Ace 11 517 Kongeinnlegg! Del Skrevet 27. Mars Kongeinnlegg! Del Skrevet 27. Mars Stabæk 1: Rossbach Hoven - Næss - Nielsen - Andresen Matic - Isaksen - Onsrud Olderheim - Diabate - Spiten Stabæk 2: Gunnerød Veum/Nysveen - Pedersen - Skjelvik - Ekorness Geelmuyden - Danso - Kostadinov Vinge - Dahlby - Ellegaard Man kan si mye om kvaliteten på laget, men når hadde vi sist så god bredde? Jeg vil faktisk si at vi i år har dobbel dekning på alle plasser i den forstand at det er reell konkurranse over hele linja (minus keeper). 30 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
StabækMykle 1 478 Del Skrevet 27. Mars Del Skrevet 27. Mars Nå kan vi også vurdere å flytte Næss opp som anker. Synes det ser ganske spennende ut. Nysveen - Nielsen - Pedersen - Andresen Danso - Næss - Isaksen Olderheim - Diabate - Spiten Og med Matic inn når han er klar. Jeg har troa i år. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kongen23 1 249 Del Skrevet 27. Mars Del Skrevet 27. Mars 35 minutter siden skrev Ace: Stabæk 1: Rossbach Hoven - Næss - Nielsen - Andresen Matic - Isaksen - Onsrud Olderheim - Diabate - Spiten Stabæk 2: Gunnerød Veum/Nysveen - Pedersen - Skjelvik - Ekorness Geelmuyden - Danso - Kostadinov Vinge - Dahlby - Ellegaard Man kan si mye om kvaliteten på laget, men når hadde vi sist så god bredde? Jeg vil faktisk si at vi i år har dobbel dekning på alle plasser i den forstand at det er reell konkurranse over hele linja (minus keeper). Bred tropp ja! Med Wendt, Riise, Øya og Opseth på benken til og med. Med Nielsen på plass, så bør denne troppen være god nok for direkte opprykk! 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Sindre 1 667 Del Skrevet 28. Mars Del Skrevet 28. Mars https://www.vg.no/sport/i/8qKPmE/tabelltips-tipset-for-2025-sesongen-i-obos-ligaen VG tipper oss på 7. plass. Vil si det er overraskende lavt, men helt greit med lave forventninger. Skal ikke si jeg skal spise hatten min eller gå til Egersund hvis vi havner under Egersund en gang til, men det ville vært en total fiasko. 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Sindre 1 667 Del Skrevet 28. Mars Del Skrevet 28. Mars Man kan jo spørre seg om hvor mye jobb de har gjort med tabelltipset når de to eneste lagene som de tipper mer enn 2 plasser +- i fjor er Aalesund som hadde en superavslutning og Moss som de mer eller mindre bytter plass med… 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
yiddo 2 507 Kongeinnlegg! Del Skrevet 28. Mars Kongeinnlegg! Del Skrevet 28. Mars Jeg mener troppen ser veldig bra ut. En god miks av ungt og eldre, og bra med to nye rutinerte inn siste uken i Nielsen og Isaksen. Var helt sikker på at Diabete og/eller Spiten og/eller Olderheim ville forsvinne, men fantastisk at de fortsatt er med. Hvis Nielsen kan hjelpe til med å tette bakover mener jeg laget er godt nok til å kjempe i toppen i år. 18 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Styrmann 1 730 Kongeinnlegg! Del Skrevet 28. Mars Kongeinnlegg! Del Skrevet 28. Mars Hvis dere ønsker å lese litt om de andre klubbene vi møter i år så anbefales denne. Jeg har bidratt med teksten «Fra Jappetid til Jojo» om oss. 16 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ErikErik 1 722 Del Skrevet 28. Mars Del Skrevet 28. Mars Tabellplassering avhenger i mine øyne i stor grad på vår evne til å heve oss defensivt og ikke slippe inn 1-2 idiotbaklengs hver kamp som vi gjorde i fjor. Vi har på papiret forsøkt å ta grep med mer muskler defensivt, samt større aksjonsradius på midtbanen. Klarer vi å kombinere dette med en litt høyere grad av kynisme så KAN det gå bra. Offensivt vil vi fortsette å variere fra middels til fantastisk som naturlig er med så unge spillere. Men overall- er jeg trygg på at vi kommer til å skape nok sjanser totalt sett over hele sesongen. NB: Fortsetter Olderheim å herje for Norge under u19 EM i sommer kommer han til å bli solgt og vi må da være i stand til å fylle tomrommet. (Samme gjelder trolig også Spiten). Uten deres kreativitet og uforutsigbarhet reduseres toppnivået offensivt betraktelig. 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Styrmann 1 730 Del Skrevet 30. Mars Del Skrevet 30. Mars Svingens tabelltips. Så får vi se hvor godt vi treffer. 🤷♂️😅 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
RedWhiteandBlaa 877 Del Skrevet mandag kl. 06:44 Del Skrevet mandag kl. 06:44 TV2 tipper oss på 3. plass https://www.tv2.no/spesialer/sport/obos-tipset-2025-disse-lagene-rykker-opp/ 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 688 Del Skrevet mandag kl. 13:53 Del Skrevet mandag kl. 13:53 Første sesongen på lenge, hvor jeg sitter med skikkelig dårlig følelse! Om det er pga hva som skjer i tiden fremover eller bare den vanskelige 2 sesongen i OBOS må gudene vite! Men ser ikke helt hva som er endret i år fra i fjor! Motbevis meg gjerne på matta! 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 982 Kongeinnlegg! Del Skrevet mandag kl. 16:33 Kongeinnlegg! Del Skrevet mandag kl. 16:33 En trener som bygger opp spillerne i stedet for å bryte de ned! 12 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jonni 12 Del Skrevet mandag kl. 18:16 Del Skrevet mandag kl. 18:16 Dette kan fort ende opp i PostNord. Taper du hjemme mot et nyopprykket lag kan en jo bare vente seg stygge sifre mot LSK, Aalesund, Odd, Lyn og dess like... 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Luringen 4 019 Kongeinnlegg! Del Skrevet mandag kl. 19:00 Kongeinnlegg! Del Skrevet mandag kl. 19:00 Det kan ikke fort ende opp i PostNord nei 13 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 19 089 Del Skrevet mandag kl. 19:11 Del Skrevet mandag kl. 19:11 Kongsvinger roter bort poeng mot Åsane. Lillestrøm og Aalesund deler poengene. Vi er ikke hektet av ennå! 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
InaB 512 Del Skrevet torsdag kl. 06:37 Del Skrevet torsdag kl. 06:37 Nettavisen har tipset Hødd ned og Lyn som et av lagene i opprykkskampen. Det blir spennende kamp på søndag mot et av OBOS beste lag. Halvorsen har greid 2 opprykk med Lyn og mange tror den erfarne luringen en vil greie det igjen. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 982 Del Skrevet torsdag kl. 08:09 Del Skrevet torsdag kl. 08:09 De ser mindre strukturert ut enn Hødd, men de har nok bedre enkeltspillere. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaakækse 423 Del Skrevet torsdag kl. 09:12 Del Skrevet torsdag kl. 09:12 1 time siden skrev @ringo: De ser mindre strukturert ut enn Hødd, men de har nok bedre enkeltspillere. Var på Ranheim-Lyn matchen. 3-0 er på ingen måte representativt for kampen, og de målene som kom var på grunn av dårlig Ranheim, ikke et godt Lyn 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 982 Del Skrevet torsdag kl. 09:27 Del Skrevet torsdag kl. 09:27 Vi bør også ha ekstra motivasjon til denne kampen! 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fexter 4 871 Del Skrevet i går, 13:36 Del Skrevet i går, 13:36 Helt enig med Kikkertsvingen at det er skremmende med at folk er fornøyd med 1-1 mot Hødd hjemme. Det bør være en høyere liste og den skal komme mot Lyn. Revansjere 7-1 tapet og meise ned skiklubben. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 997 Del Skrevet i går, 13:38 Del Skrevet i går, 13:38 JW bør snart få mer ut av dette laget etter 9 matcher Iår! 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaakækse 423 Del Skrevet i går, 13:44 Del Skrevet i går, 13:44 Jeg gir JW fram til 16. mai kampen, nesten uavhengig av resultater, før jeg mener noe om han er riktig mann. Da har vi møtt lag fra ca alle nivåer i ligaen, men tid igjen til fix. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fexter 4 871 Del Skrevet i går, 13:52 Del Skrevet i går, 13:52 Vi har bedre lag i år enn i fjor. Så bør få mer ut av dette laget. Skal gi JW en god del tid. Plutselig så knekker vi koden og har en god rekke. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stbS 2 648 Del Skrevet i går, 17:55 Del Skrevet i går, 17:55 3 timer siden skrev fexter: Plutselig så knekker vi koden og har en god rekke. Kommer til å skje, 100%. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 982 Kongeinnlegg! Del Skrevet i går, 20:02 Kongeinnlegg! Del Skrevet i går, 20:02 6 timer siden skrev fexter: Helt enig med Kikkertsvingen at det er skremmende med at folk er fornøyd med 1-1 mot Hødd hjemme. Det bør være en høyere liste og den skal komme mot Lyn. Revansjere 7-1 tapet og meise ned skiklubben. En sesongåpning er alltid spesiell- og om man kan sin Stabækhistorie så forventer man ikke seier 1. serierunde uavhengig av motstander. Så leser man Hødd og tenker nyopprykket og lett match. Men slik er det ikke nødvendigvis - Hødd er et god sammensatt lag, med en tydelig spill-idé og gjennomførte en god match. Men vi var likevel bedre enn de og vinner stort sett alt av statistikker bortsett fra Målvaktsstatistikkene. Hadde vi spilt rævva hadde det vært en helt annen diskusjon - men det gjorde vi ikke. Så om man er sååååå skuffet, bør man kanskje vurdere hvorvidt egne forventninger var rett kalibrert… 18 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaafjellet1912 33 Del Skrevet i går, 20:29 Del Skrevet i går, 20:29 6 hours ago, arni said: JW bør snart få mer ut av dette laget etter 9 matcher Iår! 9 matcher ja, dvs en 1 seriekamp og 8 treningskamper, jeg vil gjerne argumentere om at det dummeste vi kan gjøre er å sparke han denne sesongen 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gegras 415 Del Skrevet i går, 21:00 Del Skrevet i går, 21:00 7 timer siden skrev arni: JW bør snart få mer ut av dette laget etter 9 matcher Iår! Ligger vel på virtuelle 1,1 p pr match Iår, matcher merkelig nok perfekt de siste månedene i Raufoss 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nøfyse 3 004 Del Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Det var jo en del viktige brikker som ankom først like før seriestart, og premieren gav noen svar på hvordan de best passer inn. Sånn sett bør vi kanskje se litt raskere utvikling mot gode og stabile resultater enn hva som var tilfelle gjennom vinterens treningskamper. I mine øyne var det hovedsakelig fire stykker som fungerte dårlig mot Hødd: Ellegaard, Onsrud og Næss i tillegg til plasseringen av Olderheim. Jeg er mest spent på om Wålemark tør benke Næss. Jeg syns det er tydelig at det ikke er plass til ham i vår beste ellever. Nielsen og Pedersen er med god margin vårt beste stopperpar og på sentral midtbane er kvalitetsgapet enda større. Det første innhoppet til Ellegaard var løfterikt, men alt i alt mener jeg han har vært vår svakeste offensive spiller i vinter. Jeg syntes det var merkelig at han fikk sjansen fra start mot Hødd og forstår enda mindre om han ikke er ute av elleveren mot Lyn. Jeg har ikke blitt helt klok på Onsrud ennå, må jeg innrømme. Han har på ingen måte imponert så langt. På en annen side så tror jeg han fort kan komme til å passe langt bedre i en ellever der Danso starter sentralt. Han er kanskje ingen voldsomt imponerende spiller i seg selv, men kan muligens være en nyttig brikke like fullt for å gi Danso mer kreativ frihet. På den tredje siden har jeg ikke sett noe så langt som tilsier at Onsrud potensielt har en stor oppside tilsvarende f.eks. Kostadinov på en god dag. I alle tilfeller håper jeg vi aldri igjen starter med den samme treeren på midten som mot Hødd. Det var triste greier... Danso er bankers, og så handler mye om å finne den rette balansen med komplementære spillere rundt ham. Isaksen passer nok godt inn, vil jeg tro. Jeg syns også han har sett ganske bra ut allerede. Kanskje ikke en veldig iøynefallende spiller, men et generelt positivt førsteinntrykk fra Hødd-kampen ble bare forsterket av å se den i reprise. Hvem tredjemann bør være er for meg et ganske åpent spørsmål foreløpig. Treeren mot Hødd ble alt, alt, alt for lite kreativ og grå, men pendelen må ikke svinge langt over i motsatt retning, heller. 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
erkan 215 Del Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden 3 timer siden skrev @ringo: En sesongåpning er alltid spesiell- og om man kan sin Stabækhistorie så forventer man ikke seier 1. serierunde uavhengig av motstander. Så leser man Hødd og tenker nyopprykket og lett match. Men slik er det ikke nødvendigvis - Hødd er et god sammensatt lag, med en tydelig spill-idé og gjennomførte en god match. Men vi var likevel bedre enn de og vinner stort sett alt av statistikker bortsett fra Målvaktsstatistikkene. Hadde vi spilt rævva hadde det vært en helt annen diskusjon - men det gjorde vi ikke. Så om man er sååååå skuffet, bør man kanskje vurdere hvorvidt egne forventninger var rett kalibrert… At det er typisk at Stabæk spiller under pari i åpningskamper har du skrevet i ulike tråder den siste uken. Og, ja, jeg har sett statistikken. Men den er egentlig umulig å lese noe ut av. De siste årene har vi omtrent mønstret en ny ellever, med et nytt trener-team og kanskje til og med nye i administrasjonen. I år har vi før første gang på lenge hatt kontinuitet i spillergruppen, minus ny trener. Å avfeie fadesen forrige helg ved å peke på historikk blir for enkelt. At vi avfinner oss med at det er helt ok med ett poeng mot et nyopprykket lag på hjemmebane er stusselig. Samtidig sier det mye om situasjonen vi selv har satt oss i. Vi har spiller for spiller et langt bedre lag enn Hødd. Så hvorfor bikker vi ikke kampen i vår favør? Handler det om flaks? Vi hadde jo langt bedre xG enn Hødd? Jeg tror det handler om mentalitet. Om å ville det mer enn motstanderen. Om å støtte hverandre, heie på hverandre. Om å unne hverandre suksess. Jeg har sagt før, og jeg etterlyser det fremdeles: felles feiring av at keeper redder, av nøkkeltaklinger, å forsvare svin som takler unggutta, etc. Det er helt fraværende sammenlignet med blant annet Hødd. Per nå er vi en gjeng som spiller for et firma som heter Stabæk, og ikke én? Dette begynner fra toppen av. Sunde og Finstad kan sette premissene for her. Så, hvordan skal vi slå Lyn? Det blir en helt annen kamp enn mot Hødd. Et lag som vil mer, men samtidig blottlegger seg mer. Et lag som er mindre strukturert, men kanskje også farligere offensivt. Kler det oss kanskje bedre? Det kan hende vi vinner. Men det er i så fall kun fordi vi har bedre spillere. Ikke fordi vi er et bedre lag. Forza Stabæk. 9 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 19 089 Del Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden Lyn blir en pekepinn. Å ikke slå Hødd hjemme er dårlig, uansett om vi normalt er dårlige i serieåpninger. Hva har resultatene til 2020-laget å si for resultatet sist? Det merkelige er at vi nå burde ha fikset alt som var brukt som grunner til dårlige resultater i fjor. I fjor ble mye lagt på Bob. Ny trener inn. Kontinuitet har vært dratt frem. Vi har BHR med videre etter å ha vært hovedtrener gjennom høsten. Spillerstallen er mer eller mindre den samme. Hvilke spillere av betydning har dratt? Christensen og Roberts som var de mest kritiserte, pluss Walstad? I fjor var det delvis kritikk av Finstad for ikke å ha skaffet oss verken en midtstopperbauta eller dekning på spissplass. Nå har vi Nielsen og en skadefri tropp fremover. Det ble av og til dratt frem at laget var for ungt, men det var oftest da vi ikke hadde skadefri alternativer tilgjengelig. Uansett noe som har blitt et år endret siden samme tid i fjor. Så hva skal vi skylde på i år? 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå