rykkinn 8 595 Kongeinnlegg! Del Skrevet torsdag kl. 11:59 Kongeinnlegg! Del Skrevet torsdag kl. 11:59 Det nærmer seg endelig seriestart! Kun 4 dager igjen til vi tar imot opprykkslaget Hødd hjemme på Nadderud Stadion. Serieåpning er ofte litt bingo, hvert fall i OBOS-Ligaen (Kokkos-ligaen..)! Siste sesong på Nadderud Stadion, 15 seriekamper igjen hjemme på gode gamle Nadderud og som forhåpentligvis ender i opprykk senere i år! Mandagskamp, meldt godt vårvær og (på papiret) overkommelig motstander. Dette skal være en kamp der Stabæk skal ta 3 poeng for å få en god start på sesongen. Gjerne med gode siffere på resultattavlen. Preseason til Stabæk har ikke vært all verden. Det har vært diskutert en god del her inne på forumet, alle vet resultatmessig har vært meget svakt. Nå starter serien og det er nå resultatene skal komme. Blir meget spennende å se hva Wålemark og laget får til i denne kampen, men og resten av sesongen. Hødd har heller ikke hatt en knallgod preseason med resultater. Står med 9 kamper, 3 seiere 2 uavgjort og 4 tap. (ifølge preseasontabellen som ble lagt ut her på forum) Ikke gått alt for mye inn i dere preseason med motstandere. Samme med overgangsvinduet. De har hentet inn blant annet Ulla fra oss, Holte på lån fra RBK og Fosnæss Hanssen fra Levanger. Stabæk har møtt Hødd 7 ganger før: (https://stb.guru/teams/23/hodd) - 5 seiere - 1 uavgjorte - 1 tap Siste møter var i 2013, da ligaen het Adeccoligaen. 2-1 seier hjemme, men 0-1 tap borte. Totalt har Stabæk scoret 13 mål og sluppet inn 5 mål mot Hødd. Første møte mellom Stabæk og Hødd er tilbake til 1970. 11er? Tipper: Rossbach Veum – Pedersen – Næss – Andresen Kay – Danso – Onsrud Olderheim – Diabate – Spiten Skulle gjerne sett en ny stopper inn.. (Nielsen!), og en annen høyreback enn Veum. Isaksen? Nysveen? Riise? Solgt nesten like mange sesongkort i år på feltet som totalt i fjor, kjøp sesongkort nå så bikker vi fjorårets tall før kampen mot Hødd! God match! Forza STB 25 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hanse 3 936 Del Skrevet torsdag kl. 12:37 Del Skrevet torsdag kl. 12:37 Verdt å merke seg at Hødd har høvikgutten Eirik Blikstad som har gått gradene i godset 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ace 11 496 Del Skrevet torsdag kl. 13:00 Del Skrevet torsdag kl. 13:00 59 minutter siden skrev rykkinn: Solgt nesten like mange sesongkort i år på feltet som totalt i fjor Må si jeg er positivt overrasket over dette! Bra kamptråd. 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Henrik 2 381 Del Skrevet torsdag kl. 13:12 Del Skrevet torsdag kl. 13:12 33 minutter siden skrev Hanse: Verdt å merke seg at Hødd har høvikgutten Eirik Blikstad som har gått gradene i godset Sykt at du er mer oppdatert på Høvik enn meg, hanse 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fexter 4 833 Del Skrevet torsdag kl. 13:30 Del Skrevet torsdag kl. 13:30 1 time siden skrev rykkinn: Det nærmer seg endelig seriestart! Kun 4 dager igjen til vi tar imot opprykkslaget Hødd hjemme på Nadderud Stadion. Serieåpning er ofte litt bingo, hvert fall i OBOS-Ligaen (Kokkos-ligaen..)! Siste sesong på Nadderud Stadion, 15 seriekamper igjen hjemme på gode gamle Nadderud og som forhåpentligvis ender i opprykk senere i år! Mandagskamp, meldt godt vårvær og (på papiret) overkommelig motstander. Dette skal være en kamp der Stabæk skal ta 3 poeng for å få en god start på sesongen. Gjerne med gode siffere på resultattavlen. Preseason til Stabæk har ikke vært all verden. Det har vært diskutert en god del her inne på forumet, alle vet resultatmessig har vært meget svakt. Nå starter serien og det er nå resultatene skal komme. Blir meget spennende å se hva Wålemark og laget får til i denne kampen, men og resten av sesongen. Hødd har heller ikke hatt en knallgod preseason med resultater. Står med 9 kamper, 3 seiere 2 uavgjort og 4 tap. (ifølge preseasontabellen som ble lagt ut her på forum) Ikke gått alt for mye inn i dere preseason med motstandere. Samme med overgangsvinduet. De har hentet inn blant annet Ulla fra oss, Holte på lån fra RBK og Fosnæss Hanssen fra Levanger. Stabæk har møtt Hødd 7 ganger før: (https://stb.guru/teams/23/hodd) - 5 seiere - 1 uavgjorte - 1 tap Siste møter var i 2013, da ligaen het Adeccoligaen. 2-1 seier hjemme, men 0-1 tap borte. Totalt har Stabæk scoret 13 mål og sluppet inn 5 mål mot Hødd. Første møte mellom Stabæk og Hødd er tilbake til 1970. 11er? Tipper: Rossbach Veum – Pedersen – Næss – Andresen Kay – Danso – Onsrud Olderheim – Diabate – Spiten Skulle gjerne sett en ny stopper inn.. (Nielsen!), og en annen høyreback enn Veum. Isaksen? Nysveen? Riise? Solgt nesten like mange sesongkort i år på feltet som totalt i fjor, kjøp sesongkort nå så bikker vi fjorårets tall før kampen mot Hødd! God match! Forza STB Meget bra kamptråd. Imponerende at vi har solgt like mange sesongkort i år som totalt i fjor særlig med tanke på hvordan vi presterte i år. Er dette inkludert abo eller hvordan går disse tallene inn i dette regnestykket? Ellers er det verdt å merke seg at det blir gjensyn med Ulla på mandag. Typisk at han står og får en særdeles god kamp mot oss. Kom på kamp og støtt laget i permieren. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
rykkinn 8 595 Del Skrevet torsdag kl. 13:49 Del Skrevet torsdag kl. 13:49 14 minutter siden skrev fexter: Meget bra kamptråd. Imponerende at vi har solgt like mange sesongkort i år som totalt i fjor særlig med tanke på hvordan vi presterte i år. Er dette inkludert abo eller hvordan går disse tallene inn i dette regnestykket? Takk! Mangler fortsatt litt for å gå forbi fjoråret, men er ikke så mange. De som har abonnent sesongkort er også inkludert i totalsummen. Liten økning på abonnent fra i fjor, litt mindre på ordinær sesongkort enn så lenge. Tipper det selges litt sesongkort nå frem mot mandag uansett! Gøy om vi slår fjorårets tall på sesongkort, men og på medlemskap i $$. Der har vi litt å gå på siden i fjor (meld dere inn i $$!!) 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fexter 4 833 Del Skrevet torsdag kl. 14:28 Del Skrevet torsdag kl. 14:28 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nøfyse 2 895 Del Skrevet torsdag kl. 15:00 Del Skrevet torsdag kl. 15:00 2 timer siden skrev rykkinn: 11er? Tipper: Rossbach Veum – Pedersen – Næss – Andresen Kay – Danso – Onsrud Olderheim – Diabate – Spiten Det der er sikkert ikke langt unna fasit. For min del sitter jeg med flere spørsmål enn svar. Jeg tenker at det f.eks. er et spørsmål om både Spiten og Olderheim bør spille fra start etter å ha vært på U19-oppdrag eller om de kanskje skulle delt på spilletiden i denne kampen for ikke å legge totalbelastningen på et for høyt nivå helt fra starten av. Jeg syns Kostadinov under sesongoppkjøringen har sett ut til å ha litt lenger igjen til toppformen enn en del av alternativene. For meg ville midtbanen stått mellom en av disse konstellasjonene: Isaksen - Danso - Hammy; Onsrud - Danso - Isaksen; Olderheim - Danso - Isaksen. Hvem som starter som midtspiss av Diabaté eller Dahlby syns jeg blir litt hipp som happ. Dahlby er i mine øyne en bedre spiller totalt sett, Diabaté er mer volatil på godt og vondt, men kan jo også holde oss inne i kamper litt mer på egenhånd og avgjøre dem til vår fordel. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 19 028 Del Skrevet torsdag kl. 15:58 Del Skrevet torsdag kl. 15:58 Jeg har ikke vært alt for imponert over Diabaté. Synes det ville vært en jackpot om vi kunne ha cashet inn i vinter. Mitt ankepunkt? Han er jo ikke spesielt god, han scorer bare mye mål. Noe som, uten sammenlikning forøvrig, sies om Haaland også. Og strengt tatt er jo det å score mye mål en ganske viktig egenskap for en midtspiss. Vi så vel også hvordan resultatene snudde i fjor. Frem til han ble skadet fløt det bra, men uten han ble det bråstopp. Olderheim og Spiten er i kampform og med masse godfølelse. Spiten sa selv i fjor at han ikke var flink nok til å si fra om ting han kjente på, så håp om at han har blitt et år smartere og kan trekke litt i bremsen selv hvis det trengs. Grunnen jeg ser til evt å benke en av dem vil være at begge fort bør ut etter 75. Av den grunnen kan det jo være et poeng å heller starte med Vinge og gjøre det første byttet i pausen. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
rykkinn 8 595 Del Skrevet torsdag kl. 19:12 Del Skrevet torsdag kl. 19:12 7 timer siden skrev rykkinn: 11er? Tipper: Rossbach Veum – Pedersen – Næss – Andresen Kay – Danso – Onsrud Olderheim – Diabate – Spiten Nielsen rett inn i 11ern?! Er han matchfit for mandag? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nøfyse 2 895 Del Skrevet torsdag kl. 19:14 Del Skrevet torsdag kl. 19:14 7 timer siden skrev rykkinn: Skulle gjerne sett en ny stopper inn.. (Nielsen!), og en annen høyreback Ønsket ditt ble oppfylt og det muliggjør jo egentlig å flytte Næss ut på backen hvor han kanskje kan få brukt pasnings- og skuddfoten litt mer samtidig som ansvaret for å markere spillere rett foran eget mål blir noe mindre. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ace 11 496 Del Skrevet torsdag kl. 19:17 Del Skrevet torsdag kl. 19:17 2 minutter siden skrev rykkinn: Nielsen rett inn i 11ern?! Er han matchfit for mandag? Han har hatt full pre season så bør være klar fysisk. Men kan kanskje være greit å la han få et par økter for å bygge noen relasjoner først? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nøfyse 2 895 Kongeinnlegg! Del Skrevet torsdag kl. 19:20 Kongeinnlegg! Del Skrevet torsdag kl. 19:20 1 minutt siden skrev Ace: Men kan kanskje være greit å la han få et par økter for å bygge noen relasjoner først? For de har jo så gode relasjoner de vi ellers ville startet med, si. Det er bare å hive ham rett inn! 21 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
erkan 206 Del Skrevet fredag kl. 09:32 Del Skrevet fredag kl. 09:32 Håper på: Rossbach Næss – Pedersen – Nielsen – Andresen Kay – Danso – Onsrud Dahlby – Diabate – Olderheim Verken Veum eller Riise har imponert meg nevneverdig på høyrebacken. Men med Næss som en litt mer defensiv back-type kan Dahlby få mer offensiv frihet på høyresiden vår. I utgangspunktet kunne jeg tenkt meg å se Isaksen fra start på bekostning av Onsrud, men det føles som gambling å starte med Danso, Isaksen OG Nielsen mtp. relasjoner. Kanskje lurt å la de lære seg navnene på gutta de spiller sammen med først. Spiten inn for Olderheim etter 55 min når Hødd-forsvaret er svimle. Tror Geelmuyden kan skinne som innbytter for Dahlby når kampen etter hvert åpner seg mer opp, hvor han kan ligge og lurke i mellomrommet. Hødd kommer inn i kampen med tre strake tap mot henholdsvis Træff, Åsane og Lysekloster. Jeg tipper vi vinner 14-1. God kamp! 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 905 Del Skrevet fredag kl. 09:56 Del Skrevet fredag kl. 09:56 KP på backen og Næss sentralt er mer naturlig tenker jeg. Så vil jeg nok helst se Isaksen fremfor Danso sentralt. Så kan vi heller sette inn Danso om vi må jage et mål. Folks husk nå 1 runde «forbannelsen» vår - seier ville vært fantastisk, men historisk så er U ok for oss! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fexter 4 833 Kongeinnlegg! Del Skrevet fredag kl. 10:10 Kongeinnlegg! Del Skrevet fredag kl. 10:10 20 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaakækse 405 Del Skrevet fredag kl. 10:24 Del Skrevet fredag kl. 10:24 51 minutter siden skrev erkan: Håper på: Rossbach Næss – Pedersen – Nielsen – Andresen Kay – Danso – Onsrud Dahlby – Diabate – Olderheim Verken Veum eller Riise har imponert meg nevneverdig på høyrebacken. Men med Næss som en litt mer defensiv back-type kan Dahlby få mer offensiv frihet på høyresiden vår. I utgangspunktet kunne jeg tenkt meg å se Isaksen fra start på bekostning av Onsrud, men det føles som gambling å starte med Danso, Isaksen OG Nielsen mtp. relasjoner. Kanskje lurt å la de lære seg navnene på gutta de spiller sammen med først. Spiten inn for Olderheim etter 55 min når Hødd-forsvaret er svimle. Tror Geelmuyden kan skinne som innbytter for Dahlby når kampen etter hvert åpner seg mer opp, hvor han kan ligge og lurke i mellomrommet. Hødd kommer inn i kampen med tre strake tap mot henholdsvis Træff, Åsane og Lysekloster. Jeg tipper vi vinner 14-1. God kamp! Hvor langt er Hoven unna å kunne spille kamp? Liker ikke tempoet til Næss og KP på back i det hele tatt Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 19 028 Kongeinnlegg! Del Skrevet fredag kl. 10:27 Kongeinnlegg! Del Skrevet fredag kl. 10:27 Hva får vi med Pedersen på back? Ikke er han spesielt rask, pasningsfoten er død og største styrke som forsvarer er å heade unna i egen boks. Ikke å være sikker når utfordret langs bakken. Næss kan jeg til en viss grad følge. Fin fot for å slå langt motsatt, enusiasme (i det minste) med ball i beina og blir på backen litt mindre avslørt på dårlig markering. 11 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sacrebleu 449 Del Skrevet fredag kl. 10:31 Del Skrevet fredag kl. 10:31 KP skal ikke spille back. Det blir en dårligere variant av veum. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 905 Del Skrevet fredag kl. 10:45 Del Skrevet fredag kl. 10:45 15 minutter siden skrev odd: Hva får vi med Pedersen på back? Ikke er han spesielt rask, pasningsfoten er død og største styrke som forsvarer er å heade unna i egen boks. Ikke å være sikker når utfordret langs bakken. Næss kan jeg til en viss grad følge. Fin fot for å slå langt motsatt, enusiasme (i det minste) med ball i beina og blir på backen litt mindre avslørt på dårlig markering. Defensiv trygghet og det trenger vi 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Luringen 3 934 Del Skrevet fredag kl. 10:46 Del Skrevet fredag kl. 10:46 Det blir nok Veum eller Riise på backen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stuart 1 870 Del Skrevet fredag kl. 10:56 Del Skrevet fredag kl. 10:56 Pedersen kan ikke spille back, han har sagt det selv. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 19 028 Del Skrevet fredag kl. 11:01 Del Skrevet fredag kl. 11:01 15 minutter siden skrev @ringo: Defensiv trygghet og det trenger vi Men blir det trygt med en treg back som lett dras av? Med fare for å provosere: Det høres jo ut som du ønsker et system med tre midtstoppere. Og kanskje et par offensive sidebacker? 😉 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
rykkinn 8 595 Del Skrevet fredag kl. 11:14 Del Skrevet fredag kl. 11:14 50 minutter siden skrev Blaakækse: Hvor langt er Hoven unna å kunne spille kamp? Liker ikke tempoet til Næss og KP på back i det hele tatt Var vell i sommer engang? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Luringen 3 934 Del Skrevet fredag kl. 11:23 Del Skrevet fredag kl. 11:23 Jeg er fortsatt for at Trym Linberg skal satses på, iallfall imens andre naturlige backvalg er ute med skade. Kan i teorien spille langs hele linja også så er ikke dum å ha på benken 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kongen23 1 243 Del Skrevet fredag kl. 11:26 Del Skrevet fredag kl. 11:26 Både Riise, Veum, Nysveen, MP, Næss og Hoven er foran Trym i køen akkurat nå. Trym trener vel ikke med A-laget engang... 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nøfyse 2 895 Del Skrevet fredag kl. 13:00 Del Skrevet fredag kl. 13:00 Bare for å gjøre meg skikkelig upopulær: 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kongen23 1 243 Del Skrevet fredag kl. 13:20 Del Skrevet fredag kl. 13:20 Når du utelater vår største formspiller, så gjør du deg enkelt upopulær! 3 stoppere er vi vel ferdige med?😅 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 19 028 Del Skrevet fredag kl. 13:22 Del Skrevet fredag kl. 13:22 21 minutter siden skrev Nøfyse: Bare for å gjøre meg skikkelig upopulær Ingenting som øker aktiviteten på forumet som en god 3-5-2-diskusjon! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 19 028 Del Skrevet fredag kl. 13:23 Del Skrevet fredag kl. 13:23 2 minutter siden skrev Kongen23: Når du utelater vår største formspiller Nielsen er da med? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå