Blåtann 55 Del Skrevet mandag kl. 22:43 Del Skrevet mandag kl. 22:43 Han holdt vel litt bredde fra tid til annen, men Kay gikk inn som indreløper - med Spiten foran seg vandrende mellom høyre og venstre. Det er egentlig et ganske spennende valg offensivt, men fungerte dårlig når duoen også var så tydelig frustrerte omgangen igjennom. De virket i alle fall å være ment som å være vårt første pressledd defensivt, men de ble løpende hjelpesløse rundt uten noen form for hjelp. Enten var det et bevisst valg av Wålemark som ikke fungerte, eller så var de gitt instruksjoner som resten av laget åpenbart ikke hang med på. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gegras 443 Del Skrevet tirsdag kl. 06:24 Del Skrevet tirsdag kl. 06:24 På 6.4.2025 den 18.59 skrev arni: 3-4-4 er lovende 4-4-5 totalt nå. Etter 13 kamper burde ting vært på stell. TV2 ekspert Lutnæs er vel inne på noe: «– Stabæk har fått en veldig haltende start på sesongen. Nå hadde jeg ikke så enormt tro på før sesongen at det skal bli Stabæk-opprykk. Den troen ble ikke styrket i dag, kommenterer Lutnæs.» 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
O store 341 Del Skrevet tirsdag kl. 06:39 Del Skrevet tirsdag kl. 06:39 10 timer siden skrev @ringo: Hvor mener du vi bommet på laguttak?? Bommer vel på laguttaket når man gjør to bytter i pausen og endrer formasjon? 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sacrebleu 458 Del Skrevet tirsdag kl. 07:08 Del Skrevet tirsdag kl. 07:08 Fasiten: Rossbach Isaksen - Næss - Nielsen - Andresen Kay - Danso - Olderheim Spiten - Bassekou - Ellegaard/Vinge Apropos Ellegaard, mener å huske at vi skal ha betalt mange mill for han? Kan i såfall være noe av grunnen til at han spiller så mye. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 19 245 Del Skrevet tirsdag kl. 08:58 Del Skrevet tirsdag kl. 08:58 1 time siden skrev sacrebleu: Apropos Ellegaard, mener å huske at vi skal ha betalt mange mill for han? Kan i såfall være noe av grunnen til at han spiller så mye. Kan umulig være tilfellet. Wålemark var ikke involvert i å hente han, så ingen prestisje derfra. Og var jeg Finstad, ville jeg heller hatt Spiten på utstilling.. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 23 208 Del Skrevet tirsdag kl. 09:53 Del Skrevet tirsdag kl. 09:53 Det handler vel om at Spiten ikke har vært i form og at Ellegaard bidrar med duellkraft og fart. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hanse 3 945 Del Skrevet tirsdag kl. 10:06 Del Skrevet tirsdag kl. 10:06 Det har vel også handlet om defensiv trygghet. Det er til tider helt sinssyk intensitet i returløpene til Ellegaard så det henger jo litt på greip i forhold til hvordan vi har hengt sammen defenisivt de siste årene. Dessverre har det gått for my på bekostning av det offensive. For håpentligvis endrer det seg nå når vi møter litt svakere motstand 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 23 208 Del Skrevet tirsdag kl. 10:14 Del Skrevet tirsdag kl. 10:14 Håper å se et lag som fremstår mer samlet og evner å ha et eget spill i cup’en på torsdag. Vi må være mye mer nøyaktige i hva vi gjør med ballen og hvordan vi beveger oss uten ball. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 19 245 Del Skrevet tirsdag kl. 10:52 Del Skrevet tirsdag kl. 10:52 Man kan vel si at vi har fått akkurat det vi kunne forvente, og akkurat det veldig mange skrek etter i fjor. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
matty 167 Del Skrevet tirsdag kl. 12:22 Del Skrevet tirsdag kl. 12:22 Hva om vi starter å spille med den beste elleveren sånn fra start? I tillegg så forsvinner kanskje vår beste spiller ute på høyrekant? Olderheim er ingen kant, spesielt ikke ute til høyre. Spiten må spille fra start så lenge han har formen til det. Ikke bare fordi han skaper mer, men fordi dette er vårt største salgsobjekt. Hittil så syntes jeg også at Onsrud ser ut som en downgrade fra Roberts, og DET er imponerende i seg selv. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
h1912 1 537 Del Skrevet tirsdag kl. 22:14 Del Skrevet tirsdag kl. 22:14 Håper spesielt Spiten trener litt på avslutninger, og ikke legger an slik at han til stadighet skyter over mål. Dessuten er han litt egoistisk, og kunne fint ha sentret til en medspiller før han tenkte på å skyte over.... Seier i Larvik får oss et steg nærmere Ullevaal. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 19 245 Kongeinnlegg! Del Skrevet onsdag kl. 06:22 Kongeinnlegg! Del Skrevet onsdag kl. 06:22 8 timer siden skrev h1912: Håper spesielt Spiten trener litt på avslutninger, og ikke legger an slik at han til stadighet skyter over mål. Dessuten er han litt egoistisk, og kunne fint ha sentret til en medspiller før han tenkte på å skyte over.... Det er jo akkurat det rappe skuddet som gjør han så farlig. Han må bare kjøre på. Så er det opp til de andre å sørge for å utnytte det tomrommet som blir når motstanderne må fokusere på Spiten. (Som en parentes: Hvor mange tiår har vi savnet at spillerne våre skyter heller enn å skulle trille seg helt gjennom?) 12 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
h1912 1 537 Del Skrevet onsdag kl. 07:41 Del Skrevet onsdag kl. 07:41 1 time siden skrev odd: Det er jo akkurat det rappe skuddet som gjør han så farlig. Han må bare kjøre på. Så er det opp til de andre å sørge for å utnytte det tomrommet som blir når motstanderne må fokusere på Spiten. (Som en parentes: Hvor mange tiår har vi savnet at spillerne våre skyter heller enn å skulle trille seg helt gjennom?) Jeg er selvfølgelig enig i det du skriver, men frustrasjonen over at det kun gikk over... I din parantes: Helt enig. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gegras 443 Del Skrevet onsdag kl. 15:46 Del Skrevet onsdag kl. 15:46 På 21.4.2025 den 19.43 skrev Abel: Hvor er stoltheten og passion? I kamp 13 kom bunnpunktet hittil. Utvikling, men i hvilken retning? 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
InaB 546 Del Skrevet onsdag kl. 20:13 Del Skrevet onsdag kl. 20:13 4 hours ago, gegras said: I kamp 13 kom bunnpunktet hittil. Utvikling, men i hvilken retning? Et godt spørsmål. Mot Lillestrøm blir vi i perioder spilt veldig lave og da er det vanlig at formasjonen blir tett uten store åpninger. Det som var merkelig at da vi lå lavt, ga vi bort mye rom på kantene. Det virker som om forsvarsspillet er helt tilfeldig og uten system. Jeg ser her inne at enkelte spillere henges ut, men å drille inn en organisering i forsvar er treners ansvar. Ødegaard sa i intervjuet før kampen at de blant annet hadde sett på Stabæks forsvar og hvordan de kunne komme rundt på kantene. Han hadde tydeligvis lest oss som en åpen bok. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 10 093 Del Skrevet onsdag kl. 20:39 Del Skrevet onsdag kl. 20:39 24 minutter siden skrev InaB: Et godt spørsmål. Mot Lillestrøm blir vi i perioder spilt veldig lave og da er det vanlig at formasjonen blir tett uten store åpninger. Det som var merkelig at da vi lå lavt, ga vi bort mye rom på kantene. Det virker som om forsvarsspillet er helt tilfeldig og uten system. Jeg ser her inne at enkelte spillere henges ut, men å drille inn en organisering i forsvar er treners ansvar. Ødegaard sa i intervjuet før kampen at de blant annet hadde sett på Stabæks forsvar og hvordan de kunne komme rundt på kantene. Han hadde tydeligvis lest oss som en åpen bok. Notodden kom seg vel også greit rundt på kantene etterhvert, backer ute å kjøre 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 23 208 Del Skrevet onsdag kl. 21:05 Del Skrevet onsdag kl. 21:05 Vi har jo ikke backer - kun midtbanespillere som vikarierer på backen. 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 10 093 Del Skrevet onsdag kl. 21:23 Del Skrevet onsdag kl. 21:23 16 minutter siden skrev @ringo: Vi har jo ikke backer - kun midtbanespillere som vikarierer på backen. Nokså sårbar setting når vi snart er i mai, finne en uten kontrakt for tida? 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stbS 2 737 Del Skrevet torsdag kl. 05:53 Del Skrevet torsdag kl. 05:53 14 timer siden skrev gegras: I kamp 13 kom bunnpunktet hittil. Utvikling, men i hvilken retning? Det har blitt spilt 4 tellende kamper, 2 seiere, en uavgjort og stygt tap som jeg er helt sikker på at vi lærer av. Hødd uavgjort irriterer meg mer enn LSK tapet for å være ærlig. At det vil bli litt sånn på starten er helt forventet. gi laget, treneren og klubben tid og støtte. Er helt sikker på at vi er med der oppe kom slutten av sesongen. Viktige kamper nå, vi ser fremover. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gegras 443 Del Skrevet torsdag kl. 07:16 Del Skrevet torsdag kl. 07:16 1 time siden skrev stbS: Det har blitt spilt 4 tellende kamper, 2 seiere, en uavgjort og stygt tap som jeg er helt sikker på at vi lærer av. Hødd uavgjort irriterer meg mer enn LSK tapet for å være ærlig. At det vil bli litt sånn på starten er helt forventet. gi laget, treneren og klubben tid og støtte. Er helt sikker på at vi er med der oppe kom slutten av sesongen. Viktige kamper nå, vi ser fremover. Ser du noen utvikling i disse 13 kampene? Synes Olderheim, Spiten og Vinge har stagnert 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stbS 2 737 Del Skrevet torsdag kl. 07:51 Del Skrevet torsdag kl. 07:51 22 minutter siden skrev gegras: Ser du noen utvikling i disse 13 kampene? Synes Olderheim, Spiten og Vinge har stagnert Vinge har stagnert litt ja, men tror det har mye med selvtillit å gjøre. Håper han får litt tillit i dag og kan vise seg frem, bra spiller på sitt beste. Olderheim og Spiten er 17 år gamle og spilt veldig mange kamper..Helt normalt at det varier litt der. Jeg ser på det sånn, vi var ligaens nest dårligste lag bakover i fjor. Sånt tar mer enn bare 9 treningskamper og 4 tellende kamper å fikse på det nivået folk forventer. Det er mulig men tar ofte lengre tid. Spess når du har mange unge spillere, ny trener, spillere tilbake fra skade og nye spillere. Velger å være tålmodig og har troa på dette. Legger også ikke så mye vekt på LSK tapet som enkelte her inne gjør, tidlig i sesongen og vi lærer av det. Viktige kamper fremover nå, klarer vi hente brukbart med poeng her så blir Kongsvinger og Aafk kampene riktig spennende. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kongen23 1 263 Del Skrevet torsdag kl. 09:52 Del Skrevet torsdag kl. 09:52 Vinge har visstnok trøblet med en prolaps i vinter, så har sikkert ikke vært en perfekt pre-season. Synes han så pigg ut da han kom inn mot Hødd - og håper han kan komme seg nærmere en plass i startelleveren med en kropp som føles bedre. Utfordringen er at vi nå har tre ganske like spillere i ferdigheter (Spiten + Elle), og med Older (enn så lenge) i startoppstillingen har det kun vært plass til 1 av de 3 nevnte. Elle har blitt prioritert grunnet defensive kvaliteter - noe som kan forsvares mtp. motstanderne i de første 3 seriekampene. Men de neste 5 kampene bør tillate et større offensivt fokus med Spiten + Elle/vinge på hver sin kant. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hoffisking 1 380 Del Skrevet torsdag kl. 10:00 Del Skrevet torsdag kl. 10:00 2 timer siden skrev stbS: Vinge har stagnert litt ja, men tror det har mye med selvtillit å gjøre. Håper han får litt tillit i dag og kan vise seg frem, bra spiller på sitt beste. Olderheim og Spiten er 17 år gamle og spilt veldig mange kamper..Helt normalt at det varier litt der. Jeg ser på det sånn, vi var ligaens nest dårligste lag bakover i fjor. Sånt tar mer enn bare 9 treningskamper og 4 tellende kamper å fikse på det nivået folk forventer. Det er mulig men tar ofte lengre tid. Spess når du har mange unge spillere, ny trener, spillere tilbake fra skade og nye spillere. Velger å være tålmodig og har troa på dette. Legger også ikke så mye vekt på LSK tapet som enkelte her inne gjør, tidlig i sesongen og vi lærer av det. Viktige kamper fremover nå, klarer vi hente brukbart med poeng her så blir Kongsvinger og Aafk kampene riktig spennende. Vi var også det nest beste laget fremover. Det er en mye tøffere oppgave å få til noe fremover enn å tette igjen bakover Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 23 208 Kongeinnlegg! Del Skrevet torsdag kl. 10:16 Kongeinnlegg! Del Skrevet torsdag kl. 10:16 1 time siden skrev stbS: Vinge har stagnert litt ja, men tror det har mye med selvtillit å gjøre. Håper han får litt tillit i dag og kan vise seg frem, bra spiller på sitt beste. Olderheim og Spiten er 17 år gamle og spilt veldig mange kamper..Helt normalt at det varier litt der. Jeg ser på det sånn, vi var ligaens nest dårligste lag bakover i fjor. Sånt tar mer enn bare 9 treningskamper og 4 tellende kamper å fikse på det nivået folk forventer. Det er mulig men tar ofte lengre tid. Spess når du har mange unge spillere, ny trener, spillere tilbake fra skade og nye spillere. Velger å være tålmodig og har troa på dette. Legger også ikke så mye vekt på LSK tapet som enkelte her inne gjør, tidlig i sesongen og vi lærer av det. Viktige kamper fremover nå, klarer vi hente brukbart med poeng her så blir Kongsvinger og Aafk kampene riktig spennende. Enig – men Vinge har i det store og hele ikke levert helt slik jeg hadde håpet da han ble hentet. Jeg har fremdeles trua, men han har ikke klart å heve nivået sitt i takt med at han spiller på et høyere nivå enn da vi hentet han. Så dette er ikke noe som har oppstått plutselig med Wålemark. Vi har fått kritikk for at vi brukte for mange unge spillere i fjor, og noen peker på det som en årsak til at vi ikke en gang kom til kvalik. Den analysen kjøper jeg ikke. Hovedproblemet i fjor var en dysfunksjonell garderobe – ikke de unge spillerne. De leverte stort sett godt, og det er kanskje nettopp derfor forventningene og etterspørselen etter spilletid er såpass høye i år også? Men en 17-åring vil variere i prestasjonene – og det er merkelig at vi må gjenta dette hver gang et talent banker på døra. At spillere som Olderheim og Spiten får mindre spilletid i år er både naturlig og forventet – det betyr ikke at de har blitt svakere, men at utviklingskurver svinger. Vi tapte fortjent mot LSK – og jeg kan ærlig talt ikke huske å ha sett et bedre bortelag på Nadderud, uansett nivå. Ja, de hadde lest oss – men det er i seg selv en kvalitet. Alle lag etterlater rom; det er hvor dyktig man er til å utnytte dem som skiller de beste fra resten. LSK angrep både sentralt og bredt, kombinerte godt, hadde fysikk, taktisk disiplin – og marginene med seg (som ved 1–0). Vi fikk en leksjon. Men newsflash: alle lag taper kamper. Det er hvordan man reiser seg som betyr noe. At det ligger en latent skepsis til Wålemark her på forumet er ganske åpenbart. Den kommer til overflaten med en gang det finnes en mulighet. Jeg kjenner igjen følelsen – i fjor hadde vi en trener jeg aldri hadde tro på. En som hadde mislyktes over flere sesonger, og som var tydelig forbi "best før"-datoen. Nå har vi en trener som kommer fra relativ suksess i en mindre klubb, og som har arvet en garderobe med store utfordringer. Jeg tror mange undervurderer hvor mye jobb som kreves for å bygge opp mentaliteten igjen. Flere i troppen har opplevd år med motgang, og det å snu en sånn kultur og fremstå med den autoriteten og pondusen som f.eks. LSK hadde sist – det er ikke gjort over natta! Derfor er dagens kamp viktig. Vi møter et lag vi skal være bedre enn, og da må vi også opptre deretter. Defensivt er vi klart forbedret fra i fjor, men fortsatt ikke gode nok. Etter min mening handler mye av det om at vi mangler solide defensive sidebacker – noe jeg også påpekte i oppkjøringen. Offensivt er det fortsatt mye å jobbe med. Spissene taper ballen altfor lett når vi spiller opp på dem. Pasningsspillet er for upresist, vi gir bort ballen på vei fremover og blir tatt i ubalanse. Det skyldes også at de offensive markeringene er for svake. Se bare på 1–0-målet til LSK – Danso kommer ikke opp i motspilleren etter at vi mister ballen høyt i banen. Klart forbedringspotensial der. Men det som irriterer meg mest, er at vi virker som vi skal gjøre alt sjæl. Olderheim, Andresen, Spiten, Diabate – alle har skyggelapper på og fører ballen altfor lenge. Vi vinner ikke fotballkamper med så mange soloprestasjoner. Her må Wålemark ta mer ansvar. Vi må variere presshøyden, forbedre presisjonen i pasningsspillet og jobbe mer med det taktiske offensivt – både kombinasjonsspill og riktige valg. Dette er en prosess. Det går saktere enn jeg håpet. Men det finnes ingen quick fix – bare hardt arbeid og tid. Jeg synes vi fremstår bedre enn vi gjorde på slutten av fjoråret, og det er et greit utgangspunkt. Men nå skjerpes kravene – vi er inne i en periode av terminlista hvor vi må ta poeng. Dette er ikke bare lek og moro – vi driver ikke med butikk bare for gøy! 25 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Elias 166 Del Skrevet torsdag kl. 11:26 Del Skrevet torsdag kl. 11:26 Utrolig viktig uke nå, 2 gode seiere vil gi en godfølelse og mer tro i laget. Tør ikke helt tanken på negativiteten om det går dårlig idag og mot Moss.... 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 10 093 Del Skrevet torsdag kl. 14:07 Del Skrevet torsdag kl. 14:07 Godt gjort av pappa Ø å få LSK til å framstå med selvtillit etter det miserable nedrykket, imponerende trenerarbeid 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 23 208 Del Skrevet torsdag kl. 14:30 Del Skrevet torsdag kl. 14:30 Mhm tenkte den ville komme.... Nå lå LSK på 8. plass i eliteserien i Juli i fjor da Georgsson stakk til Man u - året før ble de nr 6. Problemet deres var at ledelsen ikke fant en løsning på trenerspørsmålet i fjor høst - det er ikke sammenlignbart med oss. Når det er sagt så tror jeg nok Ødegaard og Mæland er et bedre trenerteam enn Wålemark og Riise - betyr ikke at sistnevnet er dårlig. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 572 Del Skrevet torsdag kl. 14:41 Del Skrevet torsdag kl. 14:41 13 timer siden skrev InaB: Det virker som om forsvarsspillet er helt tilfeldig og uten system. Jeg ser her inne at enkelte spillere henges ut, men å drille inn en organisering i forsvar er treners ansvar. Ødegaard sa i intervjuet før kampen at de blant annet hadde sett på Stabæks forsvar og hvordan de kunne komme rundt på kantene. Han hadde tydeligvis lest oss som en åpen bok. Det er så gøy å lese at du nå poengterer veldig tydelig hvilket ansvar JW bærer for organisering av forsvarsspillet osv, mens da BB var trener forsvarte du trenern med at "det da ikke er treneren som spiller utpå der" Ting endrer seg fort 😄. Jeg er dog helt enig med deg at trenern har ansvar for organisering av forsvaret, og synes det er flott å se dette har bedret betydelig i år (med unntak av LSK) 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 10 093 Del Skrevet torsdag kl. 14:42 Del Skrevet torsdag kl. 14:42 17 minutter siden skrev @ringo: Mhm tenkte den ville komme.... Nå lå LSK på 8. plass i eliteserien i Juli i fjor da Georgsson stakk til Man u - året før ble de nr 6. Problemet deres var at ledelsen ikke fant en løsning på trenerspørsmålet i fjor høst - det er ikke sammenlignbart med oss. Når det er sagt så tror jeg nok Ødegaard og Mæland er et bedre trenerteam enn Wålemark og Riise - betyr ikke at sistnevnet er dårlig. Positivt at JW etter kampen sist skulle studere hva Fugla gjør og har gjordt👍 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
InaB 546 Del Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden 22 hours ago, kuk said: Det er så gøy å lese at du nå poengterer veldig tydelig hvilket ansvar JW bærer for organisering av forsvarsspillet osv, mens da BB var trener forsvarte du trenern med at "det da ikke er treneren som spiller utpå der" Ting endrer seg fort 😄 Jeg ser at det ligger en selvmotsigelse i det du ganske riktig påpeker. Likevel mener jeg fortsatt at kapasiteten til spillerne er viktigere enn treneren når det gjelder å få resultater. Det betyr ikke at det er uviktig at trener legger et system. Jeg får si som politikere sier når noen kniper dem i selvmotsigelser: Det må da være lov å ha to tanker i hodet samtidig ! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå