Nøfyse 2 465 Del Skrevet søndag kl. 09:59 Del Skrevet søndag kl. 09:59 9 timer siden skrev Tordjo: Jeg skal ikke uttale meg om Rise er rett man for jobben, der er andre mer kunnskapsrike en meg. Men denne talen opplever jeg som meget ærlig og ektefølt. Dersom jeg hadde vært spiller ville jeg vært sterkt motivert for ikke å drite meg ut mot Ålesund neste uke. Jeg syns dette er ganske sterkt levert! Jeg syns i hvert fall at han har gitt et positivt inntrykk. Jeg visste ikke så mye om han fra før, men nå som vi har blitt litt bedre kjent med ham har jeg blitt overbevist om at han er en ressurs for klubben. Så kan det sikkert hende at han akkurat nå passer best i den rollen som utviklingsansvarlig i akademiet som han egentlig var tiltenkt og at vi bør se etter en annen førstelagstrener, men jeg syns som sagt at Riise uansett har gitt et positivt inntrykk. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 465 Del Skrevet søndag kl. 10:54 Del Skrevet søndag kl. 10:54 Hadet BH, et alternativ i økonomiklassen som ikke fungerte i opprykkskampen. Får vi se EIK treneren inn før jul? 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ace 11 124 Kongeinnlegg! Del Skrevet i går, 10:12 Kongeinnlegg! Del Skrevet i går, 10:12 På 3.11.2024 den 0.31 skrev mbh: Dette er et typisk innlegg som ikke fører oss noe som helst fremover. Ace, du har jo litt pondus her. Hva er det som skiller BHR fra de siste trenerne vi har hatt, og som vi har sendt på døren? Jeg reagerer på de som bruker én dårlig kamp som bevis på at BHR var en dårlig løsning. Det synes jeg er typiske innlegg som ikke fører oss fremover, men heller bare fordummer hele diskusjonen. BHR har klart å bringe humøret tilbake til gruppa, noe som var helt avgjørende. I tillegg er strukturen strammet noe opp sammenlignet med tidligere i sesongen selv om det fortsatt ikke ser bra ut. Jeg synes det har sett bedre ut enn ventet. Dette med å ha klart å bringe humøret tilbake er vel det som skiller han mest fra hvertfall de tre siste vi har hatt inne. Om det har vært lett å løfte inntrykket fordi at BHR har gjort en god jobb eller om Bob hadde kjørt garderoben helt i grøfta er vanskeligere å si. Hva gjelder trenervalg for neste sesong er ikke BHR en preferert trener for min del. Det er ikke fordi han har diskvalifisert seg selv i løpet av disse ukene, men at han mangler erfaring fra denne type jobb. Det kan godt tenkes at det kan bli bra med BHR - for all del. Det er dog et større sjansespill enn en som allerede har levert godt som klubbtrener. Det er ting som taler for BHR, feks hans tette link til akademiet, men jeg tror vi kan få en mer erfaren trener som er (minst) like bra med unge spillere. 16 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 130 Del Skrevet i går, 12:10 Del Skrevet i går, 12:10 Jeg er stort sett enig med deg, @Ace. Samtidig må jeg si at jeg er skeptisk til om BHR er rette mann, når han ikke klarte å få laget til å prestere bedre enn de gjorde mot Mjøndalen. Om det skyldes motivasjon, eller vonde tanker om tiden under Bradley (stakkars barn!) - det vet ikke jeg. Hvis laget ikke var motivert til den kampen, da vet ikke jeg hva som skal til. Det er tydeligvis mye lettere å motivere seg til å spille mot VIF, men for at det skal skje igjen regelmessig - må lag som Mjøndalen slås. Samme hva grunnene/unnskyldningene måtte være, synes jeg de er for dårlige. Er det noe som provoserer meg, så er at vi har for lett for å finne opp unnskyldninger. Vi har rett og slett vært for dårlige. Ikke Alltid og Uansett, men i sum slik at vi fortjener å være der vi er - i OBOS. Jeg er forøvrig sikker på at Ingo hadde gjort en like så god jobb i den første perioden etter en trenersparking. Spesielt hvis det først og fremst dreide seg om å få opp humøret og troen på det man driver med (der er akkurat han helt suveren!). Utfordringen er det som skal skje når hvetebrødsdagene er over. 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 008 Del Skrevet i går, 13:07 Del Skrevet i går, 13:07 Vi har ikke råd til å snuble neste sesong om vi ønsker å rykke opp fra OBOS. Da må vi ha en trener som kan opprykk. Det er vel også tvilsomt om vi kommer til å ha bedre spillerstall neste år enn den vi har i år. Ja, talentene blir ett år eldre, men det er sjeldent så unge spillere leverer stabilt godt år etter år. Det bruker svinge litt, og vi kommer garantert også til å miste noen nøkkelspillere i vinter. Så vi må ha en trener som klarer å sy sammen et sterkt kollektiv og levere 16+ seire i det som ser ut til å bli en tøff divisjon. Jeg personlig ville ikke vurdert trenere uten minst et par opprykk på CV'en. + nytt medisiknsk apparat. 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 465 Del Skrevet i går, 13:18 Del Skrevet i går, 13:18 1 time siden skrev mbh: Jeg er stort sett enig med deg, @Ace. Samtidig må jeg si at jeg er skeptisk til om BHR er rette mann, når han ikke klarte å få laget til å prestere bedre enn de gjorde mot Mjøndalen. Om det skyldes motivasjon, eller vonde tanker om tiden under Bradley (stakkars barn!) - det vet ikke jeg. Hvis laget ikke var motivert til den kampen, da vet ikke jeg hva som skal til. Det er tydeligvis mye lettere å motivere seg til å spille mot VIF, men for at det skal skje igjen regelmessig - må lag som Mjøndalen slås. Samme hva grunnene/unnskyldningene måtte være, synes jeg de er for dårlige. Er det noe som provoserer meg, så er at vi har for lett for å finne opp unnskyldninger. Vi har rett og slett vært for dårlige. Ikke Alltid og Uansett, men i sum slik at vi fortjener å være der vi er - i OBOS. Jeg er forøvrig sikker på at Ingo hadde gjort en like så god jobb i den første perioden etter en trenersparking. Spesielt hvis det først og fremst dreide seg om å få opp humøret og troen på det man driver med (der er akkurat han helt suveren!). Utfordringen er det som skal skje når hvetebrødsdagene er over. Lyn havner over STB på tabellen Iår, interessant å lese om kvaliteten på treningene. Her er det syndet mye på Nadderud i hele år: «Det er mange som sier det, og det høres kanskje teit ut, men treningshverdagen her er nok hovedgrunnen til at vi gjør det så bra, sier Breistøl og fortsetter: – Vi trener på et høyt nivå, mot gode spillere og har en jevn tropp over hele linja. Alle pusher hverandre og alle har en mann i ryggen i sin posisjon som unner deg godt, men som også sørger for at du er ekstra på tærne og utvikler deg, avslutter Ole Breistøl.» 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ace 11 124 Del Skrevet i går, 13:30 Del Skrevet i går, 13:30 1 time siden skrev mbh: Hvis laget ikke var motivert til den kampen, da vet ikke jeg hva som skal til. Var ikke laget motivert? Det hender faktisk at lag leverer dårlige kamper uten at det skyldes mangel på motivasjon. Det er heller ikke slik at laget med mest "innsats" og "lyst til å vinne" går av med seieren. Vi tapte cupfinalen 08 med 4-1 selv om det var en veldig viktig kamp. Det hadde likevel vært strengt å avskilte Janne 1.0 den gang med begrunnelsen at han ikke klarte å få laget til å prestere i en så viktig kamp. Ellers enig i at vi rett og slett har vært for dårlige i hele år. Jeg ser null grunner til å tro at vi skal ta oss gjennom en kvalik. Men mirakler har skjedd før... 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hanse 3 812 Del Skrevet i går, 13:40 Del Skrevet i går, 13:40 20 minutter siden skrev arni: Lyn havner over STB på tabellen Iår, interessant å lese om kvaliteten på treningene. Her er det syndet mye på Nadderud i hele år: «Det er mange som sier det, og det høres kanskje teit ut, men treningshverdagen her er nok hovedgrunnen til at vi gjør det så bra, sier Breistøl og fortsetter: – Vi trener på et høyt nivå, mot gode spillere og har en jevn tropp over hele linja. Alle pusher hverandre og alle har en mann i ryggen i sin posisjon som unner deg godt, men som også sørger for at du er ekstra på tærne og utvikler deg, avslutter Ole Breistøl.» Det er vel ikke gitt at de har bedre kvalitet på treningene selv om de sier at de har bra kvalitet på treningene? Selv om lagene har ulike forutsetninger og mål så er det "omtrent" samme plassering på tabellen 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 130 Del Skrevet i går, 13:44 Del Skrevet i går, 13:44 Jeg la spesielt merke til en langhåret turist som gikk rundt på midtbanen og så på det som foregikk. Mulig han var motivert og nøt det han så, men han burde heller ha sett kampen fra tribunen. Siden det heller ikke akkurat var første gangen denne sesongen, burde han tilogmed sett kampen gjennom fjernsynet. 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hanse 3 812 Del Skrevet i går, 13:54 Del Skrevet i går, 13:54 Men når det kommer til kvalitet på treningene så har det vært en gjenganger i mange år nå så her må det røskes opp i kulturen. Men om Lyn har så jævlig bra kvalitet på treningene og har ca samme sluttplassering som oss så bygger vel det opp under argumentene om at vi har gode nok spillere og stall, men for dårlig trener og kultur? 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 465 Del Skrevet i går, 14:07 Del Skrevet i går, 14:07 25 minutter siden skrev Hanse: Det er vel ikke gitt at de har bedre kvalitet på treningene selv om de sier at de har bra kvalitet på treningene? Selv om lagene har ulike forutsetninger og mål så er det "omtrent" samme plassering på tabellen Vel, spilte på nivå 3 ifjor med mange av de samme spillerne, semi proffer da 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 008 Del Skrevet i går, 14:41 Del Skrevet i går, 14:41 Semi proffe i år og de vel? Rykker vi ikke opp neste år må vel våre spillere over i en semi proff tilværelse også vil jeg tro? 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pompel 281 Del Skrevet i går, 16:02 Del Skrevet i går, 16:02 Bør vel også gjelde store deler av administrasjonen isåfall også.. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nr14 776 Del Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden 2 timer siden skrev Hanse: Men når det kommer til kvalitet på treningene så har det vært en gjenganger i mange år nå så her må det røskes opp i kulturen. Men om Lyn har så jævlig bra kvalitet på treningene og har ca samme sluttplassering som oss så bygger vel det opp under argumentene om at vi har gode nok spillere og stall, men for dårlig trener og kultur? Vi må nok erkjenne at vi i mange år ikke har hatt god nok kvalitet på det fysiske. Det holder å spørre de som dro til Glimt fra oss hvor lang tid de brukte for å tåle den intensiteten og vi har vel noen som ikke fikset det men som vi gladelig tok i retur. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gegras 286 Del Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden 2 timer siden skrev @ringo: Semi proffe i år og de vel? Rykker vi ikke opp neste år må vel våre spillere over i en semi proff tilværelse også vil jeg tro? Kanskje greit å ha litt jobb ved siden av for å komme ut av bobla 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå