Gå til innhold

Kamptråd: Mjøndalen - Stabæk - 29. serierunde - 2. november 2024

rykkinn
 Del

Anbefalte innlegg

6 minutter siden skrev JonasM:

Vi er egentlig bedre enn det vi er i dag, men jeg har vel ikke fotballforståelse som du sier. Vi viste mot Vålerenga at det bor definitivt kvalitet nok til å vinne dagens kamp, men så kan man spørre seg hvorfor vi plutselig viser fra noe helt annet.

Nei. Forskjellen er at vi ser bedre ut mot lag som er mer opptatt av sitt eget spill. Når motstanderen tar hensyn til hvordan vi spiller, da taper vi.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 minutes ago, JonasM said:

Vi er egentlig bedre enn det vi er i dag, men jeg har vel ikke fotballforståelse som du sier. Vi viste mot Vålerenga at det bor definitivt kvalitet nok til å vinne dagens kamp, men så kan man spørre seg hvorfor vi plutselig viser fra noe helt annet.

Du har helt rett i at vi spilte bedre mot Enga. Det er nok fordi Enga er et lag som ikke er noe typisk OBOS-lag. De spiller relativt teknisk bra fotball. De andre lagene spiller fysisk noe som ikke passer våre gutter..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

45 minutter siden skrev knyst:

Mot enga lyste det også vinnervilje av f.eks Næss. Det gjorde det ikke i dag. Hva i alle verden skjedde med motivasjonen og tenningen? 

Klassisk undervurdering synes jeg det så ut som.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time siden skrev JonasM:

Absolutt - vi har vel 7 mann med erfaring eliteserie eller tilsvarende i start 11’eren i dag - med tilsammen flere 100 kamper. Det skal ikke stå på erfaringen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4 minutter siden skrev Alex75:

Når skal (Junior Laget) få en ordentlig trener….? Kall meg troll, men er det bare jeg som ser det  (tidlig nok) ? Kan bli katastrofe før styret endelig skjønner det

Får ikke de en ordentlig trener når a-laget får en ordentlig trener?  

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 timer siden skrev Fanatico:

Er det nødvendig å henge seg opp i detaljer som det her? Jeg var ikke det der, men det høres ut som en helt normal og ok reaksjon fra spillerne etter den begredelige forestillingen de leverte.

Mulig du hadde reagert på det om du var der.  De vet selv at det de leverte var langt under det man kan forvente, og at det gikk på innsats mer enn noe annet.  Det kan de ta ansvar for

Lenke til innlegg
Del på andre sider

6 hours ago, @ringo said:

Et snaut halvår mer med Bradley

Jeg beklager, men jeg trodde Bradley forlengst var tilbake i USA, og at det var Riise som la opp taktikken foran kampen mot Mjøndalen i går ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

35 minutter siden skrev InaB:

Jeg beklager, men jeg trodde Bradley forlengst var tilbake i USA, og at det var Riise som la opp taktikken foran kampen mot Mjøndalen i går ?

Ja, forstod det var det du fisket etter.

Som @Ace nevnte i en annen post - Riise tok over en branntomt av et lag etter Bradley, og har gjort mye for å løfte humøret og derigjennom spillet. Men det er åpenbart fremdeles skjørt.

I går var ikke innstillingen riktig, og det har visstnok vært litt slapp innsats på trening i uka som var også. Så får vi håpe de finner ut av hvorfor i løpet av uka som kommer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

14 timer siden skrev InaB:

Jeg mener at ledelsen har lagt for mye vekt på salgsmuligheter når de har funnet spillere å satse på i år 

De store overgangene foran årets sesong var Rossbach, Christensen, Opseth og Ellegaard. Mulig det er videresalgspotensiale i sistnevnte, men han kan vi egentlig ikke si noe om, har jo ikke sett han spille.. Å låne inn Walstad ga null mulighet for videresalg. Så har vi trioen Roberts, Hegardt og Diabate. Mulig de tenkte videresalg, who knows. 

(Tobiassen og Øya anser jeg mer som spillere som kom for å spille på andrelaget og se om de kunne utvikle seg videre.)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøper ikke premisset om at vi har for ungt og uerfarent lag. Det er kun Spiten, Wendt og Ekorness i gårsdagen start 11’er som faller i den kategorien. Såpass må det nesten være i et lag som ønsker å utvikle unge spillere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

32 minutter siden skrev @ringo:

I går var ikke innstillingen riktig, og det har visstnok vært litt slapp innsats på trening i uka som var også. Så får vi håpe de finner ut av hvorfor i løpet av uka som kommer.

Kjøper ikke at dårlig innstilling og humør på trening kan skyldes treneren som var der for en måned siden. Av alle ting ny trener umiddelbart kan få til, så er det jo nettopp dette. Trenger jo ikke se lengre enn til da Bob overtok for Bohinen…

Vi ser mye elendighet i går som kan skyldes Bob. At Riise sliter med organisering nå kan skyldes på Bob. At Næss prøver å spille seg ut på 0-2 kan kanskje tillegges en mentalitet som er drillet det siste året.

Men at Roberts ikke forstår at han har mann i ryggen i den situasjonen? At spillerne bommer på korte pasninger? At Dahlby ikke kommer forbi en-mot-en? At vi motsatt vei har forsvarsspillere som taper mann-mot-mann-dueller? Det er mange ting som ikke fungerer, og det blir for lett å legge alt på treneren som var.

For noen måneder siden ble det gjort et poeng av at Andresen var god på landslaget, at bare noen dager med annen trener visstnok hadde gjort underverker. Hvorfor ser vi da ikke de samme resultatene av en måned med ny trener? (Jada, jeg vet at akkurat Andresen er skadet..)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

18 minutter siden skrev @ringo:

Jeg kjøper ikke premisset om at vi har for ungt og uerfarent lag. Det er kun Spiten, Wendt og Ekorness i gårsdagen start 11’er som faller i den kategorien. Såpass må det nesten være i et lag som ønsker å utvikle unge spillere.

I går var det ingen unnskyldning, nei! Og vi hadde også alternativer på benken. Samtidig må vi huske at det var en tid uten Hoven og Diabate tilgjengelig. (Eller Dahlby, men da har vi hatt Vinge.)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

11 minutter siden skrev odd:

Kjøper ikke at dårlig innstilling og humør på trening kan skyldes treneren som var der for en måned siden. Av alle ting ny trener umiddelbart kan få til, så er det jo nettopp dette. Trenger jo ikke se lengre enn til da Bob overtok for Bohinen…

Det er det ingen som har påstått heller. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi får legge Bradley bak oss. Det funket ikke men vi gjør en generaltabbe hvis vi legger all skyld på det. Vi har tydeligvis en mentalitet i spillergruppa som muligens ikke evner å se seg selv i speilet og legge til grunn hardt arbeid når hverdagen kommer som f.eks. gårsdagens kamp og ikke bare full tenning når det er VIF eller KFUM. Så må det være lov å stille spørsmål om de taktiske disposisjonene til BHR i går. Her traff han nok ikke hverken med inngang til kamp ref treninger i uka som gikk eller under kamp. 
Hvis spillerne selv mener de er for gode for OBOS og vi har en av de beste stallene som mange mener så har de nå i det minste fått en brutal reality check. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time siden skrev @ringo:

Det er det ingen som har påstått heller. 

Det har vært kommentert at Bob har gjort at det har vært dårlig innstilling og humør på treningene. Hvis det fortsatt er tilfellet, er det lett å tenke seg at noen trekker linjene tilbake. Men hvis det IKKE er historikken som gjør det, hvorfor har vi da det samme problemet nå? Som jeg skrev, dette pleier jo å være mye av poenget med å skifte trener?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time siden skrev @ringo:

I går er det riktig men vi startet vel sesongen med en veldig ung stall og treningshverdagen er jo også med å skaper intensitet som vi skal vinne på gjennom en hel sesong og ikke minst skal holde 90+ minutter. Jeg tror kjernen til problemet ligger mere her enn akkurat en tilfeldig lagoppstilling. Så traff vi vel ikke på forsterkninger gjennom sommervinduet med hederlig unntak av Matic.  Det var dette jeg tolket lå i InaB sin kommentar og salgspotensiale. Dvs marsordren som BB fikk før sesongen fra de høyere herrer i klubben. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi startet sesongen med en stall spekket med eliteserierfaring.

Vi hentet bl.a. Christensen, Rossbach, Opseth og Diabate alle rutinerte spillere. 

Vi startet første serierunde med et lag med en gjennomsnittsalder på 25,8 år.

Det er kun VIF i hele OBOS som kan matche vår stall i form av erfaring og talent. Så det premisset er feil - det er ikke spillertroppen i seg selv som har vært/er problemet.

Vi lukket øynene for resultatene Bob hadde i Toronto og feilet i å forstå at han var langt over best før datoen, og det er prisen vi betaler nå. Det er ikke bare for Riise å knipse med fingrene og magisk endre måneder med dårlig sportslig ledelse. Han har gjort en god jobb med å snu trenden, men at prestasjonene går opp og ned er ikke overraskende.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 minutter siden skrev @ringo:

Vi startet sesongen med en stall spekket med eliteserierfaring.

Vi hentet bl.a. Christensen, Rossbach, Opseth og Diabate alle rutinerte spillere. 

Vi startet første serierunde med et lag med en gjennomsnittsalder på 25,8 år.

Det er kun VIF i hele OBOS som kan matche vår stall i form av erfaring og talent. Så det premisset er feil - det er ikke spillertroppen i seg selv som har vært/er problemet.

Vi startet sesongen med et snitt på 25,8. Og da var resultatene riktig så bra. Så ble Opseth skadet. Og da Diabaté også ble skadet begynte det for alvor å fuske. Vi var så tynne på spissplass at vi endte med en 16 år gammel midtbanespiller i angrep! Så du har helt rett i at det var et fint og rutinert lag som slo Enga borte og feide over Kongsvinger hjemme.

Når en 34-åring Opseth blir erstattet med en 16-åring synker snittet 1,5 år. Pedersen har også hanglet i år. Erstatt hans 32 år med Øyas 19, og snittet synker et drøyt år til. Hegardt faller gjennom og erstattes av Wendt.

Den "erfarne" Diabaté hadde 12 kamper for Jerv i Obos, og 40 kamper i polsk toppserie før han kom til oss. I Polen ble det ingen mål og én kamp der han spilte fulle 90 minutter. Rask opptelling ser ut til å være 10 kamper fra start. Før han gikk til Jerv rakk han også to fulle kamper på nivå to i Polen. Totalt hadde han startet ca 20 kamper på seniornivå før han kom til oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Mjøndalen - Stabæk - 29. serierunde - 2. november 2024
  • Opprett ny...