Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Han holdt vel litt bredde fra tid til annen, men Kay gikk inn som indreløper - med Spiten foran seg vandrende mellom høyre og venstre. Det er egentlig et ganske spennende valg offensivt, men fungerte dårlig når duoen også var så tydelig frustrerte omgangen igjennom. 

De virket i alle fall å være ment som å være vårt første pressledd defensivt, men de ble løpende hjelpesløse rundt uten noen form for hjelp. Enten var det et bevisst valg av Wålemark som ikke fungerte, eller så var de gitt instruksjoner som resten av laget åpenbart ikke hang med på. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 6.4.2025 den 18.59 skrev arni:

3-4-4 er lovende

4-4-5 totalt nå. Etter 13 kamper burde ting vært på stell. TV2 ekspert Lutnæs er vel inne på noe:

«– Stabæk har fått en veldig haltende start på sesongen. Nå hadde jeg ikke så enormt tro på før sesongen at det skal bli Stabæk-opprykk. Den troen ble ikke styrket i dag, kommenterer Lutnæs.»

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fasiten: 

Rossbach

Isaksen - Næss - Nielsen - Andresen

Kay - Danso - Olderheim

Spiten - Bassekou - Ellegaard/Vinge

Apropos Ellegaard, mener å huske at vi skal ha betalt mange mill for han? Kan i såfall være noe av grunnen til at han spiller så mye.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time siden skrev sacrebleu:

Apropos Ellegaard, mener å huske at vi skal ha betalt mange mill for han? Kan i såfall være noe av grunnen til at han spiller så mye.

Kan umulig være tilfellet. Wålemark var ikke involvert i å hente han, så ingen prestisje derfra. Og var jeg Finstad, ville jeg heller hatt Spiten på utstilling..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har vel også handlet om defensiv trygghet. Det er til tider helt sinssyk intensitet i returløpene til Ellegaard så det henger jo litt på greip i forhold til hvordan vi har hengt sammen defenisivt de siste årene. Dessverre har det gått for my på bekostning av det offensive. For håpentligvis endrer det seg nå når vi møter litt svakere motstand

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper å se et lag som fremstår mer samlet og evner å ha et eget spill i cup’en på torsdag. 

Vi må være mye mer nøyaktige i hva vi gjør med ballen og hvordan vi beveger oss uten ball.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva om vi starter å spille med den beste elleveren sånn fra start? I tillegg så forsvinner kanskje vår beste spiller ute på høyrekant? Olderheim er ingen kant, spesielt ikke ute til høyre. Spiten må spille fra start så lenge han har formen til det. Ikke bare fordi han skaper mer, men fordi dette er vårt største salgsobjekt. 
Hittil så syntes jeg også at Onsrud ser ut som en downgrade fra Roberts, og DET er imponerende i seg selv. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper spesielt Spiten trener litt på avslutninger, og ikke legger an slik at han til stadighet skyter over mål. Dessuten er han litt egoistisk, og kunne fint ha sentret til en medspiller før han tenkte på å skyte over....

Seier i Larvik får oss et steg nærmere Ullevaal.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time siden skrev odd:

Det er jo akkurat det rappe skuddet som gjør han så farlig. Han må bare kjøre på. Så er det opp til de andre å sørge for å utnytte det tomrommet som blir når motstanderne må fokusere på Spiten. 

(Som en parentes: Hvor mange tiår har vi savnet at spillerne våre skyter heller enn å skulle trille seg helt gjennom?)

Jeg er selvfølgelig enig i det du skriver, men frustrasjonen over at det kun gikk over... I din parantes: Helt enig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4 hours ago, gegras said:

I kamp 13 kom bunnpunktet hittil. Utvikling, men i hvilken retning?

Et godt spørsmål. Mot Lillestrøm blir vi i perioder spilt veldig lave og da er det vanlig at formasjonen blir tett uten store åpninger. Det som var merkelig at da vi lå lavt, ga vi bort mye rom på kantene. Det virker som om forsvarsspillet er helt tilfeldig og uten system. 

Jeg ser her inne at enkelte spillere henges ut, men å drille inn en organisering i forsvar er treners ansvar. Ødegaard sa i intervjuet før kampen at de blant annet hadde sett på Stabæks forsvar og hvordan de kunne komme rundt på kantene. Han hadde tydeligvis lest oss som en åpen bok.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

24 minutter siden skrev InaB:

Et godt spørsmål. Mot Lillestrøm blir vi i perioder spilt veldig lave og da er det vanlig at formasjonen blir tett uten store åpninger. Det som var merkelig at da vi lå lavt, ga vi bort mye rom på kantene. Det virker som om forsvarsspillet er helt tilfeldig og uten system. 

Jeg ser her inne at enkelte spillere henges ut, men å drille inn en organisering i forsvar er treners ansvar. Ødegaard sa i intervjuet før kampen at de blant annet hadde sett på Stabæks forsvar og hvordan de kunne komme rundt på kantene. Han hadde tydeligvis lest oss som en åpen bok.

Notodden kom seg vel også greit rundt på kantene etterhvert, backer ute å kjøre

Lenke til innlegg
Del på andre sider

16 minutter siden skrev @ringo:

Vi har jo ikke backer - kun midtbanespillere som vikarierer på backen.

Nokså sårbar setting når vi snart er i mai, finne en uten kontrakt for tida?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

14 timer siden skrev gegras:

I kamp 13 kom bunnpunktet hittil. Utvikling, men i hvilken retning?

Det har blitt spilt 4 tellende kamper, 2 seiere, en uavgjort og stygt tap som jeg er helt sikker på at vi lærer av. Hødd uavgjort irriterer meg mer enn LSK tapet for å være ærlig. 

At det vil bli litt sånn på starten er helt forventet. gi laget, treneren og klubben tid og støtte. Er helt sikker på at vi er med der oppe kom slutten av sesongen.

Viktige kamper nå, vi ser fremover. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time siden skrev stbS:

Det har blitt spilt 4 tellende kamper, 2 seiere, en uavgjort og stygt tap som jeg er helt sikker på at vi lærer av. Hødd uavgjort irriterer meg mer enn LSK tapet for å være ærlig. 

At det vil bli litt sånn på starten er helt forventet. gi laget, treneren og klubben tid og støtte. Er helt sikker på at vi er med der oppe kom slutten av sesongen.

Viktige kamper nå, vi ser fremover. 

Ser du noen utvikling i disse 13 kampene? Synes Olderheim, Spiten og Vinge har stagnert

Lenke til innlegg
Del på andre sider

22 minutter siden skrev gegras:

Ser du noen utvikling i disse 13 kampene? Synes Olderheim, Spiten og Vinge har stagnert

Vinge har stagnert litt ja, men tror det har mye med selvtillit å gjøre. Håper han får litt tillit i dag og kan vise seg frem, bra spiller på sitt beste. Olderheim og Spiten er 17 år gamle og spilt veldig mange kamper..Helt normalt at det varier litt der.  

Jeg ser på det sånn, vi var ligaens nest dårligste lag bakover i fjor. Sånt tar mer enn bare 9 treningskamper og 4 tellende kamper å fikse på det nivået folk forventer. Det er mulig men tar ofte lengre tid. Spess når du har mange unge spillere, ny trener, spillere tilbake fra skade og nye spillere. Velger å være tålmodig og har troa på dette. 

Legger også ikke så mye vekt på LSK tapet som enkelte her inne gjør, tidlig i sesongen og vi lærer av det. Viktige kamper fremover nå, klarer vi hente brukbart med poeng her så blir Kongsvinger og Aafk kampene riktig spennende. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vinge har visstnok trøblet med en prolaps i vinter, så har sikkert ikke vært en perfekt pre-season.
Synes han så pigg ut da han kom inn mot Hødd - og håper han kan komme seg nærmere en plass i startelleveren med en kropp som føles bedre.

Utfordringen er at vi nå har tre ganske like spillere i ferdigheter (Spiten + Elle), og med Older (enn så lenge) i startoppstillingen har det kun vært plass til 1 av de 3 nevnte.
Elle har blitt prioritert grunnet defensive kvaliteter - noe som kan forsvares mtp. motstanderne i de første 3 seriekampene. Men de neste 5 kampene bør tillate et større offensivt fokus med Spiten + Elle/vinge på hver sin kant.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 timer siden skrev stbS:

Vinge har stagnert litt ja, men tror det har mye med selvtillit å gjøre. Håper han får litt tillit i dag og kan vise seg frem, bra spiller på sitt beste. Olderheim og Spiten er 17 år gamle og spilt veldig mange kamper..Helt normalt at det varier litt der.  

Jeg ser på det sånn, vi var ligaens nest dårligste lag bakover i fjor. Sånt tar mer enn bare 9 treningskamper og 4 tellende kamper å fikse på det nivået folk forventer. Det er mulig men tar ofte lengre tid. Spess når du har mange unge spillere, ny trener, spillere tilbake fra skade og nye spillere. Velger å være tålmodig og har troa på dette. 

Legger også ikke så mye vekt på LSK tapet som enkelte her inne gjør, tidlig i sesongen og vi lærer av det. Viktige kamper fremover nå, klarer vi hente brukbart med poeng her så blir Kongsvinger og Aafk kampene riktig spennende. 

Vi var også det nest beste laget fremover. Det er en mye tøffere oppgave å få til noe fremover enn å tette igjen bakover

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mhm tenkte den ville komme....

Nå lå LSK på 8. plass i eliteserien i Juli i fjor da Georgsson stakk til Man u - året før ble de nr 6. Problemet deres var at ledelsen ikke fant en løsning på trenerspørsmålet i fjor høst - det er ikke sammenlignbart med oss.

Når det er sagt så tror jeg nok Ødegaard og Mæland er et bedre trenerteam enn Wålemark og Riise - betyr ikke at sistnevnet er dårlig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

13 timer siden skrev InaB:

Det virker som om forsvarsspillet er helt tilfeldig og uten system. 

Det er så gøy å lese at du nå poengterer veldig tydelig hvilket ansvar JW bærer for organisering av forsvarsspillet osv, mens da BB var trener forsvarte du trenern med at "det da ikke er treneren som spiller utpå der"

Ting endrer seg fort 😄.

Jeg er dog helt enig med deg at trenern har ansvar for organisering av forsvaret, og synes det er flott å se dette har bedret betydelig i år (med unntak av LSK) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

17 minutter siden skrev @ringo:

Mhm tenkte den ville komme....

Nå lå LSK på 8. plass i eliteserien i Juli i fjor da Georgsson stakk til Man u - året før ble de nr 6. Problemet deres var at ledelsen ikke fant en løsning på trenerspørsmålet i fjor høst - det er ikke sammenlignbart med oss.

Når det er sagt så tror jeg nok Ødegaard og Mæland er et bedre trenerteam enn Wålemark og Riise - betyr ikke at sistnevnet er dårlig.

Positivt at JW etter kampen sist skulle studere hva Fugla gjør og har gjordt👍

Lenke til innlegg
Del på andre sider

22 hours ago, kuk said:

Det er så gøy å lese at du nå poengterer veldig tydelig hvilket ansvar JW bærer for organisering av forsvarsspillet osv, mens da BB var trener forsvarte du trenern med at "det da ikke er treneren som spiller utpå der"

Ting endrer seg fort 😄

Jeg ser at det ligger en selvmotsigelse i det du ganske riktig påpeker. Likevel mener jeg fortsatt at kapasiteten til spillerne er viktigere enn treneren når det gjelder å få resultater.

Det betyr ikke at det er uviktig at trener legger et system. 

Jeg får si som politikere sier når noen kniper dem i selvmotsigelser: Det må da være lov å ha to tanker i hodet samtidig !

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Jörgen Wålemark
  • Opprett ny...