Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg bet meg merke i følgende uttalelse: "Ingen her i klubben har så langt uttalt at vi skal rett opp, men jeg føler at alle ønsker at det skal skje så raskt som mulig. Men jeg vil ikke gå for hardt ut, slik at spillerne blir engstelig og forknytt". Er det noen som vet om manglende opprykk eventuelt kan få konsekvenser for stadionprosjektet?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk du sett hvem denne @ringo var, Slum? Liknet han på Pondus?

22427[/snapback]

Alle kunne jo se at han ligner meste på han bassmakeren i The Jackal

Noterte meg ellers at Jönsson sa at selvsagt er målet å rykke rett opp - jeg kan bare ikke uttale det til media før vi faktisk har besluttet internt at det er målsetningen - men det kommer man altså til å beslutte

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liker det jeg "hører" (hadde ikke sjans til møtet i kveld)...

det har vært nok av fete ord og hårete mål på et prematurt tidspunkt. Bra med en kar som tar det skritt for skritt .

Personlig likte jeg best utsagnet:

- Men jeg synes likevel det er viktig å bruke de to første ukene til å bli kjent med dem som allerede er her.

OG

- Det jeg har sett på treningene, er skarpt. Spillerne viser stor entusiasme, sier han.

Dette lukter det god innstilling av. Både fra trener og spillergruppe. Og god innstilling gir opprykk... det er jeg brennsikker på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Jeg tror vi kan sende en liten takk i retning Stabæk kontoret for at de fikk tak i en så spennende trenere som JJ. Han har en "multikulturell" bakgrunn og har hatt gode læremestere i trenere som Hodgson og Baxter. Mannen har trenererfaring fra to verdensdeler og utdanningsbakgrunn fra Sverige og England. Han var lavmelt tydelig og det han sa var som musikk i mine ører.

Jeg bet meg mest merke i det han sa om de unge spillerne. Fremtiden ser lys ut for oss Blaa, kanskje ikke om ett eller to år, men på litt lenger sikt. Samt at han var opptatt av at unge spillere som fikk en kontrakt med Stabæk måtte være bevisste på at de var gitt en stor sjanse og at de måtte jobbe for å gjøre det beste ut av den muligheten og ikke være fornøyde med kun å ha skaffet seg en kontrakt.

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som musikk i mine ører @ringo. Ungdommen er fremtiden, og vi har mange herlige talenter.

Sa han noe mer konkret om hvilke plasser som bør forsterkes ? Og hva med spillere som Mads og Veigar, blir dem ?

Forza Stabæk

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror han er en kar som kan få spillergruppa til å yte mye mer enn vi så ifjor, en veldig positiv og likandes kar, men med autoritet og med finfine tanker. Det var naturligvis lite han kunne si detaljert om spillertroppen, posisjoner og våre motstandere. Håper det er mulig å få ham dit en gang til når det nærmer seg sereistart. Men noen må fortelle ham at det nordligste laget faktisk har det fineste baneunderlaget vi skal spille seriekamp på iår!

Forresten, var @ringo han langhåra slubberten? :)

Endret av kjakan
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig i at han er en bra mann som kan løfte oss opp. Spillerne har også uttalt at de merker at han selv har spilt på høyt nivå og kjenner til hva som skjer på banen. Det ryktes også sterkt at Mats Jørgensen nå insett at det han ikke har noen annen mulighet enn å bli værende. Dette er også en spiller JJ har stor tiltro til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

For de som ikke var der kan vi utbrodere litt om hva JJ sa om spillestilen.

Vi skal bli et lag motstanderne ikke liker å møte. Ikke fordi vi spiller hardt eller ufint, men fordi vi skal ha kontroll og være kompakte defensivt. Offensivt skal vi bli flinkere til å ivarta overgangsmulighetene og angripe i dybden når motstanderen står høyt. Men dersom motstanderne legger seg defensivt må vi også beherske et spill hvor vi spiller gjennom deres forsvar.

Han var opptatt av at spissparet vårt utviklet gode relasjoner og samhandling. Han sa også at han ikke nødvendigvis var så opptatt av å få inn en stor og sterk spiller på topp, fordi han mente, med overbevisning, at man kunne kompansere med å være kjapp i beina og (ikke minst) kjapp i hodet.

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Vi skal bli et lag motstanderne ikke liker å møte. Ikke fordi vi spiller hardt eller ufint, men fordi vi skal ha kontroll og være kompakte defensivt. Offensivt skal vi bli flinkere til å ivarta overgangsmulighetene og angripe i dybden når motstanderen står høyt. Men dersom motstanderne legger seg defensivt må vi også beherske et spill hvor vi spiller gjennom deres forsvar.

Han var opptatt av at spissparet vårt utviklet gode relasjoner og samhandling. Han sa også at han ikke nødvendigvis var så opptatt av å få inn en stor og sterk spiller på topp, fordi han mente, med overbevisning, at man kunne kompansere med å være kjapp i beina og (ikke minst) kjapp i hodet.

@ringo

22449[/snapback]

Takk for info. Er helt enig i at vi må utnytte overgangsmulighetene bedre. Her var vi for dårlig i 2004.

Som flere har nevnt tidligere må vi forvente at en del lag legger seg lavt hvilket innebærer at vi må spille gjennom deres forsvar. Her tror jeg Veigar (om han blir...) blir sentral. Såvidt jeg husker har Ingo tidligere uttalt at Veigar kan drible av 11 mann i en telefonkiosk. Og det er neimen ikke langt fra sannheten. Teknikk, raske vendinger og sterk innsatsvilje vil være viktige elementer når motstanderlagene forsøker å demme opp for våre angrep.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

@ringo

22449[/snapback]

Jeg synes dette høres veldig bra ut, jeg. Variasjonsmuligheter i spillet er ikke så dumt...

Tror også dette kan ha noe for seg:

"fotball trening på formiddagen og styrke på ettermiddagen. Altså motsatt av slik det har vært tidligere. Dette for å gi mer intensitet i treningene med ball."

Fjoråret viste oss vel at treningsgrunnlaget og måten det ble trent på i sesongforberedelsene ikke kan ha vært ubetinget gunstig for å få ut det beste i kamp. Det var ikke så veldig viktig å vinne treningskamper, ble det sagt. Men det viste seg vel at for selvtillitten så hadde det vel ikke gjort noe om vi f.eks hadde vist at vi var bedre enn Raufoss.....

Jeg har hatt tro på JJ fra starten, og jeg har blitt enda mere overbevist etter dette. Nå gleder jeg meg bare vanvittig til 10. april....

Endret av Freak Magnet
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror at resultater i treningskamper blir spesielt viktig iår, med fjorårets preseasontreningskampresultater friskt i minne! Skulle vi gå bort å ikke vinne noen treningskamper iår igjen, så tror vel gutta at det er ensbetydende med nedrykk...

Endret av kjakan
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle vi gå bort å ikke vinne noen treningskamper iår igjen, så tror vel gutta at det er ensbetydende med nedrykk...

22455[/snapback]

...så derfor burde vi ha spilt mot Rosenborg på Lerkendal i alle våre treningskamper før sesongstart.

Endret av stabækLars
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle vi gå bort å ikke vinne noen treningskamper iår igjen, så tror vel gutta at det er ensbetydende med nedrykk...

22455[/snapback]

...så derfor burde vi ha spilt mot Rosenborg på Lerkendal i alle våre treningskamper før sesongstart.

22456[/snapback]

Det kan du nok si for det er jo helt korrekt hvis vi kun skal gå for å vinne treningskampene. Men på den annen side så er det viktig at gutta får litt matching også, så det ikke blir et sjokk når de etterhvert må sloss for poengene i seriekampene!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rich har hvert på treningen i dag...

Hvordan lå guttene ann i forhold til kampen på lørdag?

22693[/snapback]

Synes det ser bra ut jeg. Veigar scorer masse mål og Torbjørn (huske ikke etternavnet) fra jr-stallen klarer seg meget bra

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Så får vi håpe at man lykkes i å finne noen spillere som er gode nok til en pris Stabæk har råd til å betale. Akkurat nå tror jeg man sliter med å finne de riktige kandidatene!

Torbjørn Melhuus gjorde en fin figur på Hamar også! Fint driv både på flanken og på midtbanen, fortsetter han sånn kan det kanskje bli flere innhopp på ham fremover!

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle vil jo han nye spillere. Men ikke en spiller har kommet. Nå er det snart februar og det internasjonale overgangsviduet er snart slengt i trynet på oss uten at vi fant noen der.

Da har vi igjen spillere som er på FREE TRANSFER ( ungutter fra nigeria, kamerun og bangladesh) og spillere i skandinavia.

Foreløpig har tryggvi takket nei til stabæk. Det er den eneste spilleren som har vært på vei inn siden sesongslutt.

Er det på tide å bli bekymret nå? Hvorfor er ikke nye spillere allerede på plass? Hvorfor kan alle andre klubber i eliteserien og 1div forsterke stallen, men ikke vi?

Vi trenger en midtbanemotor, en ving og en spiss. Minst. Er da det riktige å selge IA(vet han ikke er solgt enda, men idag er jeg pessimist), sånn at vi trenger en forsvarspiller også?

Mine ønsker sånn som situasjonen er nå:

Midtbanemotor: Espen Haug

Ving: Felix Ademola

Spiss: En svensk muskelmann som jan kjenner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Jan Jönsson
  • Opprett ny...