Blaakækse 346 Del Skrevet 10. November Del Skrevet 10. November 22 timer siden skrev Luringen: Gunnerød Riise - ? - Ekorness - ? ? - Wendt - Matic Vinge - Diabate - ? Fyll inn. Pedersen og Walstad Christensen Ellegaard Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stbS 2 493 Del Skrevet 10. November Del Skrevet 10. November Da er ODD og LSK (99.9%) klare for OBOS, ikke godt nytt det akkurat. La oss virkelig håpe Tromsø feks ikke dummer seg ut mot slutten her og rykker ned også.. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 384 Del Skrevet 10. November Del Skrevet 10. November Tenker det ikke har så mye å si. Vi må bare være best til å bygge lag og sørge for å ha en trener som skjønner hva dette dreier seg om. Så kan vi snu på det. Vel så kjipt for Odd og LSK å rykke ned til et knalltøft OBOS med et forhåpentligvis revansjelystent Stabæk. Vi må bare sørge for å være best i treningsarbeidet. Slurv og tafatthet bør straffes 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 234 Del Skrevet 10. November Del Skrevet 10. November Mtp borteturer neste år hadde det vært fint med Tromsø nedrykk. Haugesund kan også gå. Bortebane på Lillestrøm er OBOS uavhengig av divisjon. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kaizer Alphonse 3 287 Del Skrevet 10. November Del Skrevet 10. November 29 minutter siden skrev stbS: Da er ODD og LSK (99.9%) klare for OBOS, ikke godt nytt det akkurat. La oss virkelig håpe Tromsø feks ikke dummer seg ut mot slutten her og rykker ned også.. ODD er så elendige, at der tror jeg ikke vi har allverdens å frykte. De kan fort surfe rett gjennom og ned i breddefotballen neste sesong. Og INGEN, ABSOLUTT INGEN kommer til å bry seg. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
M-A-N 4 604 Del Skrevet 10. November Del Skrevet 10. November Vi får vel bare håpe på at Eliteserielaget vinner kvaliken! 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Latmann 4 422 Del Skrevet 10. November Del Skrevet 10. November 6 timer siden skrev @ringo: Vi trenger å strukturere om stallen. Er det greit om vi strukturerer trenerstallen og medisinsk stall først? Noe sier meg det ikke holder med en ny hovedtrener, når resten av rasket på trenerbenken fortsatt er med 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
InaB 367 Del Skrevet 11. November Del Skrevet 11. November For neste sesong må vi få et lag tilpasset OBOS-spill. Vi har vært for "lette" iår - ikke tilpasset tøff fysisk fotball. Næss var inne på noe tilsvarende i en intervju at årets lag ikke var fysisk nok. Jeg har pratet med et par sportsjournalister jeg kjenner og en av dem mente helt klart at vi ikke ville rykket ned fra ES med årets lag, men havnet rundt midten. Har sett noen som har påstått at det var greit vi ikke rykket opp, for laget ikke har noe i ES å gjøre. Det mener jeg er feil. Laget pr i dag har mere i ES å gjøre enn i OBOS. Jeg mener forumets sammenhengende trenerdiskusjoner i stor grad er en avsporing. Skal vi opp fra OBOS i 2025, må det STYRKE inn i laget! 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blåtann 52 Del Skrevet 11. November Del Skrevet 11. November Hehehe. Det må styrke inn i laget ja. Det er helt klart, men jeg ville faktisk hatt litt problemer med å ta denne personen seriøst som fagperson om h*n faktisk mener vi ville havnet midt på tabellen i ES. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ace 11 203 Del Skrevet 11. November Del Skrevet 11. November 9 minutter siden skrev Blåtann: jeg ville faktisk hatt litt problemer med å ta denne personen seriøst som fagperson om h*n faktisk mener vi ville havnet midt på tabellen i ES. Ja, det er en helt vanvittig påstand. Det viser ikke annet enn at journalister ikke er fagpersoner på fotball. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pompel 317 Del Skrevet 11. November Del Skrevet 11. November Noen med oversikt over vårt lønnsbudsjettet vs de på midten og nedover i es.? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
InaB 367 Del Skrevet 11. November Del Skrevet 11. November 2 hours ago, Ace said: Ja, det er en helt vanvittig påstand. Det viser ikke annet enn at journalister ikke er fagpersoner på fotball. Det er noe som tyder på at han har et poeng. Han var tilstede på Intility og så kampen vår mot Enga og mente at begge lag spilte bra ES-standard fotball. Han så også kampen mot Mjøndalen og mente at vi ble tatt på styrke og kraft. Flere på forumet som geniforklarte Riise etter Enga kampen, mente at han etter Mjøndalen-kampen noen dager seinere, var en håpløs trener. Stabæk spiller på sitt beste god teknisk fotball, men er ikke sterke nok i møte med en del fysiske OBOS lag. Det må vi gjøre noe med hvis vi skal opp i 25. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 148 Del Skrevet 11. November Del Skrevet 11. November 2 timer siden skrev Pompel: Noen med oversikt over vårt lønnsbudsjettet vs de på midten og nedover i es.? Det er vrient for det rapporteres på forskjellig måte - men om vi er på markedsverdien i transfermarkt så havner vi mellom LSK og FKH på en 10 plass - forran nevnet Haugesund og Godset, Odd, KBK, SF, Kåffa og Kamma. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
InaB 367 Del Skrevet 11. November Del Skrevet 11. November Penger er viktig, men det verdt å merke seg at penger ikke alltid gir resultater. Fredrikstad med et total budsjett på rundt 45 mill (vel lavere enn oss, selv om ikke helt sammenlignbart) spilte fks. igår jevnt med Glimt som vasser i penger. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 384 Del Skrevet 11. November Del Skrevet 11. November 59 minutter siden skrev InaB: Flere på forumet som geniforklarte Riise etter Enga kampen.. Dette har jeg gått glipp av.. Jeg har dog fått med meg at enkelte på forumet genierklærer Bob 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hanse 3 846 Del Skrevet 11. November Del Skrevet 11. November 24 minutter siden skrev InaB: Penger er viktig, men det verdt å merke seg at penger ikke alltid gir resultater. Fredrikstad med et total budsjett på rundt 45 mill (vel lavere enn oss, selv om ikke helt sammenlignbart) spilte fks. igår jevnt med Glimt som vasser i penger. Er du sikker på de tallene? 45 millioner er samme som de hadde i obos. Av det jeg finner så har de budsjett på 76 mill for 2024. Vet ikke om det er sammenlignbart med våre 54 millioner, men det er en vesentlig forskjell i hvordan man budsjetterer. Hva man faktisk ender opp med å bruke er jo uansett det som betyr noe 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nøfyse 2 523 Del Skrevet 11. November Del Skrevet 11. November Altså, Eliteserien er selvfølgelig mer fysisk enn OBOS. Fotballklisjéen som sier at lavere nivå = mer fysisk fotball er naturligvis ikke en påstand om det absolutte nivået, men at en del spillere på lavere nivå relativt sett gjerne lener seg mer på ren fysikk enn tekniske og taktiske ferdigheter. Selv om lavere divisjoner sies å være mer fysisk orienterte er det fysiske nivået likevel høyere når du går opp en divisjon. Det bør være ganske innlysende. Hvis man i fullt alvor sier at vi er for dårlige fysisk for OBOS-ligaen og samtidig hevder at det er godt nok til en plassering midt på tabellen i Eliteserien, da har man virkelig ikke skjønt det. I fjor rykket vi ned fra Eliteserien med et lag som var eldre, større og tyngre enn det vi har hatt i år. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 148 Del Skrevet 11. November Del Skrevet 11. November Synes nå Kåffa var rimlig fysiske og jeg da men.... 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nøfyse 2 523 Del Skrevet 11. November Del Skrevet 11. November Ja og akkurat Kåffa har vel vært ganske klare på hvilket sprang det var for dem å tilvenne seg Eliteserien rent fysisk. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 148 Del Skrevet 11. November Del Skrevet 11. November Jeg tror duellspill sitter mye mellom øra. Se på Wendt - eller litt historisk Kristoffer Hæstad. Og når man har hatt en trener som bryter ned spillerne mentalt - så vil det gjenspeile seg ute på banen - f.ek. i duell og pasningsspill. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
InaB 367 Del Skrevet 11. November Del Skrevet 11. November 14 minutes ago, Nøfyse said: Altså, Eliteserien er selvfølgelig mer fysisk enn OBOS. Fotballklisjéen som sier at lavere nivå = mer fysisk fotball er naturligvis ikke en påstand om det absolutte nivået, men at en del spillere på lavere nivå relativt sett gjerne lener seg mer på ren fysikk enn tekniske og taktiske ferdigheter. Selv om lavere divisjoner sies å være mer fysisk orienterte er det fysiske nivået likevel høyere når du går opp en divisjon. Det bør være ganske innlysende. Hvis man i fullt alvor sier at vi er for dårlige fysisk for OBOS-ligaen og samtidig hevder at det er godt nok til en plassering midt på tabellen i Eliteserien, da har man virkelig ikke skjønt det. I fjor rykket vi ned fra Eliteserien med et lag som var eldre, større og tyngre enn det vi har hatt i år. Jeg tror du misforstår litt. Min siterte journalist og jeg mener at ES er mer teknikk enn OBOS hvor mer fysisk fotball dominerer. Jeg trodde ikke dette skulle være særlig kontroversielt eller originalt å hevde. Har av og til hatt følelsen av gutter mot menn i år. 9 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Torres 4 096 Del Skrevet 11. November Del Skrevet 11. November Utvilsomt at obos er mer krig enn eliteserien, våre teknikere hadde nok kledd eliteserien bedre enn obos. 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stb_nostalgi 597 Kongeinnlegg! Del Skrevet 14. November Kongeinnlegg! Del Skrevet 14. November På 11.11.2024 den 17.10 skrev Torres: Utvilsomt at obos er mer krig enn eliteserien, våre teknikere hadde nok kledd eliteserien bedre enn obos. Men det visste vi jo før sesongen uten å gjøre de nødvendige grepene.. i 2005 sa nannskog før sesongen «vi er tynne, jæklig tynne». Så ble jokke persson og jesper jansson hentet inn. Og senere mackan karlsson. Vi fikk en perfekt miks i laget. var det christensen og thomas som skulle være disse bærebjelkene? Næss har virkelig feilet 100% når det gjelder gå foran i krigen.. skjelvik er jo en historie for seg selv! En skam hva han presterte etter sitt inntog. vi MÅ bruke vinteren på å hente lederfigurer som ØNSKER bidra til å få litt vinnerkultur inn på Nadderud igjen. Det skal smelle litt på trening, hvis ikke gjør det ihvertfall ikke det i kamp. Nå har vi trent for dårlig siste 5 år - gjør nå noe med det da - før det er for seint. årets lyspunkter på fightingfronten har faktisk vært Ekorness, Wendt og Spiten! Så det gror godt. 32 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 529 Del Skrevet søndag kl. 13:53 Del Skrevet søndag kl. 13:53 Lyn med sin vanlige flyt til pause da KIL hjelper med selvmål😊 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Snæss 1 685 Del Skrevet søndag kl. 16:47 Del Skrevet søndag kl. 16:47 Men taper 1-2.. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fexter 4 398 Del Skrevet søndag kl. 16:54 Del Skrevet søndag kl. 16:54 Mot 10 mann Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 529 Del Skrevet søndag kl. 17:10 Del Skrevet søndag kl. 17:10 Egersund vs KIL neste 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå