Gå til innhold

Anbefalte innlegg

...men likevel bedre målforskjell enn oss...
Mistet riktignok to nøkkelspillere før sesongen, som begge har spilt seg inn i respektive ES-lag i år (Mettler, Simenstad).

I Stabæk har han flusst av spillere med offensivt potensial, mens defensive fibre må terpes. Tror det er bra å få inn en med fokus på defensiv struktur og disiplin.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt OK at det ikke er en panikk ansettelse rett før seriestart.  Nå er det bare å håpe at man kan få satt stallen i god tid så vi endelig kan starte med en samkjørt 11'er.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Raufoss var veldig godt organisert defansitvt mot oss begge gangene vi spilte mot dem, spess på Nadderud. Gode på kontringer og bra i press spillet sitt.

Velkommen! La oss håpe du blir en stor legende i denne herlige klubben! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virkelig - det vitner om at han kan bygge både lag og enkeltspillere. Ikke krise at han har fersk OBOS-erfaringheller, og vet hva som må til for å lykkes i denne ligaen.

Han har vel spilt med to kjemper på 194 cm hver som midtstoppere denne sesongen - og man skal ikke se bort i fra at det har vært nøkkelen til så få innsluppne mål. Raufoss med 66 gule for sesongen også soleklart flest i ligaen. Det skal løpes og takles tydeligvis.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det slår meg at dynamikken i Stabæk og Raufoss ikke er helt den samme.

Å trene Raufoss under mindre press og ambisjoner, med spillere som både har tid og mindre press på seg. Det er ikke det samme som å trene akademi-gullet vårt, med tilsvarende høye ambisjoner. Og, et stort underskudd som skal dekkes hvert år.

Jeg er skeptisk av historiske grunner, men håper naturligvis at vi har hellet med oss denne gangen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

https://www.raufossfotball.no/nyheter/jorgen-walemark-og-raufoss-fotball-skiller-lag

«Engasjert og hardtarbeidende - helt fri for nykker - ble han raskt kjent med folk med sin varme og inkluderende væremåte. Da han rykket opp og ble hovedtrener var det i trygg forvissning om at det var "hel ved" vi fikk i førersetet. Den meritterte tidligere spilleren og UEFA-Pro treneren fant seg godt til rette på lille Raufoss, og trakk tydelige paralleller mellom Toten og hjembygda Ljungskile».

«Resten er historie. Han har utøvd sine lidenskaper med spillerutvikling, samarbeid, relasjoner, hardt arbeid og vinnermentalitet. Vi vet at han har brukt hele seg og har lagt ned utrolig mye arbeid disse årene. Han har hatt sin hybel på Badeland Gjestegård i tre år, langt borte fra familien i Gøteborg. Tiden her har han levd og pustet fotball. Han har tilført klubben vår kunnskap og kompetanse som vi må ta godt vare på videre».

«To sesonger på rad har han sammen med sitt trener/lederteam og ei dedikert spillergruppe, gjort dystre nedrykks-spådommer til skamme. I fjor spilte vi oss helt fram til 5. runde og kvartfinalen i NM og endte på 9. plass i OBOS-ligaen. Denne sesongen kom vi til 4. runde i NM og fikk en 8. plass i OBOS. Vi må være enige om at det har blitt mye festfotball ut av små ressurser! Vi er faktisk det 24. best rangerte laget i Norge.

Mange unge og lovende spillere har fått skinne under Jørgen Wålemark - og mange spillersalg har det blitt. Gode salg som alle har vært helt avgjørende for at vi har fått verdifulle midler inn i klubbkassa. Og: vi har ikke før sluttet å sørge over spillere som drar, før vi har fått nye spillere som har slått igjennom. Vi har også klart målet om Akademiklassifisering, og denne uka kom det tilbakemelding fra NTF om at vi har fått den første, etterlengtede stjerna på plass.

Det er med andre ord store sko å fylle, men styret og administrasjonen må, og skal nå prioritere å få ny hovedtrener på plass. Hovedtrenerjobben er så avgjort en nøkkelrolle for hele klubben.

Vi kommer til å savne fotballtreneren Jørgen Wålemark, men like mye den varme og fine fyren han er. Vi ønsker vår favoritt-svenske alt mulig godt videre!»

Har tydelig gjort inntrykk på Toten, sjeldent hyggelig avslutningsmelding fra en klubb som skiller lag med treneren sin.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4 minutter siden skrev mbh:

Det slår meg at dynamikken i Stabæk og Raufoss ikke er helt den samme.

Å trene Raufoss under mindre press og ambisjoner, med spillere som både har tid og mindre press på seg. Det er ikke det samme som å trene akademi-gullet vårt, med tilsvarende høye ambisjoner. Og, et stort underskudd som skal dekkes hvert år.

Jeg er skeptisk av historiske grunner, men håper naturligvis at vi har hellet med oss denne gangen.

Er det press i Stabæk lenger? Jeg personlig har gitt opp. Og er overrasket om vi ikke rykker ned neste sesong. Overrask meg gjerne. Kanskje like greit at det er en trener jeg aldri har hørt om. Hadde ikke hørt om Wenger heller i 1996. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

14 minutter siden skrev Kongen23:

Han har vel spilt med to kjemper på 194 cm hver som midtstoppere denne sesongen - og man skal ikke se bort i fra at det har vært nøkkelen til så få innsluppne mål.

Den ene 194-fyren er kontraktløs

At Raufoss hadde "årets keeper" i obos har nok også bidratt litt til det du nevnte

Lenke til innlegg
Del på andre sider

15 minutter siden skrev @ringo:

Tja, litt dølle offensive stats, og 3 backs linje pumper ikke umiddelbart blod i bamsen. Men vi må anerkjenne at han har overprestere vis a vis stats-ene i Raufoss. Han får også gode skussmål fra flere tidligere klubber.

Særlig imponerende er resultatene til Raufoss i forhold til ressursene, samtidig som klubben har utviklet spillere jevnt og trutt til høyere nivå. Det setter – etter min mening – jobben han har gjort i et positivt lys.

Jeg liker typen og lynnet og tror han er en mye bedre match med Stabæk som klubb og spillerne våre, enn en gretten gammel amerikansk gubbe.

Jeg synes det er et godt valg, men så vet vi at det ikke finnes garantier i fotball.

Tror vi får en trener med en pragmatisk taktisk tilnærming, en som bygger lag basert på enkeltspilleres spisskompetanse og som har muligheter til å sy sammen en slagkraftg enhet. Noe vi kommer til å trenge i møte med bedre enkeltspillere i Odd og LSK

Velger å være positiv.

Er ikke en signering som skaper masse entusiasme nei. Litt traust, men vi får gi han sjansen. Lov å håpe at han ikke går for en 3-backs linje eller er han helt låst til den formasjonen? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

uff, hadde håpet på noe mer spennende og Riise som hjelpetrener da? Lukter midt på tabellen dette

Skeptisk , håper jeg tar feil. Men Ikke noe opptur akkurat

Lenke til innlegg
Del på andre sider

7 minutter siden skrev StabækMykle:

Er ikke en signering som skaper masse entusiasme nei. Litt traust, men vi får gi han sjansen. Lov å håpe at han ikke går for en 3-backs linje eller er han helt låst til den formasjonen? 

Han har brukt 3 back i Raufoss, men både 433 og 442 tidligere i Ljungskile og Varberg. Tror ikke han er låst - eller håper ikke han er låst :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt med en lokal trener med UEFA A-lisens som kjenner Raufoss godt. Han sier god trener, blir bra om han får unge gutter til å forstå at de også må forsvare seg. Vålemark har vært sterk på det defensive og det bør bli opprykk 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert helt grei løsning. Tror treners rolle i en klubb er overdrevet. Mener for svak spillerstall var grunnen til at vi ikke rykket opp - akkurat som for at Raufoss ikke rykket opp heller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

39 minutter siden skrev bandy90:

Hva slags meritter hadde Janne før han tok over i 2006?

Tok over i 2005, ta en kikk på CV’n hans

Lenke til innlegg
Del på andre sider

8 minutter siden skrev arni:

Tok over i 2005, ta en kikk på CV’n hans

Takk for info........

For å spe på litt; er det noen likhetstrekk med ansettelsen av Janne i 2005?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Jörgen Wålemark
  • Opprett ny...