltet.

Jørgen Skjelvik: Fikk en kjenning før Raufoss-kampen og manglet da. Trent alternativt på feltet mot slutten av uken. Usikker returdato.

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev arni:

Alltid lese Miøens sak😉på klubbsida, men vi trenger drømmer nå👍

Kasper Pedersen: Venter på svar som vil avgjøre når han er tilbake på feltet.

Jørgen Skjelvik: Fikk en kjenning før Raufoss-kampen og manglet da. Trent alternativt på feltet mot slutten av uken. Usikker returdato.

 

Går litt fort i svingene her. Takker, Arni! Masse tanker på farta. Har liten tro i morgen, dessverre, men hjertet drømmer om seier.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev arni:

Kasper Pedersen: Venter på svar som vil avgjøre når han er tilbake på feltet.

 

 

😅Og det var jo en klar og tydelig oppdatering fra klubben/Miøen

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Drømmer om Ekorness fra start i midtforsvaret. Er vår beste spiller forsvarsteknisk, spesielt med Pedersen ute. Kan snakke om fysikk og rutine, men der har ingen av "the usual suspects" stått fram særlig i år uansett (ser særlig på deg Nicolai Næss).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev kuk:

😅Og det var jo en klar og tydelig oppdatering fra klubben/Miøen

Du må lese hver uke for å henge med 😉 de fortalte forrige uke at han hadde tatt noen MR-bilder for å forsikre seg om at det var trygt å «slippe han løs». 

Det er nok de de venter på svar fra, ikke Miøen som venter på svar fra klubben😅

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev JonasM:

Går litt fort i svingene her. Takker, Arni! Masse tanker på farta. Har liten tro i morgen, dessverre, men hjertet drømmer om seier.

Må stå i det sier @Marandinho, kanskje det snur snart..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er mulig jeg kommer meg på årets første kamp idag, hvis omstendighetene tillater det. 

Forrige match jeg så live var 2-1 seier over VIF på Nadderud ifjor. Før det var 5-0 over Start i OBOS og før det 1-0 over Kongsvinger i OBOS.

Så ja, jeg føler på ansvaret at jeg bør dukke opp igjen med min usedvanlige gode statistikk, har jeg sviktet laget med mitt fravær. Kommer jeg idag, vinner vi garantert! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Matic inn for Roberts støttes. Hvem skal Spiten inn for? Han var utrolig blek da han kom inn mot Raufoss. Vinge løper seg litt tom utover kampene vanligvis, så kan være han akkurat nå passer best i ett bytte med Vinge i det 60. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


11 minutter siden skrev Andreas:

Matic inn for Roberts støttes. Hvem skal Spiten inn for? Han var utrolig blek da han kom inn mot Raufoss. Vinge løper seg litt tom utover kampene vanligvis, så kan være han akkurat nå passer best i ett bytte med Vinge i det 60. 

Vil heller ha Vinge som innbytter. Vinge har levert begredelig. Spiten har stort sett levert bedre fra start. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som faktisk får kampstreamen? Jeg har nå ventet tålmodig på at en damekamp skulle avslutte... mens alle andre streamer på tv2 play viser sin kamp...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden skrev JonasM:

Noen som faktisk får kampstreamen? Jeg har nå ventet tålmodig på at en damekamp skulle avslutte... mens alle andre streamer på tv2 play viser sin kamp...

Reklame her nå. jeg er på play

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Veldig godt å se hvordan Dahlby krever mer av de andre når han legger inn 100 % i presset, og føles langt tryggere med Matic på banen, men kjenner jeg blir litt nervøs av å se at vi ligger i en slags 2-4-4 med ball. Skal ikke mye feil til bak før det er undertall.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - IK Start - lørdag 21. september - runde 23
×
×
  • Opprett ny...