Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi skal ihvertfall ikke være bekymret over hvilke spillere som kan komme til å forsvinne. Alle disse kan erstattes.

Så får vi håpe at de har lært og at vi får en trener med bred opprykkserfaring.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

To ting er hvertfall sikkert. Vi er NØDT til å treffe på treneren og spillerlogistikken denne vinteren. Ellers er jeg redd for at vi bare faller dypere i OBOS sumpen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 minutter siden skrev @ringo:

Vi skal ihvertfall ikke være bekymret over hvilke spillere som kan komme til å forsvinne. Alle disse kan erstattes.

Så får vi håpe at de har lært og at vi får en trener med bred opprykkserfaring.

Har du tipset om denne svensk bosnieren?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir en jæklig hard kamp om opprykk neste år, mellom Aalesund, Lillestrøm og det andre laget som rykker ned fra Eliteserien. Verste scenario for oss er om det er tre lag som rykker ned fra Eliteserien.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 minutt siden skrev elvis:

Vi bør vel se på sammensetning av troppen også. I obos går det ikke så bra med overvekt av spinkle, små teknikkere...

Dessverre er det sjanser for at en ambisiøs spiller i valget mellom "en 1. divisjonsklubb nær Oslo", velger Moss. God trener, positiv tendens, spiller på gress.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et flott bilde av Moe som kikker tenkende ut i lufta: Kanskje at vi også har vært for dårlige..

Han tar med et kanskje.. Går det an å få noe tydeligere indikasjon på hvor problemene egentlig ligger..? 

image.png.1d583cecac1891a4549f8062bf76e832.png

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spent på styrenes uttalelser de neste dagene nå….at noen trekker seg for klubbens beste er et must…eller så kommer vi til å fortsette kursen vi har hatt de siste årene…vi sliter med et ledelsesproblem!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg har skrevet tidligere. Helt som forventet i dag mot Ålesund med en trener Som Riise i Stabæk. Lagoppstilling, grep under kamp, motivasjons skaper etc etc er totalt fraværende. Disse evnene har han ikke dessverre. I tillegg bruker han guttelags spillere i viktige posisjoner som ser ut som lette veike Norway Cup spillere som ikke er i nærheten verken fysisk eller løpssterke nok og taper duell etter duell.

At han ikke gjør tidligere grep er utilgivelig. Hvis ikke Stabæk tar ordentlig grep nå i det sportslige apparatet da skjønner jeg ingen ting! Her må det inn en ordentlig trener/ hjelpetrener etc. En voksen person og flere vokse spillere. Dette er helt natta. Og hater å si "Hva var det jeg sa" ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir interessant fremover. Vi trenger:

Ny trener

Ny assistenttrener

Ny sportssjef 

Nytt styre

Nytt medisinsk apparat

Nye spillere, særlig i forsvar 

Nye sponsorer (dagens kan jo umulig fortsette etter denne sesongen)

Mange - veldig mange - nye supportere og beholde dagens 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat nå skrev elvis:

Budstikka raskt ute når det gjelder å bygge opp Stabæk.

Sannheten kan være vond å lese…ingen feil av Stikka denne gang. Hva mener du hadde vært en positiv vinkling istedet?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

41 minutter siden skrev Pompel:

Sannheten kan være vond å lese…ingen feil av Stikka denne gang. Hva mener du hadde vært en positiv vinkling istedet?

Ingen feil idag, men føyer seg fint inn i Budstikkas konstante negative vinkling😀

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har ihvertfall mange unge som kan generere en del kroner, først og fremst Spiten og Olderheim. I tillegg har nok Riise, Ekorness og Wendt gjort seg bemerket hos flere klubber i år. Tipper også Diabate forsvinner til et eksotisk sted ila vinteren. Dette legger økonomisk grunnlag for en skikkelig satsing neste sesong. Dette er selvfølgelig helt bortkastet hvis vi ikke får tak i en ny trener som kan rydde opp i rotet fra i år. Vi har masse potensiale i gruppa, men vi trenger struktur, taktikk og selvtillit.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror jeg logger av nå for en stund for å få en pause fra negativitetens vugge. Håper at når jeg logger på igjen på nyåret en gang at vi har en ny trener alle har troen på, styret har gått av, og at unggutta + Matic tar en ny sesong for å vise fingeren og hadet til obos. Diabate kan sikkert være med på nytt han og + nysigneringene. Og gi meg for faen noen douchebags av nye spillere som nekter å tape en eneste kamp. Jeg gir faen i hvem som er i obos neste år. Stabæk skal tilbake. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

19 timer siden skrev Luringen:

De kommer til å bli solgt.

Kanskje? Kanskje ikke?

De er 17. Olderheim har de siste kampene vist at han kan tas ut av kampen i Obos. De trenger mer før de kan forvente å spille på A-laget til en klubb som Herenveen, Brügge eller Salzburg. Frem til det kan det kanskje være like greit å fortsette utviklingen i Stabæk der de vet at de får tillit når det trengs, og pause når det trengs? Så kan de snakke litt med Hammy om å dra ut for tidilg, det kan slå tilbake det også.

Rent praktisk vil det også være bedre for dem å gå i et sommervindu, så det virker ikke urealistisk at de er her når sesongen blåses i gang i 2025?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

17 minutter siden skrev odd:

Kanskje? Kanskje ikke?

De er 17. Olderheim har de siste kampene vist at han kan tas ut av kampen i Obos. De trenger mer før de kan forvente å spille på A-laget til en klubb som Herenveen, Brügge eller Salzburg. Frem til det kan det kanskje være like greit å fortsette utviklingen i Stabæk der de vet at de får tillit når det trengs, og pause når det trengs? Så kan de snakke litt med Hammy om å dra ut for tidilg, det kan slå tilbake det også.

Rent praktisk vil det også være bedre for dem å gå i et sommervindu, så det virker ikke urealistisk at de er her når sesongen blåses i gang i 2025?

Jeg er jo forsåvidt enig. Jeg bare leser mellom linjene av hva som har blitt sagt i media. Det er ikke Kristian Fardal Opseth det blir pratet om her:

Bergh-Jacobsen sier klubben høyst sannsynlig må selge noen spillere i januar om det ikke blir opprykk i år. 

– Men vi har mye å selge. Sånn sett bør det ikke få så store konsekvenser om vi ikke greier opprykk i år. Men da blir det enda viktigere å klare det neste år, slik at vi er oppe når ny Nadderud stadion står klar.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, har vi egentlig så mange å selge?

Vi har mange å gi bort, mens resten må vi nesten ha selv. Med mindre det dreier seg om et opphørssalg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4 minutter siden skrev mbh:

Tja, har vi egentlig så mange å selge?

Vi har mange å gi bort, mens resten må vi nesten ha selv. Med mindre det dreier seg om et opphørssalg.

Brannskade salg reduserer fort prisen ja

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir en mix av å kutte kostnader og generere inntekter - både Spiten og Olderheim er nok attraktive, selv om ABJ kanskje tror de er mer verdt enn de kanskje er - Diabate lige så.

Vi kommer til å ha mindre og svakere spillerstall neste sesong, samt tøffere konkurranse. Så det gjelder å skape et mye bedre kollektiv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huff - ja usikker på hva vi egentlig har å selge av høy verdi utenom Olderheim og Spiten. De gutta tror jeg blir veldig gode for oss neste sesong..

- Diabate er greit å selge om det skulle komme noe bud av interessant størrelse. Naturlig målskårer, men synes ikke han er en stor lagspiller. Vi må bygge lag neste år

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en investering å ikke selge SO og OSN fordi de kan bringe oss opp igjen, som i neste omgang genererer stor verdi i form av tv-penger, økte billettinntekter og antakelig sponsorer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke sikkert vi har noe valg om vi skal ha råd til å drifte klubben neste år.

Det er heller ikke gitt at de er like gode for oss neste sesong.

Vi må være usentimentale i den prosessen som kommer nå. Ingen bør være fredet. Vi trenger å strukturere om stallen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
OBOS 2025, hvordan skal det gå?
  • Opprett ny...