Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - Sogndal - 25 serierunde - 28. september 2024 - klokken 16:00


mbh
 Del

Anbefalte innlegg


19 minutter siden skrev Hanse:

Og cupfinale!

Gjerne det også! Håper morgendagens kamp viser en stor bedring i hvordan vi forsvarer oss, så vi ikke blir grisebanket av KFUM. Edit: jeg ser at vi har sluppet inn 20 flere mål i OBOS med én kamp mere spilt, enn det KFUM har i Eliteserien.

Det er mye å glede/grue seg til fremover.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev mbh:

Her har Joakim gjort en flott jobb: https://www.stabak.no/nyheter/for-kampen-stabaek-sogndal

Jeg har lagt fra meg alle drømmer om opprykk. For meg dreier det seg nå om å sikre plassen i OBOS, og samtidig se en utvikling som gir tro på opprykk i 2025.

Jeg tenker siste håp om opprykk henger i en tynn tråd og avhenger 100% på morgendagen. Historisk sett kan alt skje i playoff og den bør vi nå. Både Raufoss, Lyn og Kongsvinger har tøffe kamper i morgen. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


28 minutter siden skrev Arturoo23:

Jeg tenker siste håp om opprykk henger i en tynn tråd og avhenger 100% på morgendagen. Historisk sett kan alt skje i playoff og den bør vi nå. Både Raufoss, Lyn og Kongsvinger har tøffe kamper i morgen. 

Er helt enig med deg. Men syntes for første gang på lenge må vi drite litt i tabellen og hva dem andre gjør/spiller mot. Bare ha fokus på oss selv og bygge på Egersund kampen. Var mye bra sist kamp og vi fortjente ikke å tape. Klarer vi å fortsette i samme spor og tette igjen i forsvar, så bør vi ha gode muligheter i morgen. 

Vi har 4 tap på rad nå, 1 poeng på siste 5. Disse spillerene trenger en opptur nå. Hadde vært sikkelig deilig med en velfortjent 3 poenger, la oss håpe det kommer mot Sogndal. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden skrev stbS:

Er helt enig med deg. Men syntes for første gang på lenge må vi drite litt i tabellen og hva dem andre gjør/spiller mot. Bare ha fokus på oss selv og bygge på Egersund kampen. Var mye bra sist kamp og vi fortjente ikke å tape. Klarer vi å fortsette i samme spor og tette igjen i forsvar, så bør vi ha gode muligheter i morgen. 

Vi har 4 tap på rad nå, 1 poeng på siste 5. Disse spillerene trenger en opptur nå. Hadde vært sikkelig deilig med en velfortjent 3 poenger, la oss håpe det kommer mot Sogndal. 

Føler det er veldig små marginer før det angrepet her klikker sammen nå, og tror det skyter ekstrem fart når det skjer. Er litt vanskelig å si hva koden som må knekkes er, men litt mer ballfordeling og direktehet ved skuddmuligheter er det åpenbare. Ser hvor viktig Olderheim er når han er på banen, håper han tar steget på lørdag og er bindeleddet mellom tre veldig forskjellige spillere rundt seg.

Dette kombinert med et snev av organisering i forsvar mens vi har ballbesittelse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ønsker å se denne 11ern: (av de som er tilgjengelig..)

Rossbach

Nysveen - Øya - Næss - Walstad

Matic - Christensen

Vinge - Wendt - Dahlby 

Diabate 

 

Kanskje vi får se Bawa innhopp i morgen? Spiten og Olderheim på benk sammen og få de inn sammen i 60-70-> min, kan være en god løsning.  

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7 timer siden skrev rykkinn:

Ønsker å se denne 11ern: (av de som er tilgjengelig..)

Rossbach

Nysveen - Øya - Næss - Walstad

Matic - Christensen

Vinge - Wendt - Dahlby 

Diabate 

 

Kanskje vi får se Bawa innhopp i morgen? Spiten og Olderheim på benk sammen og få de inn sammen i 60-70-> min, kan være en god løsning.  

Vi trenger Oldis og Spiten på fra start. De fungerer ikke bra, hvis vi ligger under etter 60 min. Walstad er ikke god nok for tiden. Spesielt defensivt er han for mye på etterskudd. Wendt er bra, men ofte best når han er en super sub.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg håper BH etter opp laget i en offensiv 4-3-3-formasjon i dag. Med Sogndals litt svakere midtbane bør vi presse høyt og utnytte rommet mellom leddene deres. Viktig å få ballen raskt ut på kantene der vi kan utfordre backene deres..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sogndal med 6 tap på rad er det førende laget på vår hjemmebane. Smått utrolig. Kvaliteten av spillerne vi har på banen er skremmende. Vi er Stabæk. Ikke Ull/Kisa eller Asker. Hvertfall inntil videre…

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev Elias:

svak start fra Dahlby (og Stabæk generelt for den saks skyld), kan ikke si han har imponert meg så langt siden han ble kjøpt...

 Å kommme til Stabæk som han gjorde er jo som å amputere noens bein for så å kritisere dem for å løpe saktere enn de andre. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bra siste 15. Hadde forsatt satt Olderheim tidlig inn i 2 omg. Wendt er ok han, men går litt for sakte med han noen ganger og spiller mye bakover. Når det først går fort så henger ikke Sogndal med i det hele tatt.

Uansett, fullt fortjent 1-0. Denne her bør vi vinne og det med flere mål!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk har kommet seg kraftig og er som SS synger, det beste laget til nå. Nydelig mål av Matic. Walstad, Eggen Vinge og Dahlby har virkelig hevet seg på i dag.Ekorness hadde også et nydelig forsøk på skudd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Liker det jeg ser, særlig siste del av omgangen. Vi presser på, gjenvinner høyt (bra Christensen) og varierer med stikkere sentralt og innlegg fra kant. Det er enklere å score mål, når ballen er i motstanderens 16-meter, så her er det bare å fortsette. 

Og skryt til Finstad for å ha hentet Matic. Det er en klassespiller, som kommer til å styre oss til opprykk neste år. Kaptein 2025?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - Sogndal - 25 serierunde - 28. september 2024 - klokken 16:00
×
×
  • Opprett ny...