Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå kan vi også vurdere å flytte Næss opp som anker. Synes det ser ganske spennende ut. 

Nysveen - Nielsen - Pedersen - Andresen

Danso - Næss - Isaksen

Olderheim - Diabate - Spiten

Og med Matic inn når han er klar. Jeg har troa i år. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

35 minutter siden skrev Ace:

Stabæk 1:
Rossbach
Hoven - Næss - Nielsen - Andresen
Matic - Isaksen - Onsrud
Olderheim - Diabate - Spiten

Stabæk 2:
Gunnerød
Veum/Nysveen - Pedersen - Skjelvik - Ekorness
Geelmuyden - Danso - Kostadinov
Vinge - Dahlby - Ellegaard

Man kan si mye om kvaliteten på laget, men når hadde vi sist så god bredde? Jeg vil faktisk si at vi i år har dobbel dekning på alle plasser i den forstand at det er reell konkurranse over hele linja (minus keeper). 

Bred tropp ja! Med Wendt, Riise, Øya og Opseth på benken til og med.

Med Nielsen på plass, så bør denne troppen være god nok for direkte opprykk! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

https://www.vg.no/sport/i/8qKPmE/tabelltips-tipset-for-2025-sesongen-i-obos-ligaen

VG tipper oss på 7. plass. Vil si det er overraskende lavt, men helt greit med lave forventninger. Skal ikke si jeg skal spise hatten min eller gå til Egersund hvis vi havner under Egersund en gang til, men det ville vært en total fiasko. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan jo spørre seg om hvor mye jobb de har gjort med tabelltipset når de to eneste lagene som de tipper mer enn 2 plasser +- i fjor er Aalesund som hadde en superavslutning og Moss som de mer eller mindre bytter plass med…

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tabellplassering avhenger i mine øyne i stor grad på vår evne til å heve oss defensivt og ikke slippe inn 1-2 idiotbaklengs hver kamp som vi gjorde i fjor. 

Vi har på papiret forsøkt å ta grep med mer muskler defensivt, samt større aksjonsradius på midtbanen. Klarer vi å kombinere dette med en litt høyere grad av kynisme så KAN det gå bra. 

Offensivt vil vi fortsette å variere fra middels til fantastisk som naturlig er med så unge spillere. Men overall- er jeg trygg på at vi kommer til å skape nok sjanser totalt sett over hele sesongen. 

NB: Fortsetter Olderheim å herje for Norge under u19 EM i sommer kommer han til å bli solgt og vi må da være i stand til å fylle tomrommet. (Samme gjelder trolig også Spiten). Uten deres kreativitet og uforutsigbarhet reduseres toppnivået offensivt betraktelig. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
OBOS 2025, hvordan skal det gå?
  • Opprett ny...