Gå til innhold

Anbefalte innlegg

24 minutter siden skrev arni:

Mer strukturen som ikke er der. 5 i sekken siste 20 mot Egersund ifjor, 4 i sekken idag siste 15

4 baklengs på 15 min, Wålemark style. Eller guttelag oppførsel

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er i

3 hours ago, arni said:

Mer strukturen som ikke er der. 5 i sekken siste 20 mot Egersund ifjor, 4 i sekken idag siste 15

Er overrasket over en del i dag. Vi åpnet bra i en slags 3-5-2. Vi hadde en type kontroll, selv om Sandefjord hadde mye ball. Vi starter med noe nær vårt beste lag, mens Sandefjord har en sterk benk. I annen omgang kommer Hammy inn og skårer  Han er stadig spillbar og bidrar godt Veldig bra Hammy!

Så kommer det jeg var redd for: Byttene på begge lag  Det blir veldig tydelig at Sandefjord har en mye bedre benk enn oss. Jeg forventet 2-2, men ikke 4-2.

En ting som er helt ufattelig: Hvorfor i all verden holder ikke trener på systemet som fungerte. Hvis han vil spille 352, hvilket ikke er så dumt med stallen vi har, så slipper han det  (ellers er det ikke drillet inn med hele stallen.)

Mye minner om i fjor og det er kanskje ikke så rart med samme gutta i stallen.

Konklusjon likevel 352 funket brukbart. Kan vi holde Hammy på dette nivået kan vi ha bedre lag enn jeg trodde.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

38 minutter siden skrev @ringo:

Det var plenty av struktur første 70 og det er igrunn det som betyr noe.

Synes det er nærliggende å tro at spillerne også tar med seg slutten av kampen, mentalt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

40 minutter siden skrev 1369:

Synes det er nærliggende å tro at spillerne også tar med seg slutten av kampen, mentalt.

En del flashbacks til 2024 sesongen der mange poeng ble tapt på slutten

Lenke til innlegg
Del på andre sider

26 minutes ago, arni said:

En del flashbacks til 2024 sesongen der mange poeng ble tapt på slutten

Ingen to fotballkamper er helt like, men å ha kontroll i 70 minutter holder naturligvis ikke. Finner forsatt ikke noen struktur i forsvar - i betydningen spillestil gjennom en hel kamp. Så vidt jeg husker spilles kamper i OBOS også i 2x45 minutter...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 minutter siden skrev InaB:

Ingen to fotballkamper er helt like, men å ha kontroll i 70 minutter holder naturligvis ikke. Finner forsatt ikke noen struktur i forsvar - i betydningen spillestil gjennom en hel kamp. Så vidt jeg husker spilles kamper i OBOS også i 2x45 minutter...

Vi satt jo på B-laget etter 75, frem til det så var vi bedre enn Sandefjord. Det er meget positivt og gir optimisme foran denne sesongen. Og det uten Rossbach, Matic og Vinge på banen. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

42 minutter siden skrev mbh:

Jeg har forstått det slik at regelen for treningskamper er at de ikke betyr noe når man taper, men er viktige for selvtilliten når man vinner. Det høres rimelig ut.

Helt klart. Og at karer som lever av å spille ball, slipper inn 4 på 15 minutter er etter boka.

Wålemark sier: «Det er trist at vi slipper inn fire mot slutten, men vi må tenke langsiktig og kan heller ikke slite ut spillerne.»

Lenke til innlegg
Del på andre sider

9 timer siden skrev mbh:

Jeg har forstått det slik at regelen for treningskamper er at de ikke betyr noe når man taper, men er viktige for selvtilliten når man vinner. Det høres rimelig ut.

Basert på forumet er det motsatt. Helt tyst når vi vinner/leder, men med en gang vi slipper inn kommer trollene ut av hulene sine.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

9 timer siden skrev InaB:

JW sa etter kampen at det er bra å øve mot et 4-3-3 lag to ganger nå. Blir interessant på torsdag

Lenke til innlegg
Del på andre sider

59 minutter siden skrev Ace:

Basert på forumet er det motsatt. Helt tyst når vi vinner/leder, men med en gang vi slipper inn kommer trollene ut av hulene sine.

Mens andre rykker ut når det er på tide med litt policing. Et forum er et intrikat system, hvor mange maur bidrar med sine små roller for å skape liv i tuen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 hour ago, Ace said:

Ja er det ikke merkelig at en supporter liker at laget vinner kamper og blir skuffet når laget taper ? Det virker nesten på meg som du er misfornøyd med at noen har ambisjoner og kanskje ikke er begeistret over 11 baklengs på 3 siste treningskamper enten det er her inne eller Budstikka, som du mener ikke skjønner noe.

Når det er sagt var ikke alt galt i går, noe er blitt bedre siden Godset-kampen og vi hadde i perioder kontroll, selv om vi ikke greide å holde på ballen og derfor ble veldig slitne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

40 minutter siden skrev erkan:

Det var mye bra frem til alle byttene i går, og jeg synes KP gjør mye riktig. Han står jo nesten bak 2-0 der han bryter en pasning, spiller til Hammy, som to-tre trekk senere setter ballen i mål. Det er vanskelig å peke på hva ferdighetene til KP er bortsett fra luftstyrken. Men jeg er glad han er tilbake i slag. 

Ellers bet jeg meg merke i at hele laget feiret sammen etter begge målene. Det var gledelig å se. Dette er noe jeg har savnet i flere år. Feiring sammen, feire en takling (hei Wendt), kjefting på dommer når lagkamerat får gult kort, hevne seg på motspillere som sparker ned unggutta. Rett og slett stå mer opp for hverandre. Mer kokos og blodpupp, takk!

Syntes KP i oppkjøringen har vært veldig god på å spille fremover mot Christensen eller andre på midten istedenfor å sentre til Næss eller back. Viktig egenskap for en Stabæk stopper hvor laget gjerne kjører kontringer på raske vinger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4 minutter siden skrev fexter:

Sykt at vi slipper inn 4 mål på 15 min. Ikke bra. 

Det er selvsagt ikke bra, men vi bytter ut hele sentrallinjen vår mens Sandefjord bytter inn sin. Da henger vi ikke sammen overhodet. Den dagen Skjelvik og Roberts starter en tellende kamp sammen, blir jeg bekymret. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 timer siden skrev InaB:

Ja er det ikke merkelig at en supporter liker at laget vinner kamper og blir skuffet når laget taper ?

Er det ikke merkelig med "supportere" som ikke liker at laget vinner?

Jeg snakker selvfølgelig ikke om debattanter som er bekymret for hvordan vi ser ut og har synspunkter på spillet. Jeg snakker om de som aldri skriver et eneste innlegg når vi vinner eller leder, men bare er innom for å slenge dritt (eller nærmest feire) når det går dårlig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

24 minutter siden skrev erkan:

Det er selvsagt ikke bra, men vi bytter ut hele sentrallinjen vår mens Sandefjord bytter inn sin. Da henger vi ikke sammen overhodet. Den dagen Skjelvik og Roberts starter en tellende kamp sammen, blir jeg bekymret. 

Er ikke Næss i sentrallinja lenger?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 minutter siden skrev erkan:

Beklager, jeg kom til skade for å bruke overdrivelse som et retorisk grep for å få frem et poeng. Takk for korrigeringen og ellers et godt bidrag i diskusjonen! 

Ingen årsak, litt dumt om ikke captain er i sentrallinja😊

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Treningskamper 2025
  • Opprett ny...