Gå til innhold

Anbefalte innlegg

4 hours ago, @ringo said:

Og som noen har påpekt i kamptråden - til tross for resultatet så hadde vi bedre stats i denne kampen enn sist vi gjestet Melløs. Så selv om resultatet var skrekkelig så var nok prestasjonen bedre. Så er det ikke samme lagene, men likevel. 

Jeg fristes til å sitere Jurgen Klopp: "Football is not about playing a beautiful game, but about winning matches..."

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slår vi ikke Skeid hjemme, som ser ut som en klar tabelljumbo kandidat, kommer presset på Wålemark til å være enormt allerede i starten av mai... Må si det er trist at vi går mot nok en sommer hvor det er sannsynlig for at det blir enda et trenerbytte. Men det er flere enn Wålemark som må gå om dette ikke snur.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

33 minutes ago, @ringo said:

Og som en motvekt til det igjen så har man BodøGlimts fokus på prestasjon fremfor resultat.

På meg virker det som om Glimt er bittelitt fokusert på resultatene også.

Men vi er ikke Glimts forum, så tilbake til dagens nedturer. Vi slapp inn masse mål under BB. Vi var ikke særlig bedre under Riise og slipper inn mye mål under Wålemark også. Kan det hende at det er mest forsvarets feil ? At det ikke er treners feil ? Jeg mente det da BB ble sparket. Til tross for at vi har styrket laget er det det ikke nok for en helt middels trener til å få skikk på.

Finstad sa i et intervju i ABB etter sesongen at han hadde valget mellom å sparke trener eller 22 spillere og at valget var enkelt. Jeg mener at 80 % av årets problemer skyldes at Finstad ikke så skriften på veggen i fjor og foretok en større utrensning. Tror vi kan greie oss, men noe opprykk ser jeg som veldig usannsynlig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 minutter siden skrev stbS:

Du kaster bort tiden din. Wålemark vil få tid. Og det er det eneste riktige, vi har valgt han som trener og må stå ved det i en stund. Selvom forum blir litt grinete..

Svak kamp av han i går, men som sagt så håper jeg han fikk en del svar han var ute etter. Vi har levert noen brukbare omganger så langt denne sesongen, der det er små tegn til noe kan være på gang allerede. 

Wålemark trener oss fremover, støtt han og laget så ser vi hva som skjer. Tunge tider for klubben, derfor er støtten enda viktigere!

Du går på repeat, amigo😊

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 hour ago, stbS said:

Du kaster bort tiden din. Wålemark vil få tid. Og det er det eneste riktige, vi har valgt han som trener og må stå ved det i en stund. Selvom forum blir litt grinete..

Svak kamp av han i går, men som sagt så håper jeg han fikk en del svar han var ute etter. Vi har levert noen brukbare omganger så langt denne sesongen, der det er små tegn til noe kan være på gang allerede. 

Wålemark trener oss fremover, støtt han og laget så ser vi hva som skjer. Tunge tider for klubben, derfor er støtten enda viktigere!

Synes det er unødvendig arrogant å påstå at folk man er uenig med kaster bort tiden sin.

Jeg mener ikke at Wålemark må gå etter det som har skjedd, men det virker ikke som noen innertier å ansette han.

Det er likevel spillermaterialet som betyr 80 %

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 timer siden skrev @ringo:

Og som en motvekt til det igjen så har man BodøGlimts fokus på prestasjon fremfor resultat.

Alle lag som vinner alt sier de fokuserer på prestasjon. Ironisk nok kan de samme lagene fokusere veldig på dommeren om de taper. (Skulle jo troende heller fokuserte på prestasjon?)

Eller vi husker Rosenborgs postulat om at alt skulle være helt åpent. De var helt åpne og lot journalister innpå. Helt til de begynte å tape noen kamper. Da var ikke åpenhet viktig lenger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 minutt siden skrev odd:

Alle lag som vinner alt sier de fokuserer på prestasjon. Ironisk nok kan de samme lagene fokusere veldig på dommeren om de taper. (Skulle jo troende heller fokuserte på prestasjon?)

Eller vi husker Rosenborgs postulat om at alt skulle være helt åpent. De var helt åpne og lot journalister innpå. Helt til de begynte å tape noen kamper. Da var ikke åpenhet viktig lenger.

Nå var vel dette også en uttalt tankegang i prosessen til Glimt før de begynte å vinne og bli gode. En av deres suksessfaktorer. Nå er de så gode at de kjemper om titler - selvsagt fokuserer de da på resultater. 

Det sagt så kan jeg ikke fordra Kjetil Knutsen som person. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

27 minutter siden skrev InaB:

Synes det er unødvendig arrogant å påstå at folk man er uenig med kaster bort tiden sin.

Jeg mener ikke at Wålemark må gå etter det som har skjedd, men det virker ikke som noen innertier å ansette han.

Det er likevel spillermaterialet som betyr 80 %

Ja, jeg mener det er bortkasta tid å snakke om sparkinga til Wålemark akkurat nå. Han har tillit, og kommer til å ha det lenge.

Gode muligheter fremover nå for å snu en ellers svak sesongstart resultatmessig. Odd og Aafk med ganske skuffende sesongstart også, det er gode nyheter for oss. Spess Aafk, 2 poeng mot Åsane og MIF høres ikke akkurat ut som coaching i verdens klasse av mister Reka..

Kom igjen Stabæk! Sesongen kick starter vi sikkelig til helgen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

35 minutter siden skrev M-A-N:

Nå var vel dette også en uttalt tankegang i prosessen til Glimt før de begynte å vinne og bli gode. En av deres suksessfaktorer. Nå er de så gode at de kjemper om titler - selvsagt fokuserer de da på resultater. 

Men 80% av lag fra 10. divisjon og oppover snakker jo om prestasjoner. Jeg er helt sikker på at om vi kommer i en flytsone så kommer vi også til å snakke om viktigheten av å fokusere på oss selv, at vi har satt et mønster osv.

Dette handler ikke om hva vi prøver på, men hvor gode vi er på det. Teorien kan en hvilken som helst g14-trener.

Så får vi se hvor god Wålemark er på dette når han får noen måneder med kamper også. Så langt synes jeg vi har akkurat de samme problemene defensivt som i fjor, men har mistet fart fremover. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 timer siden skrev stbS:

Tror ikke du leste innlegget mitt helt riktig. Jeg verken spør etter eller foreslår at vi skal sparke Wålemark enda, men er vi nærmere nedrykk enn play off i sommer må styret ta en avgjørelse, (jeg sier tilogmed at Finstad er et større problem lenger nede), så jeg vil ikke si at jeg kaster vekk tiden min å bare nevne fakta. Taper vi poeng mot Skeid hjemme så øker presset på han garantert, uansett om folk støtter han eller ikke. 

Jeg sier også at jeg syns det er trist om vi går inn i sommeren og potensielt snakker om ny trener, jeg også har lyst til at prosjekt Wålemark skal fungere, men jeg har tvil.. Og om han har tillit lenge er jeg usikker på, vi har vel byttet en god del trenere de siste 10 årene uten at de har fått mange sesonger hver... 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

22 minutter siden skrev odd:

Men 80% av lag fra 10. divisjon og oppover snakker jo om prestasjoner. Jeg er helt sikker på at om vi kommer i en flytsone så kommer vi også til å snakke om viktigheten av å fokusere på oss selv, at vi har satt et mønster osv.

Dette handler ikke om hva vi prøver på, men hvor gode vi er på det. Teorien kan en hvilken som helst g14-trener.

Så får vi se hvor god Wålemark er på dette når han får noen måneder med kamper også. Så langt synes jeg vi har akkurat de samme problemene defensivt som i fjor, men har mistet fart fremover. 

Poenget er vel at i en utviklingsfase må man som trener og prestasjonsgruppe se bak resultatene. Så kan Klopp som trener topplag i pengeligaer snakke så mye han vil om at det er resultatene og ikke spillet som teller. Det er ikke så relevant for oss akkurat nå. Vi kan ikke ha dårlig tid, vi må bygge et fundament først. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat nå skrev mbh:

Jeg synes det er helt utrolig at man diskuterer sparking av trener igjen. På et eller annet tidspunkt bør man fokusere på at trenere ikke ansettes ved hjelp av selvbetjening. Det gjør heller ikke sportssjefer.

Diskusjonen bør elleveres til hva som har fått oss hit, og hva som kan få oss bort herifra.

Dette💪💪🙌🙌🤝🤝 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

12 minutter siden skrev mbh:

Jeg synes det er helt utrolig at man diskuterer sparking av trener igjen. På et eller annet tidspunkt bør man fokusere på at trenere ikke ansettes ved hjelp av selvbetjening. Det gjør heller ikke sportssjefer.

Diskusjonen bør elleveres til hva som har fått oss hit, og hva som kan få oss bort herifra.

Interessant og rørende å finne tilbake til trener-utvelgelse-rådet denne gang, ledet av Sunde. Og med Finstad og Wangberg som faglig ballast

Lenke til innlegg
Del på andre sider

9 timer siden skrev M-A-N:

Poenget er vel at i en utviklingsfase må man som trener og prestasjonsgruppe se bak resultatene. Så kan Klopp som trener topplag i pengeligaer snakke så mye han vil om at det er resultatene og ikke spillet som teller. Det er ikke så relevant for oss akkurat nå. Vi kan ikke ha dårlig tid, vi må bygge et fundament først. 

Hvilke lag i obos fokuserer ikke på prestasjon?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

19 minutter siden skrev odd:

Hvilke lag i obos fokuserer ikke på prestasjon?

Nå var dette siktet mer mot supportere uten tålmodighet som ikke evner å se på prestasjon og utvikling i tillegg til resultat. Sier ikke at vi har vært gode hittil i år, men i fasen vi som klubb er i nå mener jeg vi som supportere også burde se litt bak resultatet.

Så ble det dratt opp et Klopp-sitat som argument mot at vi var spillemessig bedre enn Moss. 

Men på spørsmålet ditt er det fristende å svare Aalesund.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

26 minutes ago, M-A-N said:

Nå var dette siktet mer mot supportere uten tålmodighet som ikke evner å se på prestasjon og utvikling i tillegg til resultat. Sier ikke at vi har vært gode hittil i år, men i fasen vi som klubb er i nå mener jeg vi som supportere også burde se litt bak resultatet.

Så ble det dratt opp et Klopp-sitat som argument mot at vi var spillemessig bedre enn Moss. 

Men på spørsmålet ditt er det fristende å svare Aalesund.

Fotball handler om å skåre mål og om  å vinne kamper. Menn som mener at det skal være stilig og flott, bør følge rytmisk sportsgymnastikk eller dameyoga...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4 minutter siden skrev InaB:

Fotball handler om å skåre mål og om  å vinne kamper. Menn som mener at det skal være stilig og flott, bør følge rytmisk sportsgymnastikk eller dameyoga...

Og der følte du at du «vant debatten», eller? 🤦🏼‍♂️

Lenke til innlegg
Del på andre sider

10 timer siden skrev mbh:

Tenker du en evaluering igjen ?

null tillit til styrene er hovedproblemet vårt. Bytt ut alle av ren prinsipp! (Og for å reddeoss som toppklubb)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

37 minutter siden skrev Pompel:

Tenker du en evaluering igjen ?

null tillit til styrene er hovedproblemet vårt. Bytt ut alle av ren prinsipp! (Og for å reddeoss som toppklubb)

S Support Benkow må få mer tid som styreleder😊

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time siden skrev InaB:

Godt eksempel var da Eggen møtte Drillos VIF i 99 og vant 5-0 på Bislett. Drillo sa de vant sjansestatistikken, så svarer Eggen: Æ tæll itj sjansa - æ tæll mål!😀

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik var evaluering og status i desember, kommer vel en oppdatering snart etter disse 15 matchene:

«Etter en lang og grundig prosess er det en fornøyd sportssjef som kan presentere Wålemark som ny hovedtrener.

Wålemark beskrives som en dyktig leder og en lagbygger.

– Vi er veldig fornøyde med å få Jörgen på plass. Vi har hatt en veldig grundig prosess hvor vi har etablert kriterier for hva som er viktig for Stabæk. Så har vi hatt en rekke møter, intervjuer og personlighetstester. Nå er vi veldig trygge på at vi har funnet den rette kandidaten. Vi er veldig imponert over det Jörgen har vist i møter med oss og vi har bred forankring i klubben om at dette er rett mann, sier sportssjef Thomas Finstad.»

Lenke til innlegg
Del på andre sider

39 minutter siden skrev @ringo:

Kan kanskje være en ide å puste litt med magan nå kanskje???

Det er mye igjen av sesongen

Du har helt rett. Meg selv inkludert her. Det er veldig lenge igjen. Vi har akkurat begynt. Neste 4 kampene blir gull for å bygge selvtillit og plukke 3 poengere! :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

58 minutter siden skrev 1369:

Uten navn.png

Greit å se etter evt progresjon og utvikling siden det er spilt så mange kamper i preseason og serie.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Jörgen Wålemark
  • Opprett ny...